Έτσι προσπάθησε η Περιφέρεια να παρουσιάσει την κατάσταση αντί της πραγματικότητας που τελικά είναι ζοφερή.
Στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο Περιφερειάρχης κ. Δακής στα Μ.Μ.Ε. της Π.Ε. Φλώρινας στις 5-6-2012, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ότι:
Τα ενταγμένα Έργα στην Π.Ε. Φλώρινας, είναι προϋπολογισμού 32,3 εκ. € ή αλλιώς 9,7% των 311,5 εκ. € του συνολικού προϋπολογισμού του Προγράμματος, έναντι 68,5 εκ. € και 22% που πρέπει να είναι η οροφή, αν ισχύει η γνωστή
προφορική δέσμευση από το παρελθόν για την κατανομή 22 – 22 – 22 – 34 % ανά Νομό (Γρεβενά, Καστοριά, Φλώρινα, Κοζάνη).
Το σημαντικό όμως είναι ότι τελικά οι νομικές δεσμεύσεις, δηλαδή έργα για τα οποία έχουν γίνει συμβάσεις ή έχουν τις προϋποθέσεις, ανέρχονται σε μόλις 6,3 εκ. € ή 4,2% του συνολικού Προγράμματος, ενώ υλοποιήθηκαν και πληρώθηκαν έως σήμερα 3,6 εκ. € ή 1,1% από αυτά.
Τελικά η οροφή για τη Φλώρινα μπορεί να φτάσει το 9,7%, που απέχει δραματικά από το 22% και εάν αφαιρεθούν όσες προτάσεις δεν ωριμάσουν και μειωθεί και το 9,7%, τότε αντιλαμβανόμαστε το ναυάγιο που μας περιμένει.
Α. Με εάν και εφόσον η συνέχεια, ξεκινώντας από τις Μεταφορές:
- Για τη βελτίωση της Περιφερειακής Οδού Φλώρινας – Πισοδερίου (και όχι του συνόλου μέχρι διασταύρωση Πρεσπών), γιατί μόνο αυτό το μέρος της μελέτης ολοκληρώθηκε, προϋπολογισμού 52,0 εκ. €, η παρέμβαση εφ’ όσον αξιολογηθεί θετικά και ενταχθεί ως υπερδέσμευση……..
- Για τη "Βελτίωση της Περιφερειακής Οδού διασταύρωση Κρυσταλλοπηγής – διασταύρωση Πρεσπών" προϋπολογισμού 12,0 εκ. € η χρηματοδότηση εξετάζεται.
Για τα δυο παραπάνω έργα πρέπει να γνωρίζουμε ότι είναι έργα της πρώην Κρατικής Περιφέρειας και η ένταξή τους ήταν σχεδιασμένη για το 3ο Π.Ε.Π.
Η μελέτη για το πρώτο ετοιμάζεται από τον Απρίλιο του 2004, δηλαδή οκτώ χρόνια και μάλιστα δεν είναι ολοκληρωμένη (μέχρι τη διασταύρωση της Πρέσπας).
Η μελέτη του δεύτερου έργου είχε ολοκληρωθεί το 2006, αλλά δεν υπήρχαν επί πλέον πόροι να ενταχθεί αφού τότε η Περιφέρεια τους κατηύθυνε στην κάθετο προς Αλβανία.
Για την ολοκλήρωση της καθέτου ούτε λόγος να γίνεται βέβαια! Αυτό ας το σκεφτούν όσοι καλλιέργησαν φρούδες προσδοκίες, αφού από την αρχή επρόκειτο για μια εξωπραγματική επιδίωξη όπως εδώ και καιρό εγγράφως είχαμε αναφερθεί (σχετικό άρθρο για το οδικό δίκτυο του Νομού). Τουλάχιστον ας επιλεγεί μια ρεαλιστική αξιοπρεπής λύση.
Β. Τομέας παρέμβασης: «Περιβάλλον».
Ευτυχώς υπάρχουν κάποιες προτάσεις των Δήμων.
Καμιά πρόταση της Π.Ε. ενώ και το πρόβλημα της διαχείρισης των αποβλήτων της λεκάνης Φλώρινας παραμένει ανοιχτό και επαφίεται στην «ικανότητα» του Δ. Φλώρινας, με τη γνωστή «αποτελεσματικότητα» της σημερινής ηγεσίας του Δήμου, ν’ ανταποκρίνεται σε αναπτυξιακές προκλήσεις και ιδιαίτερα στην υλοποίηση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.
Γ. Τομέας παρέμβασης: «Παιδεία».
Αν αφαιρέσουμε τα Νηπιαγωγεία του Δ. Αμυνταίου, τίποτε άλλο συγκεκριμένο.
Ούτε το Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο Αμυνταίου, ούτε βεβαίως η ανάπτυξη του Πανεπιστημίου με το κτίριο της Αγίας Όλγας να μελετάται ακόμη.
Δ. Τομέας : «Τουρισμός - Πολιτισμός».
Όχι, δεν έχουν χρηματοδοτηθεί σημαντικές δράσεις στο παρελθόν και γι’ αυτό δεν υπάρχουν προτάσεις, όπως αναφέρει η Περιφέρεια. Αντίθετα μάλλον, αποτελεί δευτερεύουσα προτεραιότητα!!!
Θέλω μόνο να υπενθυμίσω την ύπαρξη μελέτης για συνολική παρέμβαση στο κτίριο του Πολιτιστικού Κέντρου Φλώρινας (Β΄ και Γ΄ Φάση), η οποία δεν προωθήθηκε λόγω του 2ου Πειραματικού Δ. Σχολείου που ήδη έχει μετεγκατασταθεί, πρόταση που έχει κατατεθεί στην Περιφέρεια και απορώ γιατί αγνοείται.
Στους υπόλοιπους Τομείς και τις προτάσεις μελετών που πρέπει να ετοιμαστούν ώστε να υλοποιηθούν και ως έργα μέχρι το 2013, καταλαβαίνουμε όλοι ποια δυνατότητα υπάρχει ν΄ αλλάξει η διαφαινόμενη οικτρή κατάσταση, όπου ελάχιστα οφέλη θ΄ αποκομίσει ο Νομός από το ΕΣΠΑ. Και η ευθύνη γι’ αυτό είναι συγκεκριμένη κι’ έχει ονοματεπώνυμα.
Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι και δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία άγνοιας. Τουλάχιστον ας ετοιμάσουμε τις προϋποθέσεις κάνοντας τους σχεδιασμούς μας για το μέλλον.
Άλλη μια ευκαιρία για τη Φλώρινα χαμένη και δε μπορούμε να προσποιούμαστε ότι δεν γνωρίζαμε. Οι λίγες φωτεινές εξαιρέσεις δεν αρκούν σ’ έναν τόπο που έχει τόσα προβλήματα να λύσει.
Το τρένο πέρασε για άλλη μια φορά χωρίς να κάνει στάση στη Φλώρινα. Το άλλο τρένο δυστυχώς δεν ξεκίνησε ακόμη.
Ο χρόνος ανοχής μετά από 1,5 χρόνο έχει παρέλθει και για τις σημερινές ηγεσίες των Αυτοδιοικητικών Θεσμών, που έπρεπε να εντοπίσουν το πρόβλημα και να προετοιμάσουν μελέτες και προτάσεις και το βάρος πέφτει κυρίως στην Περιφέρεια που δεν πρέπει να λειτουργεί ως προέκταση και συνέχεια της Κρατικής αλλά ως ένας νέος ισχυρός Αυτοδιοικητικός Θεσμός, ο οποίος προγραμματίζει, σχεδιάζει, ωριμάζει έργα και τα υλοποιεί. Γιατί αυτός είναι ο ρόλος της και γι’ αυτό μεταξύ άλλων θα λογοδοτήσει απέναντι στις τοπικές κοινωνίες που εκπροσωπεί και δεν διοικεί απλά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ
π. Νομάρχης Φλώρινας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου