Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

Ο συνεχιστής του αρχαίου θαύματος

Του Ιωάννη Β. Χριστάκη
Ανοικτή επιστολή προς τους Φλωρινιώτες έστειλε ο Γ. Λιάνης, για να θυμίσειμεταξύ άλλων και τα πολλά έργα που «έκανε» ο ίδιος τα 22 χρόνια πολιτικής παρουσίας στη Φλώρινα,αλλά και να δικαιολογηθεί για τα λίγα ακόμη έργα που έπρεπε να γίνουν και δεν έκανε. Η παρέμβαση του αυτή, όπως ο ίδιος λέει στην επιστολή του «δεν είναι πολιτική αλλά βαθύτατα προσωπική». Δε φάνηκε, όμως, μόνο
προσωπική. Ο κ. Λιάνης εκτός από την καταγραφή των έργων του και την προσφορά του ΠΑΣΟΚ στη χώρα μας λέει και τα εξής: «Εγώ τις συγνώμες μου τις έχω ζητήσει και στη Φλώρινα και στην Ελλάδα. Ξέρω καλά τα λάθηπου έκανα. Αλλά ξέρω καλά και τα λίγα καλά που έκανα στο τόπο μας. Τα θυμίζω λίγο γι αυτούς που αγαπούν τις συγκρίσεις και με το παλιό πριν από μένα και με το νέο μετά από μένα»…. «Ναι αναγνωρίζω τις μεγάλες παραλείψεις της ολοκλήρωσης της Εγνατίας και του κάθετου άξονα, σαν πολύ βασικές παραλείψεις. Αλλά τότε εμείς δε ζητήσαμε αυτά τα έργα σαν προτεραιότητα»….. «Θέλω να μας ζυγίσετε με τη ζυγαριά του Στρατηγού Μακρυγιάννη, «όταν κανείς κάνει πολύ καλό και λίγο κακό, ο Θεός το συγχωράγει». Το ίδιο ζητώ και για μένα».
Από όσα διαβάσαμε στην ανοικτή επιστολή του Γ. Λιάνη, διαπιστώσαμε πως πολλά σημαντικά του έργα δεν τα συμπεριέλαβε στη λίστα. Η ταπεινότητα του, ίσως, δεν του επέτρεψε να αναφερθεί λεπτομερώς στην  αναγκαιότητα και τη βιωσιμότητα των θαυμαστών έργων. Σε τέτοια σημαντικά αναπτυξιακά έργα δεν αρμόζει μόνο μια απλή καταγραφή!!!. Όμως, εμείς πρέπει, να τα κρίνουμε, να τα αξιολογούμε και να τα βάζουμε στη ζυγαριά του απλού πολίτη. Για παράδειγμα, το Ολυμπιακών προδιαγραφών κλειστό κολυμβητήριο δεν είναι απλά ένα κτίριο που ρημάζει τα τελευταία 15 χρόνια, που θα αθλουσε 600 παιδιά ημερησίως, αλλά ένα μνημείοανεκτίμητης αξίας διεθνούς ακτινοβολίας. Αυτό το πρωτοποριακό έργο είναι το καμάρι μας, η σημαία μας. Το σήμα κατατεθέν της πολιτικής Λιανη. Είναι ο Παρθενώνας της Φλώρινας. Κόστισε στον Ελληνικό λαότρία (3) εκατομμύρια ευρώ και κάτι ψιλά. Επίσης μνημεία είναι και θα παραμείνουν κληρονομιά στις επόμενες γενιές, τα μισοτελειωμένα, ερειπωμένα κλειστά γυμναστήρια, στη Βεύη, στον Παπαγιάννη, στο Φιλώτα και αλλού. Αυτά τα αναπτυξιακάθαύματα, που θα απασχολούσαν και θα αθλούσαν νεολαία, δεν θα λειτουργήσουν ΠΟΤΕ. Όμως όλοι είναι πληρωμένοι. Μελετητές, μηχανικοί, αρχιτέκτονες, εργολάβοι. Σε κανέναν δε χρωστά το Ελληνικό δημόσιο. Γι αυτά τα θαυμαστά αριστουργήματα ο υπουργός Γ. Λιάνης από το Σόροβιτς (Αμύνταιο), θα μείνει στην ιστορία ως σύγχρονοςΙκτίνος-Καλλικράτης, και θα απασχολήσει τις επόμενες γενιές  ιστορικών, αρχαιολόγων και όχι μόνο.!!! Αυτά τα σύγχρονα μνημεία με την πάροδο του χρόνου θα αποκτήσουν μεγάλη τουριστική αξία. Οι επισκέπτες από όλο τον κόσμο θα πληρώνουν ακριβά  να τα δουν και να τα θαυμάσουν!!! Να θαυμάσουν και τη Φλώρινα που έχειγίνει ξεχωριστός  πόλος  πολιτισμού!! Έχει γίνει μια νέα Αρχαία Ολυμπία. Ο Γ. Λιάνης  αφιέρωσε   όλη την πολιτική του καριέρα στα αθλητικά. Βελτίωσε σχεδόν όλα τα γήπεδα και τις αθλητικές εγκαταστάσεις. Κάθε πολη και στάδιο κάθε χωριό και γυμναστήριο. Το πιο εντυπωσιακό γήπεδο είναι αυτό που κοσμεί την είσοδο στο παραδοσιακό χωριό Πολυπόταμος. Αυτό το στάδιο θα φιλοξενεί στο μέλλον μεγάλες ευρωπαϊκές ομάδες. Έχει όλες τις προϋποθέσεις, από μαλακό χορτάρι καλής ποιότητας, μέχρι εξαιρετικής ποιότητας σκληρά γαϊδουράγκαθα.  Χρησιμοποιείται προς το παρόν μόνο για τα πανηγύρια. Στοίχισε 300 χιλιάδες ευρώ. Είχε την εξυπνάδα και την πολιτική μαγκιά ως υπουργός να διαχειρίζεται με ευκολία ανεξέλεγκτα μπόλικο δημόσιοχρήμα για την αγαπημένη του Φλώρινα. Τέτοια ικανότητα δεν την είχεκανέναςβουλευτής πριν και μετά Λιανη εποχή. Ωραιοποίησε τη Φλώρινα . Όπως έχει πει : « Την έκανε άστρο λαμπερό στον ουρανό των συνόρων» Παρ όλα αυτά  ο αναμορφωτήςΛιανης, αισθάνεται ένοχος για την οδική απομόνωση του νομού μας .Ναι, είναι αλήθεια .
ΔΕΝ έκανε τον κάθετοάξονα προς την Εγνατίαοδό.
ΔΕΝ έκανε το δρόμο Φλώρινα – Πρέσπες- τελωνείο Κρυσταλλοπηγής.
ΔΕΝ ένωσε τη Φλώρινα- Κέλλη με τον Αγ. Αθανάσιο –Καιμάκτσαλαν – Έδεσσα.
 Δεν πρέπει όμως να νιώθει ένοχος και να ζητά συγγνώμη, διότι αντί αυτών των ασήμαντων δρόμων, εμπνεύστηκεκάτι πιο εντυπωσιακό και σπουδαίο. Έκανε το δρομοΦλωρινα- Βεύη – Ξυνο Νερό. Είναι το στολίδι της Φλώρινας. Στον κόσμο δεν υπάρχει άλλος. Τέτοιος δρόμος ισοδυναμεί με θαύμα!!. Η μεγάλη του επιτυχία είναι, ότι χαράχτηκε δίπλα και παράλληλα από τον παλιό. Περνά και ξαναπερνά όπως και πριν, δυο φορές τις σιδηροδρομικές γραμμές. Αυτό είναι κάτι το νέο!! Έκτος του νέουέχει και το εξήςπλεονέκτημα:Δίνεται στην κυκλοφορία ΜΟΝΟ όταν δεν είναι χαλασμένος.Κι αυτό το αριστούργημα θα απασχολήσει τους μηχανικούς ,τοπογράφους, εργολάβους των επόμενωνγενιών. Για την ιστορία, ξεκίνησεεπί ΠΑΣΟΚ με Λιανη και τέλειωσεεπί ΝΔ  Ν.Κορτσαρη. Μόνο οι Διόσκουροι θα μπορούσαν να το καταφέρουν. Η παράδοση –παραλαβήέγινε με μεγάλεςτιμές και τυμπανοκρουσίες, έτσι όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο δρόμο που για καλύτερηασφάλεια χρησιμοποιείται ανάλογα με τις καιρικέςσυνθήκες. Κόστισε Σαράντα δύοεκατομμύρια πεντακόσιες πενήντα τρεις χιλ. ευρώ(42.553.000). Και που είσαι ακόμη.!! Ο περιφερειάρχης Δ. Μακεδονίας  έχει αναλάβει για τα περαιτέρω.

Πολιτικοίτέτοιουμεγέθουςανέβασαν την Ελλάδα ψηλά στα άβατα σαλόνια του ΔΝΤ. Την έκαναν δακτυλοδειχτούμενη στην καρδιά της Ευρώπης. Τέτοιοι πολιτικοί δεν μπαίνουν στη ζυγαριά, τους γράφει με μεγάλα γράμματα η ιστορία.

1 σχόλιο:

  1. δεικτικός και καυστικός ο γράφων με εύστοχα και τεκμηριωμένα σχόλια. κάποια στιγμή ο λαός πρέπει να σταματήσει να τρώει "σανό" και να βάλει κάθε κατεργάρη (αρκετά αθώα έκφραση) στον πάγκο του και όχι να καταπίνει "αμάσητες" τις κάθε είδους δικαιολογίες που επικαλούνται οι αυτόκλητοι "σωτήρες" του πολύπαθου αυτού τόπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή