Το μεγάλο έργο της κατασκευής των καθέτων της
Εγνατίας Οδού συνεχίζεται παρά τα μεγάλα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που
προκαλεί η πρωτοφανής οικονομική κρίση που μαστίζει τη
χώρα μας. Τα έργα
συνεχίζονται σε 5 διαφορετικούς κάθετους άξονες στις Περιφέρειες Δυτικής,
Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη.
Οι στρατηγικοί αυτοί κάθετοι άξονες οδηγούν
στα βόρεια σύνορα της χώρας διευκολύνοντας την μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών
ενώ προσφέρουν άνετη σύνδεση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη. Η εκτίμηση που
υπάρχει είναι πως τουλάχιστον στους 4 από τους 5 άξονες μέχρι το 2015 θα έχουν
ολοκληρωθεί οι εργασίες και θα λειτουργούν στο σύνολο τους. Ας δούμε ποια είναι
η κατάσταση που διαμορφώνεται σήμερα:
ΣΙΑΤΙΣΤΑ- ΚΑΣΤΟΡΙΑ- ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ (ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ)
Είναι ένα έργο που κατά τα 4/5 του είναι ήδη
σε κυκλοφορία ως κλειστός αυτοκινητόδρομος από την αρχή του κάθετου άξονα στην
Σιάτιστα μέχρι την περιοχή της Κορομηλιάς. Σε κατασκευή εδώ και λίγο καιρό
βρίσκεται το τελευταίο βόρειο τμήμα από την Κορομηλιά μέχρι τα Ελληνό-Αλβανικά
Σύνορα στην περιοχή της Κρυσταλλοπηγής.
Πρόκειται για τμήμα 21χλμ ενώ η υπογραφή του
έγινε στις 10 Φεβρουαρίου 2012. Ο χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση των
έργων είναι 36 μήνες και αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα μέσα του
2015. Με την ολοκλήρωση του ολόκληρος ο κάθετος άξονας θα είναι κατασκευασμένος
και σε λειτουργία.
ΚΟΖΑΝΗ-ΦΛΩΡΙΝΑ-ΝΙΚΗ (ΕΛΛΗΝΟ-ΣΚΟΠΙΑΝΑ ΣΥΝΟΡΑ)
Είναι ένας κάθετος άξονας παλιός-νέος. Ο
χαρακτηρισμός παλιός οφείλεται στην κατασκευή του νότιου τμήματος από την
Κοζάνη μέχρι την Πτολεμαΐδα εδώ και χρόνια. Ο χαρακτηρισμός νέος είναι γιατί το
βόρειο τμήμα του αλλά και η γενική ύπαρξη του κάθετου άξονα βγήκε από τις
«καλένδες» μόλις πέρυσι.
Το έργο Φλώρινα- Νίκη (Ελληνό-Σκοπιανά σύνορα)
υπογράφηκε στις 19 Ιανουαρίου 2012 και πρόκειται να ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια
δηλαδή περίπου στα μέσα του 2014. Η κατασκευή περιλαμβάνει κλειστό
αυτοκινητόδρομο σε μήκος 14,5χλμ. Αυτό που απομένει για την ολοκλήρωση του
είναι το μεσαίο τμήμα μεταξύ Φλώρινας και Πτολεμαΐδας μήκους περίπου 50χλμ.
Σε αυτό το τμήμα στις «χρυσές» εποχές που
διανύσαμε είχε προβλεφθεί κατασκευή σήραγγας πολλών χιλιομέτρων και εκατοντάδων
εκατομμυρίων ευρώ που λόγω της εποχής θα πρέπει να επανασχεδιαστεί.
Πηγή:ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου