Πάνω από τα 12 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα φτάσουν φέτος οι ημερήσιες εισαγωγές καταναλωτικών αγαθών (τροφίμων) από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, έναντι 3,5 εκατ. ευρώ, που ήταν το 2009.
Συναγερμός έχει σημάνει σε πολυεθνικές, αλλά και σε ελληνικές βιομηχανίες καταναλωτικών αγαθών, εξαιτίας της αυξανόμενης εμφάνισης μίνι μάρκετ, τα οποία εισάγουν τα προϊόντα τους από τα Βαλκάνια, και τα πωλούν στην εσωτερική αγορά φτηνότερα από 30% έως και 50%, σε σχέση με τις τιμές, στις οποίες οι ίδιες τα προωθούν στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Σημειώνεται ότι, μέχρι και πέρυσι, σύμφωνα με έρευνα της Eurostat, η Βουλγαρία κατείχε την πρώτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τις χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα καπνού, κρέατος, ψωμιού και αρτοσκευασμάτων.
Εξαιτίας των αθρόων αυτών εισαγωγών από τα Βαλκάνια, τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι πολυεθνικές, αλλά και ελληνικές βιομηχανίες, έχουν ξεκινήσει να ασκούν πιέσεις στα αρμόδια κυβερνητικά όργανα, προκειμένου να εντείνουν τους ελέγχους στην αγορά. Ούτως ώστε, οι όποιες εισαγωγές να γίνονται με τα νόμιμα παραστατικά, καθώς, κατά τα άλλα, η όλη διαδικασία είναι απολύτως νόμιμη. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση γνωστού απορρυπαντικού ρούχων, το οποίο στα σούπερ μάρκετ πωλείται αντί 12 ευρώ περίπου, ενώ στα mini market 6 ευρώ.
Επίσης, επώνυμη μπίρα, στη συσκευασία των 6 τεμαχίων, πωλείται στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ περί τα 3 ευρώ, ενώ το ίδιο προϊόν τα mini μάρκετ το τιμολογούν στα 2,10 ευρώ. Απίστευτο, αληθινό και καθ’ όλα νόμιμο, τονίζουν παράγοντες της αγοράς.
Εξηγώντας ότι οι επιχειρηματίες που λειτουργούν τα συγκεκριμένα καταστήματα, πολύ απλά, εισάγουν επώνυμα ή μη προϊόντα από Βουλγαρία και Ρουμανία, όπου οι τιμές τους είναι σημαντικά χαμηλότερες, από τα αντίστοιχα ελληνικά.
Στα οποία προϊόντα, απλώς οι επιχειρηματίες που τα πωλούν προσθέτουν μία ετικέτα αυτοκόλλητη, προκειμένου να δώσουν τις απαιτούμενες πληροφορίες στον Έλληνα καταναλωτή. Τέτοιου είδους καταστήματα, ήδη, λειτουργούν σε λαϊκές περιοχές των Αθηνών και συγκεκριμένα στο Μενίδι, το Αιγάλεω και στα Οινόφυτα, ενώ πρόσφατα εμφανίστηκαν και πέριξ της Ομόνοιας.
Τα «φτηνομάγαζα»
Κι αν το φαινόμενο των «φτηνομάγαζων» βρίσκεται σε εμβρυακή κατάσταση, όσον αφορά το λεκανοπέδιο Αττικής, οργιάζει στη Βόρειο Ελλάδα. Βοηθά σ’ αυτό η γεωγραφική γειτνίαση με τα Βαλκάνια. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Ξάνθης, όπου σύμφωνα και με στοιχεία του εμπορικού συλλόγου του Νομού, Βούλγαροι επιχειρηματίες έχουν ιδρύσει επιχειρήσεις και πωλούν μισοτιμής τα επώνυμα προϊόντα τους είτε σε καταστήματα που μισθώνουν, είτε σε πλανόδιους πάγκους.
Πληροφορίες λένε ότι, την τελευταία τριετία, έχουν στηθεί στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες βορειοελλαδικές πόλεις, εμπορικά δίκτυα, που ασχολούνται αποκλειστικά με την εισαγωγή βουλγαρικών και ρουμανικών καταναλωτικών προϊόντων.
Την ίδια στιγμή, βουλγάρικες αλλά και ρουμάνικες εταιρείες, που λειτουργούν καταστήματα στη χώρα τους, διαφημίζουν, με φυλλάδια, τα προϊόντα τους στους κεντρικούς δρόμους της συμπρωτεύουσας ή στους ακριτικούς νομούς, εκμεταλλευόμενες την μετανάστευση των Ελλήνων καταναλωτών, για τις αγορές τους. Η οποία πραγματοποιείται κυρίως προς Βουλγαρία και Σκόπια. Κι από τα ελληνικά νησιά, προς την Τουρκία.
Πηγή: Ισοτιμία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου