Η πολιτική της κυβέρνησης διαλύει τα δημόσια και κοινωνικά αγαθά
κατεδαφίζει τη δημόσια παιδεία.
Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και μαθήτριες,
Δε θα τους αφήσουμε!
- Νέα μέτρα και νέες πολιτικές σχεδιάζονται
πυρετωδώς σε βάρος των εργαζομένων. Η κυβέρνηση συνεχίζει το έργο των
προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων, προσπαθεί να ξεθεμελιώσει τα
δημόσια και κοινωνικά αγαθά. Μαζί και την παιδεία.
- Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής
είναι: Παιδεία για τους έχοντες, για τους λίγους, για όσους μπορούν
να αντέξουν το ψυχολογικό και οικονομικό κόστος 3 χρόνων πανελλαδικών
εξετάσεων για την απόκτηση του απολυτηρίου του νέου Γενικού Λυκείου.
Λιγότερη, φτωχότερη και πιο υποβαθμισμένη εκπαίδευση για τους πολλούς, μια
στενή και εφήμερη κατάρτιση.
Η πολιτική τους σημαίνει ακόμα φτωχότερη παιδεία αλλά περισσότερα
χρήματα που θα πληρώνουν οι γονείς για να καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες
των παιδιών τους.
Όλο και μεγαλύτερα εμπόδια ορθώνονται στον αγώνα για μόρφωση.
Η παιδεία από δικαίωμα μετατρέπεται σε προνόμιο για όσους έχουν,
η ουσιαστική μόρφωση περιορίζεται σε μια μικρή ελίτ.
- Χτίζουν το «νέο Λύκειο» χωρίζοντας
νωρίς -νωρίς τα πρόβατα από τα ερίφια. Τελειώνοντας το Γυμνάσιο γίνεται το
ξεσκαρτάρισμα: Γενικό ή Τεχνολογικό Λύκειο ή μεταγυμνασιακή κατάρτιση.
Στόχος τους, να σπρώξουν περισσότερα παιδιά σε μια τεχνική εκπαίδευση που
την κρατούν υποβαθμισμένη, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και προοπτική.
Και μετά να τα παραδώσουν, φθηνό εργατικό δυναμικό, στην «αγορά εργασίας».
- Και το Γενικό Λύκειο; Ένας
ατέλειωτος μαραθώνιος εξετάσεων από την πρώτη τάξη, σε 39 μαθήματα, που
εύκολα θα αποθαρρύνει όσες και όσους δεν έχουν ισχυρή οικογενειακή
υποστήριξη και φροντιστήριο πίσω τους για έναν αγώνα μακράς διάρκειας και
αντοχής. Απόλυτα υποταγμένο στη λογική των εξετάσεων για την Τριτοβάθμια
εκπαίδευση. Αυτό το ανταγωνιστικό και βαθμοθηρικό
σχολείο στην πράξη θα οδηγήσει στην«έξωση» χιλιάδες μαθητές
από το λύκειο.
- Η Τεχνολογική Επαγγελματική Εκπαίδευση
υποβαθμίζεται δραματικά. Παραδίνεται ως προς τους σκοπούς και το
περιεχόμενο της στις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς. Τα πτυχία και τα
επαγγελματικά δικαιώματα υπονομεύονται με την πιστοποίηση δεξιοτήτων που
αποκτώνται έξω από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα.
- Καθιερώνεται η μαθητεία δηλαδή η
απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ακόμα και ανήλικων μαθητών στους
εργοδότες ως υποκατάστατο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
- Ιδιώτες εισβάλουν σε όλες τις βαθμίδες της
εκπαίδευσης. Δώρο στους ιδιώτες ήταν η κατάργηση των τομέων Υγείας –
Πρόνοιας και γραφικών τεχνών. 25.00Ο μαθητές έμειναν μετέωροι,
2.500 καθηγητές σε διαθεσιμότητα.
- Εργασιακός
εφιάλτης για τους καθηγητές όλων των ειδικοτήτων. Ουδείς εκπαιδευτικός μπορεί να είναι σίγουρος
για το αν θα έχει τάξη για να διδάξει. Το αναλυτικό και το ωρολόγιο
πρόγραμμα σπουδών χρησιμοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας ως εργαλείο
για την επαγγελματική αχρήστευση εκπαιδευτικών. Η διαδικασία είναι απλή:
καταργούνται μαθήματα όχι με παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά για να ανοίξει ο
δρόμος για τη διαθεσιμότητα και στη συνέχεια την απόλυση των εκπαιδευτικών
των αντίστοιχων ειδικοτήτων.
Μια τέτοια πολιτική οδηγεί μια ολόκληρη γενιά στην ανεργία και την
μετανάστευση
Δεν θα τους αφήσουμε να ρημάξουν τα όνειρα μας.
Για μας η παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό
αγαθό. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει δημόσια δωρεάν εκπαίδευση
ισότιμα σε όλους, με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του νέου
ανθρώπου. Η άρση των ταξικών φραγμών, η απάλειψη των κάθε λογής διακρίσεων και
η δωρεάν παροχή δημόσιας παιδείας υψηλού επιπέδου αποτελούν για το ΣΥΡΙΖΑ
κεντρικής σημασίας επιδιώξεις. Η μεγάλη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που θα
υλοποιήσει η κυβέρνηση της αριστεράς θα έχει έναν ξεκάθαρο στόχο: το να
διασφαλίσουμε το δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση σε μια ποιοτικά
αναβαθμισμένη εκπαίδευση.
Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιπαραθέτει στη νεοφιλελεύθερη πολιτική της
κυβέρνησης ένα σχολείο που θα χωράει όλη την αναγκαία γνώση και όλους τους
μαθητές, και προτείνει:
- 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλες και
όλους
- Ενιαίο λύκειο θεωρίας και πράξης
- Μεταλυκειακή δημόσια και δωρεάν τεχνολογική
εκπαίδευση
- Ελεύθερη πρόσβαση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Γιατί για την κυβέρνηση της Αριστεράς η διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για όλους/-ες όσους/-ες το επιθυμούν αποτελεί
εφικτό και αναγκαίο κοινωνικό στόχο στο πλαίσιο μιας κοινωνίας δικαιοσύνης
και αλληλεγγύης.
Οι μαζικοί και ενωτικοί αγώνες στους δρόμους, στις πλατείες, στις
γειτονιές, στους χώρους εργασίας, στις σχολές και στα σχολεία είναι αυτοί που
ανοίγουν δρόμους.
Η λύση υπάρχει και βρίσκεται στους κοινωνικούς αγώνες για την
ανατροπή των
νεοφιλελεύθερων πολιτικών στην κατεύθυνση της
ανάπτυξης, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης, τη διαμόρφωση των
όρων πολιτικής ανατροπής της μνημονιακής διακυβέρνησης και της συγκρότησης μιας
κυβέρνησης της Αριστεράς, η οποία θα αλλάξει ριζικά την πορεία της χώρας σε
όφελος του λαού.
Κάθε σχολείο κυψέλη αγώνα και αλληλεγγύης,
εστία αντίστασης, για να μην
συνεχιστεί η καταστροφή,
για να ανατραπεί αυτή η πολιτική.
Καλήμερα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣύντομα θα ασχοληθούμε με τις απόψεις σας για την εκπ/ση!
Γιατί θα έπρεπε το λύκειο να είναι υποχρεωτικό; μήπως να παράγει παιδιά που να έχουν απόλυτη ανάγκη από φροντιστήρια ή μάλλον για ιδιαίτερα από τους μόνιμους καθηγητε΄ς; Είστε λάθος! Σε πολλά σημεία προκαλείτε την κοινή λογική! Σύντομα θα συζητήσουμε και γι αυτό! Μη μονοπωλείτε τις κοινωνικές ευαισθησίες!!!!!!!!!!!!
Κυρίες και κύριοι του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. θεωρώ ότι το θέμα της παιδείας είναι πολύ σοβαρό και δεν πρέπει να προσφέρεται για πολιτική σπέκουλα. Για το λόγο αυτό ας μου επιτραπούν ορισμένες απορίες - παρατηρήσεις: α) Γιατί να μη γίνει "ξεσκαρτάρισμα" μεταξύ των αποφοίτων των γυμνασίων; Παλαιότερα γίνονταν ένα πρώτο "ξεσκαρτάρισμα" στους αποφοίτους του δημοτικού σχολείου, με τη διενέργεια εισαγωγικών εξετάσεων για το γυμνάσιο. Έχοντας βιώσει την ανισότητα σε όλο της το μεγαλείο, σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας στην εποχή μου (είμαι μεσήλικας), είμαι φανατικός υποστηρικτής της ισότητας, αλλά στις ευκαιρίες. Όχι στην "ισότητα" μεταξύ πολύ και λιγότερο ικανών. Γιατί άραγε θα πρέπει να γίνουν όλοι επιστήμονες; Γιατί πρέπει να χαθούν οι κάθε κατηγορίας τεχνίτες; Έχουμε την πολύ πρόσφατη εμπειρία της αθρόας εισαγωγής σε πανεπιστημιακές σχολές, μαθητών που δεν είχαν ούτε τις γνώσεις, ούτε καν τις βάσεις για πανεπιστημιακή εξέλιξη. Γεμίσαμε πτυχία μη ανταποκρινόμενα στις γνώσεις που απαιτούσε η κάθε επιστήμη. Έτσι απαξιώθηκαν τα πανεπιστήμια και το μόνο που πετύχαμε ως κοινωνία, ήταν η υπερχρέωση των γονέων για την απόκτηση από τα παιδιά τους, ενός πτυχίου χωρίς καμία προοπτική εξέλιξης. β) Τα επαγγελματικά δικαιώματα, η επαγγελματική προοπτική και το φθηνό εργατικό δυναμικό, έχουν σχέση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και όχι με το επίπεδο μόρφωσης. Όποιος επιλέξει κάποια τεχνική σχολή θα έχει μεν τεχνική και όχι επιστημονική κατάρτιση, αλλά η γνώση του θα είναι εξειδικευμένη. γ) Τα 39 ή περισσότερα μαθήματα στο γενικό λύκειο είναι σαφώς υπερβολικά, αλλά μπορούν να περιορισθούν σε αριθμό με τη δημιουργία λυκείων δύο ή τριών κατευθύνσεων, όπου τα μαθήματα θα επιμερισθούν. δ) Η μάστιγα των φροντιστηρίων μπορεί να εκλείψει μόνον όταν η παρεχόμενη στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια παιδεία, θα καλύπτει τις γνωστικές ανάγκες των μαθητών, ώστε τα φροντιστήρια να είναι περιττά ή ακόμη και άχρηστα. Θα μπορούσαν να καθιερωθούν (στην πράξη και όχι νομοθετικά) μόνον τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, αν αυτές καταργηθούν από τη δημόσια εκπαίδευση, ώστε να πηγαίνουν σε ξενόγλωσσα φροντιστήρια μόνον όσοι - για δικούς τους λόγους - επιθυμούν να διδαχθούν κάποια ξένη γλώσσα. Σε καμία χώρα δεν φορτώνουν τους μαθητές με τόσες ξένες γλώσσες. ε) Τέλος, μπορούσαν και μπορούν οι εκάστοτε κρατούντες να αντιγράψουν κάποιο επιτυχημένο σύστημα παιδείας άλλης χώρας, προσαρμοσμένο στα ελληνικά δεδομένα. Συμπέρασμα: Λύσεις υπάρχουν πολλές. Οι κάθε λογής υπεύθυνοι πρέπει να απαντήσουν σε ένα μοναδικό ερώτημα: "Τι είδους πολίτες επιθυμούν να παράξει το σύστημα της παιδείας μας";
ΑπάντησηΔιαγραφή