Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Παράσταση Διαμαρτυρίας των Εκπαιδευτικών Πληροφορικής στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Δυτικής Μακεδονίας

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. Δυτικής Μακεδονίας (Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής), τις δύσκολες μέρες που βιώνουμε και σε μία προσπάθεια να υπάρξουν οι απαραίτητες ζυμώσεις, επικοινωνία και κατάθεση απόψεων μεταξύ των
εκπαιδευτικών Πληροφορικής, αλλά και τη δημιουργία γόνιμου διαλόγου με φορείς της εκπαίδευσης πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας την Τρίτη 2 Ιουλίου 2013 και ώρα 12:00 έξω από την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευση Δυτικής Μακεδονίας (Κοζάνη), ταυτόχρονα με τη διαμαρτυρία της ΠΕΚΑΠ στο Υπουργείο Διοικητικ ής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στην Αθήνα


Τονίζουμε επίσης τα εξής:
Σε ποσοτικό επίπεδο
  • Οι καθηγητές πληροπφορικής δεν είναι πολλοί. Πέρυσι το Υπουργείο Παιδείας, για να καλύψει τα κενά, χρειάστηκε να προσλάβει επιπλέον τουλάχιστον 350 αναπληρωτές Πληροφορικής πλήρους ωραρίου.
  • Σε ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ επίπεδο (κάλυψη πάγιων εκπαιδευτικών αναγκών) δεν περισσεύει κανένας καθηγητής πληροφορικής και η όλη «ιστορία» των οργανικών υπεραριθμιών οφείλεται κυρίως στη μη προσμέτρηση οργανικά της Αθμιας εκπαίδευσης, αλλά και στη μη καταμέτρηση των αποσπασμένων σε γραφεία που τα τελευταία χρόνια καλύπτουν πάγιες ανάγκες.
Σε ποιοτικό επίπεδο
  • Η Πληροφορική μαθαίνει στα παιδιά τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και αναπτύσει την αναλυτική, κριτική & δημιουργική σκέψη των μαθητών.
  • ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ & ΟΧΙ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ
  • Η Πληροφορική διδάσκει στα παιδιά την τεχνολογία των Υπολογιστών και Επικοινωνιών.
  • ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Τέλος το Δ.Σ. της ΠΕΚΑΠ ενόψει της εφαρμογής του προεδρικού διατάγματος βάσει του οποίου συνάδελφοι ενδεχομένως χαρακτηριστούν ολικά υπεράριθμοι και μετακινηθούν υποχρεωτικά, υπενθυμίζει την κείμενη νομοθεσία και τις παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη σε κάθε περίπτωση, πριν το χαρακτηρισμό οποιουδήποτε συναδέλφου ως ολικά υπεράριθμου.
Δεύτερη ειδικότητα: Σε πολλούς συναδέλφους πληροφορικής έχει αποδοθεί 2η ειδικότητα. Το Δ.Σ. της ΠΕΚΑΠ, σε μία κρίσιμη περίοδο για τον κλάδο μας και στο πλαίσιο της συναδελφικής αλληλεγγύης, παροτρύνει τους συναδέλφους που έχουν αναγνωρίσει 2η ειδικότητα να καλύψουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του υποχρεωτικού τους ωραρίου με μαθήματα της 2ης ειδικότητάς τους. Υπενθυμίζουμε ότι για τη 2η ειδικότητα δεν ισχύει περιορισμός ωρών.
Καλούμε επίσης τα μέλη των Π.Υ.Σ.Δ.Ε., να λάβουν υπόψη την παράμετρο αυτή κατά τον υπολογισμό των κενών και των πλεονασμάτων.
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής διδάσκουν τα μαθήματα πληροφορικής τόσο στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία, όσο και στα δημοτικά με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.). Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 961 δημοτικά σχολεία με Ε.Α.Ε.Π. πανελλαδικά, σε 480 εκ των οποίων έχουν ιδρυθεί οργανικές θέσεις πληροφορικών, οι οποίες θα καλυφθούν με μετατάξεις από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (η διαδικασία είναι σε εξέλιξη). Στα υπόλοιπα 481 δημοτικά με Ε.Α.Ε.Π. υπάρχουν κατά μέσο όρο 22 ώρες μαθημάτων πληροφορικής (Υ.Α. Φ.12/520/61575/Γ1/30-05-2011), ενώ το ίδιο ισχύει και για τα 99 πιλοτικά ολοήμερα δημοτικά σχολεία (Υ.Α. Φ.12/819/104706/Γ1/13-09-2011). Σε όλα τα υπόλοιπα ολοήμερα δημοτικά σχολεία (3.366 σύμφωνα με στατιστικά του ΥΠΑΙΘΠΑ[1] για το σχολικό έτος 2011-2012), λειτουργούν 3.728 Ολοήμερα τμήματα για τα οποία απαιτούνται (με βάση το πρόγραμμα και τα τμήματα) 8.977 ώρες εβδομαδιαίως, άρα περισσότεροι από 400 καθηγητές Πληροφορικής.
Εφιστούμε ιδιαίτερα την προσοχή στα Π.Υ.Σ.Π.Ε. για την έγκαιρη καταμέτρηση των παραπάνω ωρών και προώθησή τους στα αρμόδια Π.Υ.Σ.Δ.Ε.
Γυμνάσιο: Υπενθυμίζουμε ότι στα Πειραματικά Γυμνάσια τα οποία λειτουργούν με το πιλοτικό πρόγραμμα, το μάθημα της Πληροφορικής είναι δίωρο, ενώ αναμένεται η εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος στο σύνολο των γυμνασίων της χώρας. Στα υπόλοιπα γυμνάσια και μέχρι την εφαρμογή του νέου πιλοτικού προγράμματος, το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται για 1 ώρα την εβδομάδα, ενώ το τμήμα χωρίζεται σε δύο μέρη αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 21, σύμφωνα με την 104013/Γ2/12-09-2011 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΠΑ. Άρα στα γυμνάσια στα οποία υπάρχουν τμήματα με περισσότερους από 21 μαθητές αναλογούν 2 ώρες μαθήματος Πληροφορικής ανά τμήμα.
Γενικό Λύκειο: Στο πρόγραμμα σπουδών που ισχύει, το μάθημα της τεχνολογικής κατεύθυνσης Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Α.Ε.Π.Π.)καθώς και τα επιλεγόμενα μαθήματα πληροφορικής που υπάρχουν στη Β' και Γ' τάξη είναι εργαστηριακά σύμφωνα με την εγκύκλιο 4243/Γ2/22-09-1999. Υπενθυμίζουμε ότι για όσα τμήματα των παραπάνω μαθημάτων (συμπεριλαμβανομένης και της Α.Ε.Π.Π.) ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 22, προβλέπεται 2ος εκπαιδευτικός ειδικότητας μέσα στο εργαστήριο εφόσον υπάρχουν περισσότεροι από 7 υπολογιστές. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πρέπει να υπολογίζονται 2 εκπαιδευτικοί για κάθε τμήμα, οπότε οι 2 ώρες πληροφορικής του κάθε μαθήματος υπολογίζονται ως 4.
Το μάθημα Τεχνολογία Επικοινωνιών της τεχνολογικής κατεύθυνσης στη Β' Λυκείου υπάρχει ως 2η ανάθεση για τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής ΠΕ19-20 ελλείψει εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ12.06, ΠΕ12.10, ΠΕ17.04 και ΠΕ17.08, σύμφωνα με την Υ.Α. 111276/Γ2/8-10-2007.
Υπενθυμίζουμε επίσης ότι το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας τόσο για την Α', όσο και για τη Β' τάξη αποτελεί 1η ανάθεση για όλες τις ειδικότητες (Υ.Α. 105847/Γ2/13-09-2012) και οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής δύναται να διδάσκουν μέχρι και δύο μαθήματα σε τμήματα ερευνητικής εργασίας (Υ.Α. 100838/Γ2/4-9-2012).
Επαγγελματικά Λύκεια: Οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής έχουν ως 1η ανάθεση το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής στην Α' ΕΠΑ.Λ. (2 ώρες εβδομαδιαίως) (Υ.Α. 42790/Γ2/12-04-2012). Σύμφωνα με την Υ.Α. 111276/Γ2/8-10-2007 για τα ΕΠΑ.Λ. στα οποία υπάρχει τομέας Πληροφορικής αντιστοιχούν στην ειδικότητα της Β' τάξης 6 μαθήματα πληροφορικής, 18 ωρών εβδομαδιαίως. Από αυτές οι 8 ώρες είναι θεωρία και οι υπόλοιπες 10 ώρες είναι εργαστηριακές. Στην Γ' τάξη αντιστοιχούν 6 μαθήματα πληροφορικής 23 ωρών εβδομαδιαίως. Οι 7 ώρες είναι θεωρία και οι υπόλοιπες 16 ώρες είναι εργαστηριακές. Όλα τα παραπάνω μαθήματα τα οποία έχουν ως 1η ανάθεση οι καθηγητές πληροφορικής ΠΕ19/20.
Ως 2η ανάθεση οι καθηγητές πληροφορικής δύναται να διδάξουν τα μαθήματα α)Επικοινωνίες, Δίκτυα και Τεχνολογία Η/Υ του τομέα Ηλεκτρονικής της Β' τάξης και β)Χρήση Η/Υ (Λογιστικά Φύλλα) του τομέα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών της Β' τάξης.
Εργαστηριακή Απασχόληση: Υπενθυμίζουμε ότι βρίσκεται σε ισχύ η εγκύκλιος 106549/Γ7/14-09-2012 με την οποία ορίζεται ο Υπεύθυνος εργαστηρίου Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. σε Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια, για τον οποίο ορίζεται τρίωρη εργαστηριακή απασχόληση (3 ώρες από το υποχρεωτικό του ωράριο). Επίσης για τους υπεύθυνους εργαστηρίων των ΣΕΚ προβλέπεται ωράριο 20 ωρών.
Υπεύθυνοι – Τεχνικοί ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.: Εφιστούμε επίσης την προσοχή σας για τους συναδέλφους που υπηρετούν σε θέσεις Υπευθύνων ή Τεχνικών ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., καθώς οι αποσπάσεις τους είναι μακροχρόνιες με αποτέλεσμα να απουσιάζουν από την οργανική τους θέση.
Παρακαλούμε να ληφθούν υπόψη όλες οι παραπάνω παράμετροι, τόσο από τους θεσμικούς παράγοντες όσο και από τους συναδέλφους καθηγητές πληροφορικής.
ΠΕΚΑΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


4 σχόλια:

  1. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΨΗ.

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΤΙΚΑΝ ΩΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΑΡΙΟΙ(ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ..ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΩΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΑΡΙΟΙ) ΜΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΠΤΥΧΕΙΟ ΜΕ 200-300 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΝΑ ΑΝΑΤΕΘΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΝΑΜΕΤΑΤΑΓΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ!!!
    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΟ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΉΣΕΤΕ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο ΚΑΘΕ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ , ΑΝ ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ.

    ΚΑΠΟΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ , ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΑΡΙΩΝ - ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΙΩΣ , ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ;

    ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΣΠΟΡΑ , ΘΕΡΙΣΜΟ , ΒΟΣΚΟΤΟΠΙ ... ΟΤΙ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΔΗΛΑΔΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πείτε ότι θέλετε, απλά γράφετε το όνομα μας σωστά τουλάχιστον, είναι Πληροφορικός και όχι Πληροφορικάριος.

    Η πληροφορική σε αυτή την χώρα λογίζεται απο πολύ κόσμο ως η καλή χρήση του word και της πασιέντσας οπότε λογικά και όλα τα σχόλια αυτής της μορφής.

    Βασικός στόχος της Πληροφορικής Παιδείας είναι η ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης που σημαίνει ικανότητα ανάλυσης και επίλυσης σύνθετων καταστάσεων που χρήζουν αντιμετώπισης. Επίσης είναι η ανάπτυξη ψηφιακών ικανοτήτων που θα προετοιμάσουν τους μαθητές για την ψηφιακή εποχή και κοινωνία στην οποία ζούμε ήδη.

    Η αντιμετώπιση ενος ολόκληρου γνωστικού πεδίου ως κάτι που "μαθαίνεται εμπειρικά" οδηγεί στα γνωστά αποτελέσματα των "δημοσιογράφων" που ρυπαίνουν καθημερινά τα ΜΜΕ.

    Επίσης, κάθε χώρος έχει τις παθογένειες του και βασικός υπεύθυνος για την επίλυση τους είναι ο δημιουργός τους.
    Απο την ύπαρξη των κατάλληλων αναλυτικών προγραμμάτων εως την κατάλληλη εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού.

    Πέρα απο όλα αυτά όμως η απάντηση σε κάθε είδους διχαστικά διλήμματα είναι μία: Καμμία απόλυση, καμμία διαθεσιμότητα κανενός συναδέλφου εκπαιδευτικού οποιασδήποτε ειδικότητας. Σχολεία με παιδαγωγικά σωστές συνθήκες διδασκαλίας, 20 μαθητές το μέγιστο ανα τάξη.

    Αν κάποιοι πολιτικοί δεν μπορούν να διαχειριστούν καταστάσεις τότε ας παραιτηθούν. Στην Δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα εξάλλου, έτσι δεν είναι;

    Χρήστος Όροβας
    Ταμίας Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Φλώρινας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνώ απόλυτα με τον "Ανώνυμο 4 Ιουλίου 2013 - 10:54 π.μ.". Πολλοί άσχετοι με την Πληροφορική διορίστηκαν ως καθηγητές Πληροφορικής κάνοντας μόνο ένα σεμινάριο και κάποιοι είχαν εντελώς άσχετο πτυχίο π.χ. ΤΕΙ διατροφής! Να μη μιλήσουμε για τους "εκπαιδευτικούς" από τα εξαιρετικά πανεπιστήμια των Βρανίων, της Πρίστινας και του Γκνίλανι που αυτή τη στιγμή "διδάσκουν" στα παιδιά μας, έχουν καταλάβει ανώτερες θέσεις αλλά είναι ακόμα τόσο αγράμματοι που δεν ξέρουν να συντάξουν ένα έγγραφο. Τους ξέρουμε όλοι αλλά κανείς δεν μιλάει. Η Φλώρινα έγινε η πόλη των "δασκάλων" και των συνοριακών. Δε λέω καλό είναι να έχουν δουλειά οι άνθρωποι αλλά θα θέλατε τα παιδιά σας να τα έχουν στο σχολείο αυτά τα @@@@@@@ με "δίπλωμα";

    ΑπάντησηΔιαγραφή