Γράφει η Φοίβη
Μέχρι ποιό σημείο, άραγε, υπάρχει ενότητα του ανθρώπινου γένους? Μέχρι ποιό σημείο, άραγε, μπορούμε να μιλάμε για κοινωνία πολιτών του πλανήτη μας? Η ενότητα αυτή φαίνεται λιγότερο επιβλητική απ’ ότι η εθνική ενότητα. Η εθνική ενότητα επιβεβαιώνεται ιδιαίτερα κατά τη
διάρκεια των πολέμων. Η ενωμένη ανθρωπότητα, από την άλλη, δεν είναι μια απλή ονειροπόληση. Κατέχει έναν ορισμένο βαθμό πραγματικότητας στην ανθρώπινη ζωή. Εκπροσωπεί μια υπέρτατη αξία του ανθρώπου, του ανθρώπινου που αγκαλιάζει το παγκόσμιο.
Μέχρι ποιό σημείο, άραγε, υπάρχει ενότητα του ανθρώπινου γένους? Μέχρι ποιό σημείο, άραγε, μπορούμε να μιλάμε για κοινωνία πολιτών του πλανήτη μας? Η ενότητα αυτή φαίνεται λιγότερο επιβλητική απ’ ότι η εθνική ενότητα. Η εθνική ενότητα επιβεβαιώνεται ιδιαίτερα κατά τη
διάρκεια των πολέμων. Η ενωμένη ανθρωπότητα, από την άλλη, δεν είναι μια απλή ονειροπόληση. Κατέχει έναν ορισμένο βαθμό πραγματικότητας στην ανθρώπινη ζωή. Εκπροσωπεί μια υπέρτατη αξία του ανθρώπου, του ανθρώπινου που αγκαλιάζει το παγκόσμιο.
Στην ιστορία της
ανθρώπινης ζωής υπάρχουν δύο τάσεις: η τάση προς την παγκοσμιότητα και η τάση
προς την εξατομίκευση. Η εθνικότητα εκπροσωπεί έναν βαθμό εξατομίκευσης στη ζωή
της κοινωνίας. Καθορίζεται όχι μόνο από το αίμα αλλά καί από τη γλώσσα, όχι
μόνο στη γεωγραφική της διάσταση, αλλά επίσης και από το κοινό ιστορικό
πεπρωμένο. Η εθνικότητα είναι μια ατομική αξία του ανθρώπου, ατομική σε σχέση
τόσο προς την ανθρωπότητα όσο και προς τον άνθρωπο. Η κατάφαση της εθνικότητας
μπορεί να πάρει τη μορφή του εθνικισμού, δηλαδή της εχθρότητας έναντι των άλλων
εθνικοτήτων. Αυτό είναι μια αρρώστια της εθνικότητας που εκδηλώνεται γενικά
στην εποχή μας. Στον εθνικισμό πρέπει να αντιπαραθέσουμε την παγκοσμιότητα που με
κανένα τρόπο δεν αρνείται τις εθνικές εξατομικεύσεις, αλλά τις συγκεντρώνει σε
μια συγκεκριμένη ενότητα. Η παγκοσμιότητα είναι επιβεβαίωση του πλούτου που
βρίσκεται στη διάθεση της εθνικής ζωής. Ο Όμηρος, Πλάτων, ο Αριστοτέλης, ο
Δάντης, ο Σαίξπηρ, ο Γκαίτε, ο Ντοστογιέφσκι είναι εθνικοί και ταυτόχρονα
παγκόσμιοι. Ο εθνικισμός γεννά το σωβινισμό και την ξενοφοβία και πρέπει πολύ
προσεκτικά να τον διακρίνουμε από τον πατριωτισμό. Το πιο φρικτό είναι ότι ο
εθνικισμός είναι μια από τις πηγές του πολέμου.
Χρήσιμη εδώ είναι μια ποιητική παρομοίωση
του Άγγλου συγγραφέα Phillip Sherrard:
« Ο πατριωτισμός δεν έχει και πολλή πέραση στις μέρες μας και έχουμε την τάση
να υποψιαζόμαστε τα κίνητρά του. Αυτό συμβαίνει γιατί τον έχουμε μπερδέψει με
έναν ψευτοπατριωτισμό, με τον σωβινισμό, με τη γνωστή στάση: η πατρίδα μου,
είτε δίκιο έχει είτε άδικο –κοντολογίς με τον εθνικισμό. Ο εθνικισμός έχει
χαρακτήρα πολιτικό, είναι μπερδεμένος με τα συμφέροντα του κράτους και με τα
ιδανικά της κοσμικής επιτυχίας και δόξας...Ο αληθινός πατριωτισμός είναι σαν
ένας έρωτας – μια έκφραση του έρωτα. Η πατρίδα είναι σαν ένα αγαπημένο πρόσωπο
μέσα από το οποίο ο άνθρωπος ζητάει να έρθει σε επαφή με το βαθύτερο στοιχείο
της φύσης του».
Με άλλα
λόγια, όπως όλοι γνωρίζουμε, ο πραγματικός έρωτας δεν είναι διχαστικός και
ανταγωνιστικός, δεν κάνει τον ερωτευμένο φοβισμένο η μισάνθρωπο, αλλά τον
παρακινεί να αγαπά περισσότερο και τους άλλους, ενώ ταυτόχρονα τον ωθεί και σε
αυτοκριτική. Όπως όμως, υπάρχουν και νοσηροί έρωτες που απομακρύνουν τον
άνθρωπο από τον υπόλοιπο κόσμο, έτσι συναντούμε και νοσηρή αγάπη προς την πατρίδα,
η οποία συνοδευεται από φόβο προς τους άλλους.
Μεταξύ των πολλών
ανατροπών που έφερε ο σύγχρονος τρόπος σκέψης είναι και το γεγονός ότι πρώτη
φορά στην αθρώπινη ιστορία αναδύθηκε σταδιακά το άτομο πάνω από την οργανωμένη
ομάδα είτε αυτό είναι το σόϊ είτε η τοπική κοινωνία, η γειτονιά, η ενορία, η
εθνότητα. Το άτομο πλέον έγινε αυτόνομο και καλείται να διαμορφώσει το ίδιο την
προσωπική του ταυτότητα. Η τεχνολογία και η επιστήμη έκα
ναν τον άνθρωπο πολίτη όλου του κόσμου. Η κοινωνία των
πολιτών έλαβε σάρκα και
οστά, πλέον. Αποτελει την καινούργια πραγματικότητα, η οποία
επιδιώκει να ορίζεται μέσα από τις συντεταγμένες του ορθού λόγου της εποχής
μας, ο οποίος υπαγορεύει το κοινωνικό συμβόλαιο και καθοδηγεί τη διαρκή
αυτοκριτική αναζήτηση των αντιφάσεών της. Θεμέλιό της είναι ο νόμος [ με τους
θεσμούς δικαιοσύνης τους οποίους προβλέπει], ενώ η πολιτισμική υποδομή της
έγκειται στην αναδυθείσα κατά τους νεώτερους χρόνους ατομικότητα. Δεν
καταργούνται οι επί μέρους κουλτούρες αλλά υποτάσσονται στην κοινά αποδεκτή
κουλτούρα του δικαίου.
Πρέπει να
έιμαστε προσεκτικοί όμως, γιατί ο υπερτονισμός της ταυτότητας δικαίου οδηγεί σε
πολιτισμικό αποχρωματισμό, στοιχείο που διευκολύνει την επιβολή αλλοτριοτικών
πρακτικών αφού μειώνει τις ηθικές αντιστάσεις. Με λιγα λογια, η κοινωνία των
πολιτών δεν είναι σε θέση να αποτρέψει τον εκφυλισμό του ανθρώπου. Πέρα από τις
δικές της αξίες χρειάζονται και οι αξίες του πολιτισμού ως αντιδοτο.
Αγαπητή Φοίβη η άποψή σου είναι η Λυδία λίθος του Κοσμοπολιτισμού. Ποια κουλτούρα δικαίου όμως είναι αυτή που βομβαρδίζει όσους δεν συμφωνούν μαζί της, που απομονώνει όσους δεν υποτάσσονται, που επιβάλλει στον πλούσιο Βορρά να εξευτελίζει ενίοτε τον φτωχό νότο; Ποια κουλτούρα δικαίου μπορεί να κάνει αποδεκτή ως παράπλευρη απώλεια την αυτοκτονία δεκάδων Ελλήνων που εξαθλιώθηκαν από του Σαμαράδες και τους Βενιζέλους, εξευτελίστηκαν από τους Παπανδρέου και εμπαίζονται από τους Τσίπριδες και τους προσφάτως ενταχθέντες στο κόμμα του αδηφάγους Πασόκους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το χάλι δημιουργεί την ανάγκη της διαφοροποίησης για αυτούς που θεωρούν ότι δεν μπορούν να είναι μέρος αυτής της αθλιότητας και αποκαλούν τους εαυτούς τους εθνικιστές.
Μια καλή δημοκρατία όμως πολεμάει τις ιδέες με ιδέες. Μια καλή δημοκρατία κρίνεται από την ανεκτικότητα στο διαφορετικό. Δεν φυλακίζει ότι δεν συμφωνεί μαζί της. Μια δημοκρατική κοσμοπολίτικη κοινωνία δεν μπορεί να υπακούει στα κελεύσματα αμερικανών και εβραίων που ζητούν φυλακίσεις. Όταν το κάνει κάνει πολλούς από εμάς να συμπαθούμε αυτούς που βρίσκονται στην φυλακή για τις ιδέες τους έστω και αν δεν συμφωνούμε με αυτές. Γιατί νοιώθουμε στο πετσί μας ότι αυτοί που φυλακίζουν είναι λιγότερο δημοκράτες από αυτούς που φυλακίζονται.
Πολύ απλά μπράβο ελεύθερε σκεπτόμενε Έλληνα
ΔιαγραφήΚυρία Φοίβη σε έπιασα επιμελλώς αδιάβαστη. Ξαναδιάβασε τι σημαίνει εθνικισμός και τι σημαίνει διεθνισμος δηλ παγκοσμιοποίηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπούρδες τετριμμένες, χιλιοειπωμένες, προ πολλού ακυρωμένες από την ίδια την ανθρώπινη παρουσία πάνω στον πλανήτη. Το μεγαλύτερο αποδεικτικό παράδειγμα γιά τη θέση μου, είναι η ίδια η γελοιοποίηση των θέσεών σου κα Φοίβη, από αυτούς που πρώτοι ιστορικά την μυθοποίησαν "στην πράξη" και δεν είναι άλλοι από τους θεωρητικούς μέχρι το 1917 και στη συνέχεια τους εφαρμοστές του Μαρξισμού-Λενινισμού μέχρι το 1990, όταν το πείραμα κατέρευσε σαν πύργος από τσιγαρόχαρτο εν μιά νυκτί. Με τον τότε¨"σύγχρονο τρόπο σκέψης" που πιστοποιείτο διαρκώς σαν σύγχρονος μέχρι πρόσφατα, χύθηκαν από μεριά των Μαρξιστών τόνοι μελάνης γιά το φούμαρο του Διεθνισμού που έντεχνα σαν όρο αποφεύγεις, μιά και δεν εξυπηρετεί λόγω της καταβαράθρω-
ΑπάντησηΔιαγραφήσής του τη προσπάθεια αφύπνισής του με νέους όρους (ας κρίνουν οι αναγνώστες τους λόγους) που επιχειρείς. Αν δεχθούμε οτι στην ηλικία των 10 ετών - και δεν λέω 15 η 18 - έχει ο άνθρωπος αφομοιώσει όλα τα στοιχεία οικογενειακής και κοινωνικής επιρροής από τον περιβάλλοντα χώρο, το 1990 μόνο οι 83άρηδες και πάνω θα είχαν αναμνήσεις από το μεγαλείο η και την καταπίεση της αυτοκρατορικής Ρωσσίας της Αικατερίνης και του Αλέξανδρου Νέφσκι Πρίγκηπα. Να ήταν αυτοί πάνω από το 5% του συνολικού πληθυσμού; Μάλλον όχι. Παρ' όλα αυτά το 95% του γεννημένου στην Μαρξιστική κοσμοθεωρία του Διεθνισμού πληθυσμού, μαζί με το 5% των μολυσμένων από τις παληές πρακτικές, δήλωσαν με ταχύτητα αστραπής μετά την απελευθέρωσή τους οι μεν Ρώσσοι Ρώσσοι, οι Λευκορώσσσοι Λευκορώσσοι, οι Γεωργιανοί Γεωργιανοί, οι Ουκρανοί Ουκρανοί, οι Τατζικιστανοί Τατζικιστανοί και ούτω καθ'εξής. Το ίδιο έκαναν βελούδινα οι Τσέχοι και οι Σλοβάκοι, το ίδιο έκαναν καθόλου βελούδινα και οι γείτονές μας της τέως ενιαίας Γιουγκοσλαϋίας. Η καινούργια πραγματικότητα στην οποία αναφέρεσε είναι η Νέα Τάξη Πραγμάτων που μέσω της τεχνολογίας, που θεράπων και λειτουργός της πίστεψέ με είμαι και εγώ επαγγελματικά και με δική μου επιλογή, δεσμεύει άκοντες τους ανθρώπους παγκοσμίως και τους μεταλλάσει σε άβουλα όντα.Το μόνο αντίδοτο στην υποδούλωση του ανθρώπου είναι ο απόλυτος Εθνικισμός που συντηρεί το αίσθημα του ανήκειν, βασικώτατο χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης σε σύγκριση με την αγέλη των οικόσιτων και το τονίζω οικόσιτων βοοειδών.
Όσο γιά τους πολέμους, η εξάλειψή τους, ουτοπική σε μεγάλο βαθμό, θα γίνει μόνο μέσα από την προώθηση κοινώς αποδεκτών κανόνων δικαίου που θα επιβάλλονται από έναν πραγματικά ανεξάρτητο διεθνή οργανισμό και όχι από μία χαλαρή λέσχη συζήτησης όπως ο Ο.Η.Ε. που όμως και πάλι προσέφερε θετικά στο παγκόσμιο γίγνεσθε. Ο απόλυτος Εθνικισμός είναι το μόνο αντίδοτο στην υποδούλωση των Λαών σε σκοτεινούς επικυρίαρχους που καθημερινά μας ταράζουν με την αδιαφάνεια των πράξεών τους. Αξίζει η δεν αξίζει το Νόμπελ Ειρήνης ο Μεγάλος Παγκόσμιος Πολίτης Σνόουντεν που ξύπνησε από βαθύ λήθαργο την παγκόσμια κοινωνία; Με την ανδρεία του άρχισαν να ξεσκεπάζονται τα βρώμικα οπίσθια των εμπνευστών της αντι-εθνικιστικής δήθεν Παγκοσμιοποίησης;
Μόνο ο απόλυτος και δη γιά τη χώρα μας Ελληνικός Εθνικισμός θα την κρατήσει όρθια και θα την σώσει από τα μαύρα αδηφάγα κοράκια που μας χειρίζονται σαν απόβλητα.
Υ.Γ. Γιά να τιμήσω την έστω παραμορφωμένη από τα ντόπια ανδρείκελα εικόνα του Εθνικιστή, άρχισα επίτηδες ζόρικα πατώντας άγαρμπα το γκάζι, προσπαθώντας στη συνέχεια να μιμηθώ τον δικό σου τεχνηέντως ηδυσμένο λόγο της κατά την άποψή μου πεπαιδευμένης πειθούς. Βλέπεις και εμείς είμαστε άνθρωποι που προσπαθούμε να υψώσωμε ταπεινά το χέρι και να μιλήσωμε. Αν μας αφήσουν το χέρι κάθετα όρθιο και όχι υπό γωνία και παρεξηγηθούμε, πριν μας το κόψουν.
Στον 5.38 και στην 8.47 τα καταφέρατε θαυμάσια, αφού τετραγωνίσατε τον κύκλο, είπατε να ξεπλύνετε και τη ναζιστική εγκληματική συμμορία της Χ.Α!
ΑπάντησηΔιαγραφή