Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Εννέα ερωτήσεις στον Γιώργο Αντωνιάδη


ΕΡ.: Ο χειμώνας πλησιάζει και η Τρόικα μας έχει παγώσει. Πώς να ζεσταθεί η καρδιά του κόσμου;
ΑΠ.: Πώς να ζεστάνουμε τις καρδιές μας! Καίγοντας την τρόικα, χρησιμοποιώντας για προσάναμμα αυτούς που μας την κουβάλησαν, τη στηρίζουν και την προσκυνούν.
ΕΡ.: Το Μνημόνιο Νο3 είναι προ των πυλών. Υπάρχει τρόπος να ξεφύγει ο Έλληνας από την μέγγενη της Τρόικας, ώστε να μην τελέσουν κάποια στιγμή το Μνημόσυνο της πάλαι ποτέ ευημερούσας Ελλάδας;
ΑΠ.: Τα Μνημόνια φέρνουν μέτρα, μέτρα και άλλα μέτρα. Τα μέτρα αυτά τα ψηφίζουν στη Βουλή και «δημοκρατικότατα» τα εφαρμόζουν. Και ο λαός διαμαρτύρεται με απεργίες και πορείες έξω από την Βουλή. Δεν αρκεί. Πρέπει να βρεθεί τρόπος να μην ψηφιστούν τα μέτρα στη Βουλή. Και πιστέψτε με, υπάρχει τρόπος. Στο κάτω κάτω, η Βουλή ανήκει στο λαό και όχι στους λεγεωνάριους της Τρόικα. Και έχει υποχρέωση συνταγματική ο λαός να προστατέψει τη δημοκρατία και τη βουλή απ’ αυτούς που την κατέλαβαν. Σε αντίθετη περίπτωση το μνημόνιο είναι αναπόφευκτο.
ΕΡ.: Ο Πολιτισμός μέσα στην φτώχεια και την απελπισία μπορεί να ανατάξει τις ψυχές και τις ελπίδες;
ΑΠ.: Ο Πολιτισμός, ποιος Πολιτισμός! Πού είναι αλήθεια οι ποιητές, οι τραγουδιστές, οι άνθρωποι του πνεύματος; Πότε πρόλαβαν αλήθεια όλοι αυτοί και βολεύτηκαν και μας άφησαν μόνους ν’ ακούμε παλιά τραγούδια και να διαβάζουμε πεθαμένους ποιητές;
ΕΡ.: Ένα θεατρικό έργο στην Αθήνα «λιθοβολήθηκε» από την Χρυσή Αυγή ως Αντιχριστιανικό και ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ μήνυσε τους συντελεστές του θεατρικού έργου «Corpus Christi» για κακόβουλη βλασφημία. Πως το κρίνετε και πως το σχολιάζετε;
ΑΠ.: Σήμερα πια ζούμε σε μια πνευματική έρημο. Όλοι έχουν και δίκιο και άδικο. Σε όλα.
Δεν σου φαίνεται για παράδειγμα σαν ψέμα η ιστορία; Οι πολεμιστές που μάχονται κάτω απ’ τη σημαία τους, δεν σου μοιάζουν σαν μαριονέτες σε μια ιστορία με κινούμενα σχέδια; Χωρίς να αναφερθώ στη δομή και την αισθητική του θεατρικού έργου «Corpus Christi», (σε κάποιους μπορεί να αρέσει, σε άλλους όχι), πιστεύω πως είναι αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα του καθένα να δει ή να μη δει το έργο.
Γιατί αλλιώς η Χρυσή Αυγή και οι «Χριστιανοί» θα έπρεπε να μαζέψουν με τη βία απ’ τα σπίτια μας τις τηλεοράσεις μας και να μας κόψουν και το Internet.
Όσο για τον Πειραιώς, θα απαντήσω με τα λόγια του Μητροπολίτη Σιάτιστας Παύλου: «Είναι θλιβερό ότι κάποιοι «Χριστιανοί Αγωνιστές» ταυτίστηκαν με τη Χρυσή Αυγή για να υπερασπιστούν τον Χριστό. Τον Χριστό που η Χρυσή Αυγή τον διώκει, τον προσβάλλει και τον εξευτελίζει καθημερινά και το πράττει στα πρόσωπα των προσφύγων, των μεταναστών ακόμα και των παιδιών».
«Η Χρυσή Αυγή είναι Μαύρη Νύχτα» σημειώνει ο Μητροπολίτης Παύλος.
ΕΡ.: Η Λέσχη Πολιτισμού συνεχίζει, διαπιστώνουμε, με διάθεση τις πολιτισμικές της δραστηριότητες. Υπάρχουν προβλήματα και ποια στο έργο της;
ΑΠ.: Προβλήματα πολλά, κυρίως τα γνωστά οικονομικά.
Εγώ θεωρώ τη Λέσχη Πολιτισμού σαν μια «κοινωνική συμμορία». «Συμμορία» που αντιστέκεται μέσα σε ένα περιβάλλον όπου φυσαλίδες της νεοταξίτικης καπιταλιστικής βαρβαρότητας σκάνε συνέχεια και βρωμίζουν τον αέρα που αναπνέουμε.
Πολιτισμός για μένα είναι πρώτα απ’ όλα η συνεχής, καθημερινή αντίσταση στους κλέφτες της καθημερινότητάς μας.
ΕΡ.: Σχεδιάζει η Λέσχη κάτι ξεχωριστό για το μέλλον;
ΑΠ.: Το ξεχωριστό που σχεδιάζουμε είναι να συνεχίσει η Λέσχη να είναι ένα μεγάλο σχολείο (συμμετέχουν σήμερα πάνω από 400 πολίτες κυρίως νέοι). Να έχουμε μια σταθερή και συνεχή παρουσία και πορεία.
ΕΡ.: Το τρένο ξανασφύριξε στην Φλώρινα. Ήταν μια κατάκτηση που την κερδίσαμε ενωμένοι, αλλά με αγώνα κυρίως της «Κίνησης φίλων του τρένου». Πως σχολιάζετε την εξέλιξη αυτή;
ΑΠ.: Η Πολιτεία σφύριζε αδιάφορα. Φτιάχτηκε καινούργια γραμμή, σταμάτησε το τρένο. Παρντόν;
Το σφύριγμα του τρένου είναι έτσι κι αλλιώς ερωτικό. Και σε κερδίζει εύκολα. Δεν νομίζω πως υπήρχε κάποιος που να μην ήθελε το τρένο. Αρκεί να μην το ξεπουλήσουν κι αυτό σε κάποιον οικονομικό νταβατζή.
ΕΡ.: Η αμαξοστοιχία Πολιτισμού της Φλώρινας σε ποια κατεύθυνση βαδίζει σήμερα;…
ΑΠ.: Σ’ ένα σκοτεινό, μεγάλο, δαιδαλώδες τούνελ.
ΕΡ.: Υπάρχει φως στο γενικότερο τούνελ στο οποίο μπήκε το τρένο της ζωής μας;
ΑΠ.: Φως όχι, φλόγα ναι και μεγάλη μάλιστα.

Σ.”Ε”: Ο Γιώργος Αντωνιάδης είναι Φαρμακοποιός και Πρόεδρος της Λέσχης Πολιτισμού Φλώρινας
Πηγή: Εφ. "ΕΘΝΟΣ"

6 σχόλια:

  1. Ευτυχώς που υπάρχουν άτομα σαν τον Αντωνιάδη στην πόλη μας.. Ευτυχώς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δίπλα στο μαύρο φασισμό της Χρυσής Αυγής έχουμε και τον κόκκινο φασισμό του σταλινισμού και το ροζουλί φασισμό του δυσώνυμου πολιτικώς ορθού του ΣΥΡΙΖΑ,της ΔΗΜΑΡ και των λοιπών...ψευτοδημοκρατικών-εθνομηδενιστικών δυνάμεων. Γι αυτό το φασισμό λέξη δεν είπαν τόσο ο Σιατίστης όσο και ο Αντωνιάδης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φαντάζομαι ότι το δημοκρατικό ήθος του κ. Αντωνιάδη του επιτρέπει να καταδικάζει ΑΠΕΡΙΦΡΑΣΤΑ τις ενέργειες των κομμουνιστών, με τις οποίες εμπόδιζαν την προβολή της "ΕΛΕΝΗΣ" του Νίκου Γκατζογιάννη, μη σεβόμενοι το δικαίωμα του δημιουργού να εκφράζεται ελεύθερα μέσω της τέχνης. Θα με ενδιέφερε πολύ η τοποθέτησή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. βρηκατε τωρα να πειτε για κατι που εγινε πριν 20 περιπου χρονια...ειναι γνωστη η τακτικη των φαστιστοειδων να μην απανταν ευθεως αλλα με αποπροσανατολισμο ή με την ιδια κατηγορια προς τον "αντιπαλο" του...ΕΣΥ ΑΝΩΝΥΜΕ 12:15 ΠΕΣ ΜΑΣ (ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΤΟ '85) ΕΙΣΑΙ ΥΠΕΡ ΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ ΧΥΤΗΡΙΟ;;;παρολα αυτα ο κυριος Αντωνιαδης που μιλαει εδω σαν προεδρος της "Λέσχης Πολιτισμού Φλώρινας" ειναι σιγουρα (οπως το δειχνει η καθημερινη του πρακτικη) υπερ της ελευθερης διαδωσης των ιδεων και της τεχνης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Κάτι που έγινε πριν 20 χρόνια"; Αυτό σημαίνει, ανώνυμε 6.28, ότι αναγνωρίζεις ότι έγινε "κάτι", τόσο απλά, τόσο ξεδιάντροπα; Δεν συμφωνείς ότι αυτό το "κάτι" ήταν φασιστική κατάργηση της ελευθερίας της τέχνης; ΝΑΙ ή ΟΧΙ; Μην προσπερνάς το ερώτημα, γιατί θα μου δώσεις το δικαίωμα να σε κατηγορήσω πως βλέπεις με κομματικά γυαλιά (δηλ. είσαι θεόστραβος...). Έλα λοιπόν, μεγάλε υπερασπιστή της ελευθερίας, απάντησέ μου αν η εισβολή των ΚΝΑΤ στους κινηματογράφους ήταν κατακριτέα, και μη μου λες ότι είναι ιστορία 20 χρόνων, γιατ΄κιθα σου αντιστρέψω το επιχείρημα: αφού είναι παλαιά ιστορία, τισε εμποδίζει νατην καταδικάσεις; Δυστυχώς όμως, η άρνησή σου να την καταδικάσεις, δείχνει ότι εξακολουθεί να είναι και σημερινή ιστορία. Είστε οι ίδιοι: όταν και όπου σας βολεύει είναι δικαιολογημένη και η βία και κάθε φασιστικό μέσο... Τα ίδια θα (ξανα)κάνετε και σήμερα, μαζί με τα συνεταιράκια σας του άλλου άκρου (τα άκρα συναντώνται...).

    Τα υπόλοιπα, τις άναρθρες κραυγές και τους χαρακτηρισμούς, τις αφήνω για την κρίση όσων έχουν διάθεση για διάλογο, δηλ. όσων θέλουν να ακούσουν και όχι να παίξουν την ίδια χιλιοπαιγμένη κασέτα των κομματικών μαντριών. Καλή βοσκή...

    (ΥΓ: γιατί απαντάς εξ ονόματος του Αντωνιάδη;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή