Η
Φλώρινα είχε επτά τζαμιά, που όλα είχαν ανεγερθεί στα χρόνια της τουρκοκρατίας,
για τους μουσουλμάνους κατακτητές που κατοικούσαν στην πόλη μας. Οι μιναρέδες
τους φαινόταν από μακριά, επειδή τα σπίτια ήταν χαμηλά, και η Φλώρινα, έδινε
την εντύπωση, ότι βρισκόταν σε μια περιοχή της Μέσης Ανατολής και όχι στην
Ευρώπη.
Πριν
κατακτήσουν την πόλη μας οι Οθωμανοί υπήρχαν τρεις χριστιανικοί ναοί, που
αμέσως μετατράπηκαν σε τζαμιά και άρχισαν οι εξισλαμισμοί, βίαιοι ή
εθελοντικοί. Το τζαμί στην ανατολική μεριά της πόλης, στην γωνία των οδών
Παύλου Μελά και Ιωάννη Άρτη, πριν την κατάληψη ήταν χριστιανικός ναός. Ήταν η
εκκλησία του Αγίου Αθανασίου, προστάτη των αγγειοπλαστών, που κατοικούσαν σε
εκείνη την γειτονιά. Πιο πάνω στην πλατεία Αρχελάου ήταν άλλο ένα τζαμί, του
Μεχτεπέ, δηλαδή του σχολείου, όπως έλεγαν οι χριστιανοί Φλωρινιώτες. Αυτό το
τζαμί δεν ήταν χριστιανικός ναός. Στην σημερινή πλατεία Γεωργίου Μόδη ήταν το
κεντρικό τζαμί, που ήταν χριστιανικός ναός, με θαυματουργό αγίασμα, που
μετατράπηκε σε τζαμί. Στην παλιά αγορά ήταν ο ναός του Αγίου Νικολάου, που
μετατράπηκε σε τζαμί. Υπήρχαν άλλα τρία τζαμιά στην δυτική μεριά της πόλης. Οι
γειτονιές αυτές φτιάχτηκαν από τους τούρκους μετά την κατάληψη. Υπήρχε το τζαμί
στην οδό Αβέρωφ, το τζαμί στην οδό Ηπείρου και το τζαμί στην οδό Κοντοπούλου.
Από τα επτά τζαμιά, τα πέντε βρισκόταν στον Κεντρικό δρόμο, από την μια άκρη
της πόλης έως την άλλη.
Από
την τουρκική κατάληψη, το 1383, μέχρι το 1835, οι χριστιανοί της πόλης της
Φλώρινας δεν είχαν ναό. Οι τούρκοι κατακτητές και οι εξισλαμισμένοι δεν
επέτρεπαν να υπάρχει χριστιανικός ναός μέσα στην πόλη. Ήθελαν να εξισλαμίσουν
όλους τους κατοίκους της πόλης. Ο Νεομάρτυρας Αγαθάγγελος, που αντιστάθηκε στους
βίαιους εξισλαμισμούς πλήρωσε με την ζωή του. Πόσοι άραγε ήταν οι Φλωρινιώτες,
που δεν άλλαξαν πίστη και
αποκεφαλίστηκαν; Δεν θα το μάθομε ποτέ, καθώς αυτά τα γεγονότα, την
εποχή εκείνη, δεν καταγράφονταν. Για τους τούρκους της Φλώρινας μεγαλύτερη αξία
είχε η ζωή ενός αδέσποτου σκυλιού, από την ζωή ενός χριστιανού.
Οι
τούρκοι καταδίκασαν τους χριστιανούς Φλωρινιώτες να μην έχουν χριστιανικό ναό
μέσα στην πόλη, σε μια εποχή που η θρησκεία ήταν το επίκεντρο όλων των
δραστηριοτήτων τους. Η ταυτότητα χριστιανός δήλωνε και θρήσκευμα και
εθνικότητα, αλλά και τον ραγιά, τον δούλο. Οι χριστιανοί ήταν οι Ουρούμ, δηλαδή
Ρωμιοί, όπως τους χαρακτήριζαν με μια λέξη οι τούρκοι.
Το
1830 όμως οι χριστιανοί του Μοναστηρίου ανέγειραν τον ναό του Αγίου Δημητρίου, μέσα
στην πόλη. Οι Φλωρινιώτες πήραν θάρρος και ζήτησαν και αυτοί άδεια από τις
οθωμανικές αρχές να χτίσουν έναν ναό, έξω από την πόλη στην θέση Ρουμλούκι,
όπου βρισκόταν το χριστιανικό νεκροταφείο. Οι τούρκοι αντέδρασαν, αλλά οι
χριστιανοί δωροδόκησαν έναν τουρκαλβανό καϊμακάμη, και τους δόθηκε άδεια υπό
όρους: «Την ημέρα οι χριστιανοί θα χτίζουν και το βράδυ οι τούρκοι θα
γκρεμίζουν τον ναό, και αν οι χριστιανοί καταφέρουν να βάλουν σκεπή, θα τους
επιτραπεί να ολοκληρώσουν τον ναό». Οι Φλωρινιώτες άρχισαν να χτίζουν τον ναό
του Αγίου Γεωργίου, ενώ οι πέτρες που έριχναν οι τουρκάλες και τα τουρκάκια,
ερχόταν σαν βροχή. Ξυλοκοπήθηκαν άγρια οι Φλωρινιώτες, καθώς έχτιζαν τον ναό
τους, αλλά δεν αντιδρούσε κανείς, επειδή η τιμωρία ήταν αυστηρή. Όποιος
αντιδρούσε οι καδήδες θα τον πουλούσαν δούλο στα σκλαβοπάζαρα. Το βράδυ
έρχονταν οι τούρκοι από τις δουλειές τους και γκρέμιζαν αυτά που είχαν χτίσει
οι Φλωρινιώτες όλη την ημέρα. Μέχρι που έστησαν τα δοκάρια και έκαναν την σκεπή σε μια μόνο νύχτα. Οι τούρκοι
σταμάτησαν να τους ενοχλούν, και οι Φλωρινιώτες αποπεράτωσαν τον ναό του Αγίου
Γεωργίου με την ησυχία τους. Οι χριστιανοί της Φλώρινας απέκτησαν πάλι ναό,
μετά από 452 χρόνια.
Αυτά
και χειρότερα πέρασαν οι χριστιανοί της Φλώρινας κατά την τουρκοκρατία, και
επειδή οι θρησκείες τότε χαρακτήριζαν τον κατακτητή και τον ραγιά, τα τζαμιά
για τους χριστιανούς ήταν μνημεία ξένα, που ήταν συνδεδεμένα με την καταπίεση.
Όταν ελευθέρωσε τα μέρη μας ο ελληνικός στρατός, το 1912, σε πολλά χωρία, οι χωρικοί κάψανε τα τζαμιά.
Δεν ήθελαν να τα βλέπουν. Στο Αρμενοχώρι μάλιστα, οι χωρικοί κατεδάφισαν το
τζαμί, το σύμβολο της καταπίεσης, και έμεινε ο χώρος ανοιχτός, που σήμερα ακόμη
το λένε «τζαμίατα».
Στην
Φλώρινα δεν κατέστρεψαν τα τζαμιά, όσο υπήρχε ο τουρκικός πληθυσμός. Μετά το
1922 όμως, επιθυμία όλων των Φλωρινιωτών ήταν να κατεδαφιστούν τα τζαμιά. Το
1927 ο Δήμος Φλώρινας αποφάσισε να κατεδαφίσει τα τζαμιά, τα μνημεία της
καταπίεσης και του ραγιαδισμού, και κατεδάφισαν πρώτα τους μιναρέδες και πολύ
αργότερα στην δεκαετία του 1950, τα τεμένη. Το τελευταίο τζαμί κατέρρευσε στις
αρχές της δεκαετίας του 1960.
Τα
τελευταία χρόνια πολλοί θέτουν το ερώτημα, αν έπρεπε να μείνουν τα τζαμιά, ως
διατηρητέα κτήρια. Είναι κυρίως άνθρωποι που δεν ασχολήθηκαν με την τοπική
ιστορία και δεν μπορούν να καταλάβουν, πως αισθάνονταν οι παλιοί Φλωρινιώτες,
όταν έβλεπαν τα τζαμιά. Είναι αυτοί που δέχονται ότι: «οι έλληνες συνωστίζονταν
στο λιμάνι της Σμύρνης…» κατά την Μικρασιατική Καταστροφή. Σε αυτούς έχω να πω
το εξής. Αν οι γερμανοί μάς άφηναν ένα τεράστιο αγκυλωτό σταυρό στην πλατεία,
ένα ναζιστικό μνημείο, για να θυμόμαστε την γερμανική Κατοχή, τι θα κάμναμε;
Εγώ είμαι σίγουρος ότι όλοι μαζί οι Φλωρινιώτες θα το κατεδαφίζαμε, επειδή η
σβάστικα είναι σύμβολο βίας και καταπίεσης. Το ίδιο συνέβη και με τα τζαμιά.
Ήταν σύμβολα σκλαβιάς και δεν άντεχαν να τα βλέπουν οι κάτοικοι της Φλώρινας.
Δημήτρης
Μεκάσης
Και στα Γιάννενα μ' αυτό τα σκεπτικό ... δεν θα έπρεπε να υπάρχουν τ' αντίστοιχα μνημεία .. εκεί γιατί διασώθηκαν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί δεν διασώθηκαν τα τζαμιά στην Φλώρινα ρώτα τους χριστιανούς παππούδες και προπαπούδες σου!Το ότι τα γκρέμισαν με πολύ μίσος κάτι λέει.Εάν είναι ένοχοι αποκύρηξέ τους!
ΔιαγραφήΤα μνημεία αποτελούν φυσικά τεκμήρια της ιστορίας μας. Σε αυτά αποτυπώθηκαν διασώθηκαν και αναδείχτηκαν οι κατακτητές. Σε αυτά αποτυπωθήκαν , διασώθηκαν και αναδείχτηκαν οι συμβολισμοί και τα χαρακτηριστικά των δομών του παρελθόντος !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχάς "φλωρινιώτες" γκρέμισαν όχι μόνο τα τζαμιά, αλλά και "κάποιες" εκκλησίες, την ίδια πάνω-κάτω περίοδο.Κι έπειτα τι σχέση μπορεί να έχει το Ισλάμ με τη σβάστιγκα του παραδείγματός σας;Η μόνη που διακρίνω είναι να στρώνει το χαλί σε επερχόμενους (αγκυλωτούς ή μη)"σταυρούς".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΥΡΙΕ ΜΕΚΑΣΗ, ΛΙΓΟ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΑ ΤΑ ΕΧΕΙΣ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΑΙΝΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΑΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ο ΤΟΥΡΚΟΣ ΚΑΤΑΚΤΗΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΚΟΣ ΟΘΩΜΑΝΟΣ
ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ???
ΤΟ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΑΣ ΠΟΥΜΕ?
ΤΟ ΟΤΙ ΚΑΙ Ο ΦΤΩΧΟΣ ΤΟΥΡΚΟΣ ΗΤΑΝ ΡΑΓΙΑΣ ΚΙ ΑΥΤΟΣ?
ΦΤΑΝΕΙ ΟΙ ΓΕΝΙΚΟΤΗΤΕΣ ΦΤΑΝΕΙ
ΓΕΝΙΚΟΤΗΤΕΣ Ε?Ο ΦΤΩΧΟΣ ΤΟΥΡΚΟΣ ΗΤΑΝ ΡΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ!!!!ΠΟΥ ΤΑ ΕΜΑΘΕΣ ΑΥΤΑ ΡΕ ΠΑΛΙΚΑΡΙ?
ΔιαγραφήΕΑΝ ΗΤΑΝ ΡΑΓΙΑΣ Ο ΦΤΩΧΟΥΛΗΣ ΤΟΥΡΚΟΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΡΑΓΙΑΔΩΝ ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΞΕΣΗΚΩΘΗΚΑΝ?
ΚΑΤΙ ΣΕ "ΠΕΙΡΑΖΕΙ" ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΣ ΤΙ?
Απάντηση στους παραπάνω σχολιαστές
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Ισλάμ το σέβομαι, όπως και τις άλλες θρησκείες. Το άρθρο αυτό γράφτηκε από συνεντεύξεις παλιών Φλωρινιωτών, με αντιλήψεις παλιές. Προσπάθησα να περάσω στο άρθρο το πως σκεφτόταν και αποφάσισαν την κατεδάφιση των τζαμιών. Οι απόψεις των Φλωρινιωτών της δεκαετίας του 1920 διαφέρουν από τις σημερινές. Σήμερα απέμειναν τρία οθωμανικά μνημεία, που προσπαθούμε να τα σώσουμε, καθώς αυτά είναι κομμάτι της ιστορίας της πόλης μας.
Δημήτρης Μεκάσης
Η μόνη αντίστοιχη διαδικασία που έρχεται στο μυαλό μου,σε πανευρωπαικό και διεθνές επίπεδο,είναι η ανατίναξη των αγαλμάτων του Βούδα από τους Αφγανούς Ταλιμπάν.Κάθε ομοιότης...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤαλιμπάν ήταν οι παππούδες σου ε?
ΔιαγραφήΜπράβο σου!
Ωραία αντιστοίχηση έκανες!
Η προσφορά του κ. Μεκάση στη διατήρηση της τοπικής μνήμης είναι κεφαλαιώδους σημασίας, όπως και του κ. Μέλλιου. Όμως, η Ιστορία - και η Τοπική - γράφεται με πηγές. Συνεπώς θα ήταν για όλους μας χρήσιμο να γνωστοποιήσει ο κύριος Μεκάσης τις πηγές που χρησιμοποιεί στο συγκεκριμένο δημοσίευμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα καλά τόσο πολύ έχετε διαβρωθεί οι ψευτοχαζοκουλτουριάρηδες συριζοτέτοιοι, που αρνείστε αυτό που ξέρουμε όλοι; Είτε το θέλετε είτε όχι ο λαός ΣΑΣ θεωρεί τους Τούρκους κατακτητές γι' αυτό και μιλά για "τουρκοκρατία".
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσείς βέβαια, που διαβάζετε τη Ρεπούση και τα "αντικειμενικά" εγχειρίδια των αμερικανακίων (με λεφτά του προοδευτικού Soros) βγάζετε σπυράκια ακόμη και με τον όρο, γι' αυτό και τον βαφτίσατε "οθωμανική περίοδο". Εσείς δεν είστε σαν τον χύδην όχλο, τους αμόρφωτους και φανατικούς προγόνους ΣΑΣ. Εσείς είσαστε της "επιστημονικής" ιστορίας (μάθανε και από πηγές, τα χρυσά μου!!!) και της νηφάλιας και αντικειμενικής θεώρησής της, εσείς είστε η αριστοκρατία του πνεύματος (σαν τους αναρχομπαχαλάκηδες πρακτορίσκους που αυτοσυστήνονταν ως "ο ανθός της "ελληνικής νεολαίας" κάποτε).
Βαλθήκατε λοιπόν, με τα "φώτα" σας να μας πείσετε ότι οι χριστιανοί ήταν κατενθουσιασμένοι με τα τζαμιά και δεν τα θεωρούσαν σύμβολα καταπίεσης. Εξάλλου, δεν έχουμε και ...πηγές, όπως απαιτεί ο θιγείς νεανίσκος από τον κ. Μεκάση (σαν τους θιγμένους αδελφούς των ελληνικών ταινιών που απαιτούσαν από τον εκθέσαντα την αδελφή τους να την παντρευτεί). Έτσι λοιπόν, κ. Μεκάση. Αν δεν έχεις πηγές (γκλαμουράτες και με υπογραφές πανεπιστημιακών δασκάλων -σαν τους γίγαντες του παν/μίου μας) δεν θα πρέπει να είαι σίγουρος ούτε για το όνομά σου. Ακούς εκεί να μας πεις ότι οι Φλωρινιώτες γκρέμισαν χαρούμενοι τα τζαμιά.Τι ξέρεις εσύ από Φλωρινιώτες. Ρώτα τους ημιαγράμματους διδακτορίσκους-δικτατορίσκους που αυτοί διαχειρίζονται αποκλειστικώς (και γαρ ...Επιστήμονες) τη δική ΣΟΥ μνήμη. Αμ πώς...
Όσο για σας, προοδευτικάριοι προχωρείστε στα έργα. Αγού ευλογήσατε όσους γκρέμισαν, ρήμαξαν, κατέστρεψαν και πυρπόλησαν από πανεπιστημιακά εργαστήρια και βιβλιοθήκες μέχρι αυτοκίνητα και καταστήματα των φασισταράδων ταλιμπάν Ελλήνων, ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΧΤΙΣΕΤΕ. Εδώ και τώρα, παρακαλέστε τον πατερούλη Soros (τώρα που πάει και ο Αλέξης εις τας ΗΠΑ θα αναβαθμίσετε τη σχέση σας) ή τελοσπάντω πουλήστε την περιουσία σας και φτιάξτε ένα τουλάχιστον τζαμί στην πόλη μας. Στη συνέχεια απαιτείστε να μεταφερθούν κι εδώ μερικές δεκάδες χιλιάδες αφγανο-πακιστανοί (απ' αυτούς τους φουκαράδες που εκμεταλλεύεται η Νέα Τάξη για να περάσει τα σχέδιά της), για να απολαύσουμε ξανά ισλαμικό δίκαιο και πολυπολιτισμικότητα, όπως τον αλησμόνητο καιρό της ...αυτοκρατορίας, από τις αγκάλες της οποίας μας απέσπασαν βιαίως κάτι κατσαπλιάδες (Κολοκοτρωναίοι και λοιποί χριστιανοταλιμποάν) που δεν καταλάβαιναν από ελληνοτουρκική φιλία...
(ετοιμάστε και καμιά μπούργκα για την εγγονή σας -πού ξέρει κανείς τι γίνεται...)
Πάντως πιστεύω ότι κατά βάθος θαυμάζεις το ισλάμ. Κάποιος ηγέτης τύπου Χομεϊνι θα μπορούσε να είναι ο παιδικός σου ήρωας, αλλά δυστυχώς ήταν μουσουλμάνος, όχι ελληναράς και μέγας χριστιανός όπως εσύ. Κρίμα
ΔιαγραφήΑποκρουστικοί Ιεροεξεταστές θίχτηκαν που ο αρθρογράφος τόλμησε να πει ότι επί τουρκοκρατίας δεν ήμασταν καταχαρούμενοι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι οι ίδιοι που κόπτονται για το σεβασμό στη διαφορετικότητα και την άλλη άποψη (μόνο όταν είναι ανθελληνική...)
Η σβάστικα ξανά ανυψώνετε γιατί την συντηρούν ορισμένοι Φλωρινιώτες ;και γιατί δεν την κατεδαφίζουν;εμείς ξέρουμε να ζητάμε άδειες για δικές μας εκκλησίες όταν όμως το ζητήσουν ξένοι δεν μας αρέσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κριτικη ορισμένων είναι πανω από τα όρια. Η αριστερή θολούρα, τους εχει κάψει τον εγκέφαλο. Αντε ραγιαδες του κόσμου ενωθείτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι η δεξιά θολούρα πάντως δεν πάει πίσω..
ΔιαγραφήΑριστερός-δεξιός όταν είσαι αμόρφωτος δεν έχεις και πολλές διαφορές..
ΓΚΡΕΜΙΣΜΕΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΓΚΡΕΜΙΣΜΕΝΑ ΤΖΑΜΙΑ...ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΚΡΕΜΙΣΑΝ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ!ΨΩΜΙ ΤΡΩΝΕ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ...ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΣΒΗΣΑΝ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΟΠΩΣ ΚΑΝΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΛΑΒΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΜΑΣ!ΜΗΠΩΣ ΤΡΩΝΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΨΩΜΙ!ΑΛΛΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗ...ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΑΝ ΟΝΤΩΣ ΔΩΣΑΜΕ ΤΑ ΦΩΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΙ ΓΙΝΑΜΕ ΑΠΛΑ ΑΜΟΡΦΩΤΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρα η Τουρκία είναι πρότυπο δημοκρατίας, όπως και οι γείτονές μας: δημοκρατική η Αλβανία (τον Εμβέρ Χότζα υμνούσατε κάποτε, τώρα θα κολλήσετε;), δημοκρατικά τα Σκόπια (ρώτα τον Αχρίδος Ιωάννη πώς καλοπερνάει στη φυλακή επειδή αρνείται να δηλώσει "μακεδόνας" επιμένοντας ότι είναι Σέρβος).
ΔιαγραφήΔημοκρατίες τα πλέον φασιστικά και εθνικιστικά κράτη, με τη βούλα και τη σφραγίδα των "αντιφασιστών" προοδευτικών της Ελλάδας!
Να σας χαιρόμαστε κι εσάς και την πρόοδό σας...
Δε μίλησε για δημοκράτες. Είπε απλά ότι φέρθηκαν πιο έξυπνα. Και στην Ελλάδα πάντως έμειναν τζαμιά και στα Γιάννενα και στα Χανιά. Μήπως αυτοί είναι λιγότερο Έλληνες; Έλεος πια με τους πατριδοκάπηλους. Τώρα είστε πατριώτες, αύριο όμως θα είστε οι πρώτοι που θα προδώσετε την πατρίδα. Έλεος
ΔιαγραφήO K.MEKAΣΗΣ...ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΦΛΩΡΙΝΑ ? ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥΣ ΚΑΜΠΙΝΕΔΕΣ ΔΕΝ ΕΓΡΑΨΕ....ΠΟΛΥ ΣΟΥΛΕΙΜΑΝ ΤΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ ΒΛΕΠΕΙ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΥΡΙΕ ΜΕΚΑΣΗ...ΣΟΒΑΡΕΨΟΥ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ...
Έχω γράψει στο περιοδικό ΕΤΑΙΡΙΑ του συλλόγου, Εταιρία Γραμμάτων και Τεχνών Φλώρινας, το άρθρο "Περί αφοδεύσεως εν Φλωρίνη, η ιστορία και τα λαογραφικά της τουαλέτας" Δεκέμβριος 2001, τεύχος 36, σελίδες 35 - 42.
ΔιαγραφήΑν ενδιαφέρεσαι έλα να με βρεις να στο δώσω σε φωτοαντίγραφα. Και μην γράφεις τόσο υποτιμητικά για το άτομο μου, αφού δεν με γνωρίζεις.
Δ.Μ.
ΕΤΣΙ ΜΠΡΑΒΟ!!!
ΔιαγραφήΔείξτε σε όλους ποιο είναι το αληθινό πρόσωπο του πραγματικού φασισμού. Αφού ενοχληθήκατε με τις ιδέες (εσείς οι υπεραιστές της ελεύθερης έκφρασης) τώρα το γυρνάτε σε προσωπικές επιθέσεις, όπως ξέρετε να κάνετε πολύ καλά, στοχοποιώντας και εκφοβίζοντας.
ΕΣΕΙΣ ΟΙ "ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΕΣ" ΕΙΣΤΕ ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!
ΤΟ ΑΥΓΟ ΤΟΥ ΦΙΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ
ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΕ ΚΡΑΞΟΥΝ
ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΣΟΥ ΟΙ ΔΗΘΕΝ "ΑΝΤΙΦΑ"...
Η ΒΑΡΒΑΡΩΤΗΤΑ ΤΩΝ {ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΩΝ },ΣΥΝΕΧΙΣΤΙΚΕ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΕ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΜΑΣ.ΓΚΡΕΜΙΣΜΑ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΚΤΙΡΙΩΝ ΥΠΟΠΤΩΝ,.ΒΛΕΠΕ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράψε κάτι και για την αντιπαροχή που κατέστρεψε τα νεοκλασικά κτήρια όλης της χώρας.
ΔιαγραφήΡΕ 12:38 μ.μ. ΜΑΘΕ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΛΕΙΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΕΣ!
ΔιαγραφήΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΗΣ!
ΠΑΛΙΟΦΑΣΙΣΤΑΡΙΟ Ε ΠΑΛΙΟΦΑΣΙΣΤΑΡΙΟ!
ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ ΡΕ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ Ε ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ!!! ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ!
ΝΑ ΠΑΣ ΡΕ ΠΙΣΩ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΔΕΙΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΓΩΝΙΑ!
ΕΔΩ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΧΤΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΜΕ!
ΔΕΝ ΘΑ ΣΕ ΒΑΛΟΥΜΕ ΚΕΧΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΠΕΗ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΑΣ!HAS SICTIR!
ΑΛΛΑ ΚΑΙ "ΕΚΕΙ" ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΣ ΤΟ "ΘΕΜΑ" ΜΩΡΗ ΞΕΝΟΜΟΥΣΙΤΣΑ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΣΕ ΠΑΙΡΝΕΙ!ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΑΣΧΕΤΟΣ ΤΕΛΕΙΩΣ!ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΛΟΓΟΣ!
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ!ΟΧΙ ΓΙΑ ΕΔΩ!
ΠΑΛΙΟΦΑΣΙΣΤΑΡΙΟ Ε ΠΑΛΙΟΦΑΣΙΣΤΑΡΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΚΡΙΤΙΚΑΡΕΙΣ!
ΠΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΡΕ!
ΔΙΝΕ ΤΟΥ ΡΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΟΜΟ!ΤΑ ΧΤΙΣΙΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΚΡΕΜΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ ΔΕΝ ΣΕ ΑΦΟΡΟΥΝ!
ΤΟΝ ΚΑΝΤΙΩΤΗ ΝΑ ΤΟΝ ΒΡΙΖΕΙΣ ΟΣΟ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ ΤΟΥΣ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΕΣ ΡΕ ΒΑΡΒΑΡΟ ΑΣΠΟΝΔΥΛΟ ΑΠΝΕΥΜΑΤΙΣΤΟ ΜΠΑΚΙΡΙ ΝΑ ΜΗ ΤΟΥΣ ΠΙΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ!
ΜΠΑΡΜΑΡΕ Ε ΜΠΑΡΜΑΡΕ!
Κύριε Μεκάση αναπαραγάγετε "αστικούς μύθους" και μόνον. Από εκεί και πέρα είναι τουλάχιστον τραγικός ο παραλληλισμός της σβάστικας (που και τώρα καμαρώνουν κάποιοι "έλληνες" που την σηκώνουν μαζί με το χουντικό πουλί) με ναούς μιας άλλης θρησκείας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι αυτονόητο ότι σε πολλούς Έλληνες φώλιασε μίσος και οργή αιώνων. Δυστυχώς πολύ θέλησαν να δώσουν διαπιστευτήρια στις Ελληνικές Αρχές. Το ότι αποτινάξαμε μια σκλαβιά αιώνων δεν μας επιτρέπει να γινόμαστε πιο βάρβαροι και από τους κατακτητές μας.
Τα γεγονότα της τοπικής μας ιστορίας δεν είναι αστικοί μύθοι. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι πολλά και δεν μπορούν να χωρέσουν σε ένα σχόλιο. Αν έχεις αμφιβολίες επικοινώνησε μαζί, για να συζητήσουμε το θέμα.
ΔιαγραφήΔ.Μ.
ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΨΙΛΟΧΙΟΥΜΟΡ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΣΟΛΟΜΩΝΤΕΙΑ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ: ΚΑΤΑ ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΕΘΙΜΟ ΑΡΧΙΣΤΕ ΝΑ ΠΕΤΡΟΒΟΛΑΤΕ ΤΟ ΜΕΚΑΣΗ, ΕΝΩ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΗΤΑΝ ΤΑ ΤΖΑΜΙΑ, ΕΝΑ ΕΝΑ.
ΑΜΑ ΤΗ ΓΛΥΤΩΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΟΤΕ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΠΑΣΟ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΝ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΟΤΙ ΝΟΥΡΕ ΘΕΛΕΙ!
Κουλτουριάρηδες, αυτού του τόπου, χώρις ίχνος ήθους και ντροπής για το παρελθόν σας,τολμάτε να μιλάτε και να κρίνετε τα γεγονότα και την ιστορία της Φλώρινας?
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέσπασε, λοιπόν, πόλεμος ανάμεσα στους σχολιαστές του άρθρου, που ανήρτησε ο Δημήτρης Μεκάσης, σχετικά με τα τζαμιά της Φλώρινας, τα οποία κατέστρεψαν οι παππούδες μας, αντιδρώντας παρορμητικά και εκδηλώνοντας την ιερή τους αγανάκτηση. Οι διάλογοι, οξείς και με ασυγκράτητο φανατισμό, δεν προσέφεραν τίποτε στη σωστή ανάδειξη του θέματος και αποτέλεσαν ευκαιρία για συναισθηματική εκτόνωση, με κυρίαρχο στοιχείο την πολιτική και, ιδιαίτερα την κομματική ταυτότητα των σχολιαστών. Και οι ιδεολογίες, όμως, περιεπλάκησαν, αφού στο επίκεντρο της κριτικής βρέθηκαν, αναίτια και αδικαιολόγητα, απόψεις της σύγχρονης πολιτικής ακρότητας, απολύτως άσχετες με την επίμαχη περίοδο, κατά την οποία εξελίχτηκαν τα γεγονότα. Σίγουρα οι αψίκοροι σχολιαστές, χωρίς να το καταλάβουν, αδίκησαν τον εαυτό τους, όπως συμβαίνει πάντα, όταν μας εγκαταλείπει η ψυχραιμία. "Ο Δημήτρης Μεκάσης (Δ.Μ.) είναι εκ προοιμίου καταδικασμένος, επειδή ήταν δημόσιος υπάλληλος στο Οικοτροφείο της Φλώρινας, αλλά και επειδή είναι γέρος". Επίσης, ρέπει προς τον τηλεοπτικό Σουλεϊμάν, υπογραμμίζεται από σχολιαστή, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του, ότι η συγκεκριμένη τηλεοπτική σειρά είναι υπό διωγμό στην Τουρκία, με προεξάρχοντα τον πρωθυπουργό της χώρας. Συνεπώς, ο σχολιαστής είναι "σύμμαχος" του Ερντογάν και ο Δ.Μ. σε άλλη κατεύθυνση. Άλλος του προσάπτει συμπάθεια προς τις "ιστορικές" αντιλήψεις και θεωρίες της κ. Ρεπούση, ενώ ο Δ.Μ. κάνει σκληρή αιχμή "στον Ρεπούσιο συνωστισμό". Και ένας, ηθελημένα ανιστόρητος, δεν έχει καταλάβει τίποτα για την πολιτική εξαφάνισης του Ελληνισμού από την Τουρκία, προκειμένου να υποστηρίξει ανεδαφικές και νεόκοπες απόψεις περί μειονοτήτων. Έτσι, λοιπόν, χάσαμε το δρόμο και το θέμα πήγε στράφι, ενώ επιδέχονταν ευρεία και ενδιαφέρουσα συμπληρωματική συζήτηση. Ο "μαγικός" Hocus Pocus, δικαιολογημένα ζητάει περισσότερα στοιχεία, ώστε να διαφωτιστεί, πληρέστερα, το θέμα και να προσλάβει ευρύτερη κοινωνική διάσταση. Κάποιος τον αποκαλεί νεανίσκο. Μια παρέμβασή του, όμως, σε άρθρο του Στάθη Παπαδάκη και μια αναφορά στο "Λεύκωμα Εκπαιδευτικών της Φλώρινας" του 1949-1950, μας οδηγεί σε άλλα συμπεράσματα. Η ηλικία δεν είναι παράγοντας αποκλεισμού και οι γενεές σε μια δημοκρατική και υγιή κοινωνία πρέπει να συνυπάρχουν. Ενδεχομένως, να υποστώ τα επίχειρα αυτής της παρέμβασης και να μου καταλογιστεί ανεπίτρεπτος πατερναλισμός, αφού το θέμα παρουσίασε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον. Όμως, τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας είναι θείο, ή πιο σωστά, δώρο της ανθρώπινης ιδιοφυΐας και πρέπει να τα χρησιμοποιούμε, με τρόπο δημοκρατικό και ήρεμο. Η κριτική είναι απαραίτητη και η ανταλλαγή απόψεων -και ενίοτε εκ διαμέτρου αντιθέτων - επιβεβλημένη. Δεν υπάρχει λόγος να τρώμε τις σάρκες μας και μια και η συμπαθέστατη Florine@ μας παρέχει την άνεση του διαλόγου, καταλήγω με το παλιό κινηματογραφικό: Προς τί το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ π ύ ρ ο ς Π α π ο υ τ σ ή ς
Σε πιον απαντας κυριε δημητρη στα βοδια αφου το ξερεις στον τοπο του κανενας δεν εγινε αγιος,αστους γιατι τα τομαρια που κρυβοντε πισω απο ενα λαπτοπ θα σε φανε γιατι εξω ειναι κοτες να σε πιασουν και να σου πουν οτι δεν τους αρεσε το αρθρο σου....@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 3.59: Στα Γιάννενα είχε την έδρα του ο Αλή Πασάς, ο οποίος - σε σύγκριση με άλλους ομολόγους του - υπήρξε σε πολλές περιπτώσεις πολύ επιεικής απέναντι στους Χριστιανούς. Γι΄αυτό η Υψηλή Πύλη έστειλε τον Εσάτ Πασά να τον σκοτώσει. Ανώνυμε 12.20: Οι εκκλησίες κατεδαφίστηκαν για άλλους λόγους τους οποίους αγνοείς και στη θέση τους κατασκευάστηκαν άλλες. Όσο γι΄αυτό που βλέπεις, απέδειξες ότι δεν είσαι καθόλου διορατικός. Απλά φοβάσαι κάποια φαντάσματα. Ανώνυμε 12.46: Το ότι η τότε Τουρκία ήταν Αυτοκρατορία, νομιμοποιεί όσα έκαναν οι τότε Μουσουλμάνοι πολίτες της στους Χριστιανούς; Όσο για το βοβλίο της ιστορίας που επικαλείσαι, δεν σου φταίει κανείς αν έχεις διαβάσει ιστορία μόνο μέχρι εκεί. Υπάρχουν και άλλα πολλά βιβλία ιστορίας. Ψάξε να βρεις και τη συνέχεια. Ανώνυμε 3.23: Κάκιστα κάποιοι Φλωρινιώτες συντηρούν τη σβάστικα. Το ίδιο κάκιστα κάποιοι άλλοι Φλωρινιώτες συντηρούν το σφυροδρέπανο. Ανώνυμε 12.38: Η βαρβαρότητα των (Φλωρινιωτών) πράγματι συνεχίζεται στις μέρες μας και έχει εσένα το (Φλωρινιώτη) ως το λαμπρότερο παράδειγμά της. Ανώνυμε 3.12: Ισχύει για σένα η απάντηση που δόθηκε στον ανώνυμο 3.23 και κάτι άλλο. Άσε το χουντικό πουλί και ψάξε να βρεις κάποιο άλλο λιγότερο επικίνδυνο "πουλί" να σε ικανοποιήσει. Κύριε "ΝΟΥΡΕ" 8.57: Δε θα σχολιάσω το "νούρε" επίπεδό σου αλλά σου έχω μια αντιπρόταση. Να μας δείξεις εσύ τα σημεία στα οποία υπήρχαν τζαμιά και να σε πετροβολούμε εμείς. Αν αντέξεις σε κάποιο σημείο, θα ξανακτίσουμε τζαμί προς τιμήν σου. Το πιο δυσάρεστο συμπέρασμα απ' όλα αυτά είναι ότι ΓΕΜΙΣΑΜΕ ΤΟΥΡΚΟΛΑΓΝΟΥΣ. Όλοι αυτοί με ιδιαίτερη χαρά θα επεδίωκαν να γίνουν γιουσουφάκια των τότε κρατούντων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΙ "ΚΟΝΤΡΑ" ΣΤΟΝ ΜΕΚΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΕΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑΤΙ ΕΑΝ ΗΤΑΝ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΛΕΚΑΝΗΣ ΘΑ ΗΞΕΡΑΝ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΓΚΡΕΜΙΣΑΝ ΟΙ "ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΟΙ" ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΑ ΤΕΜΕΝΗ ΤΩΝ ΜΟΓΓΟΛΩΝ!
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΗΤΑΝ ΑΜΟΡΦΩΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΙΣΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΑΝ ΟΙ ΜΙΝΑΡΕΔΕΣ!
ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΙΧΟΥΛΙΣΛΑΜΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΡΑΝΟ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΣΤΥΛΩΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΑΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ!
ΜΗΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΧΑΡΙΣΤΟΙ!
ΡΕ ΔΕ Γ@ΜΙΩ@@@@Ε ΛΕΩ ΕΓΩ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΠΙΑΣΕ Ο ΠΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΤΩΝ ΤΑΛΙΜΠΑΝ!ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ!ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ!ΑΥΤΟΙ ΗΤΑΝ ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ!ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΊΣΤΗ ΑΝΗΚΟΥΝ!
ΝΑ ΠΑΝΕ ΟΙ ΘΙΓΜΕΝΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΙΑΣΟΥΝ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟ ΣΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ....ΝΑ ΔΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ "ΕΝΟΧΩΝ" ΑΠΟΓΟΝΩΝ ΤΩΝ ΡΑΓΙΑΔΩΝ ΠΟΥ ΤΑ ΓΚΡΕΜΙΣΑΝ!
ΙΣΩΣ ΜΑΘΕΙ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΓΚΡΕΜΙΣΜΑΤΟΣ!
ΜΕΤΑ......ΑΣ ΜΑΛΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΕΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ!
ΣΤΟ ΠΙΟ ΚΟΝΤΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΑΣ ΠΑΕΙ....π.χ. ΣΤΑ ΑΛΩΝΑ!
ο κ.Μεκάσης πληρώνεται σάν δημόσιος υπάλληλος για να γράφει για τουρκικά τζαμιά στην Φλώρινα.? ΣΧΉΜΑ ΟΞΥΜΩΡΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟ...Και δέν είναι ο μόνος υπάρχουν παρόμοιοι και παρόμοιες "κουλτουριάρηδες" που για να ανελιχθούν σε καθηγήτριες και καθηγητές περι-οπής γράφουν βιβλία για τα οθωμανικά της πόλης λουτρά καμπινέδες κτήρια και άλλα. Οι πηγές πέραν "αόριστων πηγών" τους είναι τουρκικές προπαγανδιστικές βιβλιοθήκες και κείμενα αρχείων όπως Τουρκικά Υπουργία, ¨βιβλιοθήκες στην πόλη της Καβάλας" και προγράμματα έρασμους ανταλλαγής ιδεών με Τούρκους καθηγητές και παρακομματικές παρακρατικές οργανώσεις Τούρκων στην Θράκη .Εχουν επικοινωνία ακόμη και με ..τουριστικά τούρκικα γραφεία. Για να μήν λιθοβολούμε τον δημόσιο υπάλληλο Μεκάση την οθομανολαγνεία την έχουν "κολλήσει" ακούσια και εκούσια πολλές και πολλοί περίεργοι τύποι στον χώρο της πολιτικής αντεθνικής προπαγάνδας και στον χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας στην Φλώρινα. Για να αποκτήσουν προσωπικές ιδιοτέλειες ασταμάτητα γράφουν για τα τζαμιά τα σπίτια και τους..καμπινέδες τούρκων που έζησαν πρό της απελευθέρωσης στην Φλώρινα. Όμως δέν μπαίνουν ποτέ στον κόπο να γράψουν για τον ξεριζωμό και την ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΚΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΛΗΤΩΝ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΩΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΚΥΠΡΙΩΝ που συνθέτουν τόσο την ιστορία όσο και το πολιτισμικό υπόβαθρο των Ελλήνων πολιτών που ζούν ΕΝΕΡΓΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ στην Φλώρινα. Πέραν απο ..σουλειμάν που έγραψε ένας σχολιαστής πιθηκίζοντας αναπαράγουν την προοδευτική υπο(θολο) κουλοτούρα της αριστερής ρέπούση και κάθε αντεθνικού στοιχείου που υποκρύπτεται πίσω απο "γέφυρες αδελφοτήτων και άλλων ΄περίργων τύπων που δρούν στην Φλώρινα . ¨Οσο για εσάς κύριε Μεκάση ...."άξιος ο μισθός που εισπράτεις απο το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ"....εάν όλοι αυτοι που γράφουν και αναπαράγουν την μυθιστορία και τις διηγήσεις περι τζαμιών και οθομανικών λουτρών και καμπινέδων εάν δέν το πράτουν συνειδητά τότε συμβάλουν στην αντεθνική δράση - μουσουλμανική προπαγάνδα ...καιρός ΝΑ ΣΦΙΞΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΑΝ ΤΟ ΜΕΚΑΣΗ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΖΩΝΑΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΝΑ ΤΟΥς ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΑΖΕΨΟΥΝ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥς ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΦτάσανε, λοιπόν, τα σχόλια στον συμβολικό αριθμό της τύχης "31" και έτσι, ελπίζω, να μην κάηκε κανένας, αφού το δικό μου σχόλιο "32" είναι ένα άσχετο Υ.Γ. και έχει άλλη επιδίωξη. Ο Δημήτρης Μεκάσης, σίγουρα, βγήκε αλώβητος από τα κονταροχτυπήματα, γιατί πέρα από εμάς, που εκθέσαμε - ο καθένας με τον τρόπο του - την ιστορική μας εκτίμηση, υπάρχει και η σιωπηλή και ψύχραιμη πλειοψηφία, για χάρη της οποίας ο Δ.Μ. οφείλει να παραμείνει, ακόμη, πιο έντονα στο προσκήνιο. Το ξαναδιάβασα το άρθρο του, πριν αρχίσω να γράφω, για να διαπιστώσω, μήπως επέδειξα ασύγγνωστη συμπάθεια ή επιείκεια. Δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Το άρθρο είναι απαλλαγμένο από κάθε πάθος, δείχνει ήρεμη διάθεση, παραθέτει το κλίμα εκείνης της εποχής, με ευδιάκριτη ψυχραιμία και οι αντιδράσεις, απλώς, επιβεβαιώνουν τη γνωστή παραδοχή, πως, "για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολύ". Αγαπητέ Δημήτρη Μεκάση παραθέτω, δημοσίως, την ηλεκτρονική μου διεύθυνση και σε παρακαλώ να ανταποκριθείς στην επιθυμία μου, για προσωπική επικοινωνία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ π ύ ρ ο ς Π α π ο υ τ σ ή ς spyros37@gmail.com
ΡΕ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟΙ ΧΩΡΙΑΤΕΣ. ΑΦΗΣΤΕ ΗΣΥΧΗ ΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ ΛΙΓΟ ΜΕ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΣΑΣ. ΕΚΕΙ ΟΙ ΠΑΠΟΥΔΕΣ ΣΑΣ ΔΕ ΓΚΡΕΜΙΣΑΝ ΤΑ ΤΖΑΜΙΑ; ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΤΟΥΡΚΟΛΑΓΝΟΙ ΨΕΥΤΟΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ ΘΟΛΟΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΗΔΕΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΣΑΝ ΠΡΩΤΥΠΟ ΣΑΣ ΤΟ ΓΙΟΥΣΟΥΦΑΚΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΕΛΙΚΑ, ΕΚΕΙ ΣΤΗΝ ΦΛΩΡΙΝΑ, ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΡΓΑΣΘΗΚΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΚΑΙ ΕΧΩ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΜΕ ΨΕΥΔΩΝΥΜΑ??? ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΩΝΥΜΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ? ΓΙΑΤΙ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΕΡΕΤΖΕ ΤΗΣ ΑΝΩΝΥΜΙΑΣ???
ΑπάντησηΔιαγραφή