Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Ένα άκρο, πολλές σκοπιμότητες

Είναι κοινός τόπος η διαπίστωση ότι, σε ένα κράτος που βιώνει οικονομικές και κοινωνικές διαταραχές, ευδοκιμούν και βρίσκουν πολιτικό έρεισμα οι θεωρίες και οι ιδεολογίες ολοκληρωτικών καθεστώτων. Αυτό ακριβώς, συνέβη και στο ελληνικό πολιτικό σύστημα, όπου η βαθιά οικονομική και αξιακή κρίση, οδήγησε στη ραγδαία άνοδο της Χρυσής Αυγής και στην κοινοβουλευτική της
εκπροσώπηση, η οποία μάλιστα δε φαίνεται να θίγεται ούτε από τα επεισόδια των τελευταίων μηνών, τα οποία οδήγησαν τους εκπροσώπους και τον αρχηγό του κόμματος στη φυλακή, ως προσωρινά κρατούμενους με βαρύτερη όλων κατηγορία αυτή της σύστασης εγκληματικής οργάνωσης,
Το γεγονός ότι, συνταγματικά πια και μόνο (διότι ουσιαστικά δεν ισχύει) το πολίτευμα της Ελλάδας είναι η Δημοκρατία, δε σημαίνει ότι το ελληνικό πολιτικό σύστημα, λειτουργεί με όρους ελεύθερης ανάπτυξης πολιτικών ιδεών. Ήτοι, η Χρυσή Αυγή και αναλόγων πεποιθήσεων πολιτικά μορφώματα, δεν αποτελούν απλά και μόνο ένα αυθόρμητο αποτέλεσμα της αγανάκτησης των πολιτών ή έναν τρόπο διαμαρτυρίας των τελευταίων, αλλά πάνω και πέρα απ' όλα η ύπαρξη τους, αποτελεί αναγκαία βάση πολιτικής προπαγάνδας, κοινωνικού αποπροσανατολισμού και "ψευτο-εκτόνωσης" των εκδικητικών συναισθημάτων του πολίτη- ψηφοφόρου προς το υπάρχον κυβερνητικό σύστημα.
Επειδή, λοιπόν, τίποτα δεν είναι τυχαίο και καθώς η σχέση αιτίου - αιτιατού υφίσταται σε κάθε πολιτική επιλογή και εξέλιξη, στη δύσκολη αυτή φάση της πορείας του ελληνικού πολιτικού συστήματος, ένα κόμμα με φασιστική και ολοκληρωτική ιδεολογία, μπορεί να εξυπηρετήσει τις ακόλουθες πολιτικές σκοπιμότητες του αποδυναμωμένου, αλλά δυστυχώς ακόμα "αρχηγού"  του πολιτικού παιχνιδιού, εν προκειμένω της συγκυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου :
Λειτουργία Νο 1 : Σε ένα κλίμα απόλυτης έλλειψης αποφασιστικής αρμοδιότητας των κυβερνητικών οργάνων, καθώς κέντρα λήψης αποφάσεων αποτελούν πλέον όργανα ανύπαρκτης ή έστω αμφισβητήσιμης νομιμότητας (ΤΡΟΙΚΑ) και αντίστοιχα σε ένα περιβάλλον αποκλειστικής και μόνο εκτελεστικής αρμοδιότητας των αποφάσεων των οργάνων αυτών από τη συγκυβέρνηση, καθίσταται προφανές ότι, η χώρα απεμπολεί την εθνική της κυριαρχία και την κυριότητά της επί των δημόσιων αγαθών. Μερίδα των πολιτών, ορμώμενη από την αγανάκτησή της για τις παραπάνω εξελίξεις, επιζητεί πολιτική στέγη σε όποιον αναφέρει τις λέξεις  "Ελλάδα", "έθνος", “αυτάρκεια" και "καπηλεύεται" παρόμοιες έννοιες, που ταυτίζονται με την κυριαρχική ανεξαρτησία των πολιτικών αποφάσεων και παρέχουν μια ψευδαίσθηση κρατικής και πολιτικής ασφάλειας. Στη σύγχυση αυτή, ο πολίτης προσπερνάει ή πολλές φορές δε γνωρίζει την ιστορική διαδρομή, τις πραγματικές πεποιθήσεις και αξιώσεις κομμάτων, όπως αυτών της Χρυσής Αυγής και θεωρεί ότι, εκφράζεται και μάχεται σε ένα πολιτικό χώρο, οι κεντρικοί φορείς των ιδεών του οποίου, επικαλούνται περισσότερες φορές, έστω και διαστρεβλωμένα, τα συστατικά στοιχεία της έννοιας του Λαού.
Δευτερεύουσας, πλήν όμως, σημαντικής ψυχολογικής σημασίας, είναι και η ταύτιση της συμπεριφοράς των μελών και των εκπροσώπων της Χρυσής Αυγής με τη συμπεριφορά, την οποία θα επιθυμούσαν να επιδείξουν πολλοί πολίτες σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Οι βιαιοπραγίες, οι εξυβρίσεις, ο επιθετικός λόγος, ο "τσαμπουκάς", θα ήταν οι τακτικές, που θα χρησιμοποιούσε ένας απλός πολίτης, στην υποθετική περίπτωση, που συναντούσε στο δρόμο του έναν πολιτικό, που ασκεί εξουσία υπό τις σημερινές συνθήκες ή άσκησε κατά το παρελθόν και θεωρείται συνυπαίτιος της ελληνικής κατάντιας. Το μένος, η αγανάκτηση και η δυσφορία του μέσου πολίτη, δεν του αφήνουν πολλά περιθώρια να σκεφτεί ότι, οι βιαιοπραγίες ταυτίζονται με την απουσία διαλόγου και αντιστρατεύονται τη Δημοκρατία και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, ούτε ότι, οι εξυβρίσεις από και προς πολιτικά πρόσωπα εντός του Κοινοβουλίου, αποτελούν εκφυλισμό του Κοινοβουλευτισμού και των αρχών του. Αρκεί που εκείνη τη στιγμή, ο εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής, κάνει αυτό που θα ήθελε ο ίδιος να κάνει. Η συναισθηματική φόρτιση του υποστηρικτή κομμάτων, που προωθούν ανάλογες συμπεριφορές, δεν του επιτρέπει να αντιληφθεί την επικινδυνότητα αυτών των ιδεολογιών και αυτών των τακτικών. Οι εξωφρενικές περιπτώσεις άσκησης βίας, δημόσια, σε βουλευτές κομμάτων και δε γυναίκες, που βρίσκονται στον αντίποδα της ιδεολογικής ταυτότητας των Χρυσαυγιτών, είναι η πιο καθαρή απόδειξη ότι, η διαφορετικότητα αντιμετωπίζεται με τρομοκρατία.
Ακολούθως, όταν σε ένα διαταραγμένο πολιτικό σύστημα, υπάρχει ένα κόμμα που προωθεί τη βία προς πάσα κατεύθυνση και ταυτόχρονα αυτό-παρουσιάζεται σαν "Σωτήρας" του έθνους, η κυβέρνηση κερδίζει χώρο και χρόνο : Η άγνοια και η αγανάκτηση οδηγεί σημαντικό ποσοστό των πολιτών στην υποστήριξη ακόμα και στηn οργάνωση τους στη Χρυσή Αυγή. Η ανέχεια καλλιεργεί τη βία και η βία έχει και την οπτική της εκτόνωσης : Ο πολίτης εκτονώνεται στις εσωτερικές διαδικασίες του κόμματος, όταν βλέπει τον εκπρόσωπό του να βρίζει και να χτυπάει αυτούς που "μας έφεραν εως εδώ" ή τους αντίθετους, αριστερών πεποιθήσεων πολιτικούς και έτσι καταστέλλει εύκολα τη δική του αγανάκτηση. Ακολούθως, δεν απεργεί, δε συμμετέχει σε πορείες, αδρανεί και δεν εκφράζει με δημοκρατικούς όρους πάλης την αντίθεσή του. Αποτέλεσμα; Αυτοί που διεκδικούν, αριθμητικά μειώνονται σημαντικά… όσο λιγότεροι αυτοί, τόσο λιγότερη φασαρία για τον κ. Σαμαρά, τον κ.Βενιζέλο κ.ο.κ.
Λειτουργία Νο 2 : Η Χρυσή Αυγή αποτελεί τη βάση θεμελίωσης και προβολής της ανεκδιήγητης και ανιστόρητης θεωρίας των δυο άκρων.
Αποτελεί μέσο χειραγώγησης της κοινωνίας αλλά και μονόπλευρης ερμηνείας της πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας. Τα δύο υποτιθέμενα άκρα παρουσιάζονται σαν ένα κοινό αλληλοεξαρτώμενο σύστημα κατά της Δημοκρατίας. Η θεωρία αυτή, επιστρατεύεται από τη συγκυβέρνηση στην ανάγκη της για χυδαία προπαγάνδα με διττό στόχο : Αφενός να αποφευχθεί η προς τα αριστερά εκτροπή του εκλογικού σώματος και αφετέρου να αποπροσανατολιστεί η κοινή γνώμη από κρίσιμης σημασίας πολιτικές επιλογές. Τα κατάπτυστα νομοσχέδια ψηφίζονται ανώδυνα, τα μνημόνια επίσης, οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου (κραυγαλέα απόδειξη κατάχρησης των συνταγματικών και αυστηρών εξαιρέσεων παράκαμψης της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γίνονται γνωστές κατά την εφαρμογή τους. Καθώς, σε τέτοιες πολιτικές συγκυρίες, η κοινωνική αποδοχή της αριστερής ιδεολογίας αυξάνεται, η επίκληση των δύο άκρων, προσπαθεί ταυτίζοντας τη βία και την τρομοκρατία του φασισμού με τους κοινωνικούς αγώνες της αριστεράς, να διαβάλλει την ιδεολογική ταυτότητα της τελευταίας γενικότερα.
To παραπάνω συμπέρασμα δεν απαιτεί ιδιαιτέρως περίπλοκο συλλογισμό, αν σκεφτούμε ότι, πίσω από την απολίτικη αυτή θεωρία, κρύβεται ένα άκρο με δύο σκέλη : Φασιστική ιδεολογία αυτή της Χρυσής Αυγής αναμφίβολα, φασιστική πρακτική εκείνη της συγκυβέρνησης : Πραξικοπηματικές τακτικές, Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, ξεπούλημα της χώρας χωρίς την προηγούμενη προσφυγή στη κρίση του ελληνικού λαού, αναστολή της εφαρμογής του Συντάγματος, συνθέτουν το ιδανικό σκηνικό του ολοκληρωτισμού. Συνεργάτες και ομοϊδεάτες.
Λειτουργία Νο 3: Κοινωνικός αποπροσανατολισμός και μετατόπιση του ενδιαφέροντος, αποτελούν άλλους δύο στόχους της ύπαρξης της Χρυσής Αυγής. Δεν είναι τυχαίο το χρονικό σημείο, που επιλέχθηκε να αποκαλυφθεί ο τρόπος λειτουργίας της, τα λεγόμενα τάγματα εφόδου, η διαπλοκή της με τα εξουσιοδοτημένα όργανα διαφύλαξης της νομιμότητας του κράτους κτλ. Ως εκ θαύματος και με αφορμή τη δολοφονία - θυσία του αριστερού Π.Φύσσα, ανακάλυψαν ξαφνικά ότι, η Χρυσή Αυγή λειτουργεί ως εγκληματική οργάνωση. 'Εως τότε δε γνώριζαν τίποτα. Στις τηλεοπτικές εικόνες, που απεικόνιζαν τους βουλευτές της με χειροπέδες να οδηγούνται στις φυλακές, η συγκυβέρνηση, επικοινωνιακά λειτουργώντας θέλησε να μας πει ότι, "έχει εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη" και ότι, "οδηγεί τους παραβάτες ενώπιον της για απόδοση των ευθυνών και την κατά το νόμο τιμωρία τους.". Με τον τρόπο αυτό, προσπάθησε αφενός να "τελειώνει" με τη Χρυσή Αυγή, προσωρινά έστω, διότι η ύπαρξή της δεν την εξυπηρετούσε άλλο, αφετέρου, να δείξει ότι, η Δικαιοσύνη λειτουργεί ανενόχλητη και χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις. Και αυτό αποτελεί, επίσης ψυχολογικής υφής επιδίωξη, διότι, τώρα η ανάγκη του κόσμου να έχει εμπιστοσύνη στη δικαστική εξουσία είναι πιο μεγάλη από ποτέ. Βέβαια, σκοπίμως, προσπέρασε την επιθυμία του λαού να δει τους ίδιους, όπως ακριβώς τους Χρυσαυγίτες. Με χειροπέδες.
Ο πανικός της διατήρησης της καρέκλας, ξεπερνάει το δισταγμό να επιδίδεσαι σε επικίνδυνα για τη Δημοκρατία παιχνίδια. Όταν χρησιμοποιείς το φασισμό, και τον σεκοντάρεις, με την ελπίδα ότι, με τον τρόπο αυτό θα εξουδετερώσεις τον πολιτικό σου αντίπαλο, είτε αυτό είναι κόμμα, είτε πρόσωπο και θα κατευνάσεις την κοινωνική οργή, μπορείς να χαρακτηριστείς διαφορετικά, πέρα από "επικίνδυνος"; Άλλωστε, ακόμα και αυτή να ήταν η αρχική επιδίωξη, απέτυχε. Ο φανατισμός υπέρ των υποστηρικτών της Χρυσής Αυγής μεγάλωσε και σε κάποιες περιπτώσεις, η υποστηρικτική της βάση διευρύνθηκε. Και για να είμαστε απολύτως σαφείς, ανεξαρτήτως των παραπάνω περί Χρυσής Αυγής, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, μέσα σε αυτό το κλίμα παραφροσύνης, όποιος καυτηριάσει την επικοινωνιακή πολιτική τους είναι φασίστας… Όποιος θα σταθεί εμπόδιο απέναντι στην πολιτική ξεπουλήματος είναι φασίστας… Όποιος αντιστέκεται, γιατί πονάει για τη χώρα του είναι φασίστας. Ομολογουμένως, για ένα Δημοκράτη ο φόβος ταύτισης του με τον ολοκληρωτισμό, αποτελεί έξυπνο εργαλείο λογοκρισίας και κατάργησης της ελευθερίας του λόγου. Αλήθεια, μήπως ο χαρακτηρισμός "φασίστας" είναι τελικά υπέρ του δέοντος δημοκρατικός για να χαρακτηρίσει την "κοινοπραξία" Σαμαρά- Βενιζέλου;
Ελισσάβετ Παναγιωτίδου

Δικηγόρος

11 σχόλια:

  1. Ελισσάβετ.. γνωρίζεις τι πάει να πει "Ξύλινος λόγος";;
    Όσο μπορείς να τον αποφεύγεις θα΄λεγα εγώ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χρυσοβαλάντης Αυγερινός13 Φεβρουαρίου 2014 στις 5:30 μ.μ.

    Ένα ακόμα γλαφυρό στη γενική του μορφή κείμενο, ενταγμένο όμως πληρέστατα στη μορφή χιλιάδων κειμένων από το 1974 έτος-ορόσημο στην πρόσφατη πολιτική ιστορία της Χώρας, έως και σήμερα. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτής της φιλολογίας η παραφιλολογίας είναι η ταλάντευση ανάμεσα σε δύο, ενίοτε και περισσότερους πόλους, καταλήγοντας συνήθως, όχι όμως πάντα, σε τελική ετυμηγορία επί των κρινομένων, αφήνοντας έντεχνα στη πορεία εντυπώσεις που αν και ατεκμηρίωτες σφραγίζονται στο υποσυνείδητο του αναγνώστη.
    Το κείμενό σας προς τιμήν του, καταλήγει σε σαφή ετυμηγορία που δεν είναι άλλη από την ακροτελεύτια παράγραφό του που με βρίσκει παντελώς σύμφωνο και με άνεση τη δέχομαι και προσαυξάνω. Όντως ο χαρακτηρισμός "φασίστας" είναι υπέρ του δέοντος δημοκρατικός για να χαρακτηρίσει την "κοινοπραξία" Σαμαρά-Βενιζέλου. Επομένως δεν διαφωνούμε στο διά ταύτα. Είναι οι ενδιάμεσες ταλαντεύσεις στις οποίες αναφέρθηκα που χρίζουν σχολιασμού.
    Ταλάντευση Νο. 1, γενική μη φθίνουσα: Δρυός πιπτούσης (έστω κατά φαντασίαν), πας ανήρ (και γυνή) ξυλεύεται. Το λεκτικό αυτό σχήμα αναφέρεται βέβαια στον Λαϊκό Σύνδεσμο-Χρυσή Αυγή που είναι ο κορμός της επιχειρηματολογίας σας για το ορθό τελικό συμπέρασμα. Δυστυχώς δηλαδή που υπάρχει η Χρυσή Αυγή, γιατί βρίσκει "πάτημα" το συνδικάτο του Σαμαροβενιζέλου. Ο Λαϊκός Σύνδεσμος ευτυχώς υπάρχει εδώ και πάνω από 25 χρόνια όταν το 30 (ας πούμε σημερινό) μείον το 3% του τότε ΣΥΡΙΖΑ έπλεε στα ΠΑΣΟΚΙΚΑ πελάγη ευτυχίας του σοσιαλιστικού μετασχηματισμού. Αν από τότε προέβλεψαν οι προκάτοχοι των Σαμαροβενιζέλων την Χρυσή Αυγή σαν μελλοντική σανίδα σωτηρίας τους, τότε ήταν και πολύ "μάγκες" έναντι υμών των καθαρών(!) αριστερών!
    Ταλάντευση Νο.2: Από τον χαρακτηρισμένο (κατ' εμέ αυθαίρετα) φασισμό της Χρυσής Αυγής στον "σκληρό" φασισμό της "κοινοπραξίας" Σαμαρά-Βενιζέλου. Ψάξατε και ψέξατε π.χ. τους χαρακτηρισμούς των ανδρών του "συνταγματικού τόξου" κατά των γυναικών του ιδίου "τόξου"; Δεν είναι φασισμός ο επί 40 χρόνια εμπαιγμός του Λαού με δημαγωγία, άκρατο νεποτισμό, κλοπή του κρατικού πλούτου, εκμετάλλευση της φορολογίας των συνεπών πολιτών προς όφελος της πλουτοκρατίας;
    Ταλάντευση Νο.3: "Δολοφονία-θυσία του αριστερού Φύσσα" από ποιόν; Κατά δήλωση του ιδίου του δολοφόνου από αριστερό από τα γεννοφάσκια του, που για επιβίωση του προσκολήθηκε στις διανομές τροφίμων του Λαϊκού Συνδέσμου. Ο Φύσσας ήταν σχετικά επώνυμος. Τα δύο μη επώνυμα παιδιά και το τρίτο που χαροπαλεύει δέχθηκαν προφανώς σφαίρες ιλαρές, αριστερές και πεφωτισμένες. Ο Τεμπονέρας από ποια εγκληματική οργάνωση δολοφονήθηκε;
    Ταλάντευση Νο. 4: "Καθώς σε τέτοιες πολιτικές συγκυρίες, η κοινωνική αποδοχή της αριστερής ιδεολογίας αυξάνεται"...........
    Αυξάνεται όμως και η κοινωνική αποδοχή της (καθαρότητας λόγου) της Χρυσής Αυγής. Κατά τα λοιπά τσουβαλιαζόμαστε αμφότεροι στα "δύο άκρα". Με γεια μας και χαρά μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια εξαδέλφη σας κ. Χρυσούλα Αυγουλίδου τι κάνει; Αν την επισκεφθείτε στο Περιστέρι (ή στον Κορυδαλλό, δεν θυμάμαι που ακριβώς μένει) δώστε της χαιρετισμούς και περαστικά στον παππού της τον Αδόλφο.

      Διαγραφή
    2. Χρυσοβαλάντης Αυγερινός13 Φεβρουαρίου 2014 στις 10:32 μ.μ.

      Χαιρετισμούς από ποιόν; Θα μας πείτε το ονοματάκι σας; Άλλωστε την Χρυσούλα Αυγουλίδου δεν την ξέρω. Και από Αδόλφους ξέρω μόνο για κάποιο συνεταιράκι κάποιου Ιωσηφούλη που υπέγραφαν μαζί συμφωνίες και διέφεραν μόνο στις μεθόδους καθαρισμού. Ίδιο χουνέρι και η δύο αλλά φαίνεται ότι εσύ κρατάς από τον δεύτερο. Φίλα του λοιπόν τον ποπό και άσε τις συμβουλές για τη μαμά και τον μπαμπά σου. Παρεπιπτόντως, εσύ μένεις κατά Εκάλη μεριά;

      Διαγραφή
  3. Λάσπη στον ανεμιστήρα , Ελισάβετ . Πολλά αλτρουιστικά λόγια χωρίς λύση , Όταν θα 'χεις κάτι να προτείνεις ξαναγράψε , ίσως σε διαβάσουμε . Κάπως έτσι μιλούσε και ο Τσοχατζόπουλος . Θα κατέβεις με κανέναν ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 1ο. Υπερφίαλο άρθρο, γι' αυτό και δικαίως επικρίθηκε με διάφορους χαρακτηρισμούς. Οι δημοσιολογούντες είναι πάντα υπό την κρίση των αναγνωστών και ειδικότερα όσοι παρουσιάζονται ως φορείς συγκεκριμένης ιδεολογίας. Η παράθεση του επαγγέλματος δεν προσδίδει εγκυρότητα, αλλά αντιθέτως θέτει υψηλότερα όρια κριτικής. Διότι, ένας διακεκριμένος δικηγόρος δεν θα έγραφε ποτέ "υπέρ του δέοντος". (Πέραν του δέοντος είναι σωστό, αλλά αυτό είναι άλλη περίπτωση). Βέβαια στην εποχή της βαθειάς κρίσης πολλοί τα έχουν ξεγράψει όλα αυτά και τα θεωρούν ως θέσεις εκτός τόπου και χρόνου, με τον ισχυρισμό πως ...άλλη είναι η ουσία των πραγμάτων σήμερα. Είναι μια λανθασμένη αντίληψη που επιτείνει την κρίση και δεν επιτρέπεται να την ενστερνίζονται άνθρωποι, οι οποίοι παρουσιάζονται ως προοδευτικοί και θιασώτες αριστερής ιδεολογίας. Η πολιτική ιστορία της πατρίδας μας έχει αποδείξει ότι οι αριστεροί υπηρέτησαν την τέχνη, τα γράμματα και τον πολιτισμο, γενικότερα και καλλιέργησαν με πάθος το αίσθημα της υψηλής αισθητικής. Η κ, Ελισσάβετ Παναγιωτίδου, με έναν ασυγκράτητο ενθουσιασμό, περιττούς πλεονασμούς και κεκτημένη ταχύτητα, ενδεχομένως ικανοποιημένη από τις προσωπικές της εκτιμήσεις για την πορεία της παράταξής της, δείχνει ασέβεια προς την ελληνική γλώσσα. Σίγουρα οι μπαρουτοκαπνισμένοι αριστεροί άλλα αναμένουν από αυτούς που σήμερα έχουν βρει θύρες ανοιχτές.
    2ο. Όση προσπάθεια κιαν κάνει κανείς, όσες επινοήσεις και τεχνάσματα κιαν επιστρατεύσει, τα δύο άκρα δεν μπορεί να τα κάνει ένα. Και είναι κρίμα που δεν πήρε τα εφόδια από αυτό που είναι μεταξύ των άκρων, για να μας πείσει για την άλλη λύση. Δυστυχώς οι διαχειριστές αυτού του χώρου, συνολικά, είναι ανεπαρκείς, με ακατέργαστες - το ελάχιστον - προτάσεις, κάτι που αποδεικνύεται και από την αρνητική μονάχα κριτική , ενώ απουσιάζει μια θετική αντιπαράθεση με τα αναρίθμητα καλά του χώρου. Σπύρος Παπουτσής
    Υ.Γ. Η γραμματική παρατήρηση είναι μια απαραίτητη ένδειξη για τις πολλές γλωσσικές αδυναμίες του άρθρου,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΣΤΗΝ ΝΕΑΡΑ ΚΟΠΕΛΙΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΗΣ ΠΩΣ ΟΤΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΕΣΠΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΕΙ ΤΟ ΨΑΡΑΚΙ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟΣ ΚΑΤΑ ΑΥΤΗ ΑΠΟ ΜΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥΣ!!!
    ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ ΚΑΤΣΕ ΣΤΟ FB ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΟΥ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ελισσάβετ.. γράφε και μη φοβάσαι. Προσωπικά δεν ανήκω στον ίδιο χώρο με σένα... αλλά γνωρίζω πως είναι δικαίωμα καθενός να γράφει.. ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΡΑΦΕΙ..!!! Εδώ ο παραπάνω ακόμα και τους δρόμους της Πρέσπας αναμόχλευσε στο θέμα.. και θέλω να τον ρωτήσω: "Τι σχέση έχει μια κολόνα με ένα βουνό";;; Απάντηση: "Δεν μπορούν και τα δυο.. να φάνε καρπούζι.."..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Διαίρει και βασίλευε... από την στιγμή που γκρεμίστηκε η ιδεολογία είναι εύκολο το πέρασμα από δεξιά δεξιότερα και από το κέντρο ακροδεξιότερα. Ευτυχώς που υπάρχουν και φωνές να πούν μερικά πράγματα γιατί έχουν αποθρασυνθεί.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. αφήστε ρε αυτό το πανέμορφο πλάσμα να μιλήσει!
    Προσωπικά διαφωνώ μαζί της, παρόλ' αυτά έχω 2 λόγους να θέλω να την ακούσω.
    Ο ένας είναι ότι έχει και μυαλό

    ΑπάντησηΔιαγραφή