Ολοκληρώθηκε από τη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) του Νόμου 3966/2011 η διαδικασία αξιολόγησης των υποψήφιων σχολικών μονάδων για το χαρακτηρισμό τους ως Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.) από το σχολικό έτος 2011-12 και υπεγράφη από την Υπουργό Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, η σχετική απόφαση.
Δήλωση Υπουργού:
«Πέντε μήνες μετά την ψήφιση του σχετικού Νόμου, (Ν3966/24/05/2011) ολοκληρώθηκε η διαδικασία της πρώτης εφαρμογής του. Ορίσθηκαν τα πρώτα 15 δημοτικά ολοήμερα, τα 15 γυμνάσια και τα 15 λύκεια ως Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.
Θέλω να συγχαρώ τους εκπαιδευτικούς των σχολείων, τα προσόντα και η δουλειά των οποίων ήταν από τα σημαντικά κριτήρια αξιολόγησης των σχολείων.
Να ευχαριστήσω, επίσης, τη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων για την επίπονη και ενδελεχή εργασία της.
Η λειτουργία των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων προάγει την εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη και την ενδεδειγμένη λειτουργία κάθε σχολικής τάξης. Συμβάλλει καθοριστικά στην πειραματική εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, των μεθόδων διδασκαλίας, του εκπαιδευτικού υλικού, των καινοτόμων και δημιουργικών δράσεων, προγραμμάτων αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και της υλικοτεχνικής υποδομής.
Προωθεί τη δημόσια δωρεάν υψηλής ποιότητας Παιδεία για όλους που έχουμε θέσει ως κύριο στόχο».
Σύμφωνα με τον παραπάνω Νόμο, δικαίωμα υποβολής αίτησης είχαν:
α. Πειραματικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων και
β. Σχολεία που λειτουργούν ή έχουν λειτουργήσει ως Πρότυπα ή Πειραματικά, περιλαμβανομένων και των Ολοήμερων Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων. Κατά την πρώτη εφαρμογή του Νόμου, τα σχολεία τα οποία ορίζονται ως Π.Π.Σ. δεν μπορεί να υπερβούν τα 15 νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, τα 15 γυμνάσια και τα 15 λύκεια.
Σχετική αίτηση για συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης υπέβαλαν 36 δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, 22 γυμνάσια και 18 γενικά λύκεια.
Η αξιολόγηση των υποψήφιων Π.Π.Σ έγινε με βάση τα κριτήρια που ορίζει η σχετική Υπουργική Απόφαση (Υ.Α. 91327/Δ2/ 09-08-2011(ΦΕΚ 2013 Τ.Β./ 09-09-2011) και η Εγκύκλιος για την αναλυτική μοριοδότηση (Α.Π. 97429/Δ4 30-08-2011).
Ειδικότερα, τα κριτήρια αξιολόγησης είναι:
· Τα τυπικά προσόντα του εκπαιδευτικού προσωπικού (ΠΜΣ, Διδακτορικό)
· Η παρουσία των εκπαιδευτικών του σχολείου στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα, όπως αυτή πιστοποιείται από τις δύο καλύτερες κατά τη γνώμη των ίδιων των εκπαιδευτικών δημοσιεύσεις τους σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά ή πρακτικά συνεδρίων με κριτές. Η παρουσία καθηγητών μουσικής και καλλιτεχνικών μαθημάτων πιστοποιείται και με τη συμμετοχή τους σε δημόσια αναγνωρισμένες καλλιτεχνικές δραστηριότητες
· Οι δημιουργικές, καινοτόμες δραστηριότητες και η κοινωνική προσφορά του σχολείου κατά την τελευταία πενταετία
· Η εμπειρία του σχολείου α) από την πρακτική άσκηση των φοιτητών, β) τη συμμετοχή σε ερευνητικές δραστηριότητες σε συνεργασία με ΑΕΙ, γ) τη συμμετοχή σε διαδικασίες επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών, με τη διοργάνωση σεμιναρίων κλπ και δ) τη λειτουργία μαθητικών ομίλων
· Η εμπειρία από την εκπόνηση σχεδίων αποτίμησης /αξιολόγησης και ανάπτυξης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας
· Η υλικοτεχνική υποδομή
Ως Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία επελέγησαν:
· 15 Γενικά Λύκεια, μεταξύ των οποίων δύο είναι ενιαίες σχολικές μονάδες των Πανεπιστημίων Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης συμπεριλαμβάνεται και το Νηπιαγωγείο.
· 15 Γυμνάσια συμπεριλαμβανομένου του ενιαίου σχολείου (Γυμνάσιο – Λύκειο) του Πανεπιστημίου Πατρών.
· 15 σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στα δημοτικά σχολεία έχουν προσαρτηθεί ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
Για την Υπουργική Απόφαση χαρακτηρισμού σχολικών μονάδων ως Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία πατήστε εδώ.
'Οποιος διαβάσει τα κριτήρια επιλογής καταλαβαίνει οτι δεν έχουν απολύτως καμμία σχέση με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Συγχαρητήρια πάντως στο σχολείο που απο ησυχαστήριο αιρετών εξελίχθηκε σε αποθετήριο διδακτόρων..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόδηλη η ειρωνεία του σχολιαστή, αλλά και η άγνοιά του για τα κριτήρια επιλογής. Με βρίσκει απολύτως σύμφωνο για το ησυχαστήριο αιρετών, κατάσταση που βεβαίως δεν υφίσταται πλέον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για το αποθετήριο διδακτόρων, ας λάβει ο σχολιαστής υπόψη του τα εξής για το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, τα οποία έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία 4 χρόνια: το σχολείο έχει πραγματοποιήσει διετές ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών, διαθέτει πλήρως εξοπλισμένη αίθουσα με 20 δικτυωμένους υπολογιστές, δανειστική βιβλιοθήκη οργανωμένη με ταξινομικό σύστημα, διαδραστικό πίνακα, δύο φορητά συστήματα προβολικού - υπολογιστή, πραγματοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα σε πολλά επίπεδα και εκτός σχολείου και διαθέτει αρκετούς εκπαιδευτικούς με μεταπτυχιακά και διδακτορικά, δημοσιεύσεις, συμμετοχές σε συνέδρια.
Φαίνεται πως η μόνη αναγνωρίσιμη αξία, είναι αυτή του ισοπεδωμένου δασκάλου, που είναι πανομοιότυπος με όλους τους άλλους: “ο παλιός καλός δάσκαλος”.
γιατί άραγε τα εξαιρετικά σχόλια του Hocus Pocus τα διαβάζουμε τόσο σπάνια???
ΑπάντησηΔιαγραφή