Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Καταστροφική για τη Φλώρινα η πρόταση Αρβανιτόπουλου




Απόλυτα καταστροφική για τη Φλώρινα είναι η πρόταση του Υπουργού Παιδείας Κ.Αρβανιτόπουλου, που έστειλε, πριν από λίγο, προς «διαβούλεση» στη Διοικούσα Επιτροπή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με την πρόταση όχι μόνο το Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών φεύγει οριστικά από τη Φλώρινα, αφού συγχωνεύεται με το αντίστοιχο του ΠΑ.ΜΑΚ,  αλλά και το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών εντάσσεται στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΠΑ.ΜΑΚ. (έδρα Φλώρινα). Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την πρόταση του Υπουργού Παιδείας



ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ
ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

Θέμα : «Συμπλήρωση και επικαιροποίηση στο υπ’ αριθμ. πρωτ. 1221/06-02-2013 υποβληθέν ερώτημα για  διατύπωση γνώμης σχετικά με το «Σχέδιο ΑΘΗΝΑ - Για την αναδιάρθρωση των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης»

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Σε συνέχεια του υπ’ αριθμ. πρωτ. 1221/06-02-2013 υποβληθέντος ερωτήματος για  διατύπωση γνώμης σχετικά με το «Σχέδιο ΑΘΗΝΑ - Για την αναδιάρθρωση των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης» και με σκοπό τη συμπλήρωση αυτού, κατόπιν των προτάσεων και παρατηρήσεων που υπέβαλαν οι ενδιαφερόμενοι φορείς στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης επί της αρχικής πρότασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, σας παραθέτουμε την επικαιροποιημένη τελική πρόταση σχετικά με την επικείμενη έκδοση π.δ. καθ’ ο μέρος αφορά στις αλλαγές που επέρχονται στο Ίδρυμά σας. Συγκεκριμένα,
Συγκροτείται Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα συνομοσπονδιακού χαρακτήρα με ονομασία «Συνομοσπονδιακό ΑΕΙ Δυτικής Μακεδονίας. Το «Συνομοσπονδιακό ΑΕΙ Δυτικής Μακεδονίας» αποτελείται από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Κοζάνη και το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Κοζάνη τα οποία γίνονται μέλη του, ενώ διατηρούν τη νομική τους προσωπικότητα, τον  χαρακτήρα τους ως Ανωτάτων Ιδρυμάτων, την αυτοτέλεια, τα όργανα, την περιουσία, το προσωπικό, τους φοιτητές τους, και γενικότερα την ατομικότητα και διακριτότητα τους.
Το «Συνομοσπονδιακό ΑΕΙ Δυτικής Μακεδονίας» έχει τα οικεία του όργανα στα οποία ανήκουν οι κάτωθι αρμοδιότητες:
1. Α)  Η χάραξη στρατηγικής, σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο και  η πολλαπλασιαστικότητα των επιτευγμάτων  καθώς και των ποιοτικών και ποσοτικών αποτελεσμάτων των ιδρυμάτων.
Β) Η χάραξη στρατηγικής ανάπτυξης συλλογικής δράσης των Ιδρυμάτων με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας αυτών σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Γ) Η χάραξη στρατηγικής για την σύνδεση  των Ιδρυμάτων με την κοινωνία και την εθνική οικονομία καθώς και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της Χώρας.
Δ) Η διατύπωση με δεσμευτικής γνώμης επί των ετήσιων τακτικών οικονομικών προϋπολογισμών, οι οποίοι εξακολουθούν να καταρτίζονται και να εγκρίνονται από τα όργανα των συμμετεχόντων Ιδρυμάτων.
2. Όργανα του Ιδρύματος είναι ο Πρόεδρος και το Συμβούλιο του Συνομοσπονδιακού ΑΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
3. Ο Πρόεδρος του «Συνομοσπονδιακού ΑΕΙ Δυτικής Μακεδονίας» προεδρεύει του Συμβουλίου, εισηγείται και εκτελεί τις αποφάσεις του Συμβουλίου, συντονίζει το έργο του «Συνομοσπονδιακού ΑΕΙ Δυτικής Μακεδονίας» και το εκπροσωπεί. Πρόεδρος του Συμβουλίου του «Συνομοσπονδιακού ΑΕΙ Δυτικής Μακεδονίας» ορίζεται ο εκάστοτε Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
4. Το Συμβούλιο αποτελείται από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον Πρόεδρο του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας  και τους Προέδρους των Συμβουλίων Ιδρύματος των μελών του «Συνομοσπονδιακού ΑΕΙ Δυτικής Μακεδονίας» καθώς και τους αναπληρωτές αυτών. Αποφασίζει για όλα τα ζητήματα αρμοδιότητας του «Συνομοσπονδιακού ΑΕΙ Δυτικής Μακεδονίας», τα οποία εισάγει ο Πρόεδρος του Ιδρύματος.

Α.Ως προς τη συγκρότησης Σχολών και Τμήματων:

ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Β. Ως προς τις συγχωνεύσεις, απορροφήσεις ή καταργήσεις Τμημάτων
  • Το τμήμα με κωδικό μηχανογραφικού δελτίου 184 και επωνυμία ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΦΛΩΡΙΝΑ) του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ απορροφάται από το τμήμα με κωδικό μηχανογραφικού δελτίου 161 και επωνυμία ΔΙΕΘΝΩΝ & ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΙΚ. ΚΑΙ ΚΟΙΝ. ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, και συγκροτούν το νέο τμήμα ΔΙΕΘΝΩΝ & ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ με έδρα την ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
  • Το τμήμα με κωδικό 1022 και επωνυμία ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ & ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ εντάσσεται στη ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ με έδρα την ΦΛΩΡΙΝΑ.
  • Ιδρύεται τμήμα ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ το οποίο εντάσσεται στην ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ- ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΟ ΑΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ με έδρα την ΚΟΖΑΝΗ και το οποίο θα δεχθεί εισακτέους από το ακαδημαϊκό έτος 2015- 2016.
  • Το τμήμα με κωδικό 1021 και επωνυμία ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ καταργείται.

Γ. Η ανωτέρω ρύθμιση προτείνεται βάσει των κάτωθι κριτηρίων:
Κ1. Φυσικό μέγεθος και διάρθρωση ΑΕΙ.
Κ1.1: Ελάχιστη «κρίσιμη μάζα» φοιτητικού πληθυσμού.
Κ1.2: Ελάχιστος αριθμός Σχολών.
Κ1.3: Ελάχιστος αριθμός αυτοτελών ακαδημαϊκών μονάδων.
Κ1.4: Ελάχιστος αριθμός Τμημάτων ανά Σχολή.
Κ1.5: Ελάχιστος αριθμός ΔΕΠ/ΕΠ.
Κ2. Χωροταξική κατανομή
Κ2.1: Θεραπεία αδικαιολόγητης διασποράς/επιστημονικής απομόνωσης Τμημάτων ή και ΑΕΙ.
Κ3. Γνωστικό αντικείμενο
Κ3.1: Θεραπεία υπερβολικού αριθμού (ταυτόσημων ή παρεμφερών) Τμημάτων ή    προγραμμάτων σπουδών (σε όλο το εύρος της Ανώτατης Εκπαίδευσης).
Κ3.2: Έλεγχος και θεραπεία της υπερεξειδίκευσης επιστημονικών αντικειμένων σε όλο το εύρος της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Κ3.3: Εξορθολογισμός του ακαδημαϊκού επιπέδου ορισμένων επί μέρους Τμημάτων.
Κ4. Ποιότητα/βιωσιμότητα Τμημάτων
Κ4.1: Αναλογίες φοιτητών/ διδασκόντων
Κ4.2: Αποφοιτήσαντες ανά έτος
Κ4.3: Βαθμολογική βάση εισαγωγής και ελκυστικότητα (% 1η προτίμηση)
Κ4.4: Κόστος ανά φοιτητή
Κ4.5: Διαθέσιμες εγκαταστάσεις εκπαίδευσης- θεωρητικής και εργαστηριακής- και φοιτητικής μέριμνας
Κ4.6: Ερευνητική δραστηριότητα και διεθνής αναγνώριση
Κ4.7: Απορρόφηση αποφοίτων στον επαγγελματικό στίβο
Κ4.8: Μεταπτυχιακές σπουδές και απονεμόμενα διδακτορικά
Κ4.9: Αξιολόγηση από τους φοιτητές του Τμήματος
Κ4.10: Συμβολή στην ανάπτυξη της περιοχής και αποδοχή από την τοπική κοινωνία
Κ4.11: Το περιεχόμενο της εξωτερικής (ή και εσωτερικής) αξιολόγησής του και η συνεπαγόμενη δυναμική βελτιώσεων στα κριτήρια Κ4.1-10.
Κ5: Η  συμφωνία με τις ανάγκες και τις δυνατότητες της εθνικής οικονομίας και η οικονομικοκοινωνική ανάπτυξη της χώρας .
Κ6: Η ενίσχυση του πολλαπλασιαστικού αποτελέσματος  των επιτευγμάτων καθώς και των ποιοτικών και ποσοτικών αποτελεσμάτων των ιδρυμάτων.
Κ7: Η ενδυνάμωση της συλλογικής δράσης των ιδρυμάτων με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας αυτών σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Κ8: Η ανάπτυξη και η καλλιέργεια νέων επιστημονικών και τεχνικών πεδίων ή πεδίων διεπιστημονικού χαρακτήρα που κρίνονται απαραίτητα για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας.
Τα κύρια κριτήρια που ακολουθήθηκαν στην παραπάνω προτεινόμενη ρύθμιση είναι τα Κ1.1, Κ1.4, Κ1.5, Κ2.1, Κ3.3, Κ4.1, Κ4.2, Κ4.7,  Κ4.10 & Κ5.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ

11 σχόλια:

  1. Α ΚΑΤΑΛΑΒΑ,ΜΕΝΕΙ ΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΚΑΙΦΕΥΦΕΙ ΜΕΝΟΝΤΑΣ.ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟ ΤΟ ΘΕΜΑ.ΘΑΥΜΑ,ΘΑΥΜΑ ΘΑΥΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΠΟΙΟς ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟς ΕΚΡΥΒΕ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ 700 ΧΙΛ. ΕΥΡΩ??

      Διαγραφή
  2. Θετικότατη εξέλιξη αφού:

    - Δημιουργείτε ένα ισχυρότατο ίδρυμα
    - Υπάρχει αυτοδιοίκητο ΤΕΙ/ΑΕΙ
    - Υπάρχει σαφής διαχωρισμός στα πτυχία
    - Ξεκινάνε τα έργα του πιο σύγχρονου campus στην Ελλάδα
    - Υπάρχουν οικονομίες κλίμακας (σημαντικές για τη χώρα και τα ιδρύματα)
    - Υπάρχει επιτέλους όραμα για την περιοχή και όχι μόνο …
    Συμφωνώ με τον παραπάνω, θα πρέπει να επικεντρωθούμε πλέον στο να παραμείνουν τα τμήματα Βαλκανικών και Εικαστικών τεχνών στη Φλώρινα. Είναι στρατηγικής σημασίας για το ΠΔΜ και την περιφέρεια αφού μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικότατο και διεθνή ρόλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. για παπαγαλάκια σαν τα μούτρα σου τραβάμε και όλοι οι υπόλοιποι τα πάνδεινα ρε αγράμματο καρναβάλι

      Διαγραφή
    2. Θα προτιμούσες να μείνεις χωρίς ούτε ένα τμήμα δηλαδή??? Απάντησε μου με επιχειρήματα, αν ξέρεις τι ακριβώς σημαίνει αυτό???

      Διαγραφή
  3. ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΔΥΣΤΥΧΩς ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑΤΙΚΟ ΨΕΜΑ.ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΥΡΗ ΜΟΙΡΑ ΜΑς.ΠΟΛΥ ΚΡΙΜΑ

      Διαγραφή
    2. ο ΠΡΙΟΝΟΚΟΡΔΕΛΑΣ1 Απριλίου 2013 στις 9:06 μ.μ.

      ΝουΔού άμα φάτε ένα χέρι ξύλο παρέα με τον Γερμανίδη τότε θα καταλάβετε τι εστί μαύρη μοίρα γιατί εμείς ξέρουμε τί μας περιμένει.Εσείς δέν γνωρίζετε τι σας περιμένει και τι σας γίνετε σε τελική ανάλυση....

      Διαγραφή
    3. ΜΗΠΩς ΗΘΕΛΕς ΝΑ ΠΕΙς ΤΟ ΣΤΑΘΗ ΚΑΙ ΜΠΕΡΔΕΥΤΗΚΕς ΓΑΛΑΖΙΟ ΠΡΙΓΚΗΠΟΠΟΥΛΟ?

      Διαγραφή
  4. Να τσακιστούν και να εξαφανιστουν από προσώπου Γης οι καραγκιόζηδες πολιτικάντηδες της χαράδρας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο κ .Στάθης όπως και ο Δήμαρχος πουλάνε τρελίτσα, καθότι την ίδια μέρα ο ένας αισθανόμενος ότι έχει προδοθεί η περιοχή του με την δυσμενή εξέλιξη στο θέμα του Παν/μιου ζητά την παραίτηση όλων των αιρετών(ύστατη κίνηση προσωπικής λύτρωσης) και το ίδιο βράδυ ο Βουλευτής πανηγυρίζει για την πρόταση του Υπουργού(όχι κάτι μόνιμο),όπου σε κάθε περίπτωση η Φλώρινα και πάλι θα είναι ζημιωμένη.
    Είναι απλά μαθηματικά: μείον 1000 φοιτητές (σχολή Καλών Τεχνών-ΤΕΙ )...γιατί όπως και να το κάνουμε μία σχολή ΤΕΙ δεν θα υποδεχτεί πάνω από 150 φοιτητές το χρόνο σε σχέση με τον αριθμό των 3 τμημάτων.
    Επίσης δρομολογείται η απομάκρυνση του τμ. εικαστικών αφού πλέον θα είναι παράρτημα πανεπ.Μακεδονίας και πολλά ερωτηματικά υπάρχουν για το νέο μοντέλο συνομοσπονδιακού χαρακτήρα ΑΕΙ που για πρώτη φορά εφαρμόζεται στην Ελλάδα.
    όσον αφορά την θετική άποψη που έχει ο φίλος μας παραπάνω ,έχω να πω ναι συμφωνώ αν το ζητούμενο είναι στην ανεμοβροχιά να έχουμε χαλάζι.
    Θα μπορούσαμε τις οικονομίες κλίμακας να τις έχουμε, με την νέα (κωδ.161 )σχολή , αποκεντρωμένη εδώ στη Φλώρινα αντί Θεσσαλονίκη και φυσικά με μια σχολή (ΤΕΙ) πολλών κατευθύνσεων δεν νομίζω ότι έχουμε τόσο σαφή διαχωρισμό πτυχίων.
    Τέλος τα υπόλοιπα περί αυτοδιοίκητου και ισχυρού ιδρύματος ας κρατήσουμε μικρό καλάθι ,χωρίς να πλέκουμε εγκώμιο για το αυτονόητο .
    Εννοείτε ότι κάθε ίδρυμα πρέπει να έχει αυτά τα χαρακτηριστικά .
    Το σχέδιο "Αθηνά" εδώ και 6 μήνες έχει δημιουργήσει αναστάτωση και ανασφάλεια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις τοπικές κοινωνίες ,όπου με την προχειρότητα που το διέπει(το πρωί άλλα και το βράδυ άλλα)είναι σίγουρο ότι θα έχουμε αντιοικονομίες κλίμακας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή