Κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 10ης Απριλίου παρουσιάστηκε ένα σχέδιο «σύμβασης» μεταξύ Δήμων Φλώρινας και Αμυνταίου και ΤΡΑΙΝΟΣΕ περί δήθεν συμφωνίας που θα επέτρεπε την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινας – Έδεσσας. Το κείμενο αυτό, υποτίθεται
βελτιωμένο, μοιράστηκε λίγο μετά την έναρξη της συνεδρίασης και είχε αποσταλεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμφωνα με της ενδείξεις επί του διαβιβαστικού στις 14:47 της ίδιας ημέρας!! Δεν γνωρίζουμε πότε εστάλη η αρχική, χειρότερη, έκδοσή του. Είναι και αυτό ενδεικτικό των μεθοδεύσεων.
Επρόκειτο για ένα αδιανόητο και προκλητικό κείμενο, που επέβαλε την άνευ όρων ανάληψη της πλήρους χρηματοδότησης, ακόμα και με ζημία (επιβαρύνοντας τους πολίτες με κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ), συνδυασμένων δωρεάν μεταφορών με την μεταφορά οποιουδήποτε αριθμού επιβατών με εγγυημένα λεωφορεία χωρίς καμία δέσμευση της εταιρείας έστω για την διατήρηση των δρομολογίων. Αντίθετα μπορούσε να διακόψει ακόμα και όλη την γραμμή μέσα σε 15 ημέρες, χωρίς καμία υποχρέωση αποζημίωσης ή έστω κάλυψης των εξόδων που θα είχαν αναληφθεί. Ήταν ένα σχέδιο που προέκυψε μόνο και μόνο για να απορριφθεί. Από όσο γνωρίζουμε ο Δήμος Αμυνταίου ούτε καν δέχεται να συζητήσει μια τέτοια «σύμβαση»
Είναι βασικό ότι, όπως καλά γνωρίζουν οι παρεπιδημούντες στην Ιερουσαλήμ, ότι στα όρια του Καλλικράτη και του γενικού νομικού πλαισίου, αυτή η σύμβαση (αλλά ακόμα και ευνοϊκότερη) δεν είχε καμία πιθανότητα να εγκριθεί από τις ελεγκτικές αρχές και τελικά να ενεργοποιηθεί και πληρωθεί. Οι δήμοι δεν έχουν την δυνατότητα να αναλαμβάνουν τέτοιου τύπου έξοδα. Όποιος υποστηρίζει το αντίθετο ας προκαλέσει προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας και τότε θα πέσουν πολλές μάσκες.
Αλλά και στην απίθανη περίπτωση που κάποιος υπέγραφε ένα τέτοιο κείμενο που θα μπορούσε να κριθεί νόμιμο, η συνολική διαδικασία εγκρίσεων θα διαρκούσε μήνες. Συνεπώς είναι ψέμα και παγίδα ότι η φημολογούμενη προεκλογική επαναλειτουργία του τραίνου εξαρτάται από την υπογραφή μιας τέτοιας σύμβασης και αυτό θα αποδειχτεί πολύ σύντομα.
Γιατί λοιπόν όλο αυτό το γαϊτανάκι με παράνομες, προχειρότατες, λεόντειες συμβάσεις που έρχονται και ξανάρχονται; Ποιους εξυπηρετεί το να μη μπαίνει μπροστά η θέση ότι δεν είμαστε ούτε συνεταίροι ούτε μάνατζερ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά διεκδικούμε το αυτονόητο δικαίωμά μας σε ένα δημόσιο μέσο μεταφοράς, με όρους όπως σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. Ποιοι επιφυλάσσουν για τον λαό της περιοχής τον ρόλο ινδικού χοιριδίου στις επιδιώξεις κυβέρνησης – τρόικας- ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Που αλλού υπάρχουν τέτοιες αποικιακές συμβάσεις;
Η δική μας θέση είναι ξεκάθαρη από την πρώτη μέρα! Καμία μεταφορά του κόστους στους πολίτες, άμεση επαναλειτουργία της γραμμής χωρίς όρους, δημόσιος φορέας συγκοινωνιών στην υπηρεσία του λαού!
Όλο τον προηγούμενο χρόνο ζητήσαμε να μην εμπλακούμε σε καμία συζήτηση που να σχετίζεται με την κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, (http://l-sysp-florinas.blogspot.com/2011/02/blog-post.html, http://l-sysp-florinas.blogspot.com/2011/03/blog-post_26.html,) καθώς επίσης με παρεμβάσεις και ερωτήσεις βουλευτών του ΚΚΕ αλλά και συγκέντρωση (http://l-sysp-florinas.blogspot.com/2011/11/blog-post_9118.html).
Καταγγείλαμε την αδράνεια και αποχωρήσαμε από την λεγόμενη επιτροπή αγώνα του Δήμου Φλώρινας τον Οκτώβριο του 2011 (http://l-sysp-florinas.blogspot.com/2011/10/blog-post_13.html).
Διαφωνήσαμε απόλυτα με την λεκτική διαθεσιμότητα του Δήμου να αναλάβει (δηλαδή οι πολίτες) έμμεσα ή άμεσα την κάλυψη του κόστους για ένα κοινωνικό αγαθό και μάλιστα υπό την ομηρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Καταγγέλλουμε την στάση της Δημοτικής Αρχής, η οποία όφειλε να θέσει έγκαιρα υπόψη του λαού της Φλώρινας τους διαμορφούμενους, κατά τις διαπραγματεύσεις στις οποίες μετείχε (αλήθεια σε τι συνίστατο αυτή;), όρους της απαράδεκτης αυτής σύμβασης ώστε να καταγγείλει την κυβερνητική κοροϊδία και να ζητήσει την κινητοποίηση του κόσμου. Ανάλογες ευθύνες φέρει και όποιος γνώριζε αυτούς τους όρους και δεν τους γνωστοποίησε έγκαιρα στους πολίτες έχοντας δικές του επιδιώξεις.
Δυστυχώς το θέμα γίνεται προεκλογικό πυροτέχνημα με διακύβευμα την απόδοση του εκλογικού τροπαίου της έστω ολιγόμηνης επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής. Δεν αποκλείουμε καθόλου τις αμέσως προσεχείς ημέρες να λειτουργήσειπροσωρινά η γραμμή και διαγκωνίζονται ήδη διάφοροι για την πατρότητα της «επιτυχίας». Αυτό όμως θα αποδείξει ότι η απόφαση είναι καθαρά πολιτική και δεν σχετίζεται με τέτοιου είδους συμβάσεις.
Τώρα είναι περισσότερο αναγκαίο από ποτέ οι εργαζόμενοι, η νεολαία, ο λαός της Φλώρινας να διεκδικήσει το τραίνο ως αυτονόητο δικαίωμά του, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Φτάνει πια η σπέκουλα και η υποκρισία.
Καλούμε τις κινήσεις πολιτών που καλόπιστα ενεργοποιούνται για την επαναλειτουργία της γραμμής και συμβάλλουν σε αυτό, να κατανοήσουν ότι είμαστε στην ίδια πλευρά. Αυτό όμως όχι μόνο δεν αποκλείει αλλά προϋποθέτει την κριτική και την πολιτική διαφωνία εκατέρωθεν. Δεν μας πειράζει η πολεμική αλλά η διαστρέβλωση. Η σταθερή θέση ότι έπρεπε να ικανοποιηθούν οι τραγελαφικές απαιτήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της κυβέρνησης, που συχνά υιοθετέιται από τέτοιες κινήσεις, είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. Αυτό ακριβώς επιδιώκουν, να βγάλουν από πάνω τους το "βάρος" των παροχών!! Η κυβέρνηση του μαύρου μετώπου ΠΑΣΟΚ-ΝΔ- ΛΑΟΣ, η τρόικα, ο πολύς κ. Βορίδης και οι προκάτοχοί του, η διοίκηση της ιδιωτικοποιημένης ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΚΟΨΑΝ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ (όπως και συνολικά τσακίζουν τα δικαιώματα του λαού μας), βρίσκονται απέναντί μας και δεν δικαιούνται τώρα να παρουσιάζονται ως «αξιόπιστοι» συνομιλητές, ούτε να επιβάλουν όρους. Η επιδίωξη να αναλάβουν οι πολίτες το κόστος παροχής των κοινωνικών αγαθών είναι βασική προτεραιότητα του Μαύρου Μετώπου. Με την ίδια λογική ζητούν από τους πολίτες να πληρώνουν από την τσέπη τους για υγεία, φάρμακα, ρεύμα, πετρέλαιο.
Προτείναμε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την άμεση διοργάνωση μαζικής κινητοποίησης και κατάληψης, που θα λάβει χώρα την Τρίτη ή Τετάρτη του Πάσχα, σε σταθμό εκείθεν της Έδεσσας που να βρίσκεται εν λειτουργία, με αίτημα την ΑΜΕΣΗ και ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΥΣ, διαρκή επαναλειτουργία της γραμμής. Η πλειοψηφία αντέτεινε και ζήτησε να προηγηθεί κοινή συνεδρίαση των δημοτικών συμβουλίων Φλώρινας και Αμυνταίου καθώς και του Περιφερειακού Συμβουλίου. Μια τέτοια συνεδρίαση – παρότι δεν την θεωρούμε κρίσιμη καθώς όλοι γνωρίζουμε το πρόβλημα – δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να εμποδίσει την άμεση και συγκεκριμένη κινητοποίηση, που ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ. Μέχρι στιγμής πάντως ούτε φωνή ούτε ακρόαση.
Καλούμε τον λαό της Φλώρινας να παλέψει για τον μόνο ρεαλιστικό στόχο. Την εξασφάλιση της συνεχούς επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής, με επαρκή δρομολόγια και φθηνό εισιτήριο. Παλεύουμε για την δημιουργία ενός ενιαίου δημόσιου φορέα μεταφορών που να εξυπηρετεί πραγματικά τον λαό.
Οι μεταφορές δεν είναι εμπόρευμα αλλά δικαίωμα, οι ανάγκες μας δεν εγκλωβίζονται στους ισολογισμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις.
ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΦΟΡΕΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΗ
Να στείλουμε ένα κείμενο σαν το ακόλουθο στο φαξ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: 2105297647! Να μπλοκάρει όλο το τηλεφωνικό τους κέντρο από εκατοντάδες και χιλιάδες αποστολές:
*******
ΠΡΟΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ
Κύριοι,
ο λαός της Φλώρινας απαιτεί την άμεση επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινας – Έδεσσας με επαρκή δρομολόγια και χαμηλό αντίτιμο, χωρίς κανέναν όρο ή προϋπόθεση! Οι μεταφορές είναι δημόσιο αγαθό και δικαίωμα και όχι εμπόρευμα. Δεν υποκύπτουμε στους εκβιασμούς σας περί μεταφορές του κόστους στους πολίτες. Δεν εμπλεκόμαστε στα κυβερνητικά προεκλογικά παιχνίδια. Καταγγέλλουμε τις μεθοδεύσεις συγκυβέρνησης, στηριγμάτων της, τρόικα.
Φλώρινα, Απρίλης 2012
Με ανάλογη εκτίμηση
(όνομα – υπογραφή)
*******
Πηγή: Λαϊκή Συσπείρωση Φλώρινας
Συντροφε,φιλε και συναγωνιστη,καλα τα γραφεις, αλλα οτι και να γραψεις εισαι πολυ πισω απο τα γεγονοτα,η θελεις να καλυψεις την ανυπαρξεια Δημου και Δημ.Συμβοθλιου.Πρωτα δεν λες τιποτα για την τριμελη επιτροπη που δημιουργει ο δημος. Μελη? Εσυ, ο νομικος συμβουλος των ΚΤΕΛ και μελος του Δ.Σ και μια κυρια. Εκ προιμοιου αποτυχια σε οτιδηποτε διαπραγματευτει(η επιτροπη), σε σχεση με το τρενο. Εδω τις μεθοδευσεις δεν τις αντιλαμβανεσε?. Απο τον Ιανουαριο,νομιζω,ευρισκετο η συμβαση στα συρταρια του Δημου.Τωρα εμφανιστηκε στην συνεδριαση? την τελευταια στιγμη πριν την δρομολογηση του τρενου? Αφου γνωστοποιηθηκαν οι ωρες των δρομολογιων, ακομα και, περιπου οι τιμες των εισητηριων, και το Δ.Σ την απερρυψε για δευτερη φορα?.Αν αυτο δεν ειναι μεθοδευση τοτε τι ειναι.Συντοφε, η δημιουργεια της κινησης Φιλων του Τρενου,εγινε εξ αιτιας της δικης σας ανυπαρξιας.Τις κινητοποιησεις που ζητας τωρα,η κινηση τις εκανε πολλες φορες μεχρι τωρα.Καταληψεις, εφοριας,Ρ/Σ,περιφερειας.Παραστασεις σε συνεδριαση περιφεριακου συμβουλιου στη Κοζανη. Σε συναδριαση στα γραφεια της περιφερειας εδω,παρουσια του Ζηλιασκοπουλου και πολλων αλλων. Αποκλεισμο του τρενοσκι στην Αρνισσα,διαμαρτυρια στον σταθμο στην Θεσσ/νικη.Συλλογη υπογραφών, πανό, κ.α. Ετσι λοιπον συντροφε, φθασαμε στην σημερινη κατασταση αναφορικα με την υποθεση, τρενο. Πολλους μηνες πριν ο βοσκος με επιστολη του δεχοταν την συμβαση με την τρενοσε,τωρα ομως κατι πεχτηκε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυντροφε, δεν περιμενα ποτε απο τα κομματα του μνημονιου να συμπαρασταθουν σε αυτη την προσπαθεια. Το ΚΚΕ ομως το ηθελα διπλα και κοντα στον Λαο, μπροσταρη και δυστυχως Συντροφε ηταν μακρια του, σε αυτη του την προσπαθεια.
Τωρα ζητας να σκεφτουμε οτι ημαστε στην ιδια πλευρα!!!!
ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΑ ΨΕΜΜΑΤΑ;
ΔιαγραφήΤο τελευταίο που με απασχολεί είναι να εμπλακώ σε μια οικογενειακή - αριστερή κόντρα μια που δεν ανήκω στην αριστερά και δεν με ενδιαφέρει.
Λες όμως συνειδητά ψέμματα και απορώ γιατί:
α) η επιτροπή αυτή δεν θα έχει καμία αρμοδιότητα να διαπραγματευτεί κάτι με τον ΟΣΕ αλλά μόνο να ερευνήσει αν υπάρχει κάποιος νόμιμος τρόπος να υπάρξει κάποια σύμβαση. Ούτε καν να την ελέγξει, για αυτό υπήρξε ανάθεση σε δικηγόρο.
β)Για τον λόγο αυτό δια βοής ανατέθηκε στον νομικό κύριο Χαρίση που είχε αναλάβει, τον Καρατζίδη ως μόνο δικηγόρο μέλος του συμβουλίου και την κυρία Σίσκου, νομικό, Διευθύντρια του δήμου. Ο Καρατζίδης άλλωστε είπε ότι δεν έχει να προσφέρει τίποτα παρά μόνο την νομική άποψη πως καμία τέτοιου είδους σύμβαση δεν είναι δυνατή - τους λόγους τους αναλύει παραπάνω αλλά δεν θέλεις να σχολιάσεις.
γ) το μεγάλο ψέμμα όμως που γίνεται συκοφαντία είναι τα περί νομικού συμβούλου του ΚΤΕΛ. Ο κύριος Χαρίσης είναι νομικός σύμβουλος της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και δεν έχει καμία σχέση με το ΚΤΕΛ. Ήταν αυτός στον οποίο μόλις πριν μια βδομάδα ανατέθηκε να γνωμοδοτήσει. Και αυτό το ξέρεις αλλά επιλέγεις την συκοφάντηση ενός νομικού.
Δεν ξέρω αν όντως εκπροσωπείς τους φίλους του τρένου αλλά για πες μας:
Αυτή η απαράδεκτη σύμβαση έπρεπε να υπογραφεί;
Απαντάς κάτι στις αιτιάσεις ότι δεν είναι νόμιμη;
Καλά ο Δήμαρχος την έκρυβε στο συρτάρι. Οι φίλοι του τρένου από πότε την είχαν και γιατί δεν αποκάλυψαν έγκαιρα το απαράδεκτο περιεχόμενό της;
Οι συμβάσεις αυτές απορρίφθηκαν ομόφωνα από Δημοτικά Συμβούλια και το Περιφερειακό Συμβούλιο από όλους τους πολιτικούς χώρους και μάλιστα και του κυρίου Κύρινα. Δεν σας προβληματίζει καθόλου;
τώρα μπορείτε να συνεχίσετε την βεντέτα σας με το ΚΚ αν νομίζετε ότι ενδιαφέρει κανέναν...
Καλό πάσχα
Κάλλιο αργα παρά ποτέ! Ο αγώνας δεν σταματάει ποτέ πριν την τελική Νίκη !
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ αυτό που βλέπω είναι ότι εαν οι Φίλοι του Τρένου (μαζικότητα, εργατικότητα, αγωνιστικότητα) και Συσπείρωση (νομική κατάρτιση, ιδεολογικοπολιτική σταθερότητα και ορθή ανάλυση) ειχαν ενώσει τις δυνάμεις τους, τώρα θα είχαμε τρένο χωρίς τέτοιες απαράδεκτες συμβάσεις. Εστω και τώρα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια μια ακόμη φορά το ΚΚΕ έστειλε ένα τεράστιο κείμενο για να απολογηθεί. Θα φέρουμε το τρένο με τις προσπάθειες που κάνουμε ένα χρόνο τώρα. Εσείς συνεχίζετε το Φαρισαισμό σας.
ΑπάντησηΔιαγραφή