Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2010

ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ


Με περιοδείες στις περιοχές που πλήττονται από τον ακρωτηριασμό του σιδηροδρόμου, απαντούν οι Οικολόγοι Πράσινοι στις αποφάσεις της κυβέρνησης και της ΤΡΕΝΟΣΕ για  κλείσιμο γραμμών.
Στο πλαίσιο αυτό, κλιμάκιο των Οικολόγων Πράσινων πραγματοποίησε σήμερα παρεμβάσεις και συναντήσεις στη Φλώρινα και την Έδεσσα, όπου η σιδηροδρομική σύνδεση πρόκειται να διακοπεί πλήρως από την Πρωτοχρονιά. Στο κλιμάκιο συμμετείχαν ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, εκπρόσωπος Τύπου, και ο Μιχάλης Πετράκος, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας.
Για το ίδιο μεταφορικό έργο, ο σιδηρόδρομος χρειάζεται μέχρι 7 φορές λιγότερη ενέργεια, έχει μέχρι 10 φορές λιγότερη ρύπανση, είναι μέχρι 16 φορές ασφαλέστερο από το αυτοκίνητο. Σε περιπτώσεις κακοκαιρίας, μια σιδηροδρομική γραμμή παραμένει σε λειτουργία με πολύ πιο αντίξοες καιρικές συνθήκες από ό,τι μια οδική αρτηρία.

Στη Φλώρινα, η αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων είχε σειρά συναντήσεων με σιδηροδρομικούς, εκπροσώπους φοιτητικών συλλόγων και άλλους τοπικούς φορείς, ενώ έγιναν παρεμβάσεις και σε τοπικά Μέσα Ενημέρωσης. Συμβολική παρέμβαση για το τρένο με δηλώσεις για τα περιφερειακά ΜΜΕ της Δυτ. Μακεδονίας πραγματοποιήθηκε, από κοινού με άλλους φορείς της πόλης, στην τελετή ορκωμοσίας της νέας δημοτικής αρχής, όπου ανοίχτηκε πανώ με το σύνθημα «ΜΗΝ ΑΦΗΣΕΙΣ ΝΑ ΣΟΥ ΚΟΨΟΥΝ ΤΟ ΤΡΕΝΟ».
«Οι διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού για προτεραιότητα στο σιδηρόδρομο, έγιναν τελικά προτεραιότητα στο ξήλωμά του», τόνισε ο Γιάννης Παρασκευόπουλος που ήρθε ο ίδιος  με τρένο για την περιοδεία του. «Με πρόσχημα την κρίση, επιδιώκουν να μας γυρίσουν πίσω στην εποχή πριν τον Τρικούπη και τον Αβδούλ Χαμίτ. Είχαμε ήδη το αραιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη, και η κυβέρνηση έρχεται τώρα να το ακρωτηριάσει κι άλλο.
Επί μήνες διοχετεύονταν στην κοινή γνώμη αλλοιωμένα στοιχεία για το έλλειμμα του ΟΣΕ, ώστε να εκβιάσουν συναινέσεις από την κοινή γνώμη:  τα πραγματικά  ελλείμματα είναι μόλις 10-15% των υπέρογκων ποσών που μας παρουσίαζαν. Αν η φωνή των Οικολόγων Πράσινων μπορούσε να ακουστεί πιο δυνατά, η κυβέρνηση θα είχε πολύ μεγαλύτερες δυσκολίες να ψηφίσει ένα νομοσχέδιο που στραγγαλίζει οικονομικά τον ΟΣΕ και προβλέπει μέχρι και ξήλωμα των γραμμών για να γίνουν δρόμοι και οικόπεδα.
Τώρα το λόγο έχουν οι τοπικές κοινωνίες και οι περιφέρειες. Το τρένο χρειάζεται εξυγίανση και εκσυγχρονισμό, όχι να πάψει να τρέχει στις ράγες. Οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις γι’ αυτό, και ο κ. Ρέππας αρνείται από τον περασμένο Μάιο να μας δεχθεί. Όποιος πιστεύει ότι η κρίση είναι μόνο στην οικονομία και ότι θεραπεύεται μόνο με περικοπές, είναι τουλάχιστον κοντόφθαλμος. Σήμερα χρειαζόμαστε προτάσεις που να απαντούν ταυτόχρονα στην οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική κρίση, και η ενίσχυση του σιδηροδρόμου έχει εδώ κεντρική θέση».  

«Η περιοχή της Φλώρινας συνέδεσε την εξέλιξή της σε σημαντικό αστικό κέντρο την δεκαετία του 30 με τον ερχομό του τρένου στην πόλη», είπε ο Μιχάλης Πετράκος. «Σήμερα είναι η μόνη αξιόπιστη δημόσια συγκοινωνία και του νομού. Η ύπαρξή του ήταν για όλους τόσο σημαντική και χρήσιμη που φαινόταν αδιανόητο να καταργηθεί. Απέναντι στην καταστροφική επιλογή της κυβέρνησης και του ΟΣΕ πρέπει όλοι οι φορείς της πόλης, οι νέες διοικήσεις στο δήμο και την περιφέρεια και, πάνω απ’ όλα, οι πολίτες να αγωνιστούμε για να κάνουμε ξεκάθαρο ότι δεν θα κάτσουμε να κοιτάμε την κατάργηση των υποδομών μας αλλά θα αγωνιστούμε δυναμικά με κάθε πρόσφορο μέσο για να διεκδικήσουμε το μέλλον μας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου