Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Πράος και ταπεινός


30 Μαρτίου, Ιωάννου της Κλίμακος, Μθ 11,27-30

Η ευαγγελική περικοπή της σημερινής εορτής1 είναι μια θερμή και αποκαλυπτική προσευχή του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Έχει γι’ αυτό υψηλό ενδιαφέρον. Τί λέει σ’ αυτήν;  
Σ’ ευχαριστώ, Πατέρα, λέει, που είσαι 

Κύριος του ουρανού και της γης, διότι απέκρυψες αυτές τις ουράνιες αλήθειες (ότι είσαι Κύριος του ουρανού και της γης) από τους κατά κόσμον σοφούς και συνετούς, και τις αποκάλυψες σε απλούς ανθρώπους που έχουν καρδιά νηπίου. Ναι, Πατέρα, σ’ ευχαριστώ, διότι αυτό ήταν αρεστό σ’ εσένα. Και συνεχίζει·
Όλα μου παραδόθηκαν από τον Πατέρα μου. Και κανένας δεν γνωρίζει καλά τον Υιό, παρά μόνο ο Πατέρας, και κανένας δεν γνωρίζει καλά τον Πατέρα, παρά μόνο ο Υιός, και εκείνος ο άνθρωπος, στον οποίο θα θελήσει ο Υιός να του τον αποκαλύψει (27).
Ο Χριστός μιλάει εδώ για τον εαυτό του εμμέσως, ενώ μιλάει ευθέως για τον Πατέρα. Αφού όλα παραδόθηκαν στον Υιό, και η γη και ο ουρανός και η εξουσία της κρίσεως και κάθε άλλη δύναμη, άρα είναι κύριος πάντων, όσο κύριος είναι και ο Πατέρας· και εφ’ όσον είναι κύριος πάντων, άρα είναι ίσος με τον Πατέρα, άρα είναι μία ουσία και μία εξουσία με τον Πατέρα.
Και έτσι ο Χριστός, που στα μάτια των μαθητών του φαίνεται ως ένας κοινός άνθρωπος, στην πραγματικότητα είναι ο παντοδύναμος πάνσοφος και πανάγαθος Θεός· αυτός εξουσιάζει τον άψυχο κόσμο, αυτός το βασίλειο των ζώων, αυτός τις κοινωνίες των ανθρώπων, αυτός και το σύνολο των ουρανίων δυνάμεων.
Και τώρα μεν δεν φαίνεται η εξουσία του· θα έρθει όμως η μεγάλη και επιφανής ημέρα της δευτέρας παρουσίας του, κατά την οποία μπροστά του «παν γόνυ κάμψει επουρανίων και επιγείων και καταχθονίων και πάσα γλώσσα εξομολογήσηται ότι Κύριος Ιησούς Χριστός εις δόξαν Θεού Πατρός».
Ακούγοντας βέβαια κανείς το Χριστό να λέει «Όλα μου παραδόθηκαν από τον Πατέρα μου», ίσως να σχηματίσει εικόνα κατώτερη γι’ αυτόν· δεν είναι όμως έτσι, διότι ο Υιός όσα παρέλαβε από τον Πατέρα τώρα ως άνθρωπος τα είχε και πριν ως Θεός Λόγος. Διότι τίποτε δεν υπάρχει πριν από αυτόν, ούτε και αυτός ο Πατέρας, αλλ’ άμα Πατέρας άμα και Υιός. Συνηθίζει όμως ο Υιός να τα λέει αυτά κατ’ οικονομίαν, πρώτον τιμώντας τον Πατέρα, και δεύτερον ξεχωρίζοντας το πρόσωπό του από το πρόσωπο του Πατέρα, για να μην ταυτιστεί, όπως πράγματι τον ταύτισε ο αιρετικός Σαβέλλιος2
Και άλλη ενδιαφέρουσα άποψη· Εάν όλα παραδόθηκαν στον Υιό, κατ’ αρχήν είναι διαφορετικός από όλα αυτά τα όντα, που παρέλαβε· και έπειτα, όντας κληρονόμος όλων, είναι ίσος στην ουσία με τον Πατέρα, αφού ανήκουν εξίσου και στον Πατέρα3. Και συνεχίζει ο Κύριος·
Ο Υιός βεβαιώνει ότι έχει τη δυνατότητα να καταστήσει και έναν άνθρωπο της δικής του επιλογής ικανό να γνωρίσει το Θεό Πατέρα, όπως τον γνωρίζει και όπως τον αισθάνεται εκείνος, τηρουμένων βέβαια των αναλογιών. Και δεν είναι υπερβολικός ο λόγος αν σκεφθούμε ότι οι μεγάλοι θεόπτες Μωϋσής, Ηλίας, Ησαΐας, Δανιήλ, Ιωάννης ευαγγελιστής, Παύλος, μερικώς είδαν τη δόξα του Θεού. Θαυμαστή πάντως η αμοιβαιότητα η ισοδυναμία και το αμφίδρομο των εξουσιών και ενεργειών μεταξύ Πατρός και Υιού· Ο Πατέρας αποκαλύπτει τον Υιό στα «νήπια», αλλά και ο Υιός αποκαλύπτει τον Πατέρα σ’ εκείνον που επιλέγει ο ίδιος. Και συνεχίζει ο Κύριος με προτροπή·
Ελάτε σ’ εμένα όλοι όσοι κοπιάζετε και είστε φορτωμένοι, κι εγώ θα σας ξεκουράσω (28).
Ένας Χριστιανός, σημειώνει ο Ιωάννης χρυσόστομος, που θ’ αναλάβει να γίνει μαθητής και απόστολος του Χριστού, για να κηρύξει στους ανθρώπους το ευαγγέλιο, δεν έχει μικρό κόπο ούτε λίγα βάρη ούτε μικρούς κινδύνους· αρκεί, λέει, να θυμηθεί τα λόγια του αποστόλου Παύλου, με τα οποία περιγράφει τα δεινά που πέρασε εκείνος στη ζωή του· «εν κόποις περισσοτέρως, εν πληγαίς υπερβαλλόντως, εν φυλακαίς περισσοτέρως, εν θανάτοις πολλάκις»… «υπό Ιουδαίων  πεντάκις τεσσαράκοντα παρά μίαν έλαβον, τρις ερραβδίσθην, άπαξ ελιθάσθην, τρις εναυάγησα, νυχθημερόν εν τω βυθώ πεποίηκα· οδοιπορίαις πολλάκις, κινδύνοις ποταμών, κινδύνοις ληστών, κινδύνοις εκ γένους, κινδύνοις εξ εθνών, κινδύνοις εν πόλει, κινδύνοις εν ερημία, κινδύνοις εν θαλάσση, κινδύνοις εν ψευδαδέςλφοις, · εν κόπω και μόχθω, εν αγρυπνίαις πολλάκις, εν λιμώ και δίψει, εν νηστείαις πολλάκις, εν ψύχει και γυμνότητι». Για τέτοιες ή παρόμοιες ταλαιπωρίες ο τίμιος εργάτης του ευαγγελίου μπορεί με βεβαιότητα ν’ αναμένει ως αντιστάθμισμα τη λύση των κόπων, την άρση των βαρών, και την αιωνία ανάπαυση στους ουρανούς. Και συνεχίζει ο Κύριος την προτροπή·
Σηκώστε πρόθυμα το ζυγό μου πάνω σας και μάθετε από μένα ότι είμαι πράος και ταπεινός στην καρδιά, και θα βρείτε ψυχική ανακούφιση· διότι ο ζυγός μου που σηκώνετε είναι εύκολος και το φορτίο που σας φορτώνω ελαφρό (29-30).
Κάποτε είχε μιλήσει για δυσκολίες της χριστιανικής ζωής, παρομοιάζοντάς τις σαν πύλη στενή και τεθλιμμένη. Και πράγματι είναι θλιμμένη και άχαρη η ζωή, όταν ο άνθρωπος είναι ράθυμος και αμελής. Εάν όμως πρόθυμα αναλαμβάνει το ζυγό του Κυρίου, δηλαδή τις υποχρεώσεις του ως Χριστιανού, τότε ο ζυγός είναι ελαφρός και η οδός «απάγουσα εις την ζωήν». Τότε δηλαδή οι εντολές του είναι εύκολες και ευχάριστες στην εκτέλεσή τους. Διότι ο ίδιος ο Κύριος δίνει τη δύναμη στον πρόθυμο, ο ίδιος σηκώνει το βάρος της χριστιανικής ζωής. Γι’ αυτό και η εκτέλεση των εντολών του είναι εύκολη ευεργετική και σωτήρια. Εξ άλλου ο Κύριος, όπως λέει ο απόστολος Παύλος (Α΄Κο 10,13), δεν φορτώνει τους ανθρώπους με βάρος μεγαλύτερο από ό,τι μπορεί να σηκώσει ο καθένας.
Και δεν πρέπει να μας κακοφαίνεται ότι υπάρχει ζυγός κοντά στο Χριστό, αφού και ο ίδιος σήκωσε ως άνθρωπος το ζυγό της αφανείας και ταπεινοφοσύνης· «Μάθετε απ’ εμού, είπε, ότι πράος ειμί και ταπεινός τη καρδία». Να το μετριοπαθές και ταπεινόφρον πνεύμα του Χριστού στη συναναστροφή του με τους ανθρώπους. Κάποιες συμπεριφορές των ανθρώπων απέναντί του υπήρξαν εξοργιστικές, αλλ΄εκείνος τις αντιμετώπισε με πραότητα και ταπεινοφροσύνη, αφήνοντας σ’ εμάς αιώνιο πρότυπο προς συνανθρώπους που μας προκαλούν και μας εξοργίζουν. Ο απόστολος Παύλος συνιστά στους Εφεσίους να συμπεριφέρονται «μετά πάσης ταπεινοφροσύνης και πραότητος», και στους Κολοσσαείς να «ντυθούν» ταπεινοφροσύνη και πραότητα. Όπως χωρίς το ένδυμα φαίνεται η γυμνότητα του σώματος, έτσι χωρίς ταπεινοφροσύνη και πραότητα φαίνεται  η ασχήμια της ψυχής.
Ο ζυγός του Χριστού λέγεται ζυγός αλλά στην πραγματικότητα είναι ελευθερία, λέγεται βάρος αλλ’ είναι ελαφρότερος από φτερό. Ενώ στη ζωή της αμαρτίας η ελευθερία είναι ζυγός και η ανεξαρτησία αιχμαλωσία. Γι’ αυτό μ’ εμπιστοσύνη ας ακούσουμε τα λόγια του· Σηκώστε το ζυγό της υποταγής σας σ’ εμένα και στα λόγια μου και μάθετε από μένα ότι είμαι πράος και ταπεινός στο εσωτερικό φρόνημα και θα βρειτε ανάπαυση και ειρήνη στις ψυχές σας. Διότι ο ζυγός της υπακοής σ’ εμένα και στα λόγια μου είναι  ευχάριστος και ωφέλιμος σ’ αυτόν που τον κουβαλάει. Και το φορτιό των υποχρεώσεων που θέτω στους ώμους των οπαδών μου είναι ελαφρύ.
Αθανάσιος Γ. Σιαμάκης, αρχιμανδρίτης

1. Διαβάζεται και στις 5 Δεκεμβρίου (Σάββα).
2. Ο Σαβέλλιος (200 μ.Χ.) καταγόταν από τη Λιβύη και έδρασε στη Ρώμη. Ήταν εκφραστής των μοναρχιανών πατροπασχιτών, σύμφωνα με τους οποίους Πατέρας Υιός και Άγιο Πνεύμα είναι το ίδιο πρόσωπο, που εμφανιζόταν κατά καιρούς με τρία διάφορα προσωπεία και ονόματα· Ιππόλ., Έλεγχ., 9,12 ΒΕΠ 5,351· Επιφ. Κύπρου, Πανάρ., 62,1,4· Φώτιος, 1η Επιστ. προς πάπαν  Νικόλαον, Δοσιθέου, Τόμος Χαράς, σ. 189· Σιαμάκης Κ., Τόμος Χαράς, σ.189, σημ. 10.
3. Ει γαρ πάντα αυτώ παρεδόθη, πρώτον μεν άλλος εστί των πάντων, ων παρέλαβεν, έπειτα, πάντων ων κληρονόμος, μόνος ο Υιός εστι και ίδιος κατ’ ούσίαν του Πατρός. Ει γαρ είς ην των πάντων, ου πάντων ην αυτός κληρονόμος· Αθανάσιος, Κατά Αρειαν., 3,36 PG 26,400.

14 σχόλια:

  1. "Σ’ ευχαριστώ, Πατέρα, λέει, που είσαι Κύριος του ουρανού και της γης, διότι απέκρυψες αυτές τις ουράνιες αλήθειες (ότι είσαι Κύριος του ουρανού και της γης) από τους κατά κόσμον σοφούς και συνετούς, και τις αποκάλυψες σε απλούς ανθρώπους που έχουν καρδιά νηπίου."

    Με λίγα λόγια, μας προτρέπουν να επαινούμε την αμορφωσιά, την έλλειψη παιδείας, να μένουμε χαζοοί και αγράμματοι δηλαδή, και -σαν να μην έφτανε αυτό- υποννοείται ότι ο μορφωμένος σοφός και συνετός άνθρωπος είναι λάθος. Χωρίς αιτιολόγηση! Απλά επειδή έτσι!

    Πόσα άλλα παραδείγματα χρειάζεστε για να αντιληφθείτε ότι όταν κάποιοι σας θέλουν χαζούς το κάνουν γιατί τους το επιτρέπετε?
    Και βγάζουν πολύ χρήμα από αυτό...Όχι πενταροδεκάρες...

    Αρχίστε να σκέφθεστε μόνοι σας!
    Μην αφήνετε τέτοια κείμενα να σας κάνουν θύματα των παπάδων.

    Και στην τελική, αν ο θεός που πιστεύεις σου έδωσε το μυαλό που έχεις, μήπως σου το έδωσε για να το χρησιμοποιήσεις; Για να γίνεις σοφός και συνετός;


    ΥΓ. Η ειρωνία της υπόθεσης είναι ότι όταν αρρωσταίνουν αυτοί οι παπάδες, -αυτοί ντε, που σνομπάρουν τους σοφούς και συνετούς- τρέχουν και ξοδεύουν περιουσίες στους σοφούς και συνετούς γιατρούς για να τους κάνουν καλά...
    Πηγαίνετε στις εκκλησίες και στις μονές βρε...
    Ο χρυσός, που με τόσο κόπο μαζέψατε, θα σας γιατρέψει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποσο μα ποσο βαθεια νυχτωμενος εισαι.Για πραγματα που δεν γνωριζεις μην εκφερεις αποψη γιατι γελοιοποιησε.Ολα οσα γραφεις ειναι ανυποστατα.Ο π.Αθανασιος ζει στην Σκοπια πηγαινε προσωπικα και θεσε τις αποψεις και τα ερωτηματα σου και θα παρεις τις απαντησεις σου.
      Ι.Β

      Διαγραφή
    2. Δεν λέει αυτό , Ανώνυμε. Ότι δηλαδή η έλλειψη παιδείας και κατά κόσμον μόρφωσης , πιστοποιημένης με πτυχία , αποτελεί προϋπόθεση ευχερέστερης αποδοχής της γλυκύτητας του Ιησού. Αυτό που εννοεί ο Κύριος στο Ευαγγέλιο του , είναι πως δεν απαιτούνται κατά κόσμον προσόντα , για να γίνεις αποδεκτός στο ποίμνιο του .Αλλά αρκεί μια αγνή , άδολη προαίρεση για να αποδεχθείς ότι δεν μπορείς να αποδείξης με τις μεθόδους προσέγγισης του επιστητού ( επιστήμη ) . Διότι συχνά ο απλούς νους , αυτός δηλαδή στον οποίο απουσιάζει η πονηριά ( διάθεση προς εξυπηρέτησιν ειδικά κρυφίως μόνο του ατομικού συμφέροντος , εις βάρος του συνολικού ), απουσιάζουν δηλαδή οι δεύτερες σκέψεις αναπτύσσει περισσότερη πίστη . Όπως ακριβώς ένα παιδί που πιστεύει ευκολότερα την κουβέντα σου , από έναν ενήλικα. Διότι αυτό θέλει ο Χριστός στο Ευαγγέλιο του, να τον εμπιστευτούμε όπως ένα παιδί εμπιστεύεται τον καλό και στοργικό πατέρα του. Η επιστήμη και η συσσώρευση γνώσεων δεν διασφαλίζει την διάπλαση του χαρακτήρα , την παιδεία ή τον πολιτισμό . Και οπωσδήποτε το να παρατηρεί ο άνθρωπος με καχυποψία ότι ακούει ή διαβάζει στο Ευαγγέλιο , δεν αποτελεί κίνηση προς την κατεύθυνση ανάπτυξης πίστης , που αυτό είναι το ζητούμενο από τον Χριστό για τον άνθρωπο . Η πίστη , η καλοπιστία , η έλλειψη δόλου , δεν εξασφαλίζεται με Πανεπιστημιακούς δασκάλους , ούτε καν από καλούς γονείς. Θα ήταν άδικος ο Θεός αν δημιουργούσε περιπλοκές και γίνονταν δυσνόητος από τους απλούς επίσης :αλίμονο αν έπρεπε να βγάλουμε πανεπιστήμια για να τον προσεγγίσουμε...!!! Όσο για τους ιερείς είναι άνθρωποι , όπως άνθρωποι είναι και οι γιατροί και οι δάσκαλοι κλπ . Σημασία έχει τι μπορώ εγώ να εφαρμόσω από το Ευαγγέλιο : δεν αποτελεί παρά μόνο σαθρή δικαιολογία για τα αδικαιολόγητα εξαιτίας ενός αμαρτάνοντος ή πεσούντος ιερέα να χάσω εγώ την σωτηρία μου. Σημασία έχει τι θα εφαρμόσω εγώ από το Ευαγγέλιο κι όχι τι θα εφαρμόσει ο ιερέας : υπάρχει ο ζητών και ο κρίνων( και δεν είναι ο Χριστός, ο οποίος είναι μόνο αγάπη )...

      Διαγραφή
    3. Όσο πιο μεγάλη η σιγουριά σου τόσο πιο φρικτά άσχετος είσαι. Τουλάχιστον μην παριστάνεις το μορφωμένο και τον πεφωτισμένο γιατί καταντάς καταγέλαστος.

      Διαγραφή
    4. προς τον Ανώνυμο των 3:46 μ.μ.

      Γνωρίζω όσα και εσύ, πιθανώς και παραπάνω για το αντικείμενο.
      Το ότι χαρακτηρίζεις κάτι ως "ανυπόστατο" δεν το κάνει ανυπόστατο. Επιχειρήματα παρακαλώ.

      Και τέλος, μου λες να πάω να βρω τον Αθανάσιο στη Σκοπιά. Γιατί να κάνω κάτι τέτοιο?
      Προτιμώ να ανοίξω κανένα βιβλίο ή να διαβάσω στο ιντερνετ για το πώς λειτουργεί η φύση και ο κόσμος γύρω μου παρά να πάω να ακούσω έναν ιερέα να μου μιλάει για τον ανύπαρκτο θεό του, που εφήυραν αγράμματοι βοσκοί πριν 2.000 χρόνια.
      Η αξία των λόγων ενός ιερέα είναι μηδαμινή από ηθικής πλευράς και ίσης ρεαλιστικής αξίας με τα κόμικ του Μπάτμαν...

      Διαγραφή
    5. Προς Ανώνυμο των 4:02 μ.μ.

      Λες:"δεν απαιτούνται κατά κόσμον προσόντα , για να γίνεις αποδεκτός στο ποίμνιο του."
      ΑΠΑΝΤ: Δεν είμαι πρόβατο, ούτε δούλος. Είμαι άνθρωπος. Sorry κιόλας..

      Λες: "Διότι αυτό θέλει ο Χριστός στο Ευαγγέλιο του, να τον εμπιστευτούμε όπως ένα παιδί εμπιστεύεται τον καλό και στοργικό πατέρα του."
      ΑΠΑΝΤ: Τα παιδιά είναι εύπιστα και αυτό δεν είναι προτέρημα. Δεν ζεις σε παραμύθι. Η πραγματικότητα χρειάζεται σκέψη.

      Λες: "Η επιστήμη και η συσσώρευση γνώσεων δεν διασφαλίζει την διάπλαση του χαρακτήρα , την παιδεία ή τον πολιτισμό."
      ΑΠΑΝΤ: Ακριβώς αυτά διασφαλίζει!!! Η Επιστήμη έχει σαν βάση την παιδεία. Δεν υπάρχει Επιστήμη χωρίς γνώση. Και δεν υπάρχει πολιτισμός χωρίς Επιστήμη και λογική σκέψη! Δεν το λέω για να σε προσβάλλω, αλλά φοβάμαι μήπως δεν γνωρίζεις την σημασία των παραπάνω λέξεων...

      Μετά κάθεσαι και μου λες για τον θεό σου και τον χριστό σου, λες και είναι κάποιο γεγονός, κάποιο πρόσωπο που έχουν δει και ακούσει όλοι.
      Και είναι βέβαιο, ότι όσο υπαρκτός είναι ο Δίας, ο Μίθρα, ο Θωρ ή ο Αλλάχ, άλλο τόσο υπάρχει και ο Γιαχβέ. Έτσι λέγεται ο θεός σου.
      Για να γνωρίζεις είναι σχεδόν απίθανο να υπήρξε και το πρόσωπο που λέγεται Ιησούς. Αναζήτησε στο ιντερνετ ιστορικές έρευνες με τίτλους γύρω από την "ιστορικότητα του ιησού". ΑΝ, βέβαια, θέλεις να σκεφτείς με το δικό σου μυαλό. Αν θέλεις να έχεις πίστη και να σκέφτονται άλλοι για εσένα, ξέρεις που να μείνεις...

      Διαγραφή
    6. Μάθε μερικά πράγματα...
      Η αξιοπιστία της Κ.Δ. αυτή αποδεικνύεται επιστημονικά από:
      -Τόν αριθμό των κωδίκων στους οποίους διασώζεται το κείμενο της Καινής Διαθήκης (περίπου 25.000) και είναι μεγαλύτερος σε ασύγκριτο βαθμό από τον αριθμό των κωδίκων όλων των σωζομένων αρχαίων βιβλίων. Για την Ιλιάδα του Ομήρου σώζονται 643 κώδικες, για την Ιστορία του Θουκυδίδη μόνο 8 και για τα έργα του Ορατίου 500.
      - Τήν αρχαιότητα των κωδίκων που μας σώζουν το κείμενο της Καινής Διαθήκης και υπερτερεί εκείνης των άλλων αρχαίων κειμένων. Οι αρχαιότεροι κώδικες που μας σώζουν το κείμενο της Καινής Διαθήκης (Σιναϊτικός, Αλεξανδρινός, Βατικανός) εγγράφησαν γύρω στο 250 μ.Χ., δηλαδή απέχουν από τον χρόνο συγγραφής του κειμένου αυτού (50-70 μ.Χ.), λιγότερο από δύο αιώνες, ενώ υπάρχει και ο «Πάπυρος 52», που περιέχει τμήμα του κατά Ιωάννην Ευαγγελίου και χρονολογείται λίγες δεκάδες χρόνια μετά την συγγραφή του. Αντίθετα οι κώδικες της Ιστορίας του Θουκυδίδη, γραμμένης τον 4ο αιώνα π.Χ., χρονολογούνται τον 10ο αιώνα μ.Χ., δηλαδή σώζονται χειρόγραφα μεταγενέστερα αυτής της Ιστορίας κατά δεκατέσσερεις αιώνες.
      Εφ' όσον, λοιπόν, κανένας δεν αμφισβητεί την αξιοπιστία και εγκυρότητα των προαναφερθέντων αρχαίων κειμένων, πώς είναι δυνατόν να αμφισβητήσει την Καινή Διαθήκη όταν οι επιστημονικές μαρτυρίες αποδεικνύουν ότι είναι "το πιο αξιόπιστο βιβλίο σε όλο τον κόσμο" (Greenlee J.H., Introduction to the New Testament Textual - Criticism, Grand Rapids 1964, p. 16);

      Διαγραφή
    7. Η ερμηνεία που δίνεις (με τόση βεβαιότητα) στο χωρίο που παραθέτεις είναι επιπέδου ραδικιού. Απίστευτα ρηχή σκέψη, απίστευτα προκλητικό το θράσος να αυτοσυστήνεσαι ως ...μορφωμένος.

      Διαγραφή
    8. Φίλε των 3:18 μ.μ., και άλλες ιστορίες και μυθολογίες έχουν γραφτεί κατά καιρούς με μικρότερη ή μεγαλύτερη έκταση. Αυτό δεν λέει κάτι.
      Αυτό που μου λες, αν κατάλαβα καλά, είναι ότι επειδή κάτι έχει γράψει περισσότερες σελίδες, αυτό σημαίνει ότι είναι αλήθεια, σωστά?
      Και ο Χάρι Πότερ έχει πουλήσει πολύ. Μήπως να τον θεωρήσουμε και αυτόν αληθινό?
      Ελπίζω να βλέπεις το άτοπο της τοποθέτησής σου.

      Το να πιστεύεις κάτι,χωρίς να το ελέγχεις αν στέκει λογικά είναι το πρόβλημα.
      Πολλοί αμφισβητούν την αξιοπιστία και την εγκυρότητα των κειμένων τα οποία προέρχονται από συγγραφείς, οι οποίοι στην τελική ήταν αγράμματοι βοσκοί ή ψαράδες πριν από 2.000 χρόνια. Τον τίτλο "το πιο αξιόπιστο βιβλίο σε όλο τον κόσμο" τον δίνεις μόνος σου και δεν μπορώ να τον δεχτώ εγω ή κάποιος λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος.

      Διαγραφή
    9. "Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσὶ μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων..." (Ματθ.7,στ.6)


      Διαγραφή
  2. ...Σε ευχαριστώ διότι ενεργώντας πάνσοφα και δίκαια απέκρυψες τις μυστηριώδεις και ουράνιες αυτές αλήθειες απο ανθρώπους που νομίζουν οτι είναι σοφοί και συνετοί...
    (Παν. Τρεμπέλας,"Η Καινή Διαθήκη με σύντομη ερμηνεία". Ματθ.11.στ.25)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το παραπάνω, για τον ανώνυμο των 1.05μμ και προς αποφυγή παρερμηνειών.

      Διαγραφή
  3. Αστον ο ανωνυμος 1:ο5 δεν θελει να δει την αληθεια και την πραγματικοτητα
    τον βολευει φαινεται η απιστια του γι αυτο και δεν θελει να ερθει αντιμετωπος
    με καποιον που μπορει να αντικρουσει τις αποψεις του.Και να θελεις να εισαι
    αθεος δικαιωμα σου και δικο μας να ειμαστε Χριστιανοι Ορθοδοξοι.Γιατι ομως
    ασχολεισε μαζι μας και με την πιστη μας;Σε ενοχλει καποιος που <>ή μηπως δεν εισαι τοσο σιγουρος γι αυτο σε ενοχλει.Σε εναν τοιχο ειχαν γραψει<>.Ι.Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιλάς για Αλήθεια και Πραγματικότητα, ενώ ο θεός σου δεν αποδεικνύεται ΑΠΟ ΠΟΥΘΕΝΑ?? Μιλάς για Αλήθεια και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ εσύ που πιστεύεις σε παρθενογεννήσεις, φίδια που μιλάνε και νεκραναστάσεις?? Χχαχαχαχαχαχαχα!! Αυτό λέγεται θράσσος. Ίσως και ανοησία... Και αν μου δείξεις την βίβλο σου σαν αποδεικτικό στοιχείο, θα σου δείξω ένα βιβλίο του Χάρι πότερ. Ακριβώς το ίδιο πράγμα. Η ίδια ισχύς. Και ο λόγος που ενοχλούμαι, φίλε μου, είναι επειδή την θρησκεία σου την έχουμε φορτωθεί όλοι στον σβέρκο, εδώ στην Ελλάδα. Και φοβάστε τόσο πολύ τη δύναμη της λογικής σκέψης, που βαφτίζετε τους ανθρώπους από μωρά για να μην σας ξεφύγει κανένας από το μαντρί. Τόσο σίγουροι είστε για την "αλήθεια" σας... Γιατί να πληρώνω εγώ τις υπηρεσίες του αρθρογράφου? Αφού δεν τις χρησιμοποιώ. Για κανονίστε να πληρώνουν τις εκκκλησίες μόνο οι πιστοί, να σου πω εγώ μετά πόσοι θα μείνετε. Υποκριτές @@@@@. Κάνετε κηδεία με ξένα κόλυβα...

      Διαγραφή