Τετάρτη 29 Αυγούστου 2012

Απάντηση του Κ.Χατζηδάκη στο Θ.Γερμανίδη για το θέμα του τρένου


Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Κ.Χατζηδάκης, απάντησε σε ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. Φλώρινας Θ.Γερμανίδη σχετικά με την «επαναλειτουργία του περιφερειακού δρομολογίου Έδεσσας-Φλώρινας στη Δ. Μακεδονία, αποκαθιστώντας τους μεταταγέντες σιδηροδρομικούς». Το κείμενο της απάντησης έχει ως εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ
1. Πότε θα επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή Έδεσσας-Φλώρινας, ώστε να εξυπηρετηθεί το κοινωνικό σύνολο και η ανάπτυξη στη Δυτική  Μακεδονία;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όσον αφορά την 1η ερώτηση σας ενημερώνουμε ότι για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Έδεσσας – Φλώρινας ο ΟΣΕ είναι σε πλήρη ετοιμότητα και είχε καταρτίσει πρόγραμμα δρομολογίων με προοπτική εφαρμογής από 08-07-2012. Η ανωτέρω ημερομηνία εφαρμογής μετατέθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για μικρό χρονικό διάστημα.

ΕΡΩΤΗΣΗ
2. Θα προχωρήσει άμεσα στην επαναφορά των εργαζομένων, που είχαν μεταταγεί στις παραπάνω υπηρεσίες,  που αναφέρει το έγγραφο του ΟΣΕ με α.π. 31433/26.6.12, με τα ίδια εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, των εργαζομένων στον ΟΣΕ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όσον αφορά την 2η ερώτηση σας ενημερώνουμε ότι η μεταφορά του αναφερόμενου στην Ερώτηση προσωπικού του ΟΣΕ σε φορείς της Δυτικής Μακεδονίας (27 συνολικά ατόμων, πλην 3 εξ’ αυτών τα οποία περιλήφθηκαν στον πίνακα του υποχρεωτικά μεταφερόμενου προσωπικού), έγινε σ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 16 ν. 3891/2010 με την υποβολή από αυτό σχετικής αίτησης εθελοντικής μεταφοράς στην οποία δήλωνε το ενδιαφέρον του για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων (μέχρι τρεις επιλογές) των φορέων υποδοχής οι οποίοι αναφέρονταν σε σχετικό κατάλογο που είχε συντάξει η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και είχε αναρτηθεί στον διαδικτυακό τόπο του ΟΣΕ.
Η μεταφορά του πιο πάνω προσωπικού έγινε με γνώμονα την κατάργηση υπηρεσιών στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και ειδικότερα την παύση λειτουργίας της γραμμής από την Έδεσσα μέχρι τη Φλώρινα.      
Στο υπ’ αριθ. 31433/29.06.2012 έγγραφο του ΟΣΕ γίνεται λόγος για δυνατότητα απόσπασης του εν λόγω προσωπικού προκειμένου να στελεχώσει, για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί, Υπηρεσιακές Μονάδες στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας στα πλαίσια επαναλειτουργίας της γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας, ενώ δεν είναι δυνατή η επαναφορά τους στον ΟΣΕ δεδομένου ότι η μεταφορά τους έγινε σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 16 του ν. 3891/2010 «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα».
Να σημειώσουμε ότι από τις μέχρι τώρα απαντήσεις των ερωτηθέντων Φορέων δεν προκύπτει η δυνατότητα απόσπασης στον ΟΣΕ του αιτούμενου προσωπικού λόγω αυξημένων υπηρεσιακών αναγκών σ’ αυτούς.
Τη σύμφωνη γνώμη της για την απόσπαση στον ΟΣΕ των δύο (2) μεταφερομένων εκεί πρώην υπαλλήλων του εκφράζει μόνο η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με έγγραφό της.
Ενώ και ο Δήμος Αμυνταίου παρά τα αναφερόμενα στο αριθ. 31433/29.06.2012 έγγραφό μας σχετικά με τη δυνατότητα απόσπασής τους, μας γνωρίζει ότι συμφωνεί για τη μετάταξη των δύο (2) μεταφερομένων εκεί πρώην υπαλλήλων του ΟΣΕ και νυν υπαλλήλων του.
Επί συνολικού δηλαδή αιτήματος του ΟΣΕ, για επιστροφή  είκοσι επτά (27) υπαλλήλων  εξειδικευμένου προσωπικού (πρώην σταθμάρχες και κλειδούχοι) μέσω απόσπασής τους, δύναται μέσω των υπηρεσιών τους να επανέλθουν μόνον οι τέσσερεις (4) εξ αυτών για τη στελέχωση των δρομολογίων Έδεσσας – Φλώρινας.
Τα δε εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων, ο ΟΣΕ προτίθεται να μη θιγούν και θα εξεταστεί το κατά πόσο δύναται να ισχύουν ακριβώς όπως αυτά καθορίστηκαν, πριν την εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 16 του Ν3891/2010  (μαζί με τις διατάξεις της παρ. 3 του Ν2515/1997), πάντα σε εφαρμογή και τήρηση των νόμιμων διαδικασιών περί αυτών.

ΕΡΩΤΗΣΗ
3. Θα προχωρήσει άμεσα στην αποκατάσταση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την επαναλειτουργία των περιφερειακών δρομολογίων, ώστε να μην νεκρωθεί η περιφέρεια και η χώρα γενικότερα; Θα αναστείλει άμεσα τις αυξήσεις από 1/1/2010 των εισιτηρίων και των τιμολογίων των εμπορευματικών μεταφορών, που καθιστούν τη χρήση του σιδηροδρόμου πολυτέλεια;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όσον αφορά την 3η ερώτηση σας ενημερώνουμε ότι η αποκατάσταση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου έχει ολοκληρωθεί σε όλο το μήκος της γραμμής (ΣΣ Έδεσσας έως Σ.Σ Φλώρινας και Σ.Σ Μεσονησίου έως Σ.Σ Καυκάσου) προσφάτως, με πλήρη ανακαίνιση της υποδομής και της επιδομής της γραμμής με νέας τεχνολογίας σύγχρονα υλικά. Η αναβάθμιση αυτή επέφερε σημαντική μείωση του χρόνου διαδρομής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας (περίπου 1h + 4’).
Οι τιμές δε των εισιτηρίων και των τιμολογίων των εμπορευματικών μεταφορών θα καθοριστούν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ΕΡΩΤΗΣΗ
4. Προτίθεται, έστω και την ύστατη στιγμή να επανεξετάσει τις διατάξεις του Ν.3891/2010 που διέλυσαν τον σιδηρόδρομο και εξόντωσαν τους σιδηροδρομικούς, με άμεσες συνέπειες στην κοινωνία και τη χώρα;
5. Προτίθεται, σε συνεργασία με τους εργαζόμενους να προχωρήσει σε σύνταξη νέου σχεδίου νόμου, που θα περιφρουρεί το μέλλον του ΟΣΕ, ως δημόσιας επιχείρησης που δεν θα λειτουργεί με πελατειακές σχέσεις, μακριά από σκάνδαλα και βολέματα, που θα υπηρετεί το κοινωνικό σύνολο και την ανάπτυξη της χώρας, με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όσον αφορά την 4η και 5η ερώτηση σας ενημερώνουμε ότι,  ο ΟΣΕ δεν έχει αρμοδιότητα επανεξέτασης διατάξεων του Ν3891/2010

4 σχόλια:

  1. Ο επιμένων νικά ; Ή μας δουλεύουν τελικά ; Θα δείξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευτυχώς που δεν πατήσαμε την πεπονόφλουδα και δεν υπογράψαμε την μνημονιακή σύμβαση για να αναλάβουμε εμείς ΚΑΙ το κόστος της γραμμής. Θυμάστε τους εκβιασμούς κυβέρνησης και ΤΡΕΝΟΣΕ; Γι αυτό τελικά θέλει επιμονή και υπομονή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάλι καλά που απάντησαν...

    Εν ολίγης: "Δεν είμαι εγώ, αρμόδιος, για αυτό".

    Θέμα χρόνου, (για να "δείξει" - όπως αναφέρει και ο φίλος παραπάνω), αν μιλάμε για "Ολοκλήρωση" και "Γέννηση", ως προς την υλοποίηση των παραπάνω, ή "Ολοκλήρωση" και "Έκτρωση" τελικά, ως προς τις υποσχέσεις τέτοιου τύπου, με τις οποίες, μάθαμε να ζούμε, τα τελευταία χρόνια.

    Praetorian.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φίλοι του τρένου σάς το έχω πεί ..θα έρθει κριθαροκίνητο τραίνο και για λόγους οικονομίας θα καταναλώνει και ΄σανό στην ανηφόρα απ το Αμύνταιο προς Βεύη..τουτ τουτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή