Με το ονομα αυτο, ειναι γνωστα στην ιστορια της τεχνης τα γλυπτα μαραμαρα απο τα μνημεια της Ακροπολης των Αθηνων που αρπαξε ο Αγγλος αρχαιοκαπηλος Τ.Ελγιν.Ο Ελγιν ηταν πρεσβευτης της Μ.Βρετανιας στην Κων/πολη και με αδεια του Σουλτανου το 1803 διεπραξε αυτο το ανοσιουργημα. Να σημειωσετε οτι ο ορος "ελγινεια μαρμαρα" περιλαμβανει και μαρμαρα,αρχαια εργα δηλαδη,που αποσπαστηκαν και απο μνημεια εξω απο τη Ακροπολη,οπως απο το θεατρο του Διονυσου,απο την Ελευσινα,τις Μυκηνες την Αιγινα κλπ.Τη συλλογη των γλυπτων μαραμαρων την παρεδωσε ο Ελγιν στο Βρετανικο μοθσειο το 1816.Απο τοτε παρα τους συνεχεις αγωνες για την επιστροφη τους στην κοιτιδα του πολιτισμου στη χωρα μας,οι Αγγλοι κωφευουν επιδεικτικα.
Φίλε μου Άρη, σε παρακαλώ να μου επιτρέψεις να σε συγχαρώ γιά την υπέροχη δουλειά που έκανες! Ο Μακρυγιάννης στα απομνημονεύματά του γραφει: ".. για αυτές τις πέτρες πολεμήσαμε!" κι αυτές οι πέτρες και οι ..άλλες είναι δικές μας! Το βιντεό σου είναι απίθανα ωραίο και θα έλεγα ....πολύ πολύ χρήσιμο!
Μπράβο:) Πολύ καλή δουλειά! Μόνο... νομίζω ότι στην περιήγηση ανά την Ελλάδα αδικήθηκαν κάπως τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και η Θράκη. Ιδέα μου; Και πάλι μπράβο στους συντελεστές!
Αρη ,μας πηγες ενα πολυ ομορφο ταξιδι,αξιζει να το δουν οι ξενοι για να μας επισκευτουν ,υπαρχουν τοσο ωραια μερη μοναδικα .Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ αξιζει οσο τιποτα στον κοσμο και θα παλεψουμε για να την δουμε να ξαναγεννιεται οπως ο φοινικας μεσα απο τις σταχτες της. Οσο για τα μαρμαρα ολοι ξερουν οτι ειναι δικα μας και ο τοπος που πρεπει να βρισκονται ειναι η ΑΘΗΝΑ και οχι το LONDON.
Είναι μια δουλειά που εντυπωσιάζει, γι' αυτό και προσέτρεξαν οι σχολιαστές, να απονείμουν τα εύσημα. Όμως έχω τις αντιρρήσεις μου για έναν τέτοιο ενθουσιασμό. Απολύτως καλόπιστα και με πρόθεση να δημιουργηθεί ένας γόνιμος διάλογος, να μου επιτρέψει ο κ. Τικόπουλος να εκθέσω ορισμένες απόψεις. Το συγκεκριμένο σκηνικό που είδαμε, παρουσιάζει μια πλαστική γεωγραφία, απολύτως παγκοσμιοποιημένη, που η γοητεύτρα φύση το καθιστά ευχάριστο στο μάτι του θεατή. Έτσι προκαλεί θετική διάθεση και συναισθηματική φόρτιση. Αν, όμως, από κάθε τόπο αφαιρέσουμε την υπογράμμιση (Φλώρινα - Κέρκυρα- Χαλκίδα κ. λ. π.) μπορούμε, με το μυαλό μας, να ταξιδέψουμε σ' όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Μόνο η Ακρόπολη δεν χρειάζεται υπογράμμιση, γιατί έχει ταυτότητα. Και την έχει πριν από την παγκοσμιοποίηση. Σαν όλα τα άλλα μέρη, όσο και αν μας κυριεύει το πατριωτικό συναίσθημα, θα βρούμε παρόμοια και πολλές φορές και καλύτερα. Από τη συγκεκριμένη δουλειά λείπει η ψυχή. Αυτή είναι που τα τοπία τα κάνει ελληνικά. Όλοι οι άνθρωποι είναι ξεχωριστοί και ο Έλληνας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. Στα μέρη που είδαμε, είναι δυνατό να ζει κάθε κοσμοπολίτης άνθρωπος. Το σκηνικό παρουσιάζεται χωρίς κτήτορα. Βέβαια, ο δημιουργός αυτή την εκδοχή ήθελε να παρουσιάσει προς τέρψη των οφθαλμών μας και τίποτα μεμπτό για την προσπάθειά του δεν υπάρχει. Απλώς εκθέτω τις απόψεις μου προς τους ενθουσιώδεις σχολιαστές, οι οποίοι προσθέτουν ενδόμυχες επιθυμίες και προσδίδουν προεκτάσεις, που δεν ήταν στις προθέσεις του δημιουργού. Η μουσική επένδυση και αυτή πλαστική, εναρμονισμένη με το σύνολο της δουλειάς και την κρατούσα αντίληψη ότι όλα είναι μιούζικαλ και διασκέδαση. Διότι και το συρτάκι του Θεοδωράκη, το οποίο έχει γίνει μύθος, δεν παρουσιάζει την Ελλάδα με την ασύγκριτη ιστορικότητά της, αλλά την Ελλάδα με το σουβλάκι, το τζατζίκι και τον μουσακά. Αναμφίβολα αυτό, βέβαια, φέρνει τουρίστες. Με απλά λόγια δεν είναι δυνατό η Φλώρινα να μη συνοδεύεται από τα χάλκινά της, η Ήπειρος από το "Γιάννη μου το μαντήλι σου" και η Θράκη, που αδικήθηκε, όπως παρατηρεί ένας σχολιαστής, με τα αποκαλούμενα ζωναράδικα. Και όλα αυτά τα τοπικά τραγούδια, που είναι η ταυτότητα της κάθε περιοχής, υπάρχουν σε εξαίρετες διασκευές, εναρμονισμένες με το απαιτούμενο ύφος, για μουσική επένδυση μιας δουλειάς, όπως αυτή του κ. Τικόπουλου, την οποία και εγώ απόλαυσα. Διότι αυτό το είδος είναι ευχάριστο και ίσως, επειδή φορέας του ή απαραίτητο εργαλείο είναι ένα UFO, να μη χρειάζεται εμβάθυνση. Ενδεχομένως και στις προθέσεις του μπορεί να ήταν αυτή η αντίληψη.
Θα ηθελα να επισημανω πως το συγκεκριμενο βιντεο δεν θελει να κουρασει και να δημιουργησει αντιπαραθεσεις μεταξει τον θεατων.Ειναι μια απλη αναφορα προς τα κεκτημενα που παραμενουν παρεξηγημενα απο πολλους "ειδιμονες" οι οποιοι με την σειρα τους επισημενουν ψεγαδια και τον ορο "παγκοσμιοποιηση" εντελως λανθασμενα...Η ημιμαθεια σχετικα με τον ορο παγκοσμιοποιηση ειναι εμφανης στον προηγουμενο σχολιαστη ο οποιος συνγχεει το τζατζικι,τον μουσακα με το συγκεκριμενο βιντεο...Απο οτι ειδα το βιντεο δεν δειχνει ταβερνες και καλοπερασακιδες ελληναρες να τρωνε και να πινουν υπο την μουσικη υποκρουση του "πινω και μεθω".Οσο για τον θεοδωρακη ο οποιος αποτελει ΕΛΛΗΝΙΚΗ κληρονομια εκφραζει απολητα την νοοτροπια των γνησιων ελληνων και οχι των ελληνων που ειναι στην φυση τους να διαφωνουν και να μην πρατουν-επαναστατουν συγκαλημενοι απο την ανωνημια του διαδυκτιου.Τελος θα ηθελα να αναφερω πως τα μουζικαλ ειναι ενα αλλο ειδος,οπως αναφερει ο αγαπητος ημιμαθης σχολιαστης,συνδιαζουν μουσικη,χορο,και υποκριτικη κατι το οποιο δεν παρατηρω στο συγκεκριμενο βιντεο...
Υ.Γ Το να γνωριζεις οτι εισαι ημιμαθης θελει εξυπναδα,το να μην το γνωριζεις ειναι αξιολυπητο...
Eίχα συμμαθητή στα Τει έναν Τικόπουλο Δημήτρη αν θυμάμαι καλά απο την Τούμπα Θεσσαλονίκης και εργάζεται σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης. Υπάρχει καμιά συγγένεια;
Ασχετο,θα σκασω αν δεν το γραψω ,για τον νομο περι καταταξης στις σχολες στρατιωτικων και αστυνομιας μονο τωνελληνων το γεννος.Εγω,κατα νομο ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ,δεν ειμαι Ελληνας το γεννος.Ερωτημα,υπηρετησα 21 μηνες,δικαιουμαι αποζημιωση΄?
Σαν αποζημίωση να περιοριστείς να λες ότι σου επέτρεψαν να υπηρετήσεις 21 μήνες μια χώρα που από την μεγαλοσύνη της δέθηκε να φιλοξενήσει ανθρώπους σαν κι εσένα, απ΄ότι κατάλαβα αλλοδαπό. Αν αισθανόσουν Έλληνας δεν θα ζητούσες αποζημίωση, θα ένιωθες υπερηφάνεια.Αυτό ένιωθαν και νιώθουν τα Ελληνόπουλα στο γένος και μη που όχι μόνο υπηρέτησαν, αλλά πολέμησαν και πολλοί σκοτώθηκαν, για να είμαστε σε θέση για την πιο πάνω . Το αν και τι δικαιούσαι εδώ, δεν σε ικανοποιεί,σου εύχομαι ώρα καλή στην γενέτηρά σου.
Θερμα συγχαρητηρια Αρη.Τα ελγινεια μας ανηκουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήκύριε Παπαδόπουλε γιατί τα λέμε ελγίνεια ?
ΔιαγραφήΜε το ονομα αυτο, ειναι γνωστα στην ιστορια της τεχνης τα γλυπτα μαραμαρα απο τα μνημεια της Ακροπολης των Αθηνων που αρπαξε ο Αγγλος αρχαιοκαπηλος Τ.Ελγιν.Ο Ελγιν ηταν πρεσβευτης της Μ.Βρετανιας στην Κων/πολη και με αδεια του Σουλτανου το 1803 διεπραξε αυτο το ανοσιουργημα. Να σημειωσετε οτι ο ορος "ελγινεια μαρμαρα" περιλαμβανει και μαρμαρα,αρχαια εργα δηλαδη,που αποσπαστηκαν και απο μνημεια εξω απο τη Ακροπολη,οπως απο το θεατρο του Διονυσου,απο την Ελευσινα,τις Μυκηνες την Αιγινα κλπ.Τη συλλογη των γλυπτων μαραμαρων την παρεδωσε ο Ελγιν στο Βρετανικο μοθσειο το 1816.Απο τοτε παρα τους συνεχεις αγωνες για την επιστροφη τους στην κοιτιδα του πολιτισμου στη χωρα μας,οι Αγγλοι κωφευουν επιδεικτικα.
ΔιαγραφήΠανίδης Θεόφιλος
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου Άρη, σε παρακαλώ να μου επιτρέψεις να σε συγχαρώ γιά την υπέροχη δουλειά που έκανες! Ο Μακρυγιάννης στα απομνημονεύματά του γραφει: ".. για αυτές τις πέτρες πολεμήσαμε!" κι αυτές οι πέτρες και οι ..άλλες είναι δικές μας!
Το βιντεό σου είναι απίθανα ωραίο και θα έλεγα ....πολύ πολύ χρήσιμο!
Με τοσες ομορφιες αρχαιολογικες και να μας επισκεπτονται μονο τα U.F.O;καταπληκτικη δουλεια παντως.Ο εοτ που ειναι΄?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο:) Πολύ καλή δουλειά! Μόνο... νομίζω ότι στην περιήγηση ανά την Ελλάδα αδικήθηκαν κάπως τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και η Θράκη. Ιδέα μου; Και πάλι μπράβο στους συντελεστές!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρη ,μας πηγες ενα πολυ ομορφο ταξιδι,αξιζει να το δουν οι ξενοι για να μας επισκευτουν ,υπαρχουν τοσο ωραια μερη μοναδικα .Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ αξιζει οσο τιποτα στον κοσμο και θα παλεψουμε για να την δουμε να ξαναγεννιεται οπως ο φοινικας μεσα απο τις σταχτες της. Οσο για τα μαρμαρα ολοι ξερουν οτι ειναι δικα μας και ο τοπος που πρεπει να βρισκονται ειναι η ΑΘΗΝΑ και οχι το LONDON.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι μια δουλειά που εντυπωσιάζει, γι' αυτό και προσέτρεξαν οι σχολιαστές, να απονείμουν τα εύσημα. Όμως έχω τις αντιρρήσεις μου για έναν τέτοιο ενθουσιασμό. Απολύτως καλόπιστα και με πρόθεση να δημιουργηθεί ένας γόνιμος διάλογος, να μου επιτρέψει ο κ. Τικόπουλος να εκθέσω ορισμένες απόψεις. Το συγκεκριμένο σκηνικό που είδαμε, παρουσιάζει μια πλαστική γεωγραφία, απολύτως παγκοσμιοποιημένη, που η γοητεύτρα φύση το καθιστά ευχάριστο στο μάτι του θεατή. Έτσι προκαλεί θετική διάθεση και συναισθηματική φόρτιση. Αν, όμως, από κάθε τόπο αφαιρέσουμε την υπογράμμιση (Φλώρινα - Κέρκυρα- Χαλκίδα κ. λ. π.) μπορούμε, με το μυαλό μας, να ταξιδέψουμε σ' όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Μόνο η Ακρόπολη δεν χρειάζεται υπογράμμιση, γιατί έχει ταυτότητα. Και την έχει πριν από την παγκοσμιοποίηση. Σαν όλα τα άλλα μέρη, όσο και αν μας κυριεύει το πατριωτικό συναίσθημα, θα βρούμε παρόμοια και πολλές φορές και καλύτερα. Από τη συγκεκριμένη δουλειά λείπει η ψυχή. Αυτή είναι που τα τοπία τα κάνει ελληνικά. Όλοι οι άνθρωποι είναι ξεχωριστοί και ο Έλληνας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. Στα μέρη που είδαμε, είναι δυνατό να ζει κάθε κοσμοπολίτης άνθρωπος. Το σκηνικό παρουσιάζεται χωρίς κτήτορα. Βέβαια, ο δημιουργός αυτή την εκδοχή ήθελε να παρουσιάσει προς τέρψη των οφθαλμών μας και τίποτα μεμπτό για την προσπάθειά του δεν υπάρχει. Απλώς εκθέτω τις απόψεις μου προς τους ενθουσιώδεις σχολιαστές, οι οποίοι προσθέτουν ενδόμυχες επιθυμίες και προσδίδουν προεκτάσεις, που δεν ήταν στις προθέσεις του δημιουργού. Η μουσική επένδυση και αυτή πλαστική, εναρμονισμένη με το σύνολο της δουλειάς και την κρατούσα αντίληψη ότι όλα είναι μιούζικαλ και διασκέδαση. Διότι και το συρτάκι του Θεοδωράκη, το οποίο έχει γίνει μύθος, δεν παρουσιάζει την Ελλάδα με την ασύγκριτη ιστορικότητά της, αλλά την Ελλάδα με το σουβλάκι, το τζατζίκι και τον μουσακά. Αναμφίβολα αυτό, βέβαια, φέρνει τουρίστες. Με απλά λόγια δεν είναι δυνατό η Φλώρινα να μη συνοδεύεται από τα χάλκινά της, η Ήπειρος από το "Γιάννη μου το μαντήλι σου" και η Θράκη, που αδικήθηκε, όπως παρατηρεί ένας σχολιαστής, με τα αποκαλούμενα ζωναράδικα. Και όλα αυτά τα τοπικά τραγούδια, που είναι η ταυτότητα της κάθε περιοχής, υπάρχουν σε εξαίρετες διασκευές, εναρμονισμένες με το απαιτούμενο ύφος, για μουσική επένδυση μιας δουλειάς, όπως αυτή του κ. Τικόπουλου, την οποία και εγώ απόλαυσα. Διότι αυτό το είδος είναι ευχάριστο και ίσως, επειδή φορέας του ή απαραίτητο εργαλείο είναι ένα UFO, να μη χρειάζεται εμβάθυνση. Ενδεχομένως και στις προθέσεις του μπορεί να ήταν αυτή η αντίληψη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ηθελα να επισημανω πως το συγκεκριμενο βιντεο δεν θελει να κουρασει και να δημιουργησει αντιπαραθεσεις μεταξει τον θεατων.Ειναι μια απλη αναφορα προς τα κεκτημενα που παραμενουν παρεξηγημενα απο πολλους "ειδιμονες" οι οποιοι με την σειρα τους επισημενουν ψεγαδια και τον ορο "παγκοσμιοποιηση" εντελως λανθασμενα...Η ημιμαθεια σχετικα με τον ορο παγκοσμιοποιηση ειναι εμφανης στον προηγουμενο σχολιαστη ο οποιος συνγχεει το τζατζικι,τον μουσακα με το συγκεκριμενο βιντεο...Απο οτι ειδα το βιντεο δεν δειχνει ταβερνες και καλοπερασακιδες ελληναρες να τρωνε και να πινουν υπο την μουσικη υποκρουση του "πινω και μεθω".Οσο για τον θεοδωρακη ο οποιος αποτελει ΕΛΛΗΝΙΚΗ κληρονομια εκφραζει απολητα την νοοτροπια των γνησιων ελληνων και οχι των ελληνων που ειναι στην φυση τους να διαφωνουν και να μην πρατουν-επαναστατουν συγκαλημενοι απο την ανωνημια του διαδυκτιου.Τελος θα ηθελα να αναφερω πως τα μουζικαλ ειναι ενα αλλο ειδος,οπως αναφερει ο αγαπητος ημιμαθης σχολιαστης,συνδιαζουν μουσικη,χορο,και υποκριτικη κατι το οποιο δεν παρατηρω στο συγκεκριμενο βιντεο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ Το να γνωριζεις οτι εισαι ημιμαθης θελει εξυπναδα,το να μην το γνωριζεις ειναι αξιολυπητο...
Eίχα συμμαθητή στα Τει έναν Τικόπουλο Δημήτρη αν θυμάμαι καλά απο την Τούμπα Θεσσαλονίκης και εργάζεται σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης. Υπάρχει καμιά συγγένεια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤικόπουλος Αθανάσιος (Σάκης) λέγεται και εργάζεται στο Ιπποκράτειο.Είναι εξάδερφος.
ΔιαγραφήΑσχετο,θα σκασω αν δεν το γραψω ,για τον νομο περι καταταξης στις σχολες στρατιωτικων και αστυνομιας μονο τωνελληνων το γεννος.Εγω,κατα νομο ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ,δεν ειμαι Ελληνας το γεννος.Ερωτημα,υπηρετησα 21 μηνες,δικαιουμαι αποζημιωση΄?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΙΚΑΙΟΥΣΑΙ, ΠΩΣ ΔΕ ΔΙΚΑΙΟΎΣΑΙ! ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΟΥ. ΓΙΑΤΙ ΜΗ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΟΤΙ ΑΙΣΘΑΝΕΣΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ!
ΔιαγραφήΚι΄ομως 10¨49 αισθανομαι
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαν αποζημίωση να περιοριστείς να λες ότι σου επέτρεψαν να υπηρετήσεις 21 μήνες μια χώρα που από την μεγαλοσύνη της δέθηκε να φιλοξενήσει ανθρώπους σαν κι εσένα, απ΄ότι κατάλαβα αλλοδαπό. Αν αισθανόσουν Έλληνας δεν θα ζητούσες αποζημίωση, θα ένιωθες υπερηφάνεια.Αυτό ένιωθαν και νιώθουν τα Ελληνόπουλα στο γένος και μη που όχι μόνο υπηρέτησαν, αλλά πολέμησαν και πολλοί σκοτώθηκαν, για να είμαστε σε θέση για την πιο πάνω . Το αν και τι δικαιούσαι εδώ, δεν σε ικανοποιεί,σου εύχομαι ώρα καλή στην γενέτηρά σου.
ΑπάντησηΔιαγραφή