«Να
αποσυρθεί η κοινωνικά άδικη και επώδυνη για τα λαϊκά στρώματα εξίσωση του φόρου
πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης» ζητούν με ερώτησή τους στη Βουλή
προς τους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και
Κλιματικής Αλλαγής είκοσι ένας (21) βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ., ανάμεσά
τους και ο Βουλευτής ΦλώριναςΘανάσης Γερμανίδης. Το κείμενο της ερώτησης
έχει ως εξής:
Σε
μείζον κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό ζήτημα εξελίσσεται το θέμα της
αύξησης της τιμής των υγρών καυσίμων. Ιδιαίτερα η επικείμενη εξίσωση της τιμής
του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης αναμένεται να εξελιχθεί σε πραγματικό εφιάλτη με τραγικά αποτελέσματα
για χιλιάδες συνανθρώπους μας.
Την
ίδια ώρα που κερδοσκόποι και ΚΑΡΤΕΛ πλουτίζουν
σε βάρος των πολιτών και το λαθρεμπόριο των καυσίμων μένει στο απυρόβλητο, η
συγκυβέρνηση προχωράει, με πρόσχημα την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, στην εξίσωση
της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, δηλαδή σ’ άλλο ένα «χαράτσι» στην
ήδη άδεια τσέπη των πολιτών.
Τα
κριτήρια, οι περιορισμοί και το ύψος του επιδόματος που ανακοινώθηκαν, καθορίστηκαν
με προχειρότητα και αδιαφορία για τις τεράστιες ανάγκες των νοικοκυριών και
αποτελούν, επί της ουσίας, εμπαιγμό των πολιτών.
Η
εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης στοχεύουν πρωτευόντως
στην αύξηση των εσόδων, με κοινωνικά βάρβαρο τρόπο, εφαρμόζοντας την υψηλότερη
στην ΕΕ φορολογία και δευτερευόντως στην
πάταξη του λαθρεμπορίου. Μια βασική μάλιστα πηγή της λαθρεμπορίας, που προέρχεται από τα ναυτιλιακά καύσιμα μένει
απείραχτη.
Αυτό
που απαιτείται σήμερα από την κυβέρνηση είναι η ανάκληση της απόφασης και η πολιτική
βούληση για την εφαρμογή ειλημμένων αποφάσεων
(όπως τοποθέτηση GPS στα βυτιοφόρα, ιχνηθετών στα καύσιμα, απαγόρευση μεταφοράς
καυσίμων με «λευκά» βυτιοφόρα, χωρίς δηλαδή το σήμα της εταιρείας, κ.λπ.) που
θα κάνουν αποτελεσματικούς τους ελέγχους στην διακίνηση των καυσίμων.
Η
εξίσωση των τιμών ούτε στην πάταξη της λαθρεμπορίας θα οδηγήσει, αλλά ούτε και
σε αύξηση των εσόδων, όπως αποδείχθηκε από την μείωση των εσόδων από την
φορολογία στα καύσιμα τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό που θα επιφέρει είναι η
φτωχοποίηση και εξαθλίωση των πολιτών.
Κατόπιν τούτων,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι
υπουργοί:
1.
Θα αποσύρουν
έστω την τελευταία στιγμή την τόσο κοινωνικά άδικη και επώδυνη -για
μεγάλο αριθμό νοικοκυριών ιδιαίτερα της Βορείου Ελλάδας- ρύθμιση εξίσωσης προς
τα πάνω του φόρου πετρελαίου θέρμανσης και
κίνησης;
2. Θα
προσανατολιστούν στην κατεύθυνση αυστηρών ελέγχων με την χρήση και νέων
τεχνολογιών που καθιστούν χωρίς νόημα τη
συζήτηση για την εξίσωση αυτή επανεξετάζοντας ταυτόχρονα το απαράδεκτο καθεστώς
του αφορολόγητου ναυτιλιακού πετρελαίου;
3. Σε
περίπτωση που η κυβέρνηση επιμείνει στην εξίσωση των φόρων πετρελαίου κίνησης
και θέρμανσης, γιατί δεν προχωρά στην εξίσωση προς τα κάτω, ώστε να μην υπάρξει
επιβάρυνση για τα λαϊκά στρώματα;
Οι
ερωτώντες βουλευτές
Τι είναι αυτά που λες ρε Θανάση. Ντροπή. Αυτό ζητάει η Φλώρινα; Να αποσυρθεί η εξίσωση; Και τι θα γίνει; Τίποτα. Αν αποσυρθεί η εξίσωση η τιμή του πετρελαίου θα είναι 1,10 ευρώ. Μπορούμε μήπως να βάλουμε πετρέλαιο και με 1,10. Πέρσι βογγήξαμε με τα 90 λεπτά και το 1 ευρώ, φέτος με την περαιτέρω συρρίκνωση των εισοδημάτων και τους παραπάνω φόρους θα αντέξουμε το 1,10;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι και το άλλο όμως. Πάλι δηλαδή θα πληρώνουμε το ίδιο με την υπόλοιπη Ελλάδα;
Εσύ Θανάση θα βάλεις πετρέλαιο, εμείς πως θα βάλουμε; Εσύ έχεις το βουλευτικό μισθό, εμείς τι έχουμε;
Η Φλώρινα πρέπει να πλρώνει λιγότερο. όχι όσο η Κρήτη και όχι όσο η Θεσσαλονίκη και η Καβάλα. Εσύ μας έβαλες στο ίδιο τσουβάλι με όλους.
Τελικά αν δεν έχεις συγκεκριμένη πρόταση για τη Φλώρινα, που δεν έχεις, είναι προτιμότερο να μη μιλάς από το να θέλεις να βγάλουμε μόνοι τα μάτια μας.
Στο ξαναεξηγώ για να το καταλάβεις.
Μας είπες να αποσυρθεί η εξίσωση και θα είμαστε ευχαριστημένοι με το 1,10.
Και μετά θέλουμε δικαιότερη μεταχείριση, όταν αυτά τα λέει ο βουλευτής μας.
Άντε στο καλό αγαπητέ.Τα ίδια είσαι. Και χειρότερα.