Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

Για το γιορτασμό των Χριστουγέννων


Γράφει ο Βασίλης Τζώτζης
Το κείμενο γράφτηκε με αφορμή τη συμμετοχή μου σε μια χριστουγεννιάτικη παιδική γιορτή.

Για την Ιστορία:
«... ο Λουκάς παρουσιάζει τον Ιωσήφ και τη Μαρία εξαιτίας μιας ρωμαϊκής γενικής απογραφής, να ταξιδεύουν από τη Ναζαρέτ στη Βηθλεέμ, όπου και
γεννήθηκε ο Ιησούς. Μια τέτοια όμως απογραφή δεν έγινε ποτέ τον καιρό του Αυγούστου. Εκτός από αυτό η Ιουδαία έγινε ρωμαϊκή επαρχία ύστερα από τη χρονολογία όπου βάζουνε τη γέννηση του ΧριστούΕίναι αλήθεια ότι στον έβδομο χρόνο ύστερα από το Χριστό έγινε μια απογραφή του πληθυσμού, μα στους τόπους διαμονήςΤο ταξίδι λοιπόν στη Βηθλεέμ δεν ήταν αναγκαίο (...)».

 «.... ήταν ανάγκη να αποδειχτεί ότι ο πατέρας του Ιησού, ο Ιωσήφ, είχε γενεαλογική προέλευση, που έφτανε ως τον Δαβίδ, και ο Ιησούς ο Ναζωραίος να γεννηθεί στη Βηθλεέμ την πόλη του Δαβίδ. Και για να γίνει αυτό αληθοφανές, χρειάστηκε να καταφύγουν στις πιο παράξενες διαπιστώσεις (...)».

 «Ο συγγραφέας ή οι συγγραφείς του κατά Λουκάν, είχαν ακούσει κάτι και λόγω της αμάθειάς τους, το μετέτρεψαν ολοκληρωτικά σε ανοησία. Ο Αύγουστος, δεν είχε ποτέ διατάξει γενική απογραφή στην Αυτοκρατορία. Απ' ό,τι φαίνεται θα αναφέρονται προφανώς στην απογραφή που είχε διατάξει ο Κυρήνιος να γίνει στην Ιουδαία το 7μ.Χ., τότε δηλαδή που η Ιουδαία ήταν μια ρωμαϊκή επαρχία. Κι αυτή ήταν η πρώτη απογραφή του είδους αυτού εκεί (...)».

 «Δεν υπάρχει θρησκεία χωρίς αντιφάσεις. Καμία από αυτές δε δημιουργήθηκε από ένα και μόνο μυαλό, σαν αποτέλεσμα κάποιας καθαρά λογικής σκέψης. Κάθε μια τους είναι αποτέλεσμα πολλαπλών κοινωνικών επιδράσεων, που χρονολογούνται από πολλούς αιώνες, αντανακλώντας πολύ διαφορετικές ιστορικές καταστάσεις. Είναι ζήτημα όμως αν υπάρχει άλλη θρησκεία τόσο πλούσια σε αντιφάσεις και παραλογισμούς, όσο η Χριστιανική θρησκεία...».
Καρλ Κάουτσκι
 «Η καταγωγή του Χριστιανισμού»

Ο σημερινός τρόπος εορτασμού των Χριστουγέννων:
Είναι ΑΗΔΙΑΣΤΙΚΗ η καταναλωτική εκδοχή των Χριστουγέννων με μια ΨΕΥΤΙΚΗ και ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ μέχρι το ΜΕΔΟΥΛΙ ΑΓΑΠΗ για τον πλησίον που εκφράζει περισσότερο την ΕΝΟΧΗ παρά το ανθρώπινο ενδιαφέρον.
ΑΛΙΜΟΝΟ αν για να ενδιαφερθούμε για τους συνανθρώπους μας ΠΡΕΠΕΙ να αρχίσουν να γεννούν οι παρθένες, η ηθική μας να κρέμεται από τους ΟΥΡΑΝΟΥΣ προσμένοντας ΑΙΩΝΙΑ ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΑ σε ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥΣ.
Είναι κάλπικη η αγάπη για το θείο βρέφος την ώρα που στον κόσμο μας υπάρχουν παιδιά που πωλούνται και αγοράζονται όπως η πρόσφατη ιστορία της μικρής Μαρίας, όταν παιδάκια θα προσπαθήσουν να μας καθαρίσουν τα τζάμια του αυτοκινήτου, να μας πουλήσουν χαρτομάντιλα σαν το «κοριτσάκι με τα σπίρτα» ,διακόπτοντας προσωρινά την ειδυλλιακή εικόνα του ζεστού απογευματινού καφέ με την αγαπημένη μας.

ΓΙΑ τα ΠΑΙΔΙΑ:
«Καλέ θεούλη,
εμείς είμαστε καλά.
Κάνε καλέ θεούλη,
νάχουν όλα τα παιδάκια ένα ποταμάκι γάλα,
μπόλικα αστεράκια, μπόλικα τραγούδια.
Κάνε καλέ θεούλη,
νάναι όλοι καλά
έτσι που κι εμείς
να μη ντρεπόμαστε για τη χαρά μας.»
Γ. Ρίτσος
στο «Πρωινό Άστρο»

ΔΕΝ υπάρχει ομορφότερη εικόνα από ένα αθώο παιδάκι που παίζει με ένα παιχνίδιΔΕΝ υπάρχει ομορφότερο άκουσμα από την απάντηση ενός παιδιού πως «ήταν καλό παιδάκι» και πως αξίζει το δώρο που θα του φέρει ο Άγιος Βασίλης.
Και όμως αν θέλουμε οι ευχές να μην έχουν έναν εθιμοτυπικό χαρακτήρα θα πρέπει το 2014 να γίνει αφετηρία σκληρής αναμέτρησης με ό,τι υπονομεύει τα παραπάνω.
Είναι ώρα το 2014 να σημάνει την ανατροπή μιας πολιτικής που απειλεί με πλειστηριασμούς τα σπίτια, με κατάσχεση τις πενιχρές καταθέσεις για οφειλές απέναντι στις εφορίες, ανοίγοντας το δρόμο για εκείνα τα Χριστούγεννα σε έναν κόσμο όπου οι ανθρώπινες ανάγκες θα είναι το κίνητρο της παραγωγής, ο άνθρωπος στο κέντρο του πολιτισμού, τα παιδιά να στολίζουν πρωτόβουλα τις πόλεις και να λένε τα κάλαντα σε όσους ΔΕΝ έχουν κανέναν σε Νοσοκομεία κ Γηροκομεία όντας χορτάτα και ζεστά με γονείς που ΕΧΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ χωρίς να είναι πνιγμένοι στα ΧΡΕΗ και στα βάσανα της καθημερινότητας.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
Τζώτζης Βασίλης
Φλώρινα 23-12-2013

Υστερογραφικά για τη φιλοσοφική μας αντίληψη:
«.Αποκαλούμε τη διαλεκτική μας υλιστική, γιατί οι ρίζες της δεν βρίσκονται ούτε στον ουρανό ούτε στα βάθη της «ελεύθερης βούλησής» μας, αλλά στην αντικειμενική πραγματικότητα, στη Φύση.
Η συνείδηση βγήκε από το ασυνείδητο, η ψυχολογία από τη φυσιολογία, ο οργανικός κόσμος από τον ανόργανο: το ηλιακό σύστημα από τα νεφελώματαΣ' όλα τα σκαλοπάτια αυτής της ανάπτυξης, οι ποσοτικές αλλαγές μετατρέπονταν σε ποιοτικές.
Η σκέψη μας, κι εδώ περιλαμβάνεται και η διαλεκτική σκέψη, είναι μια μόνο από τις μορφές έκφρασης της μεταβαλλόμενης ύληςΣ' αυτό το σύστημα δεν υπάρχει χώρος ούτε για το Θεό ούτε για το Διάβολο, ούτε για αθάνατες ψυχές, ούτε για αιώνιους κανόνες νόμων και ηθικήςΕπειδή η διαλεκτική της σκέψης, έχει βγει από τη διαλεκτική της Φύσης, έχει, κατά συνέπεια, ένα πέρα για πέρα υλιστικό χαραχτήρα
Λεόν Τρότσκι
«Στην υπεράσπιση του Μαρξισμού»

10 σχόλια:

  1. Σε ευχαριστούμε πολύ σύντροφε γιατί μας υπενθυμίζεις το βαθύτατο κόμπλεξ του χώρου σου (ας μη μιλάμε για ιδεολογία -υλιστές είστε...) απέναντι στη χριστιανική πίστη. Κάτι τέτοιοι σαν κι εσένα έκλειναν τις εκκλησιές στη σοβιετία για να τις μετατρέψουν σε ...πολιτιστικά κέντρα. Κάτι τέτοιοι σαν κι εσένα έστελναν στην εξορία τους πιστούς χριστιανούς ως "εχθρούς του λαού". Κάτι τέτοιοι σαν κι εσένα έκλειναν στα ψυχιατρεία αγίους κληρικούς για να τους τρελάνουν με τα ψυχοφάρμακα. Κάτι τέτοιοι σαν κι εσένα μετέτρεψαν την Αλβανία του συντρόφου Εμβέρη στη μεγαλύτερη φυλακή του κόσμου, απαγορεύοντας στους πιστούς ακόμη και το σημείο του σταυρού, ακόμη και στο σπίτι τους!!!

    Θαυμάσια τα έργα σας, οπαδοί της "διαλεκτικής", που όπου επικρατήσατε απαγορεύσατε όχι μόνο τη διατύπωση αντίθετης γνώμης αλλά και οποιαδήποτε αντίθετη σκέψη.
    Απορίας άξιο πώς έπειτα από τόσα εγκλήματα (για τα οποία ΠΟΤΕ δε ζητήσατε καμία συγγνώμη...) δεν ντρέπεστε καθόλου και συνεχίζετε το έργο σας.

    Απορία 1η: δε σεβάστηκες (αν γνωρίζεις το περιεχόμενο της λέξης) ούτε τις ημέρες των εορτών και διάλεξες αυτές για να χύσεις το δηλητήριό σους; Δε σεβάστηκες, αθεόφοβε, ούτε τους πολλούς ανώνυμους κομμουνιστές που ήταν ευλαβέστατοι χριστιανοί; Το ξέρουμε ότι δεν έχετε ούτε ιερό ούτε όσιο. ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΧΑΜΗΛΑ ΘΑ ΠΕΣΕΤΕ;
    Απορία 2η: ακόμη να το χωνέψετε ότι το Όνομα του Χριστού θα δοξάζεται στους αιώνες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άστα τα ψόφια και πες μας πόσους εργαζόμενους απολύσατε από τις επιχειρήσεις σας (εφημερίδες κλπ) ακόμη και παραμονές εορτών.
    Και δε φτάνει που τους απολύσατε (ενώ τους είχατε και καιρό απλήρωτους) τους ρίξατε και μπόλικη λάσπη για να δικαιολογηθείτε. Πες μας για τους συντρόφους σου που διώξατε από τα έντυπά σας γιατί τολμούσαν να διατυπώσουν άποψη διαφορετική από την ιερή και απαραβίαστη "γραμμή" των ξοάνων του παρελθόντος και έπειτα κάνε μαθήματα και μίλα για τη "φιλοσοφική σας αντίληψη" (η φιλοσοφία σας μάρανε, απολιθώματα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  3. ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΡΙΤΣΟΥ: Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ


    Όχι, δεν είναι αλήθεια. Δεν είναι αλήθεια.
    Σταματήστε λοιπόν τις καμπάνες. Σταματήστε τις
    Ο Ιωσήφ Στάλιν δεν πέθανε.
    Είναι παρών ο Στάλιν στο παγκόσμιο πόστο του.
    Ο Στάλιν ανεβάζει στις επάλξεις των πέντε ηπείρων τις σημαίες της ειρήνης.
    Ο Στάλιν ετοιμάζει με το σκόρπιο αλεύρι του κόσμου
    Ένα ολοστρόγγυλο καρβέλι υγείας…
    …Σώπα γιαγιά και σκούπισε με το τσεμπέρι σου τα μάτια σου.
    Όταν σβύνει η φωτιά σου κάτω από το τσουκάλι σου
    Είναι ο Στάλιν που σκύβει και φυσάει τη φωτιά σου ν’ ανάψει.
    Όταν λείπει από το τραπέζι μας το ψωμί κι από το στρώμα μας τ’ όνειρο κι απ’ το δώμα μας το λυχνάρι είναι ο Στάλιν που ανάβει τα μεγάλα ηλεκτρικά στον ορίζοντα κι ακούμε κάτω από τα τούνελ της νύχτας τη βοή των τραίνων που μεταφέρουν λάδι και ψωμί και κάρβουνο στους πεινασμένους…
    Σταματήστε λοιπόν τις καμπάνες
    Οι αιώνες σκαρφαλώνουν στην κορυφή της ψυχής του ν’ ανασάνουν μην πείτε πως ο ήλιος ορφάνεψε. Κοιτάχτε
    Κάθε ήλιος και σελίδα – μέρα με την ημέρα – με τους ήλιους των 74 χρόνων του έφτιαξε ένα χοντρό βιβλίο από ατσάλι και τ’ ακούμπησε στα γόνατα του κόσμου
    Ιωσήφ Βησσαριόνοβιτς Στάλιν
    Το έργο του: Λευτεριά
    Σταματήστε λοιπόν τις καμπάνες κι ακούστε
    Πάνου από την κόκκινη πλατεία στην εξέδρα του ήλιου
    ο Ιωσήφ Βησσαριόνοβιτς Στάλιν μιλάει: «Υπερασπείστε, Λαοί, την Ειρήνη».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βασίλη κάπου μπερδεύεις τα πράγματα και αντί να μεταφέρεις θετικά μηνύματα βιάζεσαι να γενικεύσεις, με πολύ εγωισμό τα πιστεύω σου.
    Νομίζω ότι με το δημοσίευμα σου, δεδομένου ότι θίγεις με αυτό τον τρόπο θέματα πίστεως, περισσότερο κακό κάνεις παρά καλό.
    Κακό λοιπόν πρώτα στον εαυτό σου, γιατί φαίνεσαι αγωνιστής και με μεγάλη αλτρουιστική διάθεση για τον συνάνθρωπο και συνεπώς η διαμορφωθείσα εικόνα σε αδικεί, κακό όμως κάνεις και στο κόσμο της αριστεράς.
    Σήμερα θα έπρεπε όλοι να αγγίζονται και να αφουγκράζονται τα αγωνιστικά μηνύματα που βάζεις προς το τέλος, πολύ περισσότερο ο κάθε χριστιανός που πραγματικά πιστεύει σε όσα δίδαξε και είπε ο θεάνθρωπος Χριστός, που όχι μόνο αγωνίστηκε αλλά και θυσιάστηκε για τον ίδιο τον άνθρωπο, θα έπρεπε να είναι και ο ίδιος μπροστάρης στους αγώνες της αριστεράς.
    Αγώνες για κοινωνική δικαιοσύνη, αγώνες ενάντια στην αδικία στο ψέμα, στην εκμετάλλευση, αγώνες ενάντια στη δυστυχία τη φτώχεια την υποτέλεια, δυστυχώς όμως έρχονται «σύντροφοι» σαν και εσένα που πυρπολούν τα πάντα.
    Εγώ λοιπόν λέω, ότι χριστιανισμός και αριστερά δεν πρέπει να είναι απέναντι, αλλά να συμβαδίζουν παρέχοντας λύσεις στα κοινωνικά προβλήματα.
    Το αν γίνονται λάθη από τους χριστιανούς πχ στο καταναλωτικό παραλήρημα που αναφέρεσαι, αυτό έχει να κάνει όντως με τις αδυναμίες των ανθρώπων και όχι με την ίδια την θρησκεία που την φιλανθρωπία αναγάγει ως μέγιστη αρετή στον άνθρωπο, λέγοντας ότι όποιος έχει 2 να δίνει το ένα.
    Βασίλη δεν θα σταθώ σε όσα γράφεις, γιατί ελεύθερος άνθρωπος είσαι και δεν είναι απαραίτητο να πιστεύεις ο ίδιος, αλλά σεβάσου τον καθένα που πιστεύει και είναι βαθιά θρησκευόμενος.
    Δεν μπορεί φίλε μου, το ΚΚΕ να μιλά για τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων ανά τον κόσμο και καλά κάνει και εσύ με περισσή απερισκεψία και επιπολαιότητα, να μιλάς για αντιφάσεις και παραλογισμούς της χριστιανικής θρησκείας.
    Βασίλη ο θεός δεν μπορεί να εξηγηθεί με την λογική, γιατί τότε όλοι μας θα ήμασταν θεοί.
    Καλό θα ήταν να προσεγγίσεις την χριστιανική θρησκεία από τη σωστή πλευρά μελετώντας πρώτα την καινή διαθήκη, τους άγιους της εκκλησίας και όταν θα μπορέσεις με την διαλεκτική σου να δώσεις απαντήσεις στα χιλιάδες θαύματα που έχουν γίνει και γίνονται καθημερινά τότε λέγε ότι θες.
    Και επειδή κάποια πράγματα είναι πολύ βιωματικά και δεν ξέρω τι έχεις αξιωθεί να ζήσεις, σε παραπέμπω σε 2 συχνά θαύματα της πίστεως μας :1) στον αγιασμό που δεν χαλάει ποτέ και 2) το άγιο φώς.
    Καλές γιορτές Βασίλη και καλή αφύπνιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nέος είναι μορφωμένος ήδη, οπότε του συγχωρούμε τις υπερβολές και Εμμονές.
      Μήπως πρέπει να κρίνουμε πιο αυστηρά τους νέους που δεν έχουν άποψη και γνώση και αναπαράγουν στη ζωή τους το συμβατικό μοντέλο που τους δόθηκε εφησυχασμένοι σε έναν ψεύτικο παράδεισο.

      Διαγραφή
  5. Ας ευχηθούμε στο Βασίλη να ακολουθήσει τα χνάρια του σύντροφου Χαρίλαου, και να έχει τη μετάνοιά του.
    Καλές γιορτές σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. βασιλη ο παππου σου και ο προππαπου σου ητανε αξιοι ιερεις επι πολλα ετη δεν σε τιμα να γραφεις τετοιες μπουρδες παραμονη χριστουγεννων ξεφτιλααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ἀθανάσιος Γ. Σιαμάκης, ἀρχιμανδρίτης28 Δεκεμβρίου 2013 στις 12:08 π.μ.

    Θὰ ἤθελα νὰ παραθέσω κάποιες ἀπόψεις σχετικὰ μὲ ὅσα ἀβασάνιστα ἔγραψε ὁ ἀγαπητὸς Βασίλης Τζώτζης παραμονὲς Χριστουγέννων, προφανῶς ἀπὸ ὑπερβάλλοντα ζῆλο ὑπὲρ τῶν ἀπόψεων ξένων καὶ ἡμετέρων, ποὺ προέρχονται ἀπὸ τὸ χῶρο τῶν ἀθέων καὶ ὀρθολογιστῶν. Φαντασθῆτε πόσο ἔγκριτος μπορεῖ νὰ εἶναι κάποιος ποὺ δίνει ἐμπιστοσύνη στὰ ὅσα μαθαίνει γιὰ τὸ σπίτι σου ἀπὸ τοὺς ξένους, ἐνῷ δὲν δίνει ἐμπιστοσύνη στὰ ὅσα ἀκούει ἀπὸ τοὺς οἰκείους του.
    1.Οἱ συγγραφεῖς, ἀπὸ τοὺς ὁποίους παρατέθηκαν ἀπὸ τὸν προειρημένο ἀποσπάσματα στὴν ἐφημερίδα Taforinea (23/12/2013), γράφουν ὄχι ὡς ἐπιστήμονες (δὲν εἶδα καμμιὰ παραπομπὴ σὲ εἰδικὰ συγγράμματα), ἀλλ᾿ ἐξ ὑπογυίου, ὡς ἐκφρασταὶ ἀθεϊστικῶν ἀντιλήψεων. Μ᾿ αὐτὴ τὴ νοοτροπία ἐκθέτοντας ὑστερικὲς φαντασιώσεις μπορεῖ νὰ παραδοξολογῇ ὁ καθένας. Δὲν μπορεῖ ὅμως νὰ πείσῃ οὔτε τὸν ἑαυτό του. Διότι δὲν ὑπάρχουν ἐπιχειρήματα. Πείθει μόνο κάποιους ἐνθουσιώδεις, ποὺ ἀρέσκονται νὰ καταπίνουν πρόθυμα τὶς λεκτικὲς πρόκες τῶν ἀθέων.
    2. Ἡ ἀπογραφὴ μὲ διαταγὴ τοῦ Καίσαρος ἔγινε, ἡγεμονεύοντος Κυρηνίου, ὅπως λέει ὁ εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς. Ὑπάρχει ἐπιγραφὴ τοῦ Αὐγουσταίου μαυσωλείου, ποὺ βρέθηκε στὶς ὄχθες τοῦ Τιβέρεως ποταμοῦ καὶ μεταφέρθηκε ἀπὸ τοὺς Γαλάτες στὴν Ἄγκυρα (Monumentum Ancyranum), στὴν ὁποία ὁ ἴδιος ὁ Αὔγουστος ἐκθέτει τὴ δρᾶσι του. Στὴν ἐπιγραφὴ αὐτὴ ἀναφέρονται καὶ τρεῖς ἀπογραφὲς ποὺ ἔγιναν μὲ διαταγή του στὸ ῥωμαϊκὸ κράτος, μία τὸ 26 π.Χ., μία τὸ 8 π.Χ., καὶ μία 13 μ.Χ.)1. Ἂν ληφθῇ ὑπ᾿ ὄψιν ὅτι ὁ Χριστός, σύμφωνα, ὄχι μὲ τοὺς ἐσφαλμένους καὶ δυστυχῶς ἰσχύοντες, ἀλλὰ μὲ τοὺς σωστοὺς ὑπολογισμοὺς2 καὶ μὴ γνωστοὺς στοὺς πολλούς,γεννήθηκε 4-7 χρόνια νωρίτερα, πέφτουμε ἀκριβῶς στὶς πληροφορίες τοῦ Λουκᾶ.
    3. Ὁ εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς, ὅπως καὶ οἱ ἄλλοι εὐαγγελισταί, ὡς ἱστορικὸς θαυμάζεται δύο χιλιάδες χρόνια γιὰ τὴν ἀντικειμενικότημα τῆς ἐκθέσεως τῶν ἱστορουμένων του στὸ Εὐαγγέλιο καὶ στὶς Πράξεις, καὶ λάμπει ἡ ἀξιοπιστία του. Ὁ Λουκᾶς δὲν ἀνῆκε σὲ καμμιὰ ἰδεολογία, ποὺ νὰ ἔδινε ὑλιστικὲς ὑποσχέσεις. Ἀντιθέτως ἱστόρησε γιὰ ἕναν Ἰησοῦ, ποὺ πολεμήθηκε ἀπὸ τὴ γέννα του, καὶ εἶπε ὅτι θὰ πολεμηθοῦν καὶ ὅσοι τὸν πιστεύουν καὶ θὰ τὸν ἀκολουθήσουν (Ἰω 15,20). Καὶ ὁ Λουκᾶς ἦταν ἀπ᾿ αὐτούς. Ἐν γνώσει του λοιπὸν ὁ Λουκᾶς ὅτι σίγουρα θὰ διωχθῇ, ἔγραψε τὸ Εὐαγγέλιο καὶ τὶς Πράξεις, ὅπου ἱστορεῖ ὕστερα ἀπὸ πολλὴ ἔρευνα καὶ βάσανο τῶν πηγῶν καὶ τῶν πληροφοριῶν αὐτοπτῶν καὶ αὐτηκόων μαρτύρων (Λκ 1,1-4). Δὲν πιστεύω νὰ κάνουν κάτι τέτοιο τὰ διαποτισμένα ἀπὸ ἔκδηλη ἀθεϊστικὴ καὶ ὑλιστικὴ ἐπιθετικότητα πρόσωπα, πάνω στὰ ὁποῖα, φεῦ, στηρίζεται ὁ ἀγαπητὸς Βασίλης.
    4. Ἀστήρικτο εἶναι καὶ τὸ γραφὲν ὅτι ἡ Παλαιστίνη ὑπήχθη ἀργότερα στὴν ἐπαρχία τῆς Συρίας. Ἡ Παλαιστίνη, ὅπως μαρτυρεῖ ὁ Ἰώσηπος, ἐπὶ ῥωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας ἀποτελοῦσε τμῆμα τῆς Συρίας, καὶ εἶχε δικούς της ἄρχοντας, συνήθως ἐντοπίους ὑπὸ ῥωμαϊκὴ ἐντολή, ποὺ λέγονταν βασιλεῖς (reges socii)3 .
    5. Ἂς μοῦ ἐπιτραπῇ νὰ πῶ, ὅτι τὸ ὕφος τοῦ ἄρθρου δύο μέρες πρὶν ἀπὸ τὰ Χριστούγεννα, προδίδει ὅτι ἀποβλέπει στὸν ἐντυπωσιασμὸ μᾶλλον, παρὰ σὲ κάθε ἄλλο ποὺ ἴσως νόμιζε ὅτι στοχεύει. Αὐτὸ τὸν ὡδήγησε καὶ σὲ ἀντιφατικότητες, ὅπως λ.χ. ὁ τίτλος του «Γιὰ τὸ γιορτασμὸ τῶν Χριστουγέννων». Ποιῶν Χριστουγέννων; τῶν κατ᾿ αὐτὸν ἀνύπαρκτων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ἀθανάσιος Γ. Σιαμάκης, ἀρχιμανδρίτης28 Δεκεμβρίου 2013 στις 12:08 π.μ.

    6. Εἶναι λυπηρὸ ὅτι δὲν εἶναι πρῶτος ὁ νεαρός. Εἶναι πολλοὶ αὐτοὶ ποὺ βούτηξαν στὸ μελάνι τὴ γραφίδα τους κατὰ τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ καὶ τοῦ ἱεροῦ Εὐαγγελίου του. Ἀλλὰ μπορῶ νὰ πῶ ὅτι ὅλοι τους, μαζὶ μ᾿ ἐκείνους ποὺ χρησιμοποίησαν τὴ βία καὶ τὸ αἷμα, δὲν κατάφεραν τίποτε. Κλωτσώντας τὴν Ἀλήθεια ἁπλῶς μάτωσαν καὶ πλήγωσαν τὰ πόδια τους. Γιὰ τὴν ἐκκλησία του ὁ Κύριος εἶπε· «Καὶ πῦλαι ᾅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς» (Μθ 16,18).
    Καλὰ Χριστούγεννα, καὶ καλὴ ἀνάνηψι.
    7. Λυποῦμαι, διότι οἱ ὑποχρεώσεις μου δὲν θὰ μοῦ ἐπιτρέψουν νὰ ἐπανέλθω. Εὐχαριστῶ.

    1. Pfister K., Der intergang der antiken Welt, Leipsig 1941, σ. 22, (στὸ Φιλιππίδου Λ., Ἱστορία τῶν χρόνων τῆς ἐποχῆς τοῦ Χριστοῦ, σ. 264).

    2. Ἀπὸ τὸ ἔτος τοῦ θανάτου τοῦ Ἡρᾠδου Α΄ (σφαγέως τῶν νηπίων), ποὺ εἶναι βέβαιο ὅτι ἔγινε τὸ 4 π.Χ., ἐλέγχεται ἀφ᾿ ἑνὸς ἡ ἐσφαλμένη Διονυσιακὴ χρονολογία τῆς γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ, καὶ συμπεραίνεται ἀφ᾿ ἑτέρου ἡ ὀρθὴ χρονολόγησι ὅτι ἡ γέννησι τοῦ Χριστοῦ ἔγινε 4-7 χρόνια νωρίτερα· Βλ. Καὶ Φιλιππίδου Λ., Γενικώτερον διάγραμμα τῆς ὑφῆς τοῦ ζητήματος περὶ τῆς «ἡγεμονεύοντος Κυρηνίου» ἀπογραφῆς (Λουκ. 2,1-2), Ἀλεξάνδρεια 1925.
    3. Ἰώσηπος, Ἰουδ. ἀρχ., 17,9,6.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ π. Αθανάσιε
    Διάβασα με ιδιαίτερη προσοχή και ενδιαφέρον το απαντητικό σας σχόλιο.
    Οφείλω να ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι πυρήνας του άρθρου μου υπήρξε μια ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ & ΙΣΤΟΡΙΚΗ αναζήτηση, ΧΩΡΙΣ την παραμικρή πρόθεση να προσβάλω το θρησκευτικό αίσθημα και το «πιστεύω» ΚΑΝΕΝΟΣ.
    Θεωρώ τιμή μου να «συζητώ» ΕΠΩΝΥΜΑ & ΔΗΜΟΣΙΑ μαζί σας ακόμη και αν φαίνεται πως είμαστε σε αντιπαράθεση.
    Με δεδομένο το σεβασμό και την εκτίμησή μου θαύμασα ειλικρινά και με άγγιξε το ύφος της απάντησής σας, το οποίο χαρακτηρίζεται από ενδιαφέρον και αγάπη. Άλλωστε πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά…
    Σας εύχομαι ολόψυχα καλές γιορτές με υγεία, γαλήνη και χαρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή