Μέσα σε μια χαρούμενη ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για τα πρωτάκια των τέκνων πολυτέκνων, που γεννήθηκαν το 2010, στις 10Σεπτεμβρίου 2016. Την ημέρα αυτή 37 αγοράκια και κοριτσάκια μαζί με τους γονείς των και τα αδελφάκια τους ήλθαν στην αίθουσα πολλαπλών
χρήσεων του Δήμου Φλώρινας για να περάσουν μια ώρα ευχάριστη στη γιορταστική εκδήλωση με τίτλο «ΕΛΑ- ΧΑΜΟΓΕΛΑ», που πραγματοποίησε ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ν. Φλώρινας.
Μετά τον χαιρετισμό του Προέδρου π. Σωτηρίου Παρδάλη και τον χαιρετισμό από τον εκπρόσωπο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ.κ. Θεοκλήτου του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμ. π. Θεωνά Αθανασιάδη, τον λόγο έλαβε η κ. Κωνσταντίνα Βαϊρινού Σχολική Σύμβουλος, κεντρική ομιλήτρια της εκδήλωσης η οποία ανέπτυξε με απλότητα και γλαφυρότητα το θέμα «Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο»
Ιδιαίτερα τόνισε κ. Βαϊρινού επιγραμματικά: Η μετάβαση είναι μια διαδικασία, που καλείται το παιδί να προσαρμοστεί σε καινούργια περιβάλλοντα και καταστάσεις από το προηγούμενο περιβάλλον που ζούσε. Η μετάβαση αυτή δημιουργεί στο παιδί της Α΄. τάξης του δημοτικού σημαντικές αλλαγές: Στην ομάδα των συμμαθητών/τριών με νέους, στον εκπαιδευτικό της τάξης, στη θέση μέσα στην αίθουσα, στο χρόνο διαχείρισης μέσα στο σχολείο, ωρολόγιο πρόγραμμα, στο τρόπο εργασίας κ.ά.
Η αλλαγές αυτές, συνέχισε η κ. Βαϊρινού δημιουργούν στο παιδί διάφορα συναισθήματα; Αυτοπεποίθηση, χαρά, ευχαρίστηση, υπερηφάνεια, κίνητρο για περαιτέρω ανάπτυξη και πρόοδο, αλλά και αβεβαιότητα, άγχος, αγωνία, αναστάτωση, απροθυμία, κούραση, νευρικότητα κ.α. Με αποτέλεσμα να υπάρχουν κάποιες συμπεριφορές και συμπτώματα , όχι ευχάριστα: Δεν πηγαίνει ευχάριστα ή αρνείται να πάει στο σχολείο (κλάματα, προφάσεις, ενούρηση), φοβάται ή δεν καταλαβαίνει τη δασκάλα, νυστάζει, πλήττει, ενοχλεί κ.ά.
Στη συνέχεια τόνισε τις προβλέψιμες δυσκολίες που θα συναντήσουν τα πρωτάκια: Δεν είναι σε θέση να ακολουθήσουν οδηγίες που δίνει ο/η δάσκαλος/α προς όλα τα παιδιά και παρόλο που τις επαναλαμβάνει πολλές φορές άλλα παιδιά δεν ανταποκρίνονται άμεσα και άλλα δεν ανταποκρίνονται καθόλου σ’ αυτές τις οδηγίες
Δυσκολεύονται να συνηθίσουν στη διαφορετική διαρρύθμιση του χώρου της πρώτης τάξης και επίσης να ξεμάθουν εμπεδωμένες συνήθειες και συμπεριφορές
Δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις διαφορετικές απαιτήσεις των μαθημάτων της πρώτης δημοτικού σε σχέση με τις απαιτήσεις των δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου
Αναφέρθηκε επίσης στις βασικές δεξιότητες που θα μάθουν κατά τη σχολική περίοδο: Να διακρίνει οφθαλμοφανείς κινδύνους και να τους αποφεύγει
Να είναι κατανοητός ο τρόπος που μιλάει
Να ζητάει βοήθεια όταν την χρειάζεται
Να αυτοεξυπηρετείται, να έχει αυτόνομη δράση
Να ακούει με προσοχή τους άλλους
Να ακολουθεί οδηγίες γενικές αλλά και ατομικές
Να αρχίσει να κάνει μια καθοδηγούμενη δραστηριότητα, αφού πρώτα ακούσει όλες τις οδηγίες
Να μπορεί να εργάζεται ατομικά αλλά και ομαδικά
Απευθυνόμενοι στους γονείς η κ. Βαϊρινού τόνισε, ότι τα παιδιά πρέπει από τους γονείς να έχουν κάποιες βασικές προϋποθέσεις:
Το παιδί να έχει σταθερές ώρες φαγητού, ύπνου, εργασίας και ανάπαυσης
Να συναποφασίζουν με το παιδί τους κανόνες αλλά και να επιμένουν στην τήρησή τους
Οι απαγορεύσεις να είναι λίγες και στα μέτρα του παιδιού και να απαιτούν με ήπια σταθερότητα την εφαρμογή τους
Να βάζουν όρια σχετικά με τη διαχείριση του χρόνου, κάθε πράγμα αρχίζει και τελειώνει στην ώρα του
Να ενθαρρύνουν κάθε προσπάθεια του παιδιού σε σχέση με τις σχολικές του επιδόσεις και να μην κάνουν χρήση απειλών, αμοιβών, ποινών
Να μην κάνουν συγκρίσεις με τα αδέρφια ή τα άλλα παιδιά για τις σχολικές επιδόσεις του
Κλείνοντας την ομιλία της τόνισε, όταν το πρωτάκι έχει τις προϋποθέσεις αυτές : Θα αγαπήσει το σχολείο, θα είναι ευχαριστημένο και περήφανο από την εκπλήρωση των απαιτήσεων του σχολείου και να διαμορφώσει μια θετική στάση προς τη μάθηση.
Ακολούθησε στη συνέχεια από στελέχη των κατασκηνώσεων της Ι. Μητροπόλεως Φλωρίνης μισή ώρα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών. Οι αδερφές Μαρία και Ανθούλα Γκερτσάκη με αγάπη έδειξαν μερικές απ’ αυτές,
Τέλος τα παριστάμενα μέλη του Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μοίρασαν τις σχολικές τσάντες, που χορήγησε δωρεάν η Εταιρεία ENERGIERS, του κ. Αθανασίου Κνί, πολύτεκνος επιχειρηματίας. Το περιεχόμενο τετράδια, μπλόκ ζωγραφικής, μολύβια, μπογιές κλπ. ευγενή χορηγία του Αντιπεριφερειάρχη κ. Στέφανου Μπίρου της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας τους ευχαριστούμε για την ανταπόκριση αυτή στα πρωτάκια των μελών του Συλλόγου Πολυτέκνων Ν.Φλώρινας.
χρήσεων του Δήμου Φλώρινας για να περάσουν μια ώρα ευχάριστη στη γιορταστική εκδήλωση με τίτλο «ΕΛΑ- ΧΑΜΟΓΕΛΑ», που πραγματοποίησε ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ν. Φλώρινας.
Μετά τον χαιρετισμό του Προέδρου π. Σωτηρίου Παρδάλη και τον χαιρετισμό από τον εκπρόσωπο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ.κ. Θεοκλήτου του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμ. π. Θεωνά Αθανασιάδη, τον λόγο έλαβε η κ. Κωνσταντίνα Βαϊρινού Σχολική Σύμβουλος, κεντρική ομιλήτρια της εκδήλωσης η οποία ανέπτυξε με απλότητα και γλαφυρότητα το θέμα «Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο»
Ιδιαίτερα τόνισε κ. Βαϊρινού επιγραμματικά: Η μετάβαση είναι μια διαδικασία, που καλείται το παιδί να προσαρμοστεί σε καινούργια περιβάλλοντα και καταστάσεις από το προηγούμενο περιβάλλον που ζούσε. Η μετάβαση αυτή δημιουργεί στο παιδί της Α΄. τάξης του δημοτικού σημαντικές αλλαγές: Στην ομάδα των συμμαθητών/τριών με νέους, στον εκπαιδευτικό της τάξης, στη θέση μέσα στην αίθουσα, στο χρόνο διαχείρισης μέσα στο σχολείο, ωρολόγιο πρόγραμμα, στο τρόπο εργασίας κ.ά.
Η αλλαγές αυτές, συνέχισε η κ. Βαϊρινού δημιουργούν στο παιδί διάφορα συναισθήματα; Αυτοπεποίθηση, χαρά, ευχαρίστηση, υπερηφάνεια, κίνητρο για περαιτέρω ανάπτυξη και πρόοδο, αλλά και αβεβαιότητα, άγχος, αγωνία, αναστάτωση, απροθυμία, κούραση, νευρικότητα κ.α. Με αποτέλεσμα να υπάρχουν κάποιες συμπεριφορές και συμπτώματα , όχι ευχάριστα: Δεν πηγαίνει ευχάριστα ή αρνείται να πάει στο σχολείο (κλάματα, προφάσεις, ενούρηση), φοβάται ή δεν καταλαβαίνει τη δασκάλα, νυστάζει, πλήττει, ενοχλεί κ.ά.
Στη συνέχεια τόνισε τις προβλέψιμες δυσκολίες που θα συναντήσουν τα πρωτάκια: Δεν είναι σε θέση να ακολουθήσουν οδηγίες που δίνει ο/η δάσκαλος/α προς όλα τα παιδιά και παρόλο που τις επαναλαμβάνει πολλές φορές άλλα παιδιά δεν ανταποκρίνονται άμεσα και άλλα δεν ανταποκρίνονται καθόλου σ’ αυτές τις οδηγίες
Δυσκολεύονται να συνηθίσουν στη διαφορετική διαρρύθμιση του χώρου της πρώτης τάξης και επίσης να ξεμάθουν εμπεδωμένες συνήθειες και συμπεριφορές
Δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις διαφορετικές απαιτήσεις των μαθημάτων της πρώτης δημοτικού σε σχέση με τις απαιτήσεις των δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου
Αναφέρθηκε επίσης στις βασικές δεξιότητες που θα μάθουν κατά τη σχολική περίοδο: Να διακρίνει οφθαλμοφανείς κινδύνους και να τους αποφεύγει
Να είναι κατανοητός ο τρόπος που μιλάει
Να ζητάει βοήθεια όταν την χρειάζεται
Να αυτοεξυπηρετείται, να έχει αυτόνομη δράση
Να ακούει με προσοχή τους άλλους
Να ακολουθεί οδηγίες γενικές αλλά και ατομικές
Να αρχίσει να κάνει μια καθοδηγούμενη δραστηριότητα, αφού πρώτα ακούσει όλες τις οδηγίες
Να μπορεί να εργάζεται ατομικά αλλά και ομαδικά
Απευθυνόμενοι στους γονείς η κ. Βαϊρινού τόνισε, ότι τα παιδιά πρέπει από τους γονείς να έχουν κάποιες βασικές προϋποθέσεις:
Το παιδί να έχει σταθερές ώρες φαγητού, ύπνου, εργασίας και ανάπαυσης
Να συναποφασίζουν με το παιδί τους κανόνες αλλά και να επιμένουν στην τήρησή τους
Οι απαγορεύσεις να είναι λίγες και στα μέτρα του παιδιού και να απαιτούν με ήπια σταθερότητα την εφαρμογή τους
Να βάζουν όρια σχετικά με τη διαχείριση του χρόνου, κάθε πράγμα αρχίζει και τελειώνει στην ώρα του
Να ενθαρρύνουν κάθε προσπάθεια του παιδιού σε σχέση με τις σχολικές του επιδόσεις και να μην κάνουν χρήση απειλών, αμοιβών, ποινών
Να μην κάνουν συγκρίσεις με τα αδέρφια ή τα άλλα παιδιά για τις σχολικές επιδόσεις του
Κλείνοντας την ομιλία της τόνισε, όταν το πρωτάκι έχει τις προϋποθέσεις αυτές : Θα αγαπήσει το σχολείο, θα είναι ευχαριστημένο και περήφανο από την εκπλήρωση των απαιτήσεων του σχολείου και να διαμορφώσει μια θετική στάση προς τη μάθηση.
Ακολούθησε στη συνέχεια από στελέχη των κατασκηνώσεων της Ι. Μητροπόλεως Φλωρίνης μισή ώρα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών. Οι αδερφές Μαρία και Ανθούλα Γκερτσάκη με αγάπη έδειξαν μερικές απ’ αυτές,
Τέλος τα παριστάμενα μέλη του Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μοίρασαν τις σχολικές τσάντες, που χορήγησε δωρεάν η Εταιρεία ENERGIERS, του κ. Αθανασίου Κνί, πολύτεκνος επιχειρηματίας. Το περιεχόμενο τετράδια, μπλόκ ζωγραφικής, μολύβια, μπογιές κλπ. ευγενή χορηγία του Αντιπεριφερειάρχη κ. Στέφανου Μπίρου της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας τους ευχαριστούμε για την ανταπόκριση αυτή στα πρωτάκια των μελών του Συλλόγου Πολυτέκνων Ν.Φλώρινας.
π. ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΠΑΡΔΑΛΗΣ
Πρωτοπρεσβυτερος
Πρόεδρος Σ. Πολυτέκνων Ν. Φλώρινας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου