Τετάρτη 8 Αυγούστου 2012

Αποτελέσματα Ιουλίου στον τομέα της οδικής ασφάλειας


Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά την διάρκεια του μηνός Ιουλίου του 2012, στην εδαφική αρμοδιότητα των 

Αστυνομικών Διευθύνσεων Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης και Φλώρινας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.
Ι. Τροχαία Ατυχήματα.   
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, σημειώθηκαν τον Ιούλιο του 2012, 19 τροχαία δυστυχήματα  έναντι 28 τον Ιούλιο του 2011.
 Ειδικότερα σημειώθηκαν:
  • 2 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα όσα είχαν συμβεί τον Ιούλιο του 2011.
  • 2 τροχαία ατύχημα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων έναντι 5 που είχαν συμβεί τον Ιούλιο του 2011.
  • 15 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 21 που είχαν συμβεί τον Ιούλιο του 2011.
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων καταγράφηκαν συνολικά 19  παθόντες (έναντι 28 το 2011).
Ειδικότερα καταγράφηκαν:
  • 2 νεκροί όσοι και τον Ιούλιο του 2011.
  • 4 σοβαρά τραυματίες έναντι 6 τον Ιούλιο του 2011.
  • 21 ελαφρά τραυματίες έναντι 27 τον Ιούλιο του 2011.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική - τροχονομική έρευνα, ήταν:
  • Υπερβολική ταχύτητα
  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • Οδήγηση σε κατάσταση μέθης
  • Απόσπαση προσοχής του οδηγού (χρήση κινητού τηλεφώνου)
  • Μη χρήση ζώνης και κράνους κατά την οδήγηση - κίνηση.
ΙΙ. Δράσεις Τροχονομικής Αστυνόμευσης.
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας και οι Υπηρεσίες μεικτής αρμοδιότητας της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.
Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον Ιούλιο του 2012, πραγματοποιήθηκαν 6.160 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 74 παραβάσεις. Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν, εκτός των άλλων και 1.125 επικίνδυνες παραβάσεις.
 Ειδικότερα βεβαιώθηκαν:
  • 512 για υπερβολική ταχύτητα
  • 10 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη  
  • 59 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
  • 23 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 21 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
  • 21  για αντικανονικό προσπέρασμα
  • 25 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων
  • 60 παραβάσεις Κ.Τ.Ε.Ο.
  • 13 για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά
  • 11 για μη κίνηση στο άκρο αριστερό του οδοστρώματος
  • 239 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
  • 17 για αντικανονικούς ελιγμούς και
  • 30 για μη χρήση προστατευτικού κράνους
ΙΙΙ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας.
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Όταν οδηγούμε, θα πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι:
  • Πρέπει να εφαρμόζουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Δεν οδηγούμε ποτέ όταν έχουμε καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
  • Φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
  • Σε περίπτωση που οδηγούμε ή είμαστε συνεπιβάτες σε μοτοσικλέτα, να φοράμε πάντα κράνος.
  • Τοποθετούμε τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου μας και να τους φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
  • Δεν κάνουμε αντικανονικά προσπεράσματα.
  • Ποτέ δεν παραβιάζουμε τον κόκκινο σηματοδότη.
  • Σταματάμε πάντα στο STOP και δίνουμε προτεραιότητα.
  • Δεν παραβιάζουμε ποτέ τα όρια ταχύτητας.
  • Δεν μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε.
  • Δίνουμε προτεραιότητα στους πεζούς.
  • Σεβόμαστε τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Φέτος το καλοκαίρι, ας δείξουμε  στο δρόμο τον καλύτερο εαυτό μας.
Η οδική ασφάλεια μας αφορά όλους.
Είναι στάση ευθύνης.
Είναι στάση ζωής. 

4 σχόλια:

  1. 1) Πρέπει να εφαρμόζουμε τον Κ.Ο.Κ. Σύμφωνοι αλλά πόσοι τον έχουν διαβάσει; 2) Δεν οδηγούμε ποτέ όταν έχουμε καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά. Σύμφωνοι αλλά πως μπορεί κανείς να βάλει στο ξερό κεφάλι του κάθε ψευτόμαγκα ότι το ποτό δεν είναι ούτε παλικαριά ούτε αντριλίκι; 3) Φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας. Σύμφωνοι αλλά πως μπορείς να πείσεις τη γυναίκα σου που γκρινιάζει ότι είναι προτιμότερο να τσαλακωθεί το πουκάμισο αντί να τσαλακωθείς εσύ και - ενδεχομένως - εκείνη και όλοι οι άλλοι επιβαίνοντες; 4) Σε περίπτωση που οδηγούμε ή είμαστε συνεπιβάτες σε μοτοσικλέτα, να φοράμε πάντα κράνος. Σύμφωνοι αλλά πως θα πείσεις την κοπέλα σου να φορέσει κράνος, όταν έχει μόλις βγει από το κομμωτήριο; 5) Τοποθετούμε τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου μας και τους φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας. Σύμφωνοι αλλά πως μπορείς να πείσεις την απερίσκεπτη μητέρα ότι αν κρατάει το μωρό της αγκαλιά για να μη γκρινιάζει στη θέση του συνοδηγού, σε περίπτωση σύγκρουσης μετατρέπει το ίδιο της το παιδί σε αερόσακο; 6) Δεν κάνουμε αντικανονικά προσπεράσματα. Σύμφωνοι αλλά πως θα πείσεις τους άλλους επιβαίνοντες (κυρίως σύζυγο και πεθερά) ότι προέχει να φτάσουμε στον προορισμό μας ασφαλείς και όχι να φτάσουμε γρηγορότερα; 7) Ποτέ δεν παραβιάζουμε τον κόκκινο σηματοδότη. Εδώ δεν θα έπρεπε να υπάρχει σχόλιο, αλλά το δικαίωμα στη βλακεία είναι αναφαίρετο. 8) Σταματάμε πάντα στο STOP και δίνουμε προτεραιότητα. Σύμφωνοι αλλά πως θα πείσεις κάποιον ότι η προτεραιότητα δεν είναι αποκλειστικότητα επειδή βρίσκεται στην πλατεία του χωριού του; 9) Δεν παραβιάζουμε ποτέ τα όρια ταχύτητας. Σύμφωνοι αλλά πως αλλοιώς μπορεί να αντιδράσει ο νεαρός φιγουρατζής οδηγός, όταν η νεαρή ομορφούλα συνοδηγός με το μίνι του πει: "Είσαι πολύ αργός. Αν γ@@@ς όπως οδηγάς θα περάσουμε καλά". 10) Δεν μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε. Σύμφωνοι αλλά πως θα πείσεις τη ζηλιάρα γυναίκα σου ότι δεν απάντησες στην κλήση της επειδή οδηγούσες; Πολύ περισσότερο όταν η ίδια δεν σταματάει να μιλάει στο κινητό ακόμη και όταν οδηγεί; 11) Δίνουμε προτεραιότητα στους πεζούς. Σύμφωνοι αλλά μήπως πρέπει κάποτε και οι πεζοί να μάθουν να κάνουν χρήση των διαβάσεων που προορίζονται γι' αυτούς; 12) Σεβόμαστε τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων. ΣΑΦΩΣ. Εδώ κάθε σχόλιο είναι περιττό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. xaaxaxa exeis provlima me tis gunaikes den eksigite

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω σοβαρότατο πρόβλημα με τη βλακεία των ανθρώπων και των δύο φύλλων.

      Διαγραφή
  3. 5 στους 10 μιλανε στο κινητο ενω οδηγουν. Παρατηρηστε το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή