Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017

Εθνικοί Δρόμοι και Διόδια

Με αφορμή το θέμα  που δημιουργήθηκε γύρω από την επιβολή  διοδίων στην Εγνατία οδό , στα όρια της Περιφέρειάς μας  η «Νέα Πρόταση Μηχανικών» ως  παράταξη του ΤΕΕ/ΤΔΜ, που  έχει σχέση με τα δημόσια έργα και τις ανάγκες τους και με επίγνωση της σημερινής κατάστασης, οφείλει να πάρει θέση.

Το ΤΕΕ/ΤΔΜ τοποθετήθηκε επί του θέματος. Εμείς δεν ενημερωθήκαμε. Η παράταξή μας είναι σε θέση αξιωματικής αντιπολίτευσης. Δημοκρατία όμως δεν σημαίνει πως η πλειοψηφία έχει το δίκιο. Σημαίνει πως έχει το δικαίωμα να διοικεί, όπως είχε πει ο Ουμπέρτο Έκο.  Συμφωνούμε με το ΟΧΙ στη λειτουργία των Σταθμών Διοδίων επί του Καθέτου Άξονα, αλλά όχι με το σκεπτικό της ανακοίνωσης του ΤΕΕ/ΤΔΜ. Πρόκειται για εθνικό θέμα μείζονος σημασίας και δεν αρκεί να επικαλούμαστε την καλή θέληση μιας ανώνυμης εταιρίας.
Καταρχήν οι Εθνικοί δρόμοι, είναι Δημόσια περιουσία. Είναι περιουσία όλων των Ελλήνων. Συνεπώς δεν επιτρέπεται η παραχώρησή της σε ιδιώτες με σκοπό το κέρδος (διόδια).
Ο φόρος  στα καύσιμα και τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων, καταβάλλονται από τους Έλληνες για να κυκλοφορούν ελεύθερα στους Ελληνικούς Δημόσιους δρόμους.
Δεν υποστηρίζουμε την κατάργηση των διοδίων, αλλά υπάρχουν και όρια. Η ανταποδοτικότητα είναι ένα από αυτά, προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας. Τα διόδια, σε καμιά περίπτωση δεν αποτελούν εισπρακτικό μηχανισμό. Και βέβαια είναι αδιανόητο να μετατρέπεται ο μισθωτής σε ιδιοκτήτη και μια ανώνυμη εταιρία σε Κράτος.
Από μια σχετική έρευνα του 2012 προέκυψε ότι: 1) Το κόστος κατασκευής των δρόμων στην Ελλάδα είναι τριπλάσιο από αυτό των Ευρωπαϊκών χωρών. Και 2) το μέσο ετήσιο κόστος διοδίων για ένα ΙΧ έως και 3,5 t  ανέρχεται στην Ελλάδα στο ποσό των 1.344 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο ποσό στην Ελβετία είναι 31 €, στην Τσεχία 47 € και στην Αυστρία 76,20 €. Στην ίδια έρευνα επίσης εκτιμάται ότι για την κατασκευή ολοκλήρου του εθνικού δικτύου, εκ του μηδενός, απαιτούνται 2.519Χ8.000.000=20.152.000.000 €. Τουτέστιν με τις παραπάνω εισπράξεις σε 7 χρόνια θα έχει ανακατασκευαστεί το εθνικό δίκτυο εξ, ολοκλήρου. Κατ’ ακολουθίαν  έχει ήδη αποπληρωθεί το κόστος κατασκευής της Εγνατίας Οδού.
Σήμερα που το κόστος μετακίνησης είναι ιδιαίτερα υψηλό, την στιγμή που η ανεργία και η ανέχεια μαστίζει την περιοχή μας θα περίμενε κανείς τη μείωση των διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους και όχι από τη μια αύξηση των διοδίων και από την άλλη  εγκατάσταση νέων σταθμών διοδίων σε μήκος 72 χιλ σε μια περιοχή «πτωχευμένη». Με αυτόν τον τρόπο οι δρόμοι δεν θα γεμίζουν, αλλά θα αδειάζουν, με ότι δραματικό συνεπάγεται αυτό.
Καλούνται όλοι οι φορείς να συνδράμουν και να διαδραματίσουν έναν ενεργό ρόλο, ούτως ώστε:
Να προστατεύσουμε τη «Δημόσια Περιουσία».
Ν’ αποκτήσουμε ασφαλείς δρόμους.
Ν’ αξιοποιήσουμε τα ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα για δημόσιες επενδύσεις και αναπτυξιακά έργα.
Η ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ λέει:
ΟΧΙ στην επιβολή νέων διοδίων  στην  Εγνατία Οδό  και στον μαρασμό της  περιοχής μας.  

 Για τη «ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ»
 Ο επικεφαλής
Νίκος Συλλίρης
Μέλος ΔΕ ΤΕΕ/ΤΔΜ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου