Σάββατο 22 Ιουνίου 2013

Κοίμησι - ἀνάστασι τῶν νεκρῶν

Ψυχοσάββατο, Α΄ Θε 4,13-17
Λόγος το Θεο, πο δίνει παντήσεις κα δηγίες σ’ λα τ ζητήματα πο νδιαφέρουν τν νθρωπο, κόμη κα στ πι σήμαντα, δν ταν δυνατν ν μς φήσ στν γνοια σον φορ στ συνταρακτικ γεγονς το θανάτου κα τς νάστάσεώς μας. χι. Κα στ θέμα
ατ μς διαφωτίζει πλήρως μ σα πόστολος Παλος, τ στόμα το Χριστο, γράφει, κα λλο βέβαια, λλ κα στν πρώτη πρς Θεσσαλονικες πιστολή του.
Δὲν θέλουμε, λέει, νὰ ἀγνοῆτε ἐσεῖς, ἀδελφοί, γι’ αὐτοὺς ποὺ ἔχουν κοιμηθῆ, γιὰ νὰ μὴ λυπᾶστε ὑπερβολικά, ὅπως λυποῦνται ἐκεῖνοι ποὺ δὲν ἔχουν ἐλπίδα ἀναστάσεως καὶ ζωῆς αἰωνίου. Ὁ ἀπόστολος δὲν ἀποκλείει νὰ λυποῦνται οἱ Χριστιανοὶ γιὰ τὸ χωρισμό τους ἀπὸ προσφιλῆ τους πρόσωπα, ποὺ γίνεται μὲ τὴν κοίμησι, ἀλλὰ δὲν θέλει νὰ φτάνουν στὴν ἀκρότητα τῆς ἀπελπισίας, ὅπως ἔκαναν οἱ ἄπιστοι, ἀλλὰ καὶ κάποιοι Χριστιανοί, ποὺ ἐνῷ δὲν ἀμφέβαλλαν γιὰ τὴν ἀνάστασι, ἐν τούτοις θρηνοῦσαν, ἀπό συνήθεια, μέχρις ἀπογνώσεως.
Διότι, συνεχίζει ὁ Ἀπόστολος, ἂν πιστεύουμε ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς πέθανε καὶ ἀναστήθηκε, ἔτσι κι αὐτοὺς ποὺ κοιμήθηκαν μὲ πίστι στὸ Χριστὸ ὁ Θεὸς θὰ τοὺς πάρῃ στὴν αἰωνία μακαριότητα γιὰ νὰ εἶναι μαζὶ μὲ τὸν Ἰησοῦ. Ὁ Θεὸς δηλαδὴ καὶ τὸν Ἰησοῦ ἀνέστησε ὡς ἄνθρωπο καὶ τοὺς πιστούς του θὰ τοὺς ἀναστήσῃ μὲ τὸν ἴδιο τρόπο. Ἀξίζει νὰ σημειωθῇ ὅτι τὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ ἀνέστησε ὁ Θεός, καὶ τῶν ἀνθρώπων τὰ σώματα πάλι ὁ Θεὸς θ’ ἀναστήσῃ, ὄχι τὶς ψυχές, ὅπως λένε κάποιοι μικρόνοες αἱρετικοί, διότι οἱ ψυχὲς εἶναι ἀθάνατες.
Καὶ σᾶς τὸ λέω αὐτό, λέει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, ὅτι ὁ Θεὸς θ’ ἀναστήσῃ τοὺς κοιμηθέντες, ὄχι σὰν δική μου ἄποψι, ἀλλὰ ὅπως μοῦ τὸ εἶπε ὁ ἴδιος Κύριος. Μοῦ εἶπε ὅτι ὅσοι θὰ ζοῦμε καὶ θὰ ἔχουμε ἀπομείνει στὸ σχῆμα τῆς ζωῆς αὐτῆς, κατὰ τὴ δευτέρα παρουσία τοῦ Κυρίου, δὲν θὰ προφθάσουμε ἐκείνους ποὺ ἔχουν κοιμηθῆ στὸ ἐγγὺς ἢ στὸ ἀπώτερο παρελθόν. Αὐτοὶ θὰ προηγηθοῦν στὴν προϋπάντησι τοῦ Κυρίου. Πῶς θὰ προηγηθοῦν; Θ’ ἀναστηθοῦν πρῶτοι. Καὶ ὕστερα θὰ γίνῃ ἡ ἀλλαγὴ τῶν ζώντων, κατὰ τὴν ὁποία θὰ λάβουν σώματα ἀθάνατα. Μετὰ τὴν ἀλλαγή τους θὰ γίνῃ καὶ ἡ παραλαβή τους. Καὶ ὅλα θὰ γίνουν ἐν ῥιπῇ ὀφθαλμοῦ, δηλαδὴ στὸν ἐλάχιστο χρόνο ποὺ χρειάζεται τὸ μάτι νὰ κλείσῃ καὶ ν’ ἀνοίξῃ. Ὁ Ἰωάννης χρυσόστομος βλέπει ν’ ἀνασταίνεται πρῶτος ὁ δίκαιος Ἄβελ, ποὺ πέθανε πρῶτος,  καὶ στὴ συνέχεια, λέει, θὰ γίνῃ ἡ συνάντησι ὅλων τῶν δικαίων.
Ὁ Ἰωάννης χρυσόστομος ἐπίσης δίνει ἐδῶ ἕνα πολύτιμο σχόλιό του· Ὅπως, λέει, ἐκεῖνοι περίμεναν ἐμᾶς, ἔτσι κι ἐμεῖς θὰ περιμένουμε αὐτούς. Καὶ διευκρινίζει· Δὲν λέει ὁ ἀπόστολος Παῦλος στὴν πρὸς Ἑβραίους Ὅλοι αὐτοὶ οἱ παλιοὶ ἄντρες τῆς πίστεως, ἄν καὶ πῆραν τὸν ἔπαινο γιὰ τὴν πίστι τους, ὅμως δὲν ἀπόλαυσαν πλήρη τὴν ὑπόσχεσι τῆς οὐρανίου κληρονομίας, ἐπειδὴ ὁ Θεὸς εἶχε προβλέψει κάτι καλύτερο γιὰ μᾶς, εἶχε προβλέψει δηλαδὴ νὰ μὴ λάβουν τὴν τελειότητα χωρὶς ἐμᾶς, ἀλλὰ νὰ τὴ λάβουμε ὅλοι μαζί; Αἰῶνες λοιπὸν ἐκεῖνοι μᾶς περίμεναν. Τώρα εἶναι ἡ σειρά μας νὰ τοὺς περιμένουμε. Πρῶτοι λοιπὸν θ’ ἀναστηθοῦν ἐκεῖνοι. Κι ὕστερα ἐμεῖς. Γιατί; Ἐξηγεῖ ὁ Παῦλος.
Διότι ὁ Κύριος μὲ πρόσταγμα, ποὺ θὰ ἐκδηλωθῇ μὲ φωνὴ ἀρχαγγέλου καὶ μὲ θεϊκὴ σάλπιγγα, θὰ κατεβῇ ἀπὸ τὸν οὐρανό, καὶ οἱ νεκροὶ ποὺ πέθαναν κατὰ τὸ ἐγγὺς ἢ ἀπώτερο παρελθὸν μὲ πίστι στὸ Χριστό, θ’ ἀναστηθοῦν πρῶτοι. Ἔπειτα, ἐμεῖς οἱ ζωντανοί, ποὺ θὰ ἔχουμε ἀπομείνει, θ’ ἁρπαχθοῦμε μὲ σύννεφα, γιὰ νὰ συναντήσουμε τὸν Κύριο στὸν ἀέρα, κι ἔτσι θὰ εἴμαστε πάντοτε μὲ τὸν Κύριο. Ἂς σημειωθῇ ὅτι στὸ μες δὲν βάζει ὁ Ἀπόστολος τὸν ἑαυτό του, διότι καὶ αὐτὸς δὲν ξέρει πότε θὰ γίνῃ ἡ δευτέρα παρουσία. Ἀφοῦ οὔτε οἱ ἄγγελοι δὲν ξέρουν. Μὲ τὸ μες ἐννοεῖ αὐτοὺς ποὺ πιστεύουν στὸ Χριστὸ καὶ ποὺ θὰ εἶναι ἀκόμη τότε ζωντανοὶ μὲ τὸ γήινο σχῆμα τῆς ζωῆς.
Γιὰ τὸ πρόσταγμα ποὺ θὰ δώσῃ ὁ Κύριος ὁ Ἰωάννης χρυσόστομος ἐρωτᾷ· Ἀφοῦ πρόκειται νὰ κατεβῇ ἐκεῖνος ἀπὸ τὸν οὐρανό, γιὰ ποιό λόγο ν’ ἀρπαχθοῦμε ἐμεῖς μὲ σύννεφα στὸν ἀέρα; Καὶ ἀπαντᾷ ὁ ἴδιος· Τιμῆς ἕνεκεν. Ὅταν ὁ βασιλιᾶς μπαίνῃ νικητὴς στὴν πόλι, οἱ μὲν ἔντιμοι βγαίνουν νὰ τὸν προϋπαντήσουν, οἱ δὲ κατάδικοι μέσα περιμένουν τὸν κριτή. Κι ὅταν φτάνῃ ἕνας φιλόστοργος πατέρας, τὰ μὲν ἄξια παιδιὰ τὰ βγάζουν τιμητικὰ μὲ ὄχημα πιὸ ἔξω, γιὰ νὰ τὸν δοῦν καὶ τὸν καταφιλήσουν, ἐνῷ τὰ παιδιὰ ποὺ εἶχαν κοντραριστῆ στὸ θέλημά  του μένουν μέσα. Λοιπόν, πάνω στὸ ὄχημα τοῦ Πατέρα μας καθόμαστε. Ὅπως ὁ Θεὸς μὲ σύννεφα ὑποδέχτηκε τὸ Γιό του κατὰ τὴν ἀνάληψι, ἔτσι κι ἐμεῖς θ’ ἁρπαχθοῦμε μὲ τὸ ὑπερφυσικὸ αὐτὸ ὄχημα, τὰ σύννεφα. Βλέπεις πόση εἶναι ἡ τιμή;
Ἔτσι περίπου ἐξαγγέλλει τὴν ἔλευσι τῆς ἡμέρας ἐκείνης καὶ ὁ ἴδιος ὁ Κύριος. Λέει· Ὁ ἥλιος θὰ σκοτεινιάσῃ, καὶ ἡ σελήνη δὲν θὰ δώσῃ τὸ φῶς της, καὶ τ’ ἀστέρια θὰ πέσουν ἀπὸ τὸν οὐρανό, καὶ οἱ δυνάμεις ποὺ συγκρατοῦν τὸν οὐρανὸ θὰ σαλευθοῦν. Καὶ τότε θὰ φανῇ στὸν οὐρανὸ τὸ σημεῖο, ποὺ θὰ σημάνῃ ὅτι ἔρχεται ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου. Καὶ τότε θὰ θρηνήσουν ὅλες οἱ φυλὲς τῆς γῆς, ὅσες δηλαδὴ δὲν θὰ τὸν ἔχουν πιστέψει, καὶ θὰ δοῦν τὸν Υἱὸ τοῦ ἀνθρώπου νὰ ἔρχεται καθήμενο πάνω στὰ σύννεφα τοῦ οὐρανοῦ μὲ μεγάλη δύναμι καὶ πολλὴ δόξα. Καὶ θὰ στείλῃ τοὺς ἀγγέλους του μὲ σάλπιγγα ποὺ θὰ σημαίνῃ δυνατά, καὶ θὰ μαζέψουν τοὺς ἐκλεκτούς του ἀπὸ τὰ τέσσερα σημεῖα τοῦ ὁρίζοντος ἀπὸ τὴ μιὰ ἄκρη ὣς τὴν ἄλλη... Τότε ἀπὸ τοὺς δύο ποὺ θὰ εἶναι στὸ χωράφι ὁ ἕνας θὰ παραλαμβάνεται καὶ ὁ ἄλλος θ’ ἀφήνεται. Δύο γυναῖκες θὰ ἀλέθουν στὴν ἴδια μυλόπετρα, ἡ μία θὰ παραλαμβάνεται καὶ ἡ ἄλλη θὰ ἀφήνεται...  Καὶ προτρέπει· Νὰ εἶστε ἄγρυπνοι λοιπόν, διότι δὲν ξέρετε ποιά ὥρα ἔρχεται ὁ Κύριος, κατὰ τὴν ὁποία θὰ πρέπει νὰ εἶστε ἕτοιμοι, γιὰ νὰ νὰ μὴ βρεθῆτε σὲ ἀθεράπευτα δυσάρεστη θέσι.
Πολλὰ σχόλια θὰ μποροῦσαν νὰ γίνουν πάνω στὰ παραπάνω λόγια τοῦ Κυρίου καὶ τοῦ Παύλου, ἀλλὰ θὰ κλείσω μ’ ἕνα σχόλιο πάλι τοῦ Χρυσοστόμου· Ὅταν λοιπὸν θὰ γίνουν αὐτά, λέει, ἀλήθεια, ποιός φόβος καὶ ποιός τρόμος θὰ καταλάβῃ τότε αὐτοὺς ποὺ δὲν θὰ παραληφθοῦν ἀπὸ τοὺς ἀγγέλους καὶ θὰ μείνουν κάτω στὴ γῆ;...Τί ψυχὴ θὰ τοὺς ἀπομείνῃ, ὅταν θὰ βλέπουν τοὺς μὲν θὰ σηκώνωνται στὰ σύννεφα τοὺς δὲ ν’ ἀφήνωνται στὴ γῆ; Δὲν θὰ εἶναι αὐτὸ χειρότερο ἀπὸ κάθε κόλασι; Ἀλλὰ καὶ ποιά χαρὰ καὶ ποιά τιμὴ γιὰ ὅσους θὰ παραληφθοῦν γιὰ νὰ προϋπαντήσουν τὸν Κριτή;
Μακάρι νὰ συνετιστοῦμε, ἀγαπητοί μου, καὶ νὰ μετανοήσουμε, γιὰ νὰ εἴμαστε ἕτοιμοι. Καὶ κατὰ τὴν ὥρα ἐκείνη ὅλοι, νὰ βρεθοῦμε στὴν προϋπάντησι τοῦ Κυρίου, γιὰ νὰ εἴμαστε μαζί του αἰωνίως.
θανάσιος Γ. Σιαμάκης, ρχιμανδρίτης

9 σχόλια:

  1. Ναι... Ας ακούσουμε τα λόγια του Απ.Παύλου, του επιληπτικού αγράμματου που νόμιζε ότι μιλούσε με τον θεό...
    Επίσης, δεν υπάρχει ανάσταση νεκρών. Δεν έχει γίνει ποτέ και ούτε υπάρχει αυτή η δυνατότητα στη φύση.
    Μεγάλοι άνθρωποι είστε. Σταματήστε να μοιράζετε παραμυθάκια.
    Ξέρω ότι έτσι βγάζετε τα προς το ζειν, αλλά λίγο ωριμότητα δεν βλάπτει.
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τόσοι και τόσοι κορυφαίοι επιστήμονες όπως ο Pascal, o Carrel, o Newton, κ.ά. που πίστευαν στο Θεό και στα θαύματα με κορυφαίο αυτό της Ανάστασης του Χριστού που αποτελεί προπομπό και της δικής μας Ανάστασης, μοίραζαν παραμυθάκια; Εσύ γιατί ζεις κύριε; Για να καταλήξεις στο μηδέν; Δεν υπάρχει σκοπός και νόημα σ αυτή τη ζωή; Εσύ παραλογίζεσαι! Και περιμένεις να πάρουμε στα σοβαρά τα όσα λες!

      Διαγραφή
    2. 1. Tο τί πίστευε κάποιος άλλος δεν με αφορά. Κάθε τρεις και λίγο φορτώνετε κάποιον επιστήμονα (συνήθως πεθαμένο για να μην μπορεί να αρνηθεί κάτι) με ότι δόγμα σας βολεύει. Λες και αν πίστευε κάποιος επιστήμονας σε θεό, κάνει την ύπαρξή του (θεού) περισσότερο αληθινή.
      Αν πιστέψω δηλαδή ότι υπάρχει ο Μπάτμαν, θα υπάρξει επειδή το θέλω.
      Σε αντίθεση με εσάς, έχω αναλάβει μόνος μου το βαρύ φορτίο της σκέψης και δεν ψάχνω αυθεντίες. Ακόμα και οι μεγαλύτεροι επιστήμονες κάνουν λάθη. Αυτό δεν σημαίνει κάτι. Συνεπώς η επίκληση στην αυθεντία δεν πιάνει εδώ. Δοκιμάστε κάποιο άλλο λογικό σφάλμα. Εδώ η λίστα: http://www.pare-dose.net/4717
      2. Το ότι δεν γνωρίζετε ή δεν γνωρίζουμε κάτι γύρω από την φύση μας, δεν συνεπάγεται την ύπαρξη θεότητας. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

      -Η θρησκεία λέει "Αυτό δεν ξέρουμε πως λειτουργεί. Άρα ο ΘΕΟΣ ΤΟ ΕΚΑΝΕ"
      -Η επιστήμη λέει ""Αυτό δεν ξέρουμε πως λειτουργεί. Ας το ψάξουμε με λογική..."

      Όσο για το "γιατί ζω", αυτό το ορίζω εγώ.
      Προσπαθώ να ζω για να κάνω πράγματα που με κάνουν χαρούμενο και με ολοκληρώνουν. Αν μπορώ παράλληλα να βοηθήσω και άλλα άτομα να κάνουν το ίδιο, θα είμαι χαρούμενος. :D
      Να ο σκοπός! Να και το νόημα!
      Αν σου φαίνεται παράλογο, έχεις κάθε δικαίωμα να το βλέπεις έτσι. Και αν με πάρεις σοβαρά, ειλικρινά δεν με αφορά καθόλου...
      Να είσαι καλά και σου εύχομαι σωματική και πνευματική ηδονή (που έλεγε και ο Επίκουρος).

      Διαγραφή
    3. https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7pL5vzIMAhs

      Διαγραφή
  2. 12΄41 ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΒΛΑΚΟΜΕΤΡΟ ΘΑ ΤΟ ΤΕΡΜΑΤΙΖΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aν θίχτηκες, τότε σαν καλός χριστιανός που είσαι περιμένω "να γυρίσεις και το άλλο μάγουλο" και να με συγχωρέσεις.
      Αν είσαι τόσο πιστός, θα με συγχωρέσεις.
      Αν δεν με συγχωρέσεις, τότε δεν είσαι τόσο καλός χριστιανός, άρα γιατί ενοχλείσαι?

      (Κοίτα να δεις σε τί μονοπάτια μπορεί να σε ρίξει η κοινή λογική... Τς τς τς τς τς... Άτιμο πράμα σου λέω!!)

      Διαγραφή
    2. ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΟΥ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ.

      Διαγραφή
    3. ...είπε ο άνθρωπος που πιστεύει ότι φτιαχτήκαμε από κάποιον αόρατο μάγο που έπιασε χώμα και το φύσηξε.
      ή
      ...είπε ο άνθρωπος που πιστεύει ότι μια γυναίκα έμεινε έγκυος μυρίζοντας ένα λουλούδι.
      ή
      ...είπε ο άνθρωπος που πιστεύει ότι τρώει το σώμα και το αίμα του σωτήρα του, ο οποίος είναι ένα εβραϊκό ζόμπι...

      Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!
      Σκέτη απόλαυση! Και λέτε πως ΕΓΩ είμαι για ψυχιατρική παρακολούθηση??

      Πριν πατήσετε "Δημοσίευση" αγαπητέ, διαβάστε τί γράψατε. Μπορεί να μην ρεζιλευτείτε έτσι την επόμενη φορά.
      Καλή συνέχεια με τα παραμυθάκια σας!
      Να είσαστε καλά!

      Διαγραφή
  3. ΝΑΙ ..ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ,ΑΝ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ,ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΘΑ ΕΚΑΜΑΝ ΤΟΥΤΟΙ ΟΙ ΜΑΥΡΟΦΟΡΕΜΕΝΟΙ,ΒΛΟΣΗΡΟΙ,ΜΟΝΗΜΩΣ ΚΟΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΔΕΙΚΤΗ?ΑΝΑΡΩΤΗΘΙΚΕΣ ΠΟΤΕ?ΕΚΕΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΞΗ,ΟΛΕΣ ΟΙ ΘΡΗΣΚΙΕΣ.ΕΧΕΙΣ ΑΚΟΥΣΕΙ ΚΥΡΗΓΜΑ ΤΟΥΣ?ΙΧΝΟΣ ΠΡΑΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή