Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

Ο Γ.Σουρής γράφει για σήμερα


Αγαπητοί αναγνώστες, παραθέτω ένα επίκαιρο ποίημα του Γ.Σουρή γραμμένο πριν 100 χρόνια


Ποιος είδε κράτος λιγοστό
σ' όλη τη γη μοναδικό,
εκατό να εξοδεύει
και πενήντα να μαζεύει;

Να τρέφει όλους τους αργούς,
νά 'χει επτά Πρωθυπουργούς,
ταμείο δίχως χρήματα
και δόξης τόσα μνήματα;

Νά 'χει κλητήρες για φρουρά
και να σε κλέβουν φανερά,
κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε
τον κλέφτη να γυρεύουνε;

Όλα σ' αυτή τη γη μασκαρευτήκαν
ονείρατα, ελπίδες και σκοποί,
οι μούρες μας μουτσούνες εγινήκαν
δεν ξέρομε τί λέγεται ντροπή.

Σπαθί αντίληψη, μυαλό ξεφτέρι,
κάτι μισόμαθε κι όλα τα ξέρει.
Κι από προσπάππου κι από παππού
συγχρόνως μπούφος και αλεπού.

Θέλει ακόμα -κι αυτό είναι ωραίο-
να παριστάνει τον ευρωπαίο.
Στα δυό φορώντας τα πόδια που 'χει
στο 'να λουστρίνι, στ' άλλο τσαρούχι.

Σουλούπι, μπόϊ, μικρομεσαίο,
ύφος του γόη, ψευτομοιραίο.
Λίγο κατσούφης, λίγο γκρινιάρης,
λίγο μαγκούφης, λίγο μουρντάρης.

Και ψωμοτύρι και για καφέ
το «δε βαρυέσαι» κι «ωχ αδερφέ».
Ωσάν πολίτης, σκυφτός ραγιάς
σαν πιάσει πόστο: δερβέναγάς.

Δυστυχία σου, Ελλάς,
με τα τέκνα που γεννάς!
Ώ Ελλάς, ηρώων χώρα,
τί γαϊδάρους βγάζεις τώρα;
αντιΓράφει ο Γκρινιάρης

10 σχόλια:

  1. Μπα, μπα! Ανακαλύψαμε και το Σουρή. Μόνο που από την εποχή του Σουρή μέχρι σήμερα έχει περάσει πολύς καιρός και έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Εξάλλου, ποιος είπε ότι ο σουρής ήταν αλάνθαστος επειδή έγραφε τσουχτερά στιχάκια;

    Η καλλιέργεια ρατσιστικής (ουσιαστικά) προπαγάνδας σε βάρος των Ελλήνων (τεμπέληδες, χαραμοφάηδες, βολεμένοι, απατεώνες κλπ.) για να δικαιολογηθούν οι φασιστικές επεμβάσεις του διεθνούς κεφαλαίου στα εσωτερικά της χώρας και η παράδοση του πλούτου της σ' αυτούς, είναι ο ευκολότερος και ο χυδαιότερος τρόπος να στηρίξει κανείς το ΓΑΠ και τη σκυλοπαρέα του.

    Ευτυχώς οι Έλληνες ...δε μασάμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Γερμανία είναι ο μεγαλύτερος αμαρτωλός του αιώνα στην αποπληρωμή δανείων γράφει στο SPIEGEL ένας γνωστός καθηγητής της “Ιστορίας της Οικονομίας”, ο Albrecht Ritsch , Wirtschaftshistoriker. Μεταξύ των άλλων γράφει:
    “Οφείλουμε ευγνωμοσύνη στους Έλληνες που δεν ζήτησαν μέχρι σήμερα τις “επανορθώσεις” και τα δάνεια διότι στην περίπτωση αυτή θα έπρεπε να “ξεβρακωθούν” οι Γερμανοί για να πληρώσουν τα τεράστια ποσά που τους οφείλουμε – και θα πληρώσουμε σε όλο τον κόσμο εαν η Ελλάδα τα διεκδικούσε σοβαρά…"

    Την ώρα που ομολογούνται αυτά από Γερμανούς, εσείς έρχεστε με τη συγκεκριμένη ανάρτηση και κυρίως με τον τίτλο που επιλέξατε (ποιος σας είπε ότι ο Σουρής γράφει για σήμερα; εκτός αν κάνετε copy-paste, από αλλού, όπως κάθε επαρχιωτάκι που ονειρεύεται να τον καλέσει ο ΓΑΠ στα ανάκτορα), με ύφος χιλίων πιθήκων ΝΑ ΕΞΥΒΡΙΣΕΤΕ ΕΝΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΛΑΟ, ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΔΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΑΚΗ.

    Ντροπή σας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απάντηση προς τον κ. Ανώνυμο 6.44: Είναι αλήθεια πως εμείς οι αμόρφωτοι τώρα ανακαλύψαμε το Σουρή, σε αντίθεση με την αφεντιά σου. Είναι αλήθεια πως αδυνατούμε να παρακολουθήσουμε την υψηλού επιπέδου μόρφωσή σου. Πράγματι έχει περάσει πολύς καιρός από τότε, όμως υπάρχουν πράγματα που αλλάζουν και άλλα που δεν αλλάζουν ή τροποποιούνται ελάχιστα, γιατί έχουν να κάνουν με τη νοοτροπία του Έλληνα. Ο Σουρής δεν ήταν ούτε ρατσιστής, ούτε ανθέλληνας, ούτε προπαγανδιστής των Γερμανών ή άλλων λαών εναντίον των Ελλήνων. Δυστυχώς υπάρχουν Έλληνες απατεώνες, τεμπέληδες, βολεμένοι και πολλές άλλες κατηγορίες. Είναι μερικοί απ' αυτούς που μας έφεραν στη σημερινή κατάσταση. Αυτό δε σημαίνει ότι όλοι οι Έλληνες ανήκουν στην κατηγορία αυτή. Ούτε σημαίνει ότι φταίνε οι άλλοι λαοί όταν χρησιμοποιούν τέτοιους χαρακτηρισμούς εναντίον μας. Αν κάποιος είναι απατεώνας και εσύ τον αποκαλέσεις απατεώνα, θα φταίει αυτός που είναι και όχι εσύ που το λες. Αυτό που δεν επιτρέπουμε στους ξένους είναι να κατατάσουν όλο τον ελληνικό λαό στην ίδια κατηγορία. Όσο για το τελευταίο μέρος της κριτικής σου, πρέπει να διευκρινήσω ότι δεν δικαιολογώ τις φασιστικές επεμβάσεις του διεθνούς κεφαλαίου στα εσωτερικά της χώρας μου διότι δεν ανήκω στους κατέχοντες. Ούτε καν στους έχοντες. Σε ότι αφορά τη στήριξη στις ενέργειες του ΓΑΠ, απέχω πάρα πολύ από τον ΓΑΠ, το Κόμμα του και το σινάφι του. Ανήκω κι εγώ στους Έλληνες που δε μασάμε αλλά αυτό δε σημαίνει ότι αγνοώ την ύπαρξη λωποδυτών, απατεώνων και άλλων μιασμάτων που λημαίνονται την Ελλάδα και καλούμαι εγώ (προφανώς και εσύ) να πληρώσω απ' αυτά που δεν έχω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απάντηση προς τον κ. ανώνυμο 10.12: Υπάρχουν πάρα πολλοί Γερμανοί οι οποίοι ομολογούν αυτά που ανέφερες παραπάνω και πολλά άλλα. Όπως υπάρχουν και πολλοί Έλληνες - κυρίως δημοσιογράφοι - που κάνουν το ίδιο σε βάρος της Ελλάδος και το ελληνικού λαού. Είναι τα γνωστά παπαγαλάκια της κάθε εξουσίας. Προφανώς εμείς τα επαρχιωτάκια αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά τα γραπτά του Σουρή, ίσως γιατί δε διαθέτουμε τη δική σου πρωτευουσιάνικη παιδεία. Σχετικά με το ΓΑΠ, το σινάφι του και τα ανάκτορα, κατέληξες σε βεβιασμένα συμπεράσματα. Αν η πρωτευουσιάνικη ανατροφή σου, σου υπαγορεύει να κολλάς ταμπελάκια σε κάθε πολίτη με τις απόψεις του οποίου διαφωνείς είναι δικαίωμά σου. Όμως δεν είναι αλήθεια. Κάνεις λάθος το οποίο σε εκθέτει. Κανείς δεν εξύβρισε έναν ολόκληρο λαό. Κανείς δεν δικαιώνει τις επιλογές του Γιωργάκη (όπως τον λές), οι οποίες δεν απέχουν πολύ από την προδοσία, όπως αυτή ορίζεται από το Σύνταγμα της χώρας μας. Τέλος, σε ότι αφορά το ύφος χιλίων πιθήκαν, σε παρακαλώ συγχώρεσε το επαρχιώτικο ύφος μας και σε αντάλλαγμα κράτα τους χιλίους (και άλλους τόσους) πιθήκους για παρέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο γκρινιάρη, έχεις ευφράδεια και άνεση λόγου, αλλά με τα ευφυολογήματα μπορείς μόνο εντυπώσεις να κερδίσεις και όχι την ουσία. Επειδή λοιπόν, "δεν κατάλαβες" να στο θέσω πιο απλά: σ' αυτούς τους "γαϊδάρους" που, κατά το Σουρή έβγαζε κάποτε αλλά κατά την αφεντιά σου βγάζει τώρα (εσύ δεν έβαλες τίτλο "Ο Γ. Σουρής γράφει για σήμερα";) η Ελλάδα, συγκαταλέγεις και τον εαυτό σου και τους δικούς σου (γονείς, παιδιά κλπ.) ή εσείς είστε καλοί και οι υπόλοιποι Έλληνες είμαστε κακοί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ίσως αξίζει να προσπαθήσεις να παρακάμψεις λίγο την εμπάθειά σου. Προφανώς έχεις τους λόγους σου, αλλά δεν πρέπει να βλέπεις παντού εχθρούς. Είναι προφανές ότι ο Σουρής δεν εννοούσε όλους τους Έλληνες (σε αυτή την περίπτωση θα συμπεριελάμβανε και τον ευατό του), αλλά τους κρατούντες. Αυτούς που καθορίζουν τις τύχες μας. Αν εγώ συγκαταλέγομαι στους γαϊδάρους, βλάπτω μόνον τον εαυτό μου. Αν, όμως, ανήκουν στην κατηγορία αυτή οι ηγέτες μας ή κάποιοι απ' αυτούς, βλάπτουν πάρα πολύ σοβαρά όλη τη χώρα και τον ελληνικό λαό στο σύνολό του. Τέλος, οφείλω να διευκρινίσω ότι μεταξύ μας δεν υπάρχουν οι κατηγορίες "εμείς" και "εσείς". Σαφώς και υπάρχουν (πάντοτε θα υπάρχουν) καλοί και κακοί άνθρωποι, όπως υπάρχουν καλές και κακές επιλογές, κ.λ.π. Αλλά δεν έχει να κάνει με εμάς τους απλούς πολίτες οι οποίοι τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουμε, τα ίδια παράπονα έχουμε από κάποιους. Ελπίζω να έγινα αρκετά σαφής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έγινες τόσο σαφής που δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω.

    Εμπάθεια πάντως δεν έχω (ούτε καν σε ξέρω), ενοχλούμαι όμως όταν κάποιοι επικαλούνται, όλο και περισσότερο τελευταία, τις "αμαρτίες" και τα ελαττώματα των Νεοελλήνων (κανείς δεν ισχυρίζεται ότι δεν έχουμε, αλλά δεν είμαστε δα και ο χειρότερος λαός του πλανήτη) για να δικαιολογήσουν την άνευ προηγουμένου επίθεση κατά του ελληνικού λαού, αφήνοντας στο απυρόβλητο τους πραγματικούς ενόχους: τα κομματόσκυλα που επί δεκαετίες απολάμβαναν προνόμια κάνοντας περιουσίες και τα αφεντικά τους, δηλ. τους πολιτικούς.

    Το πιο εξωφρρενικό είναι ότι σε αυτό τον αγώνα πρωτοστατούν με κάθε είδους ηθικολογίες τα πρωτοπαλλήκαρα της διαφθοράς (κομματάρχες που ταυτίστηκαν με τις χειρότερες πτυχές του κομματικού κράτους, μεγάλα δημοσιογραφικά συγκροτήματα και ακριβοπληρωμένοι υπάλληλοί τους).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οι Έλληνες είχαν, έχουν και θα έχουν αμαρτίες και ελαττώματα. Όμως έχουν και πολλές αρετές. Σε σχέση με πολλούς άλλους λαούς (ποσοτικά ή σε απόλυτους αριθμούς) τα αρνητικά στοιχεία του Έλληνα είναι κατά πολύ λιγότερα. Άλλη μια διαφοροποίησή μας με τους "άλλους" είναι ότι δεν υπέφεραν ποτέ άλλοι λαοί από τα δικά μας ελαττώματα. Σε αντίθεση με τους σημερινούς επικριτές μας, οι οποίοι αιματοκύλισαν την ανθρωπότητα (και εμάς) δύο φορές στον ίδιο αιώνα. Το πρόβλημα με τον Έλληνα είναι ότι εμπιστεύεται τυφλά τους ανθρώπους στους οποίους αναθέτει τις τύχες του, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εγκαθιδρύσουν καθεστώς (αυτό που ονομάζουμε σύστημα) το οποίο στη συνέχεια χρησιμοποιούν σε βάρος του. Έτσι, το σύστημα πλέον, δε μας αφήνει να αναδείξουμε τις αρετές μας ως λαού.
    Όσο αφορά αυτούς που πρωτοστατούν στην επίθεση κατά του Έλληνα, ανοίγεις μεγάλο κεφάλαιο. Σκέψου μόνον ότι αυτοί θα λειτουργούν όπως λειτουργούν, όσο δε συναντούν οργανωμένη αντίδραση, ο καθένας στο πρόσωπό του και όχι γενικευμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συμφωνώ ακόμη περισσότερο. Το πρόβλημα είναι ότι ίσως δεν είναι θέμα προσώπων αλλά πόλων εξουσίας. Εξάλλου οι περισσότεροι απ' αυτούς δεν έχουν πρόσωπο. Είναι κρυμμένοι στα παρασκήνια απ' όπου κινούν τα νήματα. Αυτοί που φαίνονται είναι συνήθως και αναλώσιμοι. Τους αντικαθιστούν (τους πετάνε στον κάλαθο) φέρνουν στη θέση τους άλλους και η δουλειά τους γίνεται εξίσου καλά...
    Δε λέω ότι είναι όλοι το ίδιο, απλώς πρέπει να έχουμε ορθάνοιχτα τα μάτια μας και, κυρίως, να μην εμπιστευόμαστε ΚΑΘΟΛΟΥ τα MEGAλα κανάλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Είναι θέμα και προσώπων και πόλων εξουσίας. Σαφώς δεν είναι όλοι ίδιοι αλλά αυτό δεν απαλλάσσει των ευθυνών τους, όλους τους μετέχοντες στα κοινά και διαχειριζόμενους τα συμφέροντα των πολιτών. Π.χ. Όταν κάποιο δημόσιο πρόσωπο καταχραστεί το δημόσιο χρήμα, δεν ευθύνεται μόνον ο καταχραστής αλλά και οι περί αυτόν, διότι γνωρίζουν και δεν αντιδρούν. Επομένως γίνονται συμμέτοχοι και συναυτουργοί. Όσο για τη δικαιολογία δε φταίνε για όλα οι πολιτικοί, με βρίσκει διαμετρικά αντίθετο και απόλυτο. Σε καθεστώς κοινοβουλευτικής δημοκρατίας για όλα αποφασίζουν οι πολιτικοί, αυτοί ρυθμίζουν ακόμη και τις λεπτομέρειες για την εκτέλεση των αποφάσεών τους. Δεν έχουν σοβαρό αντίλογο. Κανείς δεν είναι σε θέση να παρεμποδίσει την εκτέλεση των αποφάσεών τους. Επομένως ΓΙΑ ΟΛΑ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ. Η προσπάθειά τους να μας προκαλέσουν ηθικές αναστολές (ίσως έχουμε μερίδιο της ευθύνης και εμείς) πρέπει να πέσει στο κενό. Τα ψευτοεπιχειρήματα του τύπου: "Εμείς τους εκλέγουμε" δεν έχουν θέση. Φυσικά και τους εκλέγουμε. Μπορούμε να κάνουμε αλλιώς; Έχουμε εναλλακτικές λύσεις; Όταν δεν πάμε να ψηφίσουμε, ΦΤΑΙΜΕ. Όταν τους ψηφίζουμε ΦΤΑΙΜΕ. Αυτοί πότε φταίνε; Ποτέ; Λάθος. Φταίνε ΠΑΝΤΟΤΕ και ΓΙΑ ΟΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή