Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

Μεταξύ ουρανού και γης


Γράφει ο Βαγγέλης Τσούκας
Η οργάνωση μιας κοινωνίας περιγράφεται παραδοσιακά με πυραμίδες, μία για κάθε υλικό ή πνευματικό κριτήριο, όπου η ογκώδης βάση χαρακτηρίζει τη μεγάλη μάζα και η κορυφή τους λίγους. Η βάση είναι αυτή στη οποία στηρίζεται όλο το 

οικοδόμημα και αποτελείται από τον λιγότερο ή περισσότερο μικρό ή μεσαίο άνθρωπο, ενώ η κορυφή συνίσταται από τους ισχυρούς που είναι υπεράνω εθνών, κυβερνήσεων και κανόνων. Οι τελευταίοι αποτελούν ένα επίπεδο-φάντασμα, αφού ποτέ δεν εμφανίζονται στη δημοσιότητα και μόνον έμμεσα μπορεί να εντοπιστούν.

Μεταξύ αυτών των δύο άκρων απλώνεται ένα συνεχές κοινωνικών ομάδων οι οποίες καταλαμβάνουν μια σχετική θέση μεταξύ αφεντικών και μάζας, διοικώντας τους υφισταμένους προς το συμφέρον των ανώτερων. Συγκροτούν τη φανερή βούληση των κρυφών αρχηγών και γι' αυτό χαρακτηρίζονται ως "μεσαζόντες εξουσίας". Οι περισσότεροι από αυτούς μπορούν να ανευρεθούν εύκολα γιατί συγκεντρώνονται καθημερινά στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όπως πολιτικοί, δημοσιογράφοι, καλλιτέχνες και αθλητικοί παράγοντες. Ο στόχος τους είναι να διατηρούν το πνεύμα της μάζας σε αδράνεια με το αποσπαστικό και ευτελές θέατρο το οποίο οργανώνουν, ενώ στα παρασκήνια υπονομεύουν τη δομή και λειτουργία την κοινωνίας με αποσάρθρωση των αξιών και προσβολή της κοινωνικής συνοχής. Μια άλλη ομάδα εντοπίζεται στην ιεραρχία μεσαίων και μεγάλων ιδιωτικών επιχειρήσεων που σκοπό έχει να επιτυγχάνει τους εκάστοτε οικονομικούς στόχους που έχουν θέσει οι μέτοχοι αφού από αυτό κρίνεται η επαγελματική τους σταδιοδρομία. Κοινό χαρακτηριστικό όλων αυτών είναι η συνεχής προσπάθεια για άνοδο στην ιεραρχία, καθώς δεν είναι ικανοποιημένοι από τις απολαβές αλλά και την ίδια την ποιόητα ζωής τους, ενώ πιστεύουν ότι με τη βελτίωση της θέσης θα λύσουν τα εσωτερικά ψυχολογικά κενά και εγωισμούς. Η τάση αυτή οδηγεί συχνά σε ανηθικές πρακτικές και κρυφές μεθοδεύσεις, όπως γίνεται φανερό από σκάνδαλα πολιτικών στο δημόσιο τομέα και αγοραίες πρακτικές στον ιδιωτικό.

Το παράδοξο της παρούσας ανάλυσης είναι η ομοιότητα που προκύπτει μεταξύ της βάσης και της κορυφής. Αμφότερες δεν είναι μολυσμένες από το μικρόβιο της εμπάθειας, του ανικανοποίητου και του "κυνηγιού του καρότου με το μαστίγιο", η πρώτη επειδή είναι ταπεινή και ολιγαρκής και η δεύτερη επειδή δεν της μένει κάτι να κατακτήσει. Και στις δύο περιπτώσεις επικρατεί κοινή πνευματικότητα που υπαγορεύει ισορροπία ενδογενών απαιτήσεων και εξωγενών απολαβών σε άυλα και υλικά αγαθά. Αυτό οδηγεί σε ένα αίσθημα ολικής ψυχικής πλήρωσης που εξασφαλίζει ωφέλιμη εμπειρία ζωής, έστω και αν οι δύο τάξεις φαίνονται διαμετρικά αντίθετες. Ένω λοιπόν οι ενδιάμεσοι είναι δέσμιοι της σχετικής τους θέσης, τα άκρα έχουν αυτογνωσία αφού μετρούνται με απόλυτες αναφορές. Με άλλα λόγια, αν θέλουμε να διαπιστώσουμε πως είναι η κορυφή αρκεί να εξετάσουμε τη βάση. Το γεγονός αυτό απαντάται σε κάθε πνευματική έκφανση πχ. για να συλλάβουμε το άπειρο πρέπει να κατανοήσουμε το μηδέν. Το ευεργετικό αποτέλεσμα είναι η αντικατάσταση της πυραμίδας από το ευθύ έδαφος στο οποίο όλοι μοιράζονται το ίδιο ύψος.

3 σχόλια:

  1. Η χρησιμότητα των πυραμίδων δεν ήταν μια απλή σηματοδότηση της επιφάνειας της γης από το σύμπαν αλλά αντίστροφα: ήταν απεικόνιση του ίδιου του ουρανού στη γη, αφού ακολουθούσε τη χαρτογράφηση των αστερισμών επί γήϊνου εδάφους.
    Κι ενώ εμείς τις είδαμε( και συνεχίζουμε να τις βλέπουμε ή έτσι μας έμαθαν) είτε σαν δομή γήϊνης εξουσίας (όπως γλαφυρά παρουσιάζεται στο πιό πάνω κείμενο),είτε σαν έκφραση της ανθρώπινης ματαιοδοξίας (τάφους βασιλέων-θεών παλαιότερα),αυτές δεν έπαψαν ποτέ το ίδιο να δείχνουν:
    τον ουρανό και το σύμπαν,ως μαγνητικά προσανατολισμένα γήϊνα τεχνητά έργα, όπερ την αστρική μας δεόυσα πορεία και μοίρα.
    Ομως, αντί οι ιθύνοντες να μας δείχνουν την άνω θρώσκουσα κατεύθυνση της ανθρώπινης νόησης και διανόησης, μας οδηγούν σε συμπλέγματα πεπιεσμένων φετών κλάμπ σάντουϊτς(πολλάπλών στρώσεων μάλιστα), για να ικανοποιήσουν τις ίδιες ματαιοδοξίες,σημερινών ηγεσιών και παπαγαλέων βαθμίδων.
    Τα ίδια τα ουράνια σύμβολα γίνονται μέσα έκφρασης της ειρωνίας προς την κυρίαρχη ισορροπία του σύμπαντος ,από κάποιες (εβδομήκοντα δύο) παραδημιουργίες αποστατών
    που λυμαίνονται την κύρια θεία εικόνα των ανθρώπων στη γή, ως οι γραφές λέγουσιν.
    Και η μήτηρ γη διαμαρτύρεται, ότι τοιούτους (αποστάτας ουρανίου σκοπού )κώθωνας βαρέως φέρει ως αυτής έσω άγος και άνω άχθος, ο δε πατήρ ουρανός συσσωρεύει την μήνιν και την οργήν,κατά την πανάρχαιαν(ίσως όχι και τόσο)μυθολογίαν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πιο κάτω ο Λιακόπουλος τί λέει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. http://www.youtube.com/watch?v=ydSsVZJxh-k

    ΑπάντησηΔιαγραφή