Ο σοφός λαός λέει ότι «ό,τι κτίζεται στην άμμο το σαρώνει ο βοριάς». Και οι Έλληνες καταναλωτές, είτε με την άδεια, ή και την παρότρυνση, της πολιτείας, είτε «αυθαίρετα»,
είχαν κτίσει πολλά παλάτια στην άμμο. Ώσπου ήρθε ο βοριάς της κρίσης και τα σάρωσε ως φθινοπωρινά φυλλαράκια… Έτσι σε μία εποχή όπου το εισόδημα των καταναλωτών έχει μειωθεί(!) κατά 30 ή 40%, ο ένας στους έξι εργαζόμενους είναι άνεργος και ο πληθωρισμός «τρέχει» με πάνω από 4%, οι συνηθισμένες συμβουλές μίας οργάνωσης καταναλωτών για «έλεγχο τιμών πριν από κάθε αγορά» είναι όχι απλά άχρηστες, αλλά ηχούν και ως ειρωνεία προς τους πληττόμενους καταναλωτές. Για τον απλούστατο λόγο ότι «η ανάγκη τέχνας κατεργάζεται». Και οι καταναλωτές έχοντες την ανάγκη να καλύψουν τις ίδιες, ανελαστικές, δαπάνες με λιγότερα χρήματα, έχουν αναγάγει σε τέχνη την αναζήτηση της χαμηλότερης τιμής… Το ζητούμενο λοιπόν των καιρών είναι η δυσκολία κάλυψης των αναγκών να μην οδηγήσει τους καταναλωτές και σε εκπτώσεις σε ότι αφορά τις προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας των προϊόντων. Εδώ όμως τον πρώτο λόγο έχει πια η πολιτεία και οι ελεγκτικοί της μηχανισμοί. Δεν πρέπει να αφήσει καν περιθώριο να γίνει η κρίση ευκαιρία κερδοσκοπίας από τους λίγους, σε βάρος του γλίσχρου εισοδήματος των καταναλωτών, και κυρίως σε βάρος της υγείας και ασφάλειας αυτών… Όσο για τους καταναλωτές, θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τις ανάγκες τους, να κλείνουν τα αυτιά τους στις σειρήνες των «μεγάλων ευκαιριών» και να απλώνουν τα πόδια τους ως εκεί που φθάνει η κουβέρτα τους. Επίσης να πλαισιώσουν τις ενώσεις καταναλωτών, ώστε μέσα από τις συλλογικές διεκδικήσεις και λύσεις, να διευκολύνεται ο καθένας στον ατομικό του αγώνα. Τέλος η πολιτεία, θα ήταν ευχής έργο αν άκουγε με περισσότερη προσοχή τις ενώσεις καταναλωτών… Είναι οι φορείς που βρίσκονται κοντά στον καταναλωτή, ζουν τις δυσκολίες και τα προβλήματά του. Γι’ αυτό είναι ο καλύτερος, αμφίδρομος, αγωγός πληροφόρησης και συμβούλευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου