Εντός των επόμενων μηνών ενδέχεται να επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Φλώρινας, που παραμένει ανενεργή εδώ και έναν χρόνο. Για την επανεκκίνηση της λειτουργίας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ετοιμάζει νέο φάκελο βιωσιμότητας που θα υποβάλει προς
έγκριση στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Η διαβεβαίωση ότι σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία η γραμμή δόθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο στον βουλευτή Θεσσαλονίκης, πρώην υπουργό Μεταφορών Σπύρο Βούγια, καθώς και στον δήμαρχο Αμυνταίου Ιωακείμ Ιωσηφίδη. Σύμφωνα με τον κ. Βούγια, ο νέος φάκελος θα υποβληθεί άμεσα στο υπουργείο.
Οι δήμαρχοι Αμυνταίου και Φλώρινας, σύμφωνα με τον κ.Βούγια, θα αποστείλουν έγγραφο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το οποίο θα δεσμεύονται για τη συμπληρωματική δρομολόγηση λεωφορείων σύνδεσης των σιδηροδρομικών σταθμών με τουριστικούς προορισμούς της περιοχής, όπως το Νυμφαίο, το Πισοδέρι, οι Πρέσπες. Έτσι θα ενισχυθούν τα επιχειρήματα βιωσιμότητας του έργου και η δυνατότητα εκμετάλλευσης της γραμμής για ιστορικό, χιονοδρομικό ή οικολογικό τουρισμό.
Ο δήμος Θεσσαλονίκης επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον του για διοργάνωση εκδρομών των ΚΑΠΗ προς την περιοχή, όπως και η περιφέρεια μέσης εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας επαναδεσμεύτηκε να αποστείλει ενημερωτικό σημείωμα στα γραφεία των σχολικών διευθύνσεων για οργανωμένες μαθητικές εκδρομές με το τρένο, σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Φλώρινας σταμάτησε να λειτουργεί τον Ιανουάριο του 2011, στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ, γεγονός που προκάλεσε από την πρώτη στιγμή τις αντιδράσεις των τοπικών φορέων και των φίλων του σιδηρόδρομου. Η σιδηροδρομική απομόνωση της Δυτικής Μακεδονίας είχε ξεκινήσει από τον Ιούλιο του 2010 με τη διακοπή του τμήματος Αμύνταιο - Κοζάνη.
Υπό την πίεση των αντιδράσεων, το αρμόδιο υπουργείο άρχισε τον περασμένο Οκτώβριο να εκπονεί σχέδιο για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης, με προϋπολογισμό 1,5 εκατ. ευρώ και επιδότηση από το κονδύλιο των 50 εκατ. ευρώ που προβλέπονται για όλες τις «άγονες γραμμές». Το σχέδιο προέβλεπε οικονομική συμμετοχή των τοπικών φορέων με προαγορά καρτών μετακίνησης. Η νέα μορφή δεν απαιτεί δαπάνες από την τοπική κοινωνία.
Οι τοπικοί φορείς υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη γραμμή δεν ήταν ζημιογόνος, καθώς είχε πληρότητα πάνω από 50% τις καθημερινές, ενώ τις αργίες η πληρότητα έφθανε στο 100%.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
επιτέλους ακούσαμε και κάτι καλό....
ΑπάντησηΔιαγραφήTί όμορφα το διατυπώνει εκεί πάνω;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Δήμαρχοι,λέει,Φλώρινας και Πρεσπών (αντε και του Αμυνταίου,γιατα μάτια)να στείλουν συμπληρωματικά, λέει,λεοφωρεία στις γραμμές του τραίνου, για τουριστικούς λόγους.
Ως δε...τουριστικός λόγος (τουρτουριστικός το χειμώνα)μπορεί να εννοείται και το ξήλωμα των γραμμών στο Κλειδί, λόγω εξόρυξης του Λιγνίτη.
Αρα, για να έρθει το τραίνο στην πόλη της Φλώρινας, θα μας τηλεφωνήσει πρώτα η ΤΗΛΕΦΩΝΟ-ΟΤΕ.
Κι εμείς να ήμασταν Ζηλιασκόπουλοι,αφού θα ξέραμε οτι η γραμμή θα είναι τελικά μόνο μέχρι Αμύνταιο, λόγω λιγνίτη, ε, δεν θα τάζαμε και τραίνο για τη Βιέννη;
Γιατί είσαι τόσο είρωνας?
ΔιαγραφήΓιατί πάνε να μας βάλουν να παίξουμε το τραινάκι με τον Κένταυρο..(τρις)Χείρονα...Βοήθειααα
ΑπάντησηΔιαγραφή