Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Δριμύ κατηγορώ του Κ.Φωτιάδη εναντίον του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης


Από τον καθηγητή Κ.Φωτιάδη λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή: 


«Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης τροχοπέδη για την εικαστική-μορφωτική λειτουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας»
Έχει κατά γενική ομολογία επικρατήσει η εκδοχή ότι η σύσταση Φιλεκπαιδευτικών Συλλόγων ή  Μουσείων σε μια πόλη όπως η Φλώρινα αναβαθμίζει το μορφωτικό επίπεδο της κοινωνίας και δημιουργεί τις προϋποθέσεις μια πνευματικής όσμωσης στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Κατά συνέπεια η  σημερινή λειτουργία του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης θα έπρεπε
να προωθεί την ευαισθητοποίηση των κατοίκων της Φλώρινας και να προβάλλει την εικαστική, αισθητική και δημιουργική τους έκφραση.  Φαίνεται όμως πως ο τελών χρέη Προέδρου στο ΔΣ του Μουσείου αποδεικνύει με τη στάση του και τις επιλογές του ότι έστησε για μια ακόμα φορά ένα μαγαζάκι στα μέτρα του για να αυτοπροβάλλεται, αγνοώντας ότι η πολιτεία ξόδεψε χρήματα για να στεγάσει τα ενδιαφέροντα και την καλαισθησία όλων ημών των λιγότερο μεγάλων.

Η ιστορία έχει ως εξής: Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης δια στόματος Θωμά Ζωγράφου, ερήμην του Προέδρου της Α. Τσώκα και ίσως των λοιπών μελών του ΔΣ εξέφρασε ηχηρή άρνηση στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και μάλιστα στο αίτημα να παραχωρήσει τον Εκθεσιακό χώρο του Μεγάρου Εξάρχου για τη διοργάνωση, με αφορμή τον εορτασμό των 20 χρόνων λειτουργίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης,  της Έκθεσής μου με τίτλο «Πόντος δικαίωμα στη μνήμη».
Η αίτησή μου προς το Μουσείο έγινε, όπως αποδεικνύεται από το e-mail που στάλθηκε από τον υπολογιστή μου,  στις 27.11.2010. Στην αίτηση υπήρχε θεματικός προσδιορισμός της κυοφορούμενης Έκθεσης (Πολυθεματική έκθεση με θέμα Πόντος δικαίωμα στη Μνήμη)  ενώ προτάθηκε ο Απρίλιος ως δόκιμη ημερομηνία. Σε προφορική συνεννόησή μου με τον κύριο Ζωγράφο Θωμά   ιεραρχήθηκαν ως «σημαντικότερες» άλλες Εκθέσεις για την προτεινόμενη περίοδο και αποκλείστηκε η δική μου, παρά τον επετειακό και σημαντικό για το Πανεπιστήμιο χαρακτήρα της. Μετά από την προσχηματική απόρριψη η οποία επεκτάθηκε  σε απαγόρευση διενέργειας της Έκθεσης στο κτήριο Εξάρχου  από τον Απρίλιο ως τον Δεκέμβριο του 2011, λόγω του «συνωστισμού» των προτάσεων για Εκθέσεις «που έφταναν η μια πίσω από την άλλη στο γραφείο του κυρίου Ζωγράφου» και οι οποίες «όλες  ανεξαίρετα προηγούνταν σε σημασία και προτεραιότητα εκείνης του Πανεπιστημίου μας», ο κύριος Ζωγράφος, ο οποίος επί 15ετία υπηρετούσε ως αποσπασμένος στο Τμήμα μας  αρνήθηκε την παραχώρηση, επαναπαυόμενος ως αυτοκράτορας στον ιδιοκτησιακό χώρο του μεγάρου και αρκούμενος στην προάσπιση των «εδαφών» του. Πραγματικά λειτουργούσε ως γνήσιος εκπρόσωπος μιας ελίτ που αυτοβαυκαλίζεται και αυτοθαυμάζεται, θεωρεί δε ότι η κοινωνία της χρωστάει. Αλλά,  αν το Πανεπιστήμιο δε σχετίζεται κατά τη γνώμη των υπευθύνων του Μουσείου με την κουλτούρα και αν είναι απαξιωτικό για αυτούς που στέκονται υπεράνω παροπλισμένοι στο κέλυφος της αυτάρκειάς τους, αν δεν καταδέχονται να σπάσουν την αυτάρεσκη σιωπή τους και να  δουν τα πραγματικά προβλήματα της αληθινής ζωής γύρω τους, ας μη φυγομαχούν και ας μπουν στον κόπο να απολογηθούν στην κοινωνία που τους προσέφερε κτιριακές υποδομές και χορηγίες για να στεγάζουν τις ανησυχίες τους. Και είναι αναγκαίο να απολογηθούν στα εξής σημεία: 
Αιδώς, κύριοι του Μουσείου, η πολυθεματική μου Έκθεση έγινε με ευχαρίστηση δεκτή σε 18 ελληνικές πόλεις, διοργανώθηκε στη Μόσχα, το καλοκαίρι θα στηθεί στη Νέα Υόρκη  και χάρις σε σας δε θα στηθεί στη Φλώρινα, τη δεύτερη πατρίδα μου, που την υπηρέτησα μέσα από την ιδιότητα του Πανεπιστημιακού τόσα χρόνια; Και τι χρωστάν οι Φλωρινιώτες να μην την απολαύσουν, να μην τείνουν ευήκοο ους στα μηνύματά της;  Οι ελίτ αλλά και οι όποιες ιντελιγκένσια στις κοινωνίες, όταν απαξίωναν μορφές έκφρασης είχαν λόγο και κριτήρια, εσείς ποια κριτήρια, πέρα από το μικρόκοσμο και τη μισαλλοδοξία σας, έχετε; Τι είναι εκείνο που σας ενοχλεί στην προβολή της ιστορίας; Και που είναι η αίσθηση του πολιτισμικού συγκριτισμού, ο οποίος σε περίπτωση ιδεολογικής σας διαφωνίας σας υπαγορεύει, κατά τη φράση του Ρουσσώ, να διαφωνείτε με ό,τι η Έκθεση στέλνει ως μήνυμα, αλλά να προασπίζετε το δικαίωμά μας να το εκφράζουμε; Και γιατί εσείς έχετε περισσότερη κουλτούρα από εκείνη του μέσου πανεπιστημιακού ή του μέσου Φλωρινιώτη; Και τι ακριβώς σας υπαγορεύει αυτή η κουλτούρα; Αφήστε με να σας πω: Σας υπαγορεύει, να βάζετε φραγμούς στην ελεύθερη έκφραση, στην αβίαστη πνευματική δημιουργία, σας ωθεί να μη στηρίζετε το Πανεπιστήμιο της πόλης σας και να αποτελείτε τροχοπέδη στην εικαστική-μορφωτική του λειτουργία, σας ενεργοποιεί να παράγετε στις πλάτες του κοινωνικού συνόλου μια κουλτούρα ατομοκεντρική, ελιτίστικη, ωφελιμιστική και αυτοαναπαραγόμενη η οποία σας προσπορίζει κοινωνική επιδοκιμασία και αξιώματα, στο ποσοστό που την καταλαβαίνει κανείς γιατί είναι πολύ υψηλή.
Άξιος ο μισθός σας. Και η Φλώρινα, η πόλη με τις ευαισθησίες, θύμα στον ιστό της αράχνης που εξυφαίνετε κύριοι. Και η Έκθεση που στήσαμε πολλοί πανεπιστημιακοί, φευγάτη από την πόλη,  που θα 'πρεπε να εύχεται να την είχε στήσει πρώτη από όλες. Φωτεινή εξαίρεση ο Δήμαρχος, ο Γιάννης ο Βοσκόπουλος και ο Αντιπεριφερειάρχης Δημήτριος Ηλιάδης,  που έχουν ήδη συνεισφέρει οικονομικά στο στήσιμο μιας Έκθεσης που λογόκρινε, έτσι χωρίς αιδώ, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
«Κάτω από την επιτάφια χρυσή προσωπίδα», κύριε Ζωγράφε, στεγάζετε ένα μεγάλο ΚΕΝΟ. Και το κενό αυτό είναι το μέτρο της ανερμάτιστης και της ιδιοτελούς καλλιτεχνικής σας συνείδησης.
Ουδείς προφήτης στον τόπο του, πολλώ δε μάλλον το Παιδαγωγικό Τμήμα τα εικοσάχρονα του οποίου δε δικαιώνονται από τη συμπεριφορά σας, γιατί απλούστατα δεν τα τιμάτε κύριε Θ. Ζωγράφε…Κι ας περάσατε από το Τμήμα.. Περάσατε και δε σας άγγιξε τίποτα. Πόσο μάλλον η ιστορία που κουβαλάν μαζί με μια τραυματική μνήμη πολλοί συντοπίτες σας, για το καλό των οποίων θα έπρεπε να μοχθείτε... «Καιρός του σπείρειν…» και μετά «καιρός του θερίζειν…», όπως έλεγε ο ποιητής. Να θερίζουμε άραγε τους καρπούς των κόπων μας στο Τμήμα που έχτισαν πριν από τόσα χρόνια, με αίμα, ιδρώτα και όνειρα, τόσοι Φλωρινιώτες…
Ο χρόνος θα δείξει. Ο πανδαμάτωρ.

Υ.Γ. Η προγραμματισμένη έκθεση χάρις σε σας δε θα γίνει. Ευχαριστώ τον Φ.Σ.Φ.Αριστοτέλη για την προθυμία και την άψογη προσυνεργασία.
Κωσταντίνος Φωτιάδης
Καθηγητής ΠΤΔΕ 
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

28 σχόλια:

  1. O ΤΣΩΚΑς ΕΚΤΟς ΤΩΝΜ ΑΛΛΩΝ....ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΟΝΤΙΟς!! ΤΡΟΜΑΡΑ ΤΟΥ....
    ΚΑΙ ΕΣΥ κ.ΛΙΑΝΗ, ΜΑΖΕΨΕ ΤΟΥΣ ΠΡΙΝ ΣΑς ΑΡΠΑΞΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙς ΚΛΩΤΣΙΕς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ και προσυπογράφω το κείμενο του κ. Φωτιάδη για όσα σχετίζονται με τους ανθρώπους του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, πλην του σημείου στο οποίο αναφέρεται στον κ. Βοσκόπουλο και κ. Ηλιάδη. Αυτοί, κ. Φωτιάδη, είναι αδύνατον να μην συνεισφέρουν. Πρώτον γιατί δεν τα βάζουν απ' τη τσέπη τους, δεύτερον γιατί είναι μια ακόμη ευκαιρία να ακουστεί το όνομά τους και τρίτον γιατί ο μεν πρώτος θα γίνει σημαντικός έστω και για λίγο, ο δε δεύτερος θα έχει να λέει ότι ως Πόντιος ο ίδιος, κατ' εποίκεν για τ' εμετέρτς (ν' αϊλί εμάς!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. φλωρινιώτης φιλότεχνος5 Απριλίου 2011 στις 7:02 μ.μ.

    το παραμάγαζο του Τσώκα πότε θα το ψάξουν για τα φράγκα που ξοδεύει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το ονοματεπώνυμο είναι αξιοπρέπεια και τιμή αδέρφια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΙ ΛΕΤΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ; ΕΙΝΑΙ ΠΟΝΤΙΟΣ Ο ΦΩΤΙΑΔΗΣ; ΕΓΙΝΕ ΜΑΓΚΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ. ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΖΩΓΡΑΦΟ; ΤΟΝ ΞΕΡΕΤΕ ΤΟΝ ΖΩΓΡΑΦΟ; ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΟ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ! ΕΓΩ ΤΟΝ ΕΙΧΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ. ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΗΘΟΣ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ! ΕΝΩ Ο ΦΩΤΙΑΔΗΣ; ΕΓΙΝΕ ΜΑΓΚΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥ; ΑΝ ΑΞΙΖΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΕ ΑΛΛΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ; ΑΛΛΑ ΞΕΡΕΙ ΚΑΛΑ ΑΠΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙΑ, ΕΤΣΙ ΘΕΩΡΕΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΣ ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ Η ΒΡΩΜΟΚΛΙΚΑ ΤΟΥ! ΑΛΛΑ ΟΙ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ! ΔΕΝ ΠΕΙΘΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΜΟΝΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΦΕΛΕΙΣ ΠΟΝΤΙΟΥΣ-ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ! ΓΙΑΤΙ ΚΙ ΕΓΩ ΠΟΝΤΙΟΣ ΕΙΜΑΙ, ΑΛΛΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΤΟΜΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΚΟ ΣΤΗΝ ΡΑΤΣΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΑ. ΝΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ, ΜΑΚΡΙΑ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΤΟ... ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΑΓΚΑΣ; ΑΝΕΝΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟΣ!!!!! ΦΙΛΟΙ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΕΣ, ΟΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΕΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΦΩΤΙΑΔΗ. ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΚΕΥ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μια απορία έχω εγώ. Γιατί ήθελε ο Φωτιάδης να εκθέσει στο μουσείο σύγχρονης τέχνης; η εύξεινοσ λέσχη δεν του κάνει; ή μάλωσε και με αυτούς; τι δουλειά έχει το μουσείο με το αρχείο του Φωτιάδη; τι δουλειά έχει το πανεπιστήμιο με το αρχείο του Φωτιάδη; με μπέρδεψε ο κοντός! τα αρχεία ήταν δικά του ή του πανεπιστημίου; γιατί λέει όλο "μου" "μου" μου"; και μετά μπλέκει και το πανεπιστήμιο; όλα δικά του είναι; ποιος είσαι ρε; ήρθεσ στη Φλώρινα, έφαγες, βολεύτηκες, έγινες κάποιος, μας βρίζεις κιόλας; τι έπρεπε δηλαδή; να του στρώνουμε κόκκινο χαλί όπου περνάει; λελελελεεεεεε, ένα χαλί για το χάλι του παιδιά!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Πας μη Πόντιος, βάρβαρος!" Να τον χαίρεστε τον Προφέσορα σας...και κανα πλυσιματάκι με Κολγκέιτ πριν πιάσει στο στόμα του Ζωγράφο, Τσώκα κλπ δεν θα πείραζε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τετάρτη 06/04/2011.
    Αγαπητοί υπεύθυνοι του blog Florine@,

    Η επιστολή του κ. Κων. Φωτιάδη (όπως δημοσιεύτηκε στον έντυπο τύπο) είχε και μια τελευταία παράγραφο στην οποία ο κ. καθηγητής, ευχαριστούσε θερμά για την συνεργασία που είχε μαζί του τον σύλλογο της πόλης μας τον Φ.Σ.Φ. "Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ", ο οποίος θα φιλοξενούσε, ταυτόχρονα, μέρος της μεγάλης του έκθεσης. Εξαιτίας όμως της άρνησης του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, ακυρώνεται η συνολική προσπάθεια και στους δυο συλλόγους.
    Ερωτώ τους συντάκτες του blog, γιατί η συγκεκριμένη παράγραφος δεν αναφέρεται στην ιστοσελίδα σας; Θα ήθελα να πιστέψω ότι πρόκειται για τυχαίο λάθος σας και όχι εσκεμμένο.
    Διαφορετικά αποτελεί προσχεδιασμένο ολίσθημά σας -ή Φλωρινιώτικη κατάντια εάν το επιθυμείτε διαφορετικά- το να αλλοιώνετε άρθρα κατά "το δοκούν" και κατά "το συμφέρειν".
    Δικαίωμα σας να κάνετε ό,τι θέλετε στο blog σας, αλλά παραποιείτε την αλήθεια και τους σκοπούς του γράφοντα.
    Τα πράγματα είναι απλά και ξεκάθαρα:
    Ο κ. Φωτιάδης, ενώ τα ρίχνει "χοντρά" στους υπεύθυνους του Σύγχρονου Μουσείου, παράλληλα, ευχαριστεί τον ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ για την άμεση προσυνεργασία και την προθυμία που επέδειξε στο αίτημά του.
    Η με πρόθεση και, η με δόλο παραχάραξη της "συγκεκριμένης" επιστολής, καταδεικνύει αφενός εμπάθεια, μικροψυχία και ευτελισμό ήθους από μέρους σας και αφετέρου, εσκεμμένη παραπληροφόρηση του Φλωριναίου κοινού.
    Είμαι ο τελευταίος που θα υπερασπιστεί τον ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ και το έργο του τα τελευταία 70 χρόνια της ύπαρξής του. Αλλά όμως, θα υπερασπιστώ την υποχρέωση του καθενός πολίτη να εκφράζεται ελεύθερα στην πόλη μου, χωρίς κομπογιαννίτικες παρεμβάσεις από «υπευθύνους» ενημέρωσης και «κοψοραψίματα» επιστολών.
    Ένας Αριστοτελικός (…προς το παρόν)
    ΥΓ.
    Είμαι σίγουρος ότι δεν επιτρέψετε να αναρτηθεί το σχόλιό μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. TO ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΔΕΝ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΕΚ ΛΑΘΟΥΣ!! ΤΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΑΜΕΣΩΣ ΜΟΛΙΣ ΜΑΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΘΗΚΕ ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

    ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μπράβο σας για την άμεση διόρθωση.
    Ο παραπάνω ...Αριστοτελικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. φλωρινιώτης φιλότεχνος6 Απριλίου 2011 στις 12:05 μ.μ.

    ...σιγά τα λάχανα (Αριστοτελικέ μου)....πάρτε το Φωτιάδη και κάντε τον σημαία σας εναντίον της Στέγης(παλιό κόλπο της Δεξιάς)..παρέα με τον Καντιώτη και ο,τι άλλο αντιδραστικό ξέρασε η μοίρα στον τόπο μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φίλε φιλότεχνε Φλωρινιώτη...
    Παρανόησες τα "λάχανα"!!!
    Δεν κατάλαβες καθόλου ότι η παρέμβασή μου για την επιστολή Φωτιάδη, εδώ, δεν ήταν για να πλήξω τους άλλους φιλότεχνους της Φλώρινας και να υμνήσω τον ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ. Ήταν για να αναγνωριστεί η παράλειψη μέρους της επιστολής του, λάθος που -προς τιμή του Florine@- αναγνωρίστηκε και συμπληρώθηκε άμεσα.
    Τώρα όσον αφορά τα "παλιά κόλπα της Δεξιάς καιτον Καντιώτη" ...τι μάρκα μαρουλόφυλλα μασάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. φλωρινιώτης φιλότεχνος6 Απριλίου 2011 στις 12:42 μ.μ.

    παρότι το προσωπικό ύφος σου ειναι απόλυτα απαξιωτικό και εμπαθέστατο, σου λέω ΔΕΞΙΟΥΛΗ ΜΟΥ ότι πιο κλειστή παρέα-οικογένεια από τον ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ σας δεν έχει ξαναϋπάρξει!!! και σου επαναλαμβάνω:ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΙΡΕΣΤΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΣΑΣ "ΦΙΛΟ"!!
    και όσο για τον Καντιώτη ειναι γνωστά τοις πάσι τα αισθήματα του τη "Στέγη" και ο΄τι προοδευτικό ξέφυγε από τον έλεγχο τους.
    Αρκετά με τους βρυκόλακες και τα τσιράκια τους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑΤΙ ΜΑΛΩΝΕΤΕ; ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΓΑΠΑΜΕ ΟΛΟΙ ΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ. ΤΩΡΑ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΩΤΙΑΔΗ, ΦΥΛΛΑΧΤΕΙΤΕ ΟΛΟΙ. ΔΕΝ ΑΓΑΠΑΕΙ ΟΥΤΕ ΤΑ ΕΝΤΕΡΑ ΤΟΥ. ΠΑΙΝΕΨΕ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ, ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΗΛΙΑΔΗ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟΥ ΕΙΠΑΝ: ΝΑΙ! ΑΝ ΤΟΥ ΕΛΕΓΑΝ ΟΧΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΒΡΙΖΕ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ. ΤΕΤΟΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ. ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ. ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΕΡΙΤΡΙΓΥΡΙΖΟΥΝ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΚΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΠΑΡΑΞΑΝ, ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΝΑ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΚΙΟΛΑΣ.... ΑΛΛΑ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΤΙ... ΩΦΩΝΑΖΕΙ Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΒΗΘΕΙ Ο ΝΟΙΚΟΚΥΡΗΣ!!!!!!!! ΑΝΤΕ ΜΗΝ ΕΡΘΕΙ Ο ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΣ...ΑΝΤΕ!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν ξέρω εν είσαι και "Φλωρινιώτης" και "φιλότεχνος", σίγουρα όμως είσαι άσος στην προπαγάνδα. Αφού πέταξες τις ταμπελίτσες σου (σε βλάκες απευθύνεσαι ή στο συνήθη στρατό των τυφλών ιδεοληπτικών;) και κατηγόρησες άλλους για εμπάθεια, δεν είπες ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ για την ουσία του ζητήματος, εσύ ο "καλλιεργημένος" με τις "προοδευτικές ευαισθησίες" και την "κουλτούρα". Τελικά, δεν έπρεπε να ρωτήσω. Σε βλάκες απευθύνεσαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ρε συ κομπλεξικούλη-φιλοτεχνούλη, πολλά μας τα είπες. Πάρε το κουβαδάκι σου και σε άλλη παραλία!!! Άντε να "πλάσεις" κανέναν πύργο και καμιά λιμνούλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χαίρομαι πάρα πολύ φίλε μου "φιλότεχνε και Φλωρινιώτη" που το όνομα του Συλλόγου που πολύ αγαπώ, εγώ και η πολύύύύύύύύ μεγάάάάάάληήηηη κλειστή παρέα μας το γράφεις με κεφαλαία!!!
    Ναι ρε, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ.-

    Ο προηγούμενος "Αριστοτελικός" που νομίζεις ...ότι θίγεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Η Τέχνη δεν είναι καλό προσωπείο για τα απωθημένα σου. Βρες κάτι φθηνότερο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τώρα στα σοβαρά: αισθάνεσαι στ' αλήθεια προοδευτικός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Γιατί σβήστηκαν τα σχόλια του "φιλότεχνου";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ελάτε βρε παιδιά, μπορείτε και καλύτερα!!! Έχετε λέτε θέματα με τον Πρόεδρο της Στέγης, δε σας είδα όμως να έρθετε να "μαυρίσετε" έστω και έναν απολογισμό δράσης. Να εγείρετε έστω μια αντίρρηση βρε αδερφέ!! Αντι γιαυτό, οι απολογισμοί στο Μουσείο εγκρίνονται ομόφωνα, όπως και ο Πρόεδρος εκλέγεται πανηγυρικά. Ξέρετε, μια διαδικασία που ΨΗΦΙΖΕΙΣ και δίπλα στο ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΝΟ βάζεις το σταυρουδάκι...
    Τώρα για τον κ. Φωτιάδη: πρέπει κύριε καθηγητά να μας εξηγήσετε το ρόλο στην προκειμένη ιστορία. Είστε φυσικό πρόσωπο; Αν ναι, δικαίωμα σας η γκρίνια, ο θυμός ect, ect. Ακόμα και οι κακιούλες...
    Αν όμως είστε θεσμός, που κάτι τέτοιο μάλλον θέλετε να περάσετε με το κειμενο σας, τότε λυπάμαι μα είναι κατάπτυστο. Μόνο προσβάλει και βλάπτει το θεσμό, μια επιστολή που μόνο "ξεκατινιάζεται" (excuse my language), χειραγωγώντας ολόκληρο Πανεπιστήμιο!!!
    Στην ουσία δεν μπαίνω, αν και είμαι περίεργη για το ύφος της επιστολής του καθηγητή, όταν ζητά να φιλοξενήσει η Στέγη την έκθεσή του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Να μπείτε και λίγο στην ουσία, βρε παιδιά. Εντάξει, κακός ο Φωτιάδης (ένας ακόμη "ξένος" που ήρθε στον παράδεισό μας για να εκμεταλλευτεί τους αναξιοπαθούντες αυτόχθονες...) αλλά η ουσία υπάρχει, και δε βλέπω να έχετε τη διάθεση να την αγγίξετε. Με εξορκισμούς και αφορισμούς δε γίνεται τίποτε περισσότερο από αυτό που επιτάσσει η συνήθης μιζέρια μας. Έπειτα, όταν δεν υπάρχει μία σοβαρή, επί της ουσίας απάντηση, αλλά έρχεται κάθε πικραμένος για να βγάλει το βόθρο που έχει μέσα του, στα πλαίσια του γνωστού παιχνιδιού "εμείς οι καλοί ("αριστεροί", "προοδευτικοί", "κουλτουριάρηδες", "αυτόχθονες Φλωρινιώτες") και οι άλλοι οι κακοί ("ξένοι", "δεξιοί", "συντηρητικοί", "μικροαστοί", οι "καντιωτικοί", "αριστοτελικοί", "φουρτουνάκηδες" και "βροντάκηδες"). Το τραγικότερο ίσως είναι ότι οι πρωταγωνιστές αυτού του παιχνιδιού, όσο κι αν προσπαθούν να εμφανιστούν διαλεκτικοί και διαλλακτικοί, εκτίθενται ανεπανόρθωτα και ούτε που το καταλαβαίνουν. Άντε να εξηγήσεις του "φιλότεχνου" πως αν υπήρξε σε τούτη τη "διαμάχη" ένας γνήσιος, αυθεντικός και ακραιφνής "καντιωτικός" (με την αρνητική σημασία που αυτός έδωσε στη λέξη) ίσως αυτός είναι η αφεντιά του. Φοβερή τύφλωση η εμπάθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Η ουσία φίλε των 7.45 βρίσκεται στο γεγονός ότι όλοι όσοι χρησιμοποιούν το πρόθεμα "αντί" στις σκέψεις και ιδίως στις πράξεις τους (αντι-στραβοί, αντι-δεξιοί, αντι-πόντιοι, αντι- κολλητοί, αντι-ντόπιοι, αντι-συντηρητικοί, αντι-αφιλότεχνοι, αντι-βλάχοι, αντι-αριστοτελικοί, αντι-ελληνικοί, αντι-πολιτικοί, αντι-καντιωτικοί, αντι-παιδαγωγικοί, αντι-ρατσιστές, αντι-βασανιστές, αντι-κακοί, αντι-πανεπιστημιακοί, αντι-παραδοσιακοί, αντι-οπισθοδρομικοί, αντι-αντιφλωρινιώτες, αντι-κουλοί, αντι-κουφοί, αντι-στραβοί, αντι-παλαβοί, αντι-ξένοι, αντι-κουλτουριάρηδες, αντι-εθνικοί και πολλά λοιπά αντί-δια), είναι αυτοί που ευθύνονται για την ΑΝΤΙ-ΠΡΟΟΔΟ της Φλώρινας και την οπισθοδρόμηση του πολιτισμού της.
    Είναι αυτοί που έχουν καθηλώσει τον τόπο στην εσωστρεφή μιζέρια, στην αυτοφαγία με κύριο πιάτο τον τοπικό ρατσισμό. Είναι αυτοί που διαιρούν τους πολίτες σε "δικούς τους και αντί" και δυστυχώς για τους υπόλοιπους, ευνουχίζουν δεκαετίες τώρα τα οικονομικοπολιτικά και πολιτιστικά δρώμενα του τόπου μας.
    Δεν φτάνει που δεν διαθέτουν στοιχειωδώς την ικανότητα, όχι να παράξουν ψήγματα πολιτισμού αλλά ούτε να διαχειριστούν αυτόν που βρήκαν από τους προηγούμενους, κοκκορεύονται στα πανάκριβα "κρατικοδίαιτα παζάρια" τους σαν γύφτικα σκεπάρνια.
    Ένδεια επιχειρημάτων και αδυναμία σύνθεσης και συννενόησης με οποιουσδήποτε αντι-πάλους, με οποιοδήποτε αντι-δέος.
    Διαιρούν και θέλουν να "βασιλέψουν". Αλλά εάν δεν κάνω λάθος ψηφίσαμε για αυτό το 1973 (εκτός και εάν δεν ζούσατε ακόμα τότε).
    Τέρμα η "βασιλεία" μάγκες!!!

    ΥΓ. Και όλος αυτός ο διάλογος, επειδή η συντακτική ομάδα του Florine@, διόρθωσε (ή αποκατέστησε) μια απλή διαμαρτυρία, ένα κείμενο που ο καθένας μας θα μπορούσε να συντάξει για τους δικούς του λόγους!!!
    Κρίμα στους αντι-!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τελικά, όσοι δεν μπαίνετε στην ουσία του θέματος, για ποιο λόγο σπεύδετε να σχολιάσετε; Μήπως (σε μικρή κοινωνία ζούμε...) επειδή αισθάνεστε την υποχρέωση να υπερασπιστείτε τους δικούς σας; Δηλ., αν μπαίνατε στην ουσία του θέματος τι θα κάνατε; Θα βγάζατε όπλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Να τα πει αυτά ο κύριος Φωτιάδης σε μας που για να κάνεις μεταπτυχιακό ( εγω δεν ήμουν ενδιαφερόμενος) έπρεπε το επίθετό σου να τελειώνει σε ΙΔΗΣ και διάφορα άλλα πιστοποιητικά. Για αυτό λοιπόν να πάρει την παρέα του που έχει παραμείνει ακόμα στο πανεπιστήμιο και να πάει μαζί με αυτούς στον αγύριστο γιατί φτάνει μας ξεζούμισε εδώ.
    Και άντε μη ανοίξω το στόμα μου γιατί ξέρω και αρκετά για την γούνα του όταν έρχονταν στην Αθήνα και ζητούσε τα ρουσφέτια του και τις λαμογιές του και η γλώσσα του έφτανε μέχρι το πάτωμα .
    Άντε γιατί την επόμενη δημοσίευση θα την φυσάει και δεν θα κρυώνει και για να του φρεσκάρω λιγάκι την μνήμη να του θυμίσω ( συγγράμματα βοηθών σου 18-06-2003) Υπουργείο Παιδείας ξέρεις εσύ γι αυτό μάζεψτα και δίνε του όσο είναι νωρίς χωρίς πολλά λόγια γιατί δεν σε πέρνει. Θα σου απαντούσα πανεπιστημιακά αλλά εσύ μόνο απ αυτή τη γλώσσα καταλαβαίνεις ουστ απ δω!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ΝΑ ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ!!!!! ΚΙ ΕΓΩ ΞΕΡΩ ΠΟΛΛΑ ΑΠΛΥΤΑ, ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΛΟΙ, ΓΙ ΑΥΤΟ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ!!!!! ΜΗ ΦΩΝΑΖΕΙ Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΝΑ ΦΟΒΗΘΟΥΝ ΟΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΗΔΕΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Επιθυμώ κι εγώ, όπως και οι προηγούμενοι συντοπίτες μου να θέσω κάποια ερωτήματα:
    Αφού ο κ.Φ. είχε αυτές τις απόψεις για το Μουσείο τι γύρευε στα μέγαρά του; Ή μήπως προέκυψαν αυτές οι απόψεις μετά την ατυχή εξέλιξη των πραγμάτων;
    Δεν ξέρουμε πως κάθε σοβαρό Μουσείο έχει ένα πρόγραμμα και το τηρεί; είναι δύσκολο να το καταλάβουμε;
    Αναρωτηθήκαμε σε ποια άλλη πόλη της χώρας, πανεπιστημιακός Δάσκαλος θα εκφράζονταν με τον τρόπο αυτό; Ή μήπως ξέρουμε τη χώρα που θα επιτρέπονταν τέτοια συμπεριφορά πανεπιστημιακού;
    Το θέμα δεν είναι να απαντήσει κάποιος στο αίτημα του κ.Φ. για την διοργάνωση έκθεσης, αλλά να διακρίνει την επικινδυνότητα της επιστολής και την πολιτική της διάσταση.
    Ο ίδιος αρνήθηκε να αποδεχτεί ότι είχε ήδη προηγηθεί από αυτόν, ο προγραμματισμός των εκθέσεων του Μουσείου ή μήπως απαιτούσε άλλη ιεράρχηση; Σας θυμίζω τα εγκαίνια στο Μουσείο της έκθεσης χαρακτικής του Ξενή Σαχίνη κ. της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. για να δούμε ότι κάποιος ψεύδεται ασύστολα και συκοφαντεί. Ο κ. Σαχίνης είχε φροντίσει πολύ νωρίτερα -δύο χρόνια πριν- να ζητήσει το χώρο του Μ. για να εκθέσει το έργο του.
    Γιατί καλεί σε απολογία το Μουσείο; Επειδή τήρησε το προγραμματισμό του; επειδή έπρεπε να ιεραρχηθούν οι εκθέσεις με τον δικό του τρόπο; Ή επειδή δεν σέβονται τη μνήμη των ποντίων;
    Είναι ο Φωτιάδης και η έκθεσή του το πιστοποιητικό του σεβασμού; Το "πιστοποιητικό" σας θυμίζει κάτι για τα κοινωνικά και πολιτικά μας φρονήματα; Ή μήπως κάποιοι από μας επέλεξαν να μην θυμούνται πια.
    Γιατί δεν μας σοκάρουν αυτά; γιατί δεχόμαστε τη σπίλωση προσώπων και θεσμών με τέτοια ευκολία; Ως ποιο σημείο είμαστε αφελείς;
    Άραγε ο Ζωγράφος δεν μοχθεί για το καλό των συντοπιτών και μάλιστα αμισθί; Ή μήπως θα έπρεπε να το κάνει σύμφωνα με την υπόδειξη του κ. Φ. Έπρεπε να έχει μήπως την άδεια του;
    Και τι είναι ο Ζωγράφος; Το Μουσείο είναι μαγαζάκι του και δεν υπάρχει Δ.Σ; Μόνος του αποφασίζει ο Αυτοκράτορας; Αυτό δεν το γνωρίζει ο κ.Φ. ή μήπως έτσι διαφαίνεται το βρώμικο και φασιστικό σχέδιό του;
    Αντιλαμβανόμαστε τη διάσταση της απαίτησής του για την απολογία του Δ.Σ του Μουσείου; Την επικινδυνότητα τέτοιων αντιλήψεων; τον εκβιαστικό χαρακτήρα της επιστολής του; Κάποιοι προφανώς αδυνατούν να αντιληφθούν και προκειμένου να μη χαθεί η «ταμπακιέρα» αναλώνονται στις κοντόφθαλμες προσεγγίσεις και αναλύσεις που επιτρέπει η λαϊκίστικη και φθηνιάρικη επιστολή Φ. και τον καλύπτουν "συναδελφικά"!
    Εμείς όμως πρέπει να υπερασπισθούμε τα πολιτικής φύσεως προβλήματα που προκύπτουν από την επιστολή Φ. ή μήπως δεν τα βλέπουμε και αυτά;
    Ένας πανεπιστημιακός δάσκαλος μπορεί να εκφράζεται τόσο ανεύθυνα και χυδαία, να σπιλώνει και να συκοφαντεί θεσμούς και πρόσωπα και να ψεύδεται διαρκώς; Να χρησιμοποιεί το Πανεπιστήμιο ως προκάλυμμα για να καταρρακώσει την υπόσταση και το θεσμικό - πνευματικό του ρόλο στην κοινωνία μας.
    Θα πρέπει λοιπόν να διαβάσουμε προσεκτικότερα την επιστολή του και να δούμε τα όσα απορρέουν με την πολιτική τους πια διάσταση.
    Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του για το μέγεθος και την επικινδυνότητα του πανεπιστημιακού δασκάλου.
    Ας θυμηθούμε φίλοι μου, εκείνη τη σκοτεινή ιστορική φράση των συκοφαντών και προπαγανδιστών. «Ρίξε, ρίξε λάσπη στο τέλος όλο και κάτι θα μείνει» και μόνο τότε θα τον κατανοήσουμε.
    Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Φλώρινας, είναι ένας από τους σημαντικότερους χώρους πολιτισμού στη χώρα μας. Καταξιωμένος στη σκέψη των πνευματικών ανθρώπων. Και αυτό είναι αξία που πρέπει να διαφυλάξουμε μέσα από την ποιότητα και τις επιλογές μας.
    Το Μουσείο, όπως και το πανεπιστήμιο ανήκει στη Φλώρινα και όχι σε φυσικά πρόσωπα. Ήρθε η εποχή να ξεχωρίσει η ήρα από το σιτάρι. Ας μας προβληματίσουν αυτά τα φαινόμενα για την κοινωνική μας κατάντια και ας αποδοθούν οι ευθύνες.... και μην ξεχνάτε, ότι το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή