Τετάρτη 1 Αυγούστου 2012

Μια τράπεζα σε σχιζοφρένεια


To ότι υπάρχουν καλές ή κακές Τράπεζες τώρα το έμαθα. Εγώ ήξερα ότι οι Τράπεζες ήταν καλές διότι μας έδιναν δάνεια. Κι όμως υπάρχει η καλή Αγροτική Τράπεζα και η κακή Αγροτική Τράπεζα. Προβληματίστηκα και αναρωτήθηκα αν υπάρχουν καλοί και κακοί υπάλληλοι της Τράπεζας και καλά η κακά υποκαταστήματα.
Μου εξήγησαν ότι καλό κομμάτι (κοινώς φιλέτο) είναι τα υποκαταστήματα οι καταθέσεις, οι υποθήκες (ουκ ολίγες σχεδόν η μισή Ελλάδα) ενώ το κακό είναι τα δάνεια μάλλον που δεν 

έχουν ελπίδα είσπραξης και οι ζημιογόνες θυγατρικές. Δηλαδή η τράπεζα περνούσε μια σχιζοφρένεια είχε ένα πρόσωπο διπλό σαν τον Ιανό ένα κακό και ένα κακό και ουδεις ψυχίατρος είχε διαγνώσει τη σχιζοφρενή κατάσταση που περνούσε το  πιστωτικό μας ίδρυμα.
Από ότι έμαθα ένας τραπεζίτης  θα αγοράσει την καλή τράπεζα με ομόλογα του EFSF   που πήρε από την Ευρωπαική Ενωση στο πλαίσιο της ανακεφαλαιοποίησης των Ελληνικών Τραπεζών. Το συνολικό ποσό λέγεται ότι ανέρχεται σε 6,67 δις ευρώ. Τα ομόλογα αυτά επιβαρύνουν βέβαια το ελληνικό χρέος και δεν τα φορτώθηκαν οι τράπεζες.
Μου θυμίζει η όλη Ιστορία σαν να πας σε έναν συγγενή σου και  να του λες δώσε μου δανεικά να σώσω το σπίτι μου και με τα λεφτά που μαζεύεις αγοράζεις μεζονέτα σε τιμή ευκαιρίας.
Βέβαια ο Τραπεζίτης είπε ότι θα κρατήσει τους εργαζομένους αλλά δεν είπε με ποιους όρους , μισθοί, ωράριο, εργασιακά δικαιώματα κτλ. Η κυβέρνηση λέει ότι αν δεν την πουλούσαν θα είχε χρεοκοπήσει. Και ποιος την οδήγησε σε αυτό το χάλι την Αγροτική και γιατί τα τελευταία τρία χρόνια δεν έκαναν τίποτα για την εξυγίανση της ώστε να περάσει τα τραπεζικά τεστ και να μην πουληθεί με τον τρόπο που πουλιέται.
Ένας φίλος μου είπε να μην κάνω χαζά ερωτήματα και να μην περιμένω απαντήσεις αλλά εγώ συνέχισαν και έθεσα ένα ακόμα ερώτημα;
Γιατί το ποσό της ανακεφαλαιοποίησης των Ελληνικών Τραπεζών χρεώνεται στο ελληνικό δημόσιο ενώ την αντίστοιχη βοήθεια που δόθηκε στις Ισπανικές Τράπεζες την χρεώθηκαν οι Τράπεζες;
Βέβαια μας έμεινε το κακό κομμάτι της Αγροτικής το οποίο μάλλον από ότι κατάλαβα θα το επιβαρυνθεί το ελληνικό δημόσιο.
Κρίμα που το πήρα αργά χαμπάρι  θα είχα πάρει εγώ το δάνειο και θα είχα αγοράσει την τράπεζα εγώ.
Μεγάλη πατέντα πάντως ο διαχωρισμός σε καλή και κακή τράπεζα αφού σκέφτομαι με γνωμάτευση ψυχίατρου  να πάω στην τράπεζα μου και να της πω: Ξέρετε είμαι δύο χαρακτήρες εγώ ένας κακός και ένας καλός. Ο κακός πήρε το δάνειο που σας χρωστάμε και δεν μπορεί να σας το ξεπληρώσει, ο καλός όμως είναι καλός, συνεπής και δεν ευθύνεται. Θα σας αφήσω το κακό κομμάτι του ευατού μου και βρείτε τα μαζί του. 
Αγρότης με δάνεια

1 σχόλιο:

  1. Ευγε! Το χιούμορ ως απάντηση σε αυτούς που μας θεωρούν ηλίθιους.. Μεχρι την ώρα της κανονικης απάντησης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή