Αυτόν τον μήνα συμπληρώνεται ένας χρόνος που η Φλώρινα στερείται τον σιδηρόδρομο. Μια πόλη και μια ολόκληρη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας που τις περισσότερες μέρες του χειμώνα τις περνά σε ακραίες συνθήκες παγετού με ότι αυτό συνεπάγεται για τις οδικές μεταφορές
της, στερείται ενός ασφαλούς μέσου μαζικής μεταφοράς. Μια ακριτική πόλη στην οποία λειτουργούν τέσσερα τμήματα Πανεπιστημίου και τρία τμήματα Τ.Ε.Ι στερείται εδώ και ένα ολόκληρο έτος την δυνατότητα ασφαλούς και οικονομικής μεταφοράς προς και από την υπόλοιπη Ελλάδα των φοιτητών αλλά και όλων των οικονομικά ασθενέστερων πολιτών εν καιρώ οικονομικής κρίσης. Μια πόλη και μια περιοχή με 25% ανεργία αλλά και ταυτόχρονα με εξαιρετική φυσική ομορφιά και φυσικό περιβάλλον στερείται μιας σίγουρης πύλης εισόδου και εξόδου.
της, στερείται ενός ασφαλούς μέσου μαζικής μεταφοράς. Μια ακριτική πόλη στην οποία λειτουργούν τέσσερα τμήματα Πανεπιστημίου και τρία τμήματα Τ.Ε.Ι στερείται εδώ και ένα ολόκληρο έτος την δυνατότητα ασφαλούς και οικονομικής μεταφοράς προς και από την υπόλοιπη Ελλάδα των φοιτητών αλλά και όλων των οικονομικά ασθενέστερων πολιτών εν καιρώ οικονομικής κρίσης. Μια πόλη και μια περιοχή με 25% ανεργία αλλά και ταυτόχρονα με εξαιρετική φυσική ομορφιά και φυσικό περιβάλλον στερείται μιας σίγουρης πύλης εισόδου και εξόδου.
Οι Φωτιές και οι Γιορτές πέρασαν και αυτό το χρόνο αλλά το βραδινό «Τρένο των Φωτιών» με επιστροφή τα χαράματα στην Θεσσαλονίκη δεν σφύριξε. Ούτε και τα κανονικά δρομολόγια. Πολλοί επισκέπτες αλλά και συμπολίτες μας που προσπάθησαν να έρθουν για τις γιορτές εγκλωβίστηκαν από το χιόνι σε οδικές αρτηρίες, ακόμα και στην Εγνατία οδό, και γνώρισαν πρωτοφανή ταλαιπωρία.
Ένα τρένο θυσία στον βωμό της οικονομικής κρίσης ή ένα τρένο θυσία στον βωμό της αδιαφορίας όλων των υπευθύνων; Γιατί ο Σιδηρόδρομος αντί για μοχλός ανάπτυξης λειτουργεί σαν βάρος από το οποίο μπορεί να απαλλαγεί η χρεωμένη από την κακοδιαχείριση κρατική μηχανή; Ως πότε οι κάτοικοι των ακριτικών περιοχών θα αντιμετωπίζονται ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας; Και ως πότε η ανευθυνότητα θα μπορεί να κρύβεται πίσω από κούφιες υποσχέσεις και λόγια χωρίς αντίκρισμα;
Η δυνατότητα λειτουργίας του Σιδηρόδρομου υπάρχει. Και όχι μόνο υπάρχει αλλά είναι και επιβεβλημένη. Ως μέσο ανάπτυξης της ακριτικής περιοχής μας. Ως μέσο που σε συνδυασμό με τις οδικές μεταφορές εντός του νομού θα προσφέρει στην άρση της απομόνωσης των κατοίκων και στην ευκολία πρόσβασης για τον επισκέπτη, εργαζόμενο και φοιτητή.
Κυρίες και κύριοι πολιτευτές, της περιοχής αλλά και της επικράτειας καιρός να καταλάβετε ότι η διοίκηση δεν ασκείται με εκθέσεις ιδεών, εθιμοτυπικές διαδικασίες και αλληλοεξυπηρετήσεις αλλά με έργα και οράματα για ανάπτυξη και ευημερία. Με αγώνες αληθινούς και όχι ομιλίες σε μικρόφωνα. Είστε ικανοί να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις της εποχής; Έχετε την βούληση;
Χρήστος Όροβας
Κίνηση Φίλων Τρένου Φλώρινας
Καλά τα λέτε Φίλοι του τραίνου, αλλά γιατί μόνο οι πολιτευτές;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοί, είναι δεδομένο.Κάνουν πάντα το καθήκον τους δηλαδή, τίποτα.
Υπάρχουν Δήμαρχοι,Αντιδήμαρχοι Σύμβουλοι, παρασύμβουλοι, Αντιπερειφερειάρχες και ένα σωρό αρχές, σωματεία, σύλλογοι και δεν συμμαζεύεται Και βέβαια η μεγάλη πλειοψηφία των Φλωρινιωτών που περιμένει να χιονίσει για να δει άσπρες μέρες.
Όπως τα λέτε:
Δεν γίνεται διοίκηση με εκθέσεις ιδεών κ.λ.π,
Ίσως να συμφωνείτε:
Ούτε και αγώνας γίνεται, κατά διαστήματα, περιστασιακά και με επετειακές αναρτήσεις .
Αγαπητέ φίλε/φίλη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή υπάρχει μια άμεση σύνδεση των πολιτευτών με τους αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησης και πολλές φορές είναι τα ίδια πρόσωπα, προφανώς η μπάλα παίρνει ολους τους εκλεγμένους αντιπροσώπους μας είτε τοπικά στον Δημο και την Περιφέρεια είτε στην Βουλή.
Εχεις δικιο, κατα διαστήματα, περιστασιακά και επετειακά παλι δεν γίνεται αγωνας. Είναι ομως νομιζω καλύτερος απο το "επίσημο" τίποτα και είναι πάντα ανοιχτός σε νέες ιδέες, προτάσεις και συμμετοχές. Σε περιμένουμε στις επόμενες δράσεις μας.
Χρήστος Όροβας
Έχεις κι εσύ τα δίκια σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως κι αν έχει δεν συμφωνώ στο
Από το ντιπ κι ολότελα καλή κι η Παναγιώτενα ..
Πάντα κοντά πάντα μαζί όπου μπορώ
Πανίδης Θεόφιλος
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρήστο, δεν είναι δυνατόν να είναι <> η γραμμή μας μερικα εκατομύρια ευρώ και μεις να διεκδικούμε γραμμές-δρομολογια τρένου. Μάθανε να τα καλύπτουμε όλα λέγοντας, ότι αυτό ή το άλλο είναι << κοινωνικό >> αγαθό! Μα όλα είναι κινωνικά αγαθά , η παιδεία η υγεία, το νερό κτλ, κτλ!
Μετά παραπονιόμαστε για την άθλια οικ. κατάσταση της χώρας! Μήπως φταίμε κι εμείς !Κάποτε ( δημαρχείας κ. Παπανασυασίου )είχα προτείνει η πόλη μας να θερμαίνεται με φυσικό αέριο που θα μεταφερόταν με το τρένο στη Φλώρινα από κοντινό σημείο. Αν είχε συμβεί αυτό δεν θα είχαμε πρόβλημα τρένου! Παντως δεν γίνεται να σηντηρούμε μμια ζημιωγόνα επιχείρηση, έτσι για έχουμε τρένο! Πρέπει να ναζητήσουμε τρόπους, ώστε η γραμμή μας να ΜΗ είναι πλέον ζημιωγόνα!!Δεν ε'ιναι δυνατόν Χρήστο σε μιά ακτίνα 15 χιλιομέτρων να υπάρχουν 9 γυμνάσια που , αν εξαιρεθούν τα της πόλης, έχουν κατά μέσο όρο 30 έως 40 παιδιά το κάθε σχολείο! Γιά το Νοσοκομείο Φλώρινας. δαπανόνταιται κάθε χρόνο περίπου 22 εκατομύρια ευρώ γιά να καλύψει τον πληθυσμό των 32.000 κατοίκων! Πρ'επει να βρούμε άλλο τρόπο παροχείς υπηρεσιων υγείας! Το ίδιο ισχύει και για Καστοριά Γρεβενά κτλ! Τέλος πάντων μάθαμε να λέμε, ότι έχουν ευθύνες όλοι οι άλλοι και ποτέ και καμία ευθύνη εμείς!
Χρήστο, με σεβασμό στις απόψεις σου και στον αγώνα
Πανίδης Θεόφιλος 7-1-2012
Αγαπητέ μου Δάσκαλε Θεόφιλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι πάντα χαρά μου να σε διαβάζω και πόσο μάλλον οταν τα λέμε και απο κοντά. Θα πρέπει όμως να διαφωνήσω κατ'αρχάς με τoν χαρακτηρισμό της γραμμής ως ζημιογόνου. Σύμφωνα με στοιχεία του δίκτυου ΕΠΙΒΑΤΗΣ μόνο ο Σ.Σ της Φλώρινας διακίνησε το 2010 πάνω απο 150 χιλιάδες επιβάτες. Ορισμένα δε δρομολόγια άγγιζαν θεαματικά ποσοστά πληρότητας.
Με μια ορθολογιστική κοστολόγηση και μια αναβάθμιση των υπηρεσιών η γραμμή θα ήταν απο τις πιο κερδοφόρες. Σε συνδυασμένα δε δρομολογια με τα τοπικά λεωφορεία θα εδινε ανάσα στον Τουρισμό και στις μετακινήσεις των κατοικων.
Η ιδέα σου για την θέρμανση με φυσικό αέριο είναι πολύ καλή και μακάρι να είχε υλοποιηθεί. Ποτέ δεν είναι αργα (λένε), δυστυχώς όμως δεν βλέπω τετοια προοπτική απο αυτους στους οποίους αναθέσαμε την διαχείριση της περιοχής μας.
Για το Νοσοκομείο και τα Σχολεία θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω επίσης Δάσκαλε. Αν αφήσουμε εξω περιπτώσεις σπατάλης και κακοδιαχείρισης που παρατηρούνται σε Νοσοκομεία
και δυστυχώς παραμένουν ατιμώρητες, πιστεύω πως ενας βασικός ρόλος ύπαρξης του Κράτους ως οργανωμένη Κοινωνία είναι και αυτή ακριβώς η παροχή του Κοινωνικού Κράτους, τόσο με την Υγεία, όσο και με την Παιδεία.
Επίσης Θεόφιλε, οπως πολύ σωστά λές και στο αρθρο σου για την τροφική επάρκεια, η ύπαιθρος έχει απογυμνωθεί.. Για ποιό λόγο όμως να θελήσει να ζήσει μια οικογένεια στην ελληνική υπαιθρο οταν τα παιδιά θα πρέπει να ταξιδεύουν δυο ωρες την ημερα για το σχολείο και αν τυχον χρειαστεί δεν θα υπάρχει γιατρός και Δημόσια Υγεία πουθενά;
Σίγουρα χρειάζεται αυτοκριτική και ορθολογισμός Δάσκαλε αλλα νομιζω οτι δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι οι αριθμοί είναι για να υπηρετούν τους ανθρώπους και οχι το ανάποδο.
Με απέραντο σεβασμό και ελπίζω να εχουμε την ευκαιρία να τα πουμε απο κοντα σύντομα,
Χρήστος Οροβας