Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Τίτλοι τέλους για τα σχολεία της περιφέρειας...



Το Υπουργείο Παιδείας στις 13/3/2011 ανακοίνωσε τις συγχωνεύσεις των σχολείων σε όλη την Ελλάδα μέσα στα πλαίσια εξοικονόμησης χρημάτων σύμφωνα με τις επιταγές ΔΝΤ. Δυστυχώς για ακόμη μια φορά αποδείξαμε ότι οποιαδήποτε μεταρρύθμιση στη Ελλάδα γίνεται στο πόδι.


Ενώ το Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης είχε εξαγγείλει ένα χρονοδιάγραμμα για τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις των σχολείων δεν το τήρησε κάτω από τον φόβο των διογκούμενων αντιδράσεων.
Και είδαμε το εξής παράδοξο. Αυτοί που πριν από 10 χρόνια, από τις διάφορες θέσεις ευθύνης που κατείχαν, πανηγύριζαν για την ίδρυση εκατοντάδων ολοήμερων σχολείων σε απομακρυσμένα χωριά, χωρίς καμία προοπτική και χωρίς κανέναν πλάνο και εξήραν τον παιδαγωγικό σκοπό ύπαρξης και λειτουργίας αυτών των σχολείων έστω και με πολύ λίγα παιδιά, αυτοί οι ίδιοι με το ίδιο ακριβώς επιχείρημα, τους παιδαγωγικούς λόγους κάνουν την μεγάλη κωλοτούμπα και προτείνουν την κατάργηση των.... σχολείων που τυμπανοκρουσίες είχαν δημιουργήσει.
Και διερωτάται ο κάθε δάσκαλος-γονέας-παιδί πότε είχαν δίκιο, τότε ή τώρα; Πότε είναι παιδαγωγικά σωστό να ιδρύσεις ένα ολοήμερο σχολείο σε ένα χωριό με 7 ή 10 παιδιά και να ξοδεύει ένα σωρό χρήματα το κράτος ή τώρα που πάλι εισηγείται την κατάργηση τους;
Έτσι λοιπόν βλέπουν στην Ελλάδα, οι κρατούντες τον σχεδιασμό στη παιδεία; Αυτό λοιπόν είναι το όραμα του ΠΑΣΟΚ; Ένα όραμα που αλλάζει, κάθε λίγα χρόνια; Έτσι θα βάλουμε τις βάσεις για το μέλλον; Καλούνται λοιπόν όλοι, δάσκαλοι, γονείς και φορείς, να αντιδράσουν στον τρόπο επιβολής αυτού του νόμου.
Ζητάμε όλοι ως εκπαιδευτική κοινότητα ουσιαστικό διάλογο για το μέλλον της παιδείας.
Ζητάμε ουσιαστικό διάλογο για το μέλλον των παιδιών μας και της κοινωνίας.
Αναστάσιος Αντωνιάδης

1 σχόλιο:

  1. Η ερώτηση προφανώς είναι ρητορική και η απάντησή της εμφανής.
    Ελπίζω μόνο να μην ζητάτε διάλογο μόνο και μόνο για να έχετε την χαρά της συμμετοχής!
    Αν δεν υπάρχει ουσιαστική αντιπρόταση, οι εναλλάξ μονόλογοι απλά καθυστερούν την πρόοδο ή έστω την εξέλιξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή