Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Για τη διδασκαλία της Ιστορίας και για… την ιστορία των Δασκάλων

Τους αποκαλούν συχνά αργόσχολους, κοπανατζήδες,  καμιά φορά αστοιχείωτους, άσχετους... Ακούνε κι άλλα πιο κακεντρεχή… Όμως η ημερίδα της Δευτέρας 7/4/2013 στο «Φιλίππειον» για τις καινοτόμες διδακτικές προτάσεις στη διδασκαλία της Ιστορίας αποστομώνει όσους προσάπτουν τους παραπάνω 

χαρακτηρισμούς στους φιλολόγους – και στους μαθηματικούς και τους μουσικούς και τους ηλεκτρονικούς και τους χημικούς…
Νέοι φιλόλογοι και άλλοι λίγο παλαιότεροι, άριστοι χειριστές των η/υ, γνώστες της αξιοποίησης των ΤΠΕ, με ευρυμάθεια και γόνιμους προβληματισμούς, με πρωτότυπες ιδέες για τη διδασκαλία της Ιστορίας κατέθεσαν καινοτόμες, πραγματικά, προτάσεις. Η μια εισήγηση καλύτερη από την άλλη. Πολλές δοκιμασμένες και άλλες έτοιμες να προσφερθούν στα παιδιά.
Φιλόλογοι από τα δευτεροβάθμια σχολεία της περιοχής μας δούλεψαν και δουλεύουν  με μεράκι και όνειρο και ελπίδα. Και με ελπίδα; Μπορεί κανείς να μιλήσει για ελπίδα, όταν γνωρίζει τις πενιχρές (εξευτελισμένες των πιο νέων) αμοιβές τους μετά από τόσον αγώνα και αγωνία  στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, την αβεβαιότητα της τοποθέτησής τους, το πήγαιν’ έλα από σχολείο σε σχολείο, την απόσταση από τις οικογένειές τους,  την αγωνία των αναπληρωτών για την πρόσληψη (;) τους, την απαξίωση μέχρι λοιδορία τους από τον περίγυρο, την επικείμενη αξιολόγηση που κίνητρο έχει τη μισθολογική καθήλωση και τις απολύσεις;
Τυχεροί οι μαθητές τους, όχι οι ίδιοι, με την Πολιτεία αδιάφορη γι΄ αυτούς ή και εχθρική…
Ένα μεγάλο μπράβο σε αυτούς/ες τους/τις  Δασκάλους/ες, και ένα ακόμα στη Σχολική Σύμβουλο των φιλολόγων, που ακούραστα συντόνισε, συμβούλεψε και οργάνωσε αυτήν την καινοτόμο ημερίδα, που «βγήκε» από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς,  με το έργο τους,  χωρίς πολλά  λόγια και λογύδρια  
D. WEST

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου