Με ιδιαίτερη ανησυχία η Ένωση Φιλολόγων Π.Ε.
Φλώρινας πληροφορήθηκε πως συζητείται το ενδεχόμενο να δίδεται ως αντικείμενο
πρώτης ανάθεσης το μάθημα της Ιστορίας σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων
(ξενόγλωσσους, θεολόγους, κοινωνιολόγους, νομικούς κ.α.)
Η Ένωσή μας εκφράζει
την εντονότατη αντίθεσή
της στην υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού
και προσυπογράφει τη Διαμαρτυρία της Πανελλήνιας Ένωσης
Φιλολόγων.
Αναλυτικότερα,
μετά την ισοπεδωτική
αύξηση ωραρίου διδασκαλίας
των εκπαιδευτικών ,μειώνοντας σε
υποτιμητικό επίπεδο το μισθό τους, το Υπουργείο, διαπίστωσε ότι δε
συμπληρώνεται πλέον το ωράριο πολλών ειδικοτήτων. Ως εύκολη «λύση»
προκρίνεται η πρώτη
ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας σε αυτές τις ειδικότητες.
Τα
ερωτήματα που γεννιούνται είναι:
- Γιατί επιλέγεται η Ιστορία -και όχι άλλα μαθήματα- για μια ακόμα φορά ως εξιλαστήριο θύμα;
- Είναι μέσα στους στόχους του Υπουργείου ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον απαξίωσης της γνώσης;
- Επιθυμεί το Υπουργείο, ο μαθητής να ερευνά, να κρίνει τις ιστορικές εξελίξεις ή να αναπαράγει μηχανικά το μοναδικό σχολικό βιβλίο που θα διδάσκεται;
Σε μια εποχή κατά την οποία τα φαινόμενα
τυφλής βίας και μισαλλοδοξίας ολοένα
πληθύνονται, είναι αδιανόητο να υποβαθμίζεται ένα μείζονος μορφωτικής
και παιδαγωγικής αξίας μάθημα, όπως η Ιστορία. Είναι χαρακτηριστικό
πως στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ , από όλες τις άλλες ειδικότητες, μόνο οι υποψήφιοι
για διορισμό Φιλόλογοι, εξετάζονται στο
μάθημα της Ιστορίας. Πώς είναι δυνατόν
λοιπόν, να τους αφαιρείται η δυνατότητα διδασκαλίας ενός αντικειμένου που θεωρείται προαπαιτούμενο
διορισμού τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με την ευκαιριακή ανάθεση της
διδασκαλίας σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων
οι οποίες δεν έχουν τύχει της στοιχειώδους προπτυχιακής κατάρτισης στο μάθημα ; Μήπως θα ακολουθηθεί η ίδια
τακτική και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα; Γιατί άλλωστε να μη συμβεί αυτό, αφού έχει καταλυθεί, μέσω επιστράτευσης, κάθε έννοια ελευθερίας;
Η Ένωση Φιλολόγων ζητεί να αρθεί η υποβάθμιση
του μαθήματος και να αποκατασταθεί η βαρύτατα
πληγείσα τα τελευταία χρόνια αξία
του, με αύξηση των ωρών διδασκαλίας του -και μάλιστα στην Τεχνική Επαγγελματική
Εκπαίδευση στην οποία είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένο- και με αποκλειστική
ανάθεση της διδασκαλίας της Ιστορίας σε Φιλολόγους, οι οποίοι εξάλλου
μπορούν να αξιοποιούν την ιστορική γνώση
αναδεικνύοντας την ιστορική διάσταση και στα άλλα γνωστικά αντικείμενα (Αρχαία
Ελληνική Γλώσσα, Νέα Ελληνική Γλώσσα,
Λογοτεχνία, Φιλοσοφία) και μετατρέποντας
έτσι σε καθημερινή πράξη το αρχαίο ρητό:
“Ὄλβιος ὅστις τῆς ἱστορίης ἔσχε
μάθησιν”
Τα παιδιά μας έχουν δικαίωμα να παίρνουν από
το σχολείο επαρκή εφόδια για να έχουν τη
δυνατότητα να κατανοούν , να
προβληματίζονται, να αξιολογούν τα τεκταινόμενα , να ερμηνεύουν τον κόσμο και
να γίνουν ελεύθεροι και δημοκρατικοί πολίτες.
Προπαντός μη λησμονούμε: Η ιστορία καταγράφει γεγονότα και μας κρίνει
όλους.
Το Δ.Σ
της Ένωσης Φιλολόγων Π.Ε. Φλώρινας
ερευνήστε πριν γράψετε "στυλοβάτες" των σχολείων.όλοι οι Θεολόγοι έχουν εξεταστεί στην ιστορία σε όλους τους ασεπ. ΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΓΡΑΨΤΕ ΚΑΙ ΠΕΣΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΦΑΤΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμα και έτσι να είναι,αυτό σημαίνει ότι το ίδιο έχει εντρυφήσει στην ιστορία ένας φιλόλογος
Διαγραφήκαι δη ιστορικός με ένα θεολόγο;Πως θα σας φαινόταν να δίδασκαν οι φιλόλογοι θρησκευτικά,κοινωνιολογία.....ακόμα και ξένες γλώσσες ,εφόσον είναι κάτοχοι τίτλων!Αλλά το"ο θάνατος σου η ζωή μου" και το "διαίρει και βασίλευε"εφαρμόζεται πλέον στην πράξη,δυστυχώς!.Αντί λοιπόν να "τρώνε τις σάρκες τους" οι ειδικότητες καλό δε θα ήταν να είναι αλληλέγγυοι και να ψάχνουν τους πραγματικούς ενόχους για ό,τι συμβαίνει;Α ν α ρ ω τ ι έ μ α ι ε γ ώ;;;;
Ο φιλόλογος του φπψ έχει εντρυφήσει και αυτός στην ιστορία;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήο φιλόλογος του νεοελληνικού έχει εντρυφήσει και αυτός στην ιστορία;;
ο φιλόλογος της φιλοσοφίας πανεπιστημίου Πατρών έχει εντρυφήσει στα λατινικά και τα διδάσκει;; ΕΜΠΡΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΝΩΜΕΝΟΥ ΠΕ02 ΣΕ 01 , 02 , 03, 04 ΚΤΛ............ Για να διδάσκει ο καθένας αυτό στο οποίο έχει εντρυφήσει.
του ιστορικού αρχαιολογικού ιστορία
του νεοελληνικού νέα ελληνικά
του κλασσικού αρχαία και λατινικά
του φπψ φιλοσοφία και ψυχολογία κτλ κτλ κτλ ....
για να δουμε σε πόσα σχολεία θα τρέχετε για να καταλάβετε τι σημαίνει να πηγαίνεις σε 2 και 3 σχολεία /
ανοίξατε τους ασκούς του αιόλου και έχετε όλους απέναντί σας.
όταν αφαίρεσαν ώρες από τους ξενόγλωσσους για να βάλουν έξτρα αρχαία ήταν καλά αγαπητοί φιλόλογοι ;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΦΙΛΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ.ΑΝ ΟΜΩΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΚΑΙΟΙ ΤΟΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜ Ο Ν Ο ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ.ΔΗΛ. ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΟΥ ΚΛΑΣΣΙΚΟΥ ΜΟΝΟ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΛΑΤΙΝΙΚΑ,ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΟΝΟ ΓΛΩΣΣΑ,ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΛΠ.ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ,ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ;
ΠΑΝΤΩΣ ΕΝΑΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΙΣΩΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΠΟΦΟΙΤΟ ΤΟΥ ΦΠΨ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΩΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΕ02 ΤΩΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!!
Θερίζει θύελλες η Ένωση φιλολόγων Φλώρινας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατάπτυστο και προσβλητικό το κείμενό της απέναντι σε συναδέλφους εκπαιδευτικούς!
Μάλλον βάζει μόνη της την ταφόπλακά της.
Τέτοια κείμενα έχουν ως μοναδικό αποτέλεσμα τη διάσπαση του κλάδου σε ΠΕ.02.1, ΠΕ02.2 κλπ.
ΜΟΝΟ οι απόφοιτοι των Τμημάτων Ιστορίας να διδάσκουν την Ιστορία ως πρώτη ανάθεση!
Όλοι οι υπόλοιποι δεν νομιμοποιούνται!
Λίγη ‘’τσίπα’’ δεν βλάπτει!
Ένας Φιλόλογος
που δεν συμφωνεί με την Ένωση.
To Δ.Σ. της Ένωσης Φιλολόγων Φλώρινας:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόεδρος : Σοφία Ζαχαροπούλου
Αντιπρόεδρος : Θεοδόσιος Νικολαΐδης
Γεν. Γραμματέας : Άννα Βακάλη
Ταμίας : Αναστασία Καλαϊτζή
Ειδ. Γραμματέας : Αναστασία Σταμπουλίδου
με το παραπάνω κείμενο προκάλεσε την δίκαιη οργή των συναδέλφων μας μέσα στα σχολεία.
Επίσης, με πορόμοιες αντιδράσεις ενώσεων φιλολόγων άλλων Νομών, θα προκαλέσει τελικά και τη διάσπαση του κλάδου μας, ώστε ανάλογα με το τμήμα που τελείώσαμε να διδάσκουμε τα αντίστοιχα μαθήματα.
Το παραπάνω κείμενο δεν εκφράζει όλους τους φιλόλογους της Φλώρινας παρά μόνο το Δ.Σ.
Απαιτούμε να αποσύρει το παρόν κείμενο!
Εν ενεργεία Φιλόλογοι του Νομού Φλώρινας,
που αντιμετωπίζουν προβλήματα στα σχολεία τους εξαιτίας του παραπάνω εγγράφου.
Όπως επίσης και ένας καθηγητής όποιας ειδικότητας που μόλις πήρε το Proficiency γνωρίζει καλύτερα αγγλικά από έναν Αγγλικής Φιλολογίας που αποφοίτησε πριν 20 χρόνια και από τότε δεν έχει ασχοληθεί επιστημονικά με τίποτα άλλο παρα μόνο με τα στοιχειώδη των σχολικών βιβλίων. Ετσι πάει?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά είμαι φιλόλογος με μεταπτυχιακό στη Μεθοδολογία ερευνας και τη Στατιστική - μήπως ήρθε η ώρα να διεκδικήσω να κάνω Μαθηματικά Γενικής παιδείας Γ Λυκείου για να συμπληρώσω το ωράριό μου; Σύμφωνα με τα λεγόμενά σας εννοώ...
Λες ένας με Proficiency να γνωρίζει καλύτερα αγγλικά από έναν Αγγλικής Φιλολογίας που αποφοίτησε πριν 20 χρόνια; Ο απόφοιτος αγγλικής φιλολογίας τού δίδαξε την ύλη για το Proficiency. Μην το ξεχνάς αυτό!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αμφισβιτείται το γεγονός ότι ο κάτοχος Proficiency γνωρίζει επαρκώς τη γλώσσα, αλλά δεν την σπούδασε! Αυτό κάνει τη διαφορά.
Πώς σου φαίνεται ο οποιοσδήποτε Έλληνας που γνωρίζει άριστα τα ελληνικά, ως μητρική του γλώσσα, να μπορεί να διδάξει γλώσσα και λογοτεχνικά κείμενα στο δημόσιο σχολείο χωρίς να τα έχει σπουδάσει;
Λογικό εε;
Άντε γειά!!!!!!
Μα αυτό ακριβώς είπα! αυτό που λέτε! Πως κάποιος που δεν τα σπούδασε δεν μπορει να τα διδάσκει!
ΔιαγραφήΌσο δεν τα σπούδασαν οι ''μη καταρτισμένες άλλες ειδικότητες'', άλλο τόσο δεν τα σπούδασαν ούτε τα 2/3 των φιλολόγων.
ΔιαγραφήΕξαιρούνται οι απόφοιτοι του Ιστορικού! Μόνο αυτοί δικαιούνται, λόγω των σπουδών τους, να διδάσκουν Ιστορία ως πρώτη ανάθεση.
Όλοι οι ''άλλοι φιλόλογοι'' να την έχουν ως δεύτερη ανάθεση!
Πώς σας φαίνεται;
Περα από το ότι εγω προσωπικά συμφωνώ με το χωρισμό του ΠΕΟ2 (και για μας τους φιλολόγους είναι ίσως πιο εύκολο να διδάσκουμε όσα ξέρουμε καλύτερα), απλώς σκεφτείτε οτι εμείς δώσαμε στον ΑΣΕΠ και Αρχαία και Νέα και Ιστορία και όποιος έχει δώσει ΑΣΕΠ γνωρίζει καλά πόσο δύσκολο είναι να είναι κάποιος διοριστέος -όχι απλώς να περάσει- από αυτές τις εξετάσεις. Το ίδιο το κράτος λοιπόν που θεωρεί προϋποθεση να έχω εξεταστεί και στα 3 γνωστικά αντικείμενα για να τα διδάξω, δίνει τη δυνατότητα διδασκαλίας τους και σε άλλη επιστημονική ειδικότητα.
ΔιαγραφήΜην γράφετε στα αρχαία:
ΑπάντησηΔιαγραφή“Ὄλβιος ὅστις τῆς ἱστορίης ἔσχε μάθησιν”.
Άραγε ένας απόφοιτος του Ιστορικού, των Κοινωνικών σπουδών, των Τμημάτων Φιλοσοφίας και
Παιδαγωγίας, του Ψυχολογικού,
μπορεί να το καταλάβει;
ΦΙΛΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚ,ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΛΟΓΙΚΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΑΘΕΙΑ ΣΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ.ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ.ΜΗΝ ΕΚΤΙΘΕΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΟΥΣ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ...ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΩΣ ΑΝΟΙΞΑΤΕ ΤΟΥΣ ΑΣΚΟΥΣ ΤΟΥ ΑΙΟΛΟΥ ΚΑΙ ΕΠΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...ΘΑ ΤΑ ΒΡΕΙΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΑΣ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι αλήθεια πως δεν ανοίξαν τους ασκούς του Αιόλου, μιας και πρόκειται για "ασκό του Αιόλου"...Επειδή γενικώς εκτιθέμεθα, εκτίθεσθε, εκτίθενται...
ΔιαγραφήΔε ξέρει τι να πρωτοθαυμάσει κανείς! Το ύφος, το ήθος ή την οξυδέρκεια, ιδιαίτερα των 2 τελευταίων ερωτημάτων της Ένωσης φιλολόγων (Φλώρινας;)!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσφαλώς συνάδελφοι και πληνάδελφοι στους στόχους του Υπουργείου είναι η απαξίωση της γνώσης και δεν ενδιαφέρεται καθόλου να μάθει ο μαθητής να ερευνά αλλά να παπαγαλίζει όπως αφελώς(;) ρωτάτε. Αυτό συμβαίνει εδώ και πολύ καιρό και θα έπρεπε να το έχετε αντιληφθεί τόσα χρόνια μέσα στις αίθουσες. Και αναρωτιέμαι γιατί είσαι «όλβιος» όταν η γνώση της Ιστορίας δε σε βοηθά να ερμηνεύσεις το παρόν. Προφανώς λοιπόν είστε ευτυχείς όχι όμως και σοφοί. Στην Νεοελληνική αυτό μπορεί να αποδοθεί με διάφορα επίθετα.
Αντί λοιπόν να ψάχνετε εχθρούς εκεί που δεν υπάρχουν, παραμερίστε τις παρωπίδες και σκεφτείτε με πόση ευκολία μας αποπροσανατολίζουν και μας χειραγωγούν. Δε μπορεί, σε κάποιο βιβλίο Έκφρασης – Έκθεσης θα έχετε πετύχει το θέμα της χειραγώγησης και θα το έχετε διδάξει επαρκώς.
Όσο για τον Ανώνυμο 7:48, που αναρωτιέται πώς θα μας φαινόταν αν π.χ. οι φιλόλογοι δίδασκαν κοινωνιολογία, να τον πληροφορήσω ότι στα Γυμνάσια της πόλης η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή διδάσκεται από φιλολόγους. Μόνο φέτος στο 3ο Γυμνάσιο δόθηκε σε κοινωνιολόγο μετά από παρέμβασή μας και την κατανόηση του αιτήματος από το Δ/ντή του 3ου Γυμνασίου. Λεπτομέρειες θα μου πείτε αλλά θα δανειστώ τα δικά σας λόγια: «Σε μια εποχή κατά την οποία τα φαινόμενα τυφλής βίας και μισαλλοδοξίας ολοένα πληθύνονται…» για να συμπληρώσω ότι αυτά τα κοινωνικά φαινόμενα δεν είναι μόνο θέματα έκθεσης που καλούνται πάλι φιλόλογοι να ερμηνεύσουν.
Λυπάμαι για το μακροσκελές σχόλιο και να ξεκαθαρίσω ότι
1.αυτό απευθύνεται στην Ένωση Φιλολόγων και όχι τους ίδιους τους φιλολόγους μιας και στα 25 σχεδόν χρόνια που βρίσκομαι στα σχολεία έχω γνωρίσει αξιόλογους συναδέλφους κάθε ειδικότητας όπως ασφαλώς και ανάξιους λόγου και
2. δε γράφτηκε για να υπερασπιστώ κανένα ενδεχόμενο «δικαίωμά» μου να διδάξω ιστορία, αλλά για να καταδικάσω τη διχαστική πρακτική της Ένωσης.
Τερπίνα Φανή , κοινωνιολόγος
Αιδώς Αργείοι!! Δεκαετίες ολόκληρες το μάθημα της ιστορίας το δίδασκαν οι φιλόλογοι,γιατί το είχαν σπουδάσει περισσότερο από όλους τους άλλους και ας βγει κάποιος να το διαψεύσει αυτό και τώρα όλοι εξαγριώνεστε εναντίον τους λες και αυτοί σας φταίνε. Ποιον πάτε να κοροιδέψετε ;Τον εαυτούλη σας προσπαθείτε να σώσετε ,γιατί φοβάστε αυτά που μπορούν να συμβούν ,αν δε συμπληρώνετε το ωράριό σας και αυτά περί συναδελφικότητας που πρώτοι εσείς υποσκάπτετε ,πείτε τα σε αδαείς που πιθανόν και να σας πιστέψουν.Εγώ προσωπικά ως γονιός το παιδί μου θα ήθελα ιστορία να το διδάξουν φιλόλογοι, ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις και δη ιστορικοί.Αφού όμως εσείς δε βγάζετε άκρη αφήστε εμάς τους φορολογούμενους γονείς να κρίνουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας!Γιατί προσωπικά θα ήθελα ο θεολόγος να τα διδάσκει για το θεό,ο ξενόγλωσσος ξένες γλώσσες, ο κοινωνιολόγος το αντικείμενό του ,ο φιλόλογος τα δικά του κ.ο.κ και σε καμία περίπτωση όλοι όλα,γιατί τότε μιλάμε για αχταρμά και ας μου συγχωρεθεί η έκφραση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ ο κόσμος καίγεται και οι φιλόλογοι...
ΑπάντησηΔιαγραφή